معرفی و دانلود کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟: سفری به درون ذهن

عکس جلد کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟: سفری به درون ذهن
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟: سفری به درون ذهن

در کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ فلسفه، علوم اعصاب، زیست‌شناسی و روان‌شناسی در کنار هم قرار می‌گیرند تا به مهم‌ترین سؤالات بشر پاسخ دهند: ذهن و حافظه چیست؟ احساسات از کجا نشأت می‌گیرند؟‌ و ما کیستیم؟ ریشارد داویت پرشت، فیلسوف و روزنامه‌نگار آلمانی، در این اثر پرفروش اشپیگل شما را به یک تور فلسفی جذاب از زیلس ماریا تا آتن می‌برد و با نظریه‌های فیلسوفانی چون دکارت، کانت و شوپنهاور و دانشمندانی از جمله رابرت وایت و اریک کندل آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟

شبی از شب‌ها دو فلسفه‌خوانده‌ی آلمانی به‌شدت می‌نوشند و سرخوش می‌شوند. این دو در کنار هم در خیابان‌ها به راه می‌افتند و حرف می‌زنند. یکی از آن‌ها که ریشارد داوید پرشت (Richard David Precht) نام دارد، با صدای بلند و نگران از دیگری می‌پرسد که حالش خوب است یا نه. آن دیگری، گای هلمینگر، با حالتی هوشیار و جدی در پاسخ می‌گوید: «من کیستم؟ و آن‌وقت چند نفر؟» این پرسش در ذهن ریچارد جا خوش می‌کند و او را به فکر فرو می‌برد. وقتی کتابی درباره‌ی «خود» و «تجربه» از نگاه فلسفه و علوم اعصاب می‌نویسد، همین پرسش را برای عنوان کتابش برمی‌گزیند: کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ (Who Am I? and If So, How Many?)

معرفی و دانلود کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟

فیلسوفان و عصب‌شناسان سؤالات مشابهی دارند: آگاهی چیست؟ ما واقعاً چه هستیم؟ ذهن و حافظه چیست؟ چگونه عاشق می‌شویم؟ احساسات دقیقاً چه هستند؟ چگونه جهان را درک می‌کنیم؟ منشأ رفتارهای ما چیست؟ و بسیاری سؤال دیگر. فقط حدود چند دهه است که تعامل میان علوم اعصاب و فلسفه آغاز شده؛ اما هنوز هم برنامه‌ی درسی رشته‌ی فلسفه به بررسی تاریخی عقاید و آرای فیلسوفان بزرگ اختصاص دارد. ریشارد داویت برشت عقیده دارد که فلسفه مانند جزیره‌ای از دیگر رشته‌ها دور افتاده است و با آن‌ها ارتباطی برقرار می‌کند. کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟، تلاشی است برای ایجاد رابطه میان رشته‌های فلسفه،‌ روان‌شناسی و علوم اعصاب. پرشت از رهگذر این سه حوزه، بنیادی‌ترین سؤالات بشریت را مطرح می‌کند.

از نظر امانوئل کانت تمام پرسش‌ها در چهار سؤال خلاصه می‌شود: چه چیزی می‌توانم بدانم؟ باید چه کنم؟ به چه چیزی می‌توانم امیدوار باشم؟ انسان کیست؟ ریشارد داویت پرشت سه بخش کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ را به سه پرسش اول اختصاص می‌دهد و می‌کوشد در خلال هر بخش، به پرسش پایانی پاسخ دهد. او هر فصل را با یک سؤال آغاز می‌کند؛ سؤالاتی که ذهن اندیشمندان بسیاری را درگیر خود کرده بود. هر فصل به طور مشخص به یک فیلسوف و سرگذشت او اختصاص دارد.

ریشارد داویت پرشت در سال 1964 در سولینگن آلمان به دنیا آمد. او در دانشگاه کلن در رشته‌های فلسفه، آلمان‌شناسی و تاریخ هنر تحصیل کرد و در میان سال‌های 1991 تا 1995، دستیار پژوهشی یک پروژه‌ی تحقیقاتی علوم شناختی بود. پرشت در سال 2000 به عضویت کالج روزنامه‌نگاری اروپا درآمد و یک سال بعد، جایزه‌ی روزنامه‌نگاری در زمینه‌ی مطالعات زیست‌پزشکی را از آن خود کرد. او استاد افتخاری فلسفه‌ی دانشگاه لوفانا لونبورگ بود و هم‌اکنون در دانشگاه موسیقی هانس آیسلر تدریس می‌کند. او علاوه بر کتاب‌هایی در حوزه‌ی فلسفه، علوم شناختی، علوم اجتماعی و علوم سیاسی، چند رمان نیز به نگارش درآورده است.

پرشت معتقد است که اغلب جست‌وجوی پاسخ مهم‌تر از رسیدن به پاسخ است. هدف او نیز از نوشتن کتاب من کیستم همین است: همه یاد بگیرند سؤال کنند، جسارت پرسیدن را داشته باشند و درباره‌ی خود و جهان پیرامونشان کنجکاو باشند. این همه‌ی چیزی است که ریشارد داویت پرشت از خوانندگان کتابش می‌خواهد.

کتاب من کیستم چند ترجمه به زبان فارسی دارد. نشر نیماژ این کتاب را با ترجمه‌ی فاطمه تناسان روانه‌ی بازار کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟

  • رتبه‌ی اول فهرست پرفروش‌های اشپیگل
  • ترجمه‌شده به 32 زبان
  • موفق‌ترین کتاب غیرداستانی سال 2008 طبق فهرست هفته‌نامه‌ی اشپیگل
  • سومین کتاب پرفروش دهه‌ی 2000 میلادی به انتخاب اشپیگل
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟

  • ریشارد داویت پرشت سؤالات مربوط به زندگی روزمره را مطرح می‌کند و از محدوده‌ی لفاظی‌های معمول فراتر می‌رود. او شبکه‌ای درهم‌تنیده از اندیشه‌های فلسفی، اکتشافات علمی و رویدادهای سیاسی را ایجاد می‌کند تا چشم‌انداز جهان را بیابد. (West German Broadcasting)
  • ناگهان متوجه شدم که کتاب من کیستم من را به‌شدت درگیر خود کرده است. (Evening Standard)
  • وقتی خواندن این کتاب را شروع کنید، اولین قدم برای رسیدن به خوشبختی را برداشته‌اید. خواندن کتاب من کیستم ضروری است. (Elke Heidenreich, Lesen)
  • مقدمه‌ای خوب برای پیدا کردن ایده‌های بزرگ. (Big Issue)
  • راهنمایی جامع برای رسیدن به کُنه هر چیزی، جست‌وجوی پاسخ‌ها و بررسی آ‌ن‌ها. (buchjournal)
  • یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد غنی و تفکربرانگیز همراه با ریشارد داویت پرشت. (Good Book Guide)

کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که از پرسیدن دست نمی‌کشند، کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ برای شما نوشته شده است.

در بخشی از کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟: سفری به درون ذهن می‌خوانیم

اجازه بدهید از زبان خود مرد بشنویم:

آن زمان در آلمان بودم، [1] به‌خاطر جنگ‌هایی که هنوز در آنجا ادامه داشت احضار شده بودم. در راه برگشت به ارتش برای تاج‌گذاری امپراتور، با شروع زمستان مجبور به اتراق در اقامتگاه زمستانی شدم، نه گفت‌وگویی بود که ذهنم را منحرف کند و نه خوشبختانه علاقه و احساسی که برایم دردسری ایجاد کند، تمام روز را تنها و ساکت در اتاقی گرم می‌ماندم و می‌توانستم کاملاً آزادانه درباره‌ی افکارم با خودم حرف بزنم.

از این گفت‌وگو با خودش هدف بسیار بلندپروازانه‌ای داشت. در آن حین که جنگ سی‌ساله در حال برافروختن بود جنگی که تمام اروپای مرکزی را ویران می‌کرد این مرد در پی صلح، نظم، شفافیت و یقین مطلق و غایی درباره‌ی خود و جهان بود. ابتدا قانونی وضع کرد مبنی بر اینکه هیچ چیزی را بی‌آنکه به‌طور روشن و واضح برایش ثابت شود حقیقت نداند و به هرچیزی که بشود در آن شک کرد، شک کند. به چشمانش و به هیچ‌یک از حواس دیگرش اعتماد نکند، چرا که ممکن بود به‌راحتی گمراه شود. راهش را با شک و تردید پیش می‌برد. حتی اندیشه هم قابل‌اتکا نبود. شاید روحی اهریمنی اندیشه‌هایش را تحریف می‌کرد. اما صبر کنید آیا چیزی نیست که ورای هر شکی باشد؟ با خود می‌اندیشید که می‌توانم به همه‌چیز با شک بنگرم، اما نمی‌توانم در واقعیت شک‌کردنم و در اینکه من کسی هستم که شک می‌کنم شک داشته باشم. و اگر حین شک بدانم که این منم که شک می‌کنم، پس این حالتی از اندیشه است. بنابراین یقین بی‌تردیدی وجود دارد، اصل اولی که بر سایر اصول مقدم است: اصل کوگیتو‌ می‌اندیشم پس هستم! آتش شومینه که خاموش شد، این جمله در ذهن او بارور و بر زبانش جاری شد و از آن پس دنیای فلسفه هرگز آن دنیای پیشینش نبود. این مرد که در یک شب زمستانی در آستانه‌ی جنگ سی‌ساله فلسفه را زیرورو کرد، رنه دکارت بود.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
پیشگفتار
چه می‌توانم بدانم؟
زیلس ماریا: حیوانات باهوش عالم هستی - حقیقت چیست؟
هدر: لوسی در آسمان - از کجا آمده‌ایم؟
مادرید: عالم ذهن - مغز من چگونه عمل می‌کند؟
اولم: یک شب زمستانی - در جنگ سی‌ساله چطور بدانم کیستم؟
وین: تجربه‌ی سرنوشت‌ساز ماخ - «من» کیست؟
اُمیکرون ستی 3: آقای اسپاک عاشق می‌شود - احساسات چیست؟
وین: حکمرانی - نیمه‌آ‌گاهی من چیست؟
نیویورک: حالا آن چه بود؟ - حافظه چیست؟
کمبریج: مگس در بطری - زبان چیست؟
چه باید بکنم؟
پاریس: خطای روسو - آیا به دیگران نیاز داریم؟
مدیسون: شمشیر اژدهاکُش - چرا به دیگران کمک می‌کنیم؟
کونیگسبرگ: قانون درون من - چرا باید خوب باشم؟
فرانکفورت: آزمایش لیبت - آیا اراده‌ام به دست خودم است؟
کاوندیش: مورد عجیب فینیاس گیج- آیا جایگاه اخلاقیات در مغز است؟
پارما: احساست را می‌فهمم - آیا خوب بودن ارزشش را دارد؟
بوستون: مرد روی پل - آیا اخلاق ذاتی است؟
لندن: عمه برتا باید زنده باشد- آیا ما حق کشتن داریم؟
در رَحِم: زایش کرامت - آیا سقط جنین عملی اخلاقی است؟
برلین: پایان زندگی - آیا اتانازی باید مجاز باشد؟
آکسفورد: فراتر از سوسیس و پنیر - آیا می‌توانیم حیوانات را بخوریم؟
آتلانتا: میمون‌های بزرگ بی‌دم در عرصه‌ی فرهنگی - با میمون‌های بزرگ بی‌دم چگونه باید رفتار کرد؟
واشینگتن: ناله‌ی نهنگ - چرا باید از طبیعت محافظت کرد؟
مونترال: اشک‌های یک کلون - آیا می‌توان از انسان‌ها کپی‌برداری کرد؟
خنت: کودکان پیش‌ساخته - پزشکی باروری به کجا می‌رود؟
کلیولند: پلی به عالم روح - علم اعصاب تا به کجا می‌تواند پیش برود؟
چه امیدی می‌توانم داشته باشم؟
لِبِک: بزرگ‌ترین وجود قابل‌تصور - آیا خدا هست؟
بیشاپ ورماوث: ساعت‌ساز طبیعت - آیا طبیعت معنا دارد؟
بیله‌فلد: «امر محال کاملاً طبیعی» - عشق چیست؟
ناکسوس: عمل کن، باش، عمل کن، باش، عمل کن - آزادی چیست؟
ماسا تیرا: روغن سوخته‌ی رابینسون - آیا مالکیت لازم است؟
بوستون: بازی رالز - چه‌چیزی عادلانه است؟
وانواتو: جزایر سعادت‌مندان - زندگی شاد چیست؟
آتن: باغ دوردست - آیا شادی را می‌توان آموخت؟
آرمان‌شهر: ماشین ماتریکس - آیا زندگی معنا دارد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟: سفری به درون ذهن
نویسنده
مترجمفاطمه تناسان
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات408
زبانفارسی
شابک978-600-367-737-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟

Fr
۱۴۰۳/۲/۶
از وسطاش شروع کردم جایی که تازه حس کردم که شاید برام جذاب باشه ولی بنظرم نشه ادامه‌ش داد پر از جزئیات مسخره و غیرکاربردیه که فقط میخوای ازشون بگذری تا به مطلب مفید و اصل موضوع برسی که با جزئیات بی‌اهمیتش بیشتر حواستو از موضوع اصلی پرت میکنه و یهو کلا میپره رو یه ضمیر دیگه وقتی هنوز موضوع قبلی رو که شفاف سازی نکرده! اینم کتاب رایگانش! بنظرم مسخره‌س
همه کتابای رایگان اینقدر مسخره نیستن ولی این مشکلو اونم با کلی جزئیاتی که نمیخوایم بدونیمش میگه ولی راه حل و راهکاری نمیده و باید خودت ذهنتو درگیر کنی که بیشتر بهت استرس میده چون نیاز بیشتری به اطلاعات مفید داری که تو این کتاب فک نکنم آدم بتونه بهش برسه قبل اینکه برسی از خوندنش خسته میشی! بنظر من اگ آدم بیکار باشه و چیزی برای خوندن نداشته باشه و از روی کنجکاوی بخواد بخونه که فقط وقتشو با دیتیل واقعا بی‌اهمیت پر کنه بخونه! من که خوشم نیومد و به درد من نمیخوره!!
هانیه دهقانی
۱۴۰۳/۲/۳
کتاب خیلی مفیده اما مفاهیم عمیقی داره که نیاز به توجه و درک عمیق داره دررابطه با فلسفه و خود درونیه اول کتاب بانظریه‌های مختلف دررابطه بابه وجود اومدن خودمون شروع میشه نظریه‌های زیستی و مهمترینش نظریه داروین که کلی چالش برانگیز و قابل بحثه و در ادامه کتاب با نظریه‌های فلسفی و سخنان و تجربیات و و من فیلسوفان روانشناسان عصب شناسان و.... دنبال میشه علاقه‌ای به این مدل کتاب‌ها ندارم ووقتی حدود ۶۰ صفحه از کتابو خوندم به موضوع پی بردم میخواستم از ادامه‌ی کتاب دست بکشم اما منصرف شدم و ترجیح دادم یه تجربه جدید داشته باشم و اندکی خودم رو به چالش بکشم و به موضوعات دیگه‌ام توجه کنم شاید این دیدگاه از خود که کتاب بهم میده باعث بشه که به جنبه‌های دیگه‌ای از درونیات خودم پی ببرم ممنون از کتابراه بابت کتاب‌های جالبش
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتاب چنان که از نامش پیداست به اساسی ترین پرسش (هایی) که بشر باید از خود بپرسد پرداخته. امروزه اساتید فرا روانشناسی این پرسش را به شیوه جدیدی که ریشه در تعالیم شرقی دارد مطرح می کنند. اوشو در تعالیم تانترا می گوید: اگر سؤال "من کیستم" را بدون وقفه و به طور پیوسته در درون و نه با زبان و صوت، از خود بپرسی به جایی میرسی که به دو بخش تقسیم می شوی: من و کیستم و اگر ادامه دهی در می یابی که من همان ایگو و نفسانیت و خود کاذب توست که تا سطح پنجم با تو همراه است. وقتی به سطح ششم میرسی فقط کیستم باقی می ماند و از آن جا به بعد خود سوال کننده هم محو می شود. آن جا نیرواناست و مرز عدم...
Donya Gholiha
۱۴۰۳/۱/۳۱
به کسانی که به زندگی و فلسفه علاقه دارن پیشنهاد میکنم.
این کتاب بسیاری از مسائل کلاسیک فلسفه را پوشش می‌دهد - مسائلی همچون عشق، آزادی و غیره نویسنده همچنین به برخی مسائل مدرن مانند سقط جنین، اخلاق پزشکی و حقوق حیوانات می‌پردازد. از بسیاری جهات، این یک مقدمه خوب، اما نه جامع برای این موضوعات و در
متفکران اصلی آن‌ها است. همچنین بحث مورد عصب شناسی و تأثیر آن بر فلسفه مدرن است. مطابق با سنت فلسفی، تقریباً در هیچ موردی به پاسخ‌های نهایی نمی‌رسد و پایان هر فصل را با چالش‌ها و مسائلی که هنوز باز است، رها می‌سازد.
mohammad nasiri fard
۱۴۰۳/۱/۳۱
بسیار کتاب عالی و پر محتوایی بود. تا حالا فقط به این کتاب ۵ ستاره داده‌ام. مسائل بنیادین فلسفی و ارتباط آن‌ها با فیزیولوژی و روانشناسی به دقت بررسی میشه، کسانی که علاقه مند به این موضوعات و همچنین ذهن و عصب شناسی و کارکردهای مغز انسان هستند این کتاب خوب رواز دست ندن. عالی بود!
عادل آتشین
۱۴۰۳/۱/۲۲
این کتاب میخواد به این برسه دستاوردهای بشری صرفا از یک زیگما شدن و جمع خوردن و برایند شدن اندیشه‌ها ناشی شده و شناخت مکانیزهای حاکم بر آن منجر به خودشناسی و در نتیجه تعالی و رشد میشه
حسین کرمی
۱۴۰۳/۲/۱۰
همانطور که میشود از اسم این کتاب فهمید‌ شاید این بهترین پرسشی است که انسان میتواند از خود بپرسد. ریشارد داویت پرشت، او کسی است که به زیبایی به این پرسش پاسخ میدهد.
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو بخونید.
نجوا
۱۴۰۳/۱/۲۲
بسیار عالی ترکیبی از فلسفه و منطق و آشنایی بیشتر با شخصیت و طرز فکر و زندگی فردریش نیچه
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۱/۲۴
کتاب مفید و جالب بود که واقعا با خواندنش و در پایان میتونم بگم که جواب سوال بیشتر ماها درباره من کیستم؟ رو از منظر فلسفه و علمی بطور ساده و روان بیان میکند
محمد زرگران
۱۴۰۳/۱/۲۵
خیلی کتاب خاصی نیست... یه سری فرضیات و تحقیقات ثابت نشده است که با خوندنش چندان ذهنتون باز نمیشه و بیشتر شبیه کتاب‌های معمایی و رازآلود میمونه
ناصر رزق خواه
۱۴۰۳/۱/۲۴
شاید تا آخر این کتاب، بتوانم از خودم بپرسم، من کیستم و ادامه سوال‌ها تا خود را پیدا کنم. از کتابراه بخاطر هدیه این کتاب سپاسگزارم
محمد
۱۴۰۳/۲/۵
این کتاب برای خودشناسی. خودآگاهی و دیگر موضوع هاش خیلی خوبه و برای اونایی ک تو خودشون دنبال‌ی دنیای دیگه هستن توصیه میشه ب شدت!
مهیار مسعودراد
۱۴۰۳/۱/۲۹
کتاب عالی بود، یکی از بهترین‌ها راجع به فلسفه، به خیلی از سوال‌ها پاسخ میده و شما رو به دنبال خودش با ادبیات بسیار خوب تا آخر می‌کشونه
ali soheili
۱۴۰۳/۱/۲۳
بعضیا فقط بخاطر کسب امتیاز دارن نظر میدن. اونم چه نظرهای حرفه‌ای و تخصصی‌ای!!! چقدر داغونیم ما.
پارساکوکبی
۱۴۰۳/۲/۳
به نظر من خودشناسی یکی از مهمترین مسوولیت‌های هر انسانی هست. امیدوارم با خوندن این کتاب از این فرصت بتونم استفاده کنم
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟

برای دریافت کتاب من کیستم؟ و آن وقت چند نفر؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.