معرفی و دانلود کتاب صوتی وابی سابی: حکمت ژاپنی‌ها برای یک زندگی سراسر ناکامل و ناتمام

عکس جلد کتاب صوتی وابی سابی: حکمت ژاپنی‌ها برای یک زندگی سراسر ناکامل و ناتمام
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابی سابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وابی سابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وابی سابی: حکمت ژاپنی‌ها برای یک زندگی سراسر ناکامل و ناتمام

بث کمپتن در کتاب صوتی وابی سابی راهنمایی قطعی در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌آموزید چگونه از این ایده‌ی ژاپنی استفاده کنید تا زندگی خود را دگرگون سازید و شادی را در همان نقطه‌ای که هستید پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی وابی سابی

قالی هرچه کهنه‌تر باشد ارزشمندتر است. فکرش را می‌کردید این جمله مصداقی از یکی از مهم‌ترین ایده‌های فلسفه‌ی زیبایی‌شناسی ژاپن باشد؟ وابی سابی می‌گوید چیزهای کدر، کهنه و پژمرده از چیزهای نو ارزشمندتر و زیباترند. ردّ زخمی کهنه روی اندامی از تن انسان، بنایی کهنه و متروک که شیشه‌های پنجره‌هایش ریخته و زهوار درهای چوبی‌اش دررفته است، یا به قول فروغ فرخزاد -چنان‌که در شعر تولدی دیگر می‌گوید- «زوال زیبای گل‌ها در گلدان»؛ وابی سابی تمام این‌ها را زیبا می‌پندارد. اما چگونه این ایده به ساحت زندگی روزمره‌ی ما راه پیدا می‌کند؟ بث کمپتن در کتاب صوتی وابی سابی (Wabi Sabi) به پاسخ این سؤال می‌پردازد.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از چالش‌های طاقت‌فرسای زندگی پرسرعت و مصرف‌محور مدرن خسته شده‌اند. آن‌ها گاه برای یافتن معنای واقعی زندگی به سنت‌های فرهنگی کهن روی می‌آورند. در کتاب صوتی وابی سابی، بث کمپتن شما را با یکی از کهن‌ترین ایده‌های فرهنگ و فلسفه‌ی ژاپن آشنا می‌کند؛ مفهومی جذاب در مباحث زیبایی‌شناسی ژاپنی که رویکردی بدیع و نو برای جهان‌بینی‌تان در اختیار شما می‌گذارد. وابی سابی به زیبایی در نقص و کاستی می‌پردازد. این مفهوم پیرامون پذیرش واقعیت در تمام جلوه‌ها و ابعاد آن است: فرو ریختن، ترک خوردن، محو شدن و تغییر و دگرگونی یکایک اجزاء جهان در هر لحظه.

وابی سابی با ریشه‌هایی که در ذن و آئین چای ژاپنی دارد، به شما می‌آموزد که زیبایی را در نقص ببینید، سادگی را قدر بدانید و ماهیت گذرای همه چیز را پذیرا باشید. این نگرش و پذیرش به شما انگیزه می‌دهد که همه چیز را ساده کنید و روی آنچه واقعاً اهمیت دارد متمرکز شوید. بث کمپتن در این کتاب صوتی که سرشار از حکمت‌های ساده و در عین حال عمیق است، به شما کمک می‌کند با وجود شتاب‌زدگی زندگی مدرن، سرعت خود را کاهش دهید و پیوندهای ژرف خود با طبیعت را بازیابید.

ترجمه‌ی آزاده مسعودنیا را از این اثر با صدای نسیم رفیعی می‌شنوید. کتاب صوتی وابی سابی به همت نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات ثالث تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی وابی سابی

  • یک خواندنی واقعاً متحول‌کننده. (ساندی تایمز استایل)
  • بیش از هر زمان دیگری به کتاب‌هایی مانند این نیاز داریم. (جسیکا سیتون، نویسنده و یکی از بنیانگذاران Toast)

کتاب صوتی وابی سابی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ایده‌های فلسفی شرق دور و کارایی آن‌ها در زندگی روزمره علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. اگر کمال‌گرایی افراطی شما را به ستوه آورده است، به هیچ وجه کتاب صوتی وابی سابی را از دست ندهید.

با بث کمپتن بیشتر آشنا شویم

بث کمپتن (Beth Kempton) دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان ژاپنی است و سال های زیادی را در ژاپن سپری کرده است. او در طول سال‌های سکونتش در ژاپن در رشته‌های کاغذسازی، گل‌آرایی، سفال‌سازی، خوش‌نویسی، مراسم چای و بافندگی تحصیل کرد. مجموع این تجربیات منجر به عشقی عمیق به این سرزمین و درکی نادر از تفاوت‌های فرهنگی و زبانی مردم آن با دیگر ملت‌ها شد. بث به‌عنوان بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت Do What You Love، دوره‌ها و کارگاه‌های آنلاینی را ارائه کرده است که به هزاران نفر در سراسر جهان کمک کرده تا زندگی شادتری داشته باشند. از این نویسنده کتاب دیگری به فارسی تحت عنوان «در جست‌وجوی آزادی» ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی وابی سابی می‌شنویم

من در حرفه‌ام که کمک به آدم‌هاست، برای گذار از شغل‌های مختلف، تغییر سبک زندگی و درک موقعیت‌های متفاوت آن، مدام با مقاومت افراد برای شروع کردن مواجه می‌شوم. آن هم به دلیل ترس بسیار زیادی که از شکست خوردن دارند. بله؛ اگر چیز جدیدی یا مسیر تازه‌ای را در پی گیرید، به احتمال قریب به یقین، در طول مسیر اشتباهاتی هم خواهید داشت. ما دیگر نباید به خودمان بگوییم که همه دارند ما را تماشا می‌کنند و منتظر نشسته‌اند که ببیند شکست می‌خوریم. هیچ‌کس واقعاً حواسش به ما نیست. شکی نیست که شکست تأثیرات ناخوشایندی بر روح و ضمیر دارد. بنا نیست شکست حتماً آخر ماجرا باشد. بلکه می‌تواند آغاز مرحله‌ی بعدی باشد به شرطی که ناکامل بودن خودرا بپذیرید، با خود مهربان باشید و بخواهید که به مسیرتان ادامه دهید. هیچ‌کس شما را نمی‌پاید. چهارزانو، روی یک کوسن کوچک در یک معبد در کیوتو نشسته‌ام. به گمان خودم در حال مدیتیشن هستم. اما درواقع مطلب را نگرفته‌ام. همه‌ی چیزی که می‌توانم به آن فکر کنم، سوزن‌سوزن شدن پاهایم است و صدای خش‌خش حصیرها زیر پای مردم که در رفت‌وآمدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
تیتراژ آغاز
11 دقیقه
درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب
19 دقیقه
مقدمه
23 دقیقه
فصل یکم: خاستگاه، ویژگی‌ها و کیفیت وابی سابی امروزی - بخش اول
21 دقیقه
فصل یکم: خاستگاه، ویژگی‌ها و کیفیت وابی سابی امروزی - بخش دوم
27 دقیقه
فصل دوم: ساده کردن به‌علاوه‌ی زیباسازی - بخش اول
30 دقیقه
فصل دوم: ساده کردن به‌علاوه‌ی زیباسازی - بخش دوم
30 دقیقه
فصل دوم: ساده کردن به‌علاوه‌ی زیباسازی - بخش سوم
28 دقیقه
فصل سوم: زندگی با طبیعت - بخش اول
16 دقیقه
فصل سوم: زندگی با طبیعت - بخش دوم
17 دقیقه
فصل سوم: زندگی با طبیعت - بخش سوم
28 دقیقه
فصل چهارم: پذیرفتن و رها کردن - بخش اول
29 دقیقه
فصل چهارم: پذیرفتن و رها کردن - بخش دوم
30 دقیقه
فصل پنجم: تعدیل شکست - بخش اول
15 دقیقه
فصل پنجم: تعدیل شکست - بخش دوم
19 دقیقه
فصل پنجم: تعدیل شکست - بخش سوم
23 دقیقه
فصل ششم: بهبود روابط - بخش اول
30 دقیقه
فصل ششم: بهبود روابط - بخش دوم
28 دقیقه
فصل هفتم: لذت بردن هنگام هبور از مسیر حرفه‌ای شغل - بخش اول
27 دقیقه
فصل هفتم: لذت بردن هنگام هبور از مسیر حرفه‌ای شغل - بخش دوم
28 دقیقه
فصل هشتم: مغتنم شمردن لحظات - بخش اول
27 دقیقه
فصل هشتم: مغتنم شمردن لحظات - بخش دوم
7 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وابی سابی: حکمت ژاپنی‌ها برای یک زندگی سراسر ناکامل و ناتمام
نویسنده
مترجمآزاده مسعودنیا
راوینسیم رفیعی
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وابی سابی

پروانه رضایی
۱۴۰۲/۳/۱۲
کتاب بسیار خوبی است.
هر چند بعضی از بخش‌های آن خسته کننده و کسل کننده است اما محتوا و هدفش عالی و تاثیر گذاره. مخصوصاً که صدای خانم گوینده هم عالی و تاثیر گذار هست.
من چندین بار آن را گوش دادم. و باز هم گوش خواهم داد. اگر بعضی قسمتهای آن برایمان جالب نیست به راحتی می‌توانیم از آن بگذریم و برویم
بخش بعدی. چون به نظر من قرار نیست که آدم از تمام بخش‌های یک کتاب و یا یک مطلب خوشش بیاید و همه آن‌ها را گوش دهد. فقط کافیست به قسمتهایی گوش دهیم که برایمان الهام بخش و آموزنده است. این را در کنار کتاب «قدرت من هستم از جول اوستین» در کتابخانه باید داشته باشیم.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۲/۲/۱
باسلام
کتاب جالبی بود.
البته ابتدای کتاب کمی کسل کننده بود اما از نیمه کتاب به بعد جذاب شد،
در این کتاب نویسنده به فرهنگ ژاپنی پرداخته است و به نوع نگاه آن‌ها به زندگی و محیط پیرامون.
در واقع هنر یافتن زیبایی را در ناکاملی‌ها آموزش داده است.
با تشکر از کتابراه
مهسا علی پور
۱۴۰۲/۱/۱۳
این کتاب به ما کمک می‌کند که زیبایی پنهان را در اشیاء و پدیده‌های ناکامل و ناقص ببینیم. تمام اجزای طبیعت را زیبا بدانیم و آن‌ها را در جای جای زندگی خودمان استفاده کنیم. وابی‌سابی لذت بردن از چیزهای ساده را به ما آموزش می‌دهد
مهران مقصودی
۱۴۰۲/۲/۲۵
اگر به دنبال آرامش و لذت بردن از هر لحظه از زندگی هستید کتاب پیش رو با کمک از فرهنگ ژاپن درس‌های ارائه کرده که بکار بردن این دیدگاهها و تمرین این مطالب شما را از به آرامش می‌رساند. موفق باشید
مرجان اسماعیلی
۱۴۰۲/۳/۱۶
اگر به روش زندگی ژاپنی و قواعد و اصول آن علاقمندین و دوست دارین برای نظم بخشیدن به زندگیتون از یک کتاب کمک بگیرین این کتاب با روشهای عملی به شما کمک میکنه.
پریسا کاظمی
۱۴۰۲/۷/۱۲
اگر کسی بخواد سبک زندگیشو تغییر بده و دوست داشته باشه از سبک ژاپنی‌ها ایده بگیره یکی از کتابهاییه که میتونه بخونه صدای گوینده هم عالی
حسین مشتری
۱۴۰۲/۴/۳۱
مبهم و غیر گویا. انگار داری توی مه یا غبار به موضوع نگاه می‌کنی.
مجید بایرامی
۱۴۰۳/۱/۹
فلسفه جالبی برای ارامش
مامک ناصح
۱۴۰۲/۴/۱۷
محتوا قوی و عالی، خوانش فوق عالی
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وابی سابی

برای دریافت کتاب صوتی وابی سابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.