معرفی و دانلود کتاب صوتی پدر سرگی

عکس جلد کتاب صوتی پدر سرگی
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر سرگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پدر سرگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پدر سرگی

کتاب صوتی پدر سرگی یکی از بهترین رمان‌های کوتاه نویسنده‌ی پرآوازه‌ی روس، لئو تولستوی است. در این اثر که به قلم استاد سروش حبیبی به فارسی برگردانده شده، با شخصیتی به نام استپان کاساتسکی همراه خواهید شد که در آستانه‌ی عروسی‌اش از واقعیتی تلخ در گذشته‌ی نامزد خود مطلع می‌گردد و همین امر، مسیر زندگی‌اش را به کل تغییر می‌دهد.

درباره کتاب صوتی پدر سرگی:

لئو تولستوی (Leo Tolstoy) اساساً یک رمان‌نویس بود و مهارتی کم‌نظیر در خلق جهان‌های داستانی بزرگ و گسترده داشت. شاهکار او، کتاب جنگ صلح، بیش از پانصد شخصیت گوناگون، و ده‌ها خط داستانی اصلی و فرعی دارد. دیگر کتاب بزرگش، آنا کارنینا نیز اگرچه حجم کمتری نسبت به جنگ و صلح دارد، با این حال به لحاظ غنای موضوعی و تعدد کاراکتر دست‌کمی از مطول‌ترین آثار ادبی دنیا ندارد. همچنین است دیگر رمان عظیم او، رستاخیز.

با این حال و در کمال شگفتی، باید گفت که لئو تولستوی در موجزنویسی نیز استادی مسلم بود: چنانچه در طول حیات خود، خصوصاً در اواخر عمر، برخی از ماندگارترین آثار داستانی کوتاه و نیمه‌بلند در تاریخ ادبیات غرب را به رشته‌ی تحریر درآورد. یکی از این آثار همین کتاب پدر سرگی (Father Sergius) است که هم‌اکنون معرفی آن را مطالعه می‌کنید.

این رمان کوتاه، یا آنطور که روس‌های وسواسی می‌گویند، داستان بلند، در سال 1911 به انتشار رسید؛ زمانی که لئو تولستوی در بلندای نبوغ و پختگی ادبی قرار داشت. در این اثر نیز رئالیسم خاص نویسنده‌ی روس مشهود است؛ با این وصف رگه‌های فلسفی - مذهبی این کار، به مراتب پررنگ‌تر از آن است که در آثاری چون سعادت زناشویی و یا سونات کرویتسر می‌بینیم.

شخصیت اصلی کتاب پدر سرگی، شاهزاده‌ی جوانی به استپان کاساتسکی است. ما زندگی او را از دوران نوجوانی پی می‌گیریم تا به روزهای جوانی‌اش می‌رسیم؛ زمانی که قصد ازدواج با مری کروتکووا (دختری زیبا و جوان که رفت‌آمدهایی هم به دربار تزار دارد) را در سر می‌پروراند. نخستین گره‌ داستان زمانی هویدا می‌شود که کاساتسکی در آستانه‌ی ازدواج با مری، از رابطه‌ی گذشته‌ی او با تزار باخبر می‌گردد! نیاز به گفتن ندارد که این مسئله چه لطمه‌ای به حیثیت این جوان مغرور می‌زند.

پس از این ماجرا، او از زندگی متعارف به کل کناره گرفته و در مسیر رهبانیت می‌افتد؛ آغاز حقیقی داستان پدر سرگی از همینجاست. مسیری که او بدان پا گذاشته علی‌رغم تسلای ظاهری‌ای که برایش فراهم می‌آورد، آکنده از دام‌ها و وسوسه‌هاست. آیا شاهزاده‌ی جوان داستان ما تاب ایستادگی در برابر آنچه را که سرنوشت برایش مقدر ساخته دارد؟ برای یافتن پاسخ، باید تا پایان کتاب با لئو تولستوی، این نابغه‌ی بی‌مرگِ عالم ادبیات همراه شد...

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی پدر سرگی:

بد نیست بدانید که داستان پدر سرگی در سال 1918 دستمایه‌ی خلق یک فیلم صامت روسی به کارگردانی Yakov Protazanov شد؛ این اثر اقتباسی از سایت russianfilmhub نمره‌ی فوق‌العاده‌ی 9/10 را گرفته است.

کتاب صوتی پدر سرگی مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به ادبیات روسیه و همچنین، از همه‌ی دوست‌داران داستان‌ها و رمان‌های کلاسیک دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی کتاب صوتی پدر سرگی باشند.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی نامدار اهل روسیه در سال 1828 متولد شد و به سال 1910 از دنیا رفت. زندگی تولستوی در پرماجرا بودن، دست‌کمی از نوشته‌هایش ندارد. از جمله حواشی جالب توجه درباره‌ی او، می‌توان به اقدامات اومانیستی‌ و پرسروصدایش در ارتباط با آزادسازی رعایا، و همچنین درگیری پردامنه‌اش با کلیسای ارتدوکس و دستگاه حکومت تزار اشاره داشت.

مهم‌ترین کتاب تولستوی، رمان حجیم جنگ و صلح است که موضوع اصلی آن مقاومت جانانه و تاریخی روس‌ها در برابر حمله‌ی فرانسویان به رهبری ناپلئون بناپارت است. تولستوی در این اثر، که به جرئت می‌توان عظمت آن را با حماسه‌های بزرگی چون ایلیاد، و غنای محتوایی‌اش را با مجموعه‌ آثار نویسندگانی چون شکسپیر و دانته مقایسه کرد، برخی از ماندگارترین کاراکترهای داستانی تاریخ ادبیات را خلق کرده است: از جمله دو شخصیت کاریزماتیک به نام‌های پی‌یر و آندره‌ی.

دیگر اثر بزرگ تولستوی آنا کارنینا نام دارد که به گمان بسیاری از صاحب‌نظران، در کنار شاهکارهایی چون مادام بوواری و برادران کارامازوف، یکی از ده رمان برتر تاریخ است. از دیگر آثار مهم این نویسنده می‌توان به کتاب‌های پیش رو اشاره داشت: «مرگ ایوان ایلیچ، سعادت زناشویی، شیطان، داستان یک کوپن جعلی، رستاخیز».

در بخشی از کتاب صوتی پدر سرگی می‌شنویم:

وقتی کاساتسکی به هنگ وارد شد، مادرش با دخترش اول به مسکو، و از آنجا به ملک خود در روستا بازگشتند. کاساتسکی نیمه‌ای از املاک خود را به خواهرش بخشید و آنچه برایش ماند، آنقدر بود که برای زندگی رنگین یک افسر گارد کافی باشد. کاساتسکی به ظاهر یکی از افسران گارد بود، مثل بسیاری دیگر جوان، و از هر حیث درخشان، و فکری جز پیشرفت و نام‌آوری نداشت. اما تحول عمیق و پیچیده‌ای در درونش در کار بود. این تحول از اوان کودکی در او صورت می‌پذیرفت، و هر چند به اشکال بسیار گوناگون تظاهر می‌کرد، در حقیقت یکی بیش نبود. به این معنا که سودایی شعله‌ورش می‌داشت که در هر کاری که در زندگی پیش می‌گرفت موفق شود و به کمال. می‌خواست به هر قیمت شده تحسین و تعجب همه را برانگیزد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
یک
10 دقیقه
دو
20 دقیقه
سه
6 دقیقه
چهار
26 دقیقه
پنج
5 دقیقه
شش
35 دقیقه
هفت
27 دقیقه
هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پدر سرگی
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویعلی تاجمیر
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پدر سرگی

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۷/۳۰
🍁 کتابی بود که بسیار آموزنده بود. تقریبا تمام کتابهای تولستوی رو خوندم. من هم با دوست عزیزمون که میگفت محوریت داستانهای تولستوی ترس از زن و‌شهوت هست، موافقم. اگه بخوام خلاصه داستان رو بگم؛ داستان یه شاهزاده‌ ست که یک ماه قبل از ازدواج میفهمه که نامزدش قبلاً معشوقه‌ی تزار بوده، نامزدی رو به‌هم و و می‌زنه وارد صومعه می‌شه. اما جاه‌طلب عاشق شهرت و افتخار است، و نمی‌تونه به نیازهای شهوانیش غلبه کنه. اون توی صومعه‌های مختلفی زندگی می‌کنه و بالأخره عابد معتکفی می‌شه. شهرت تقدسش همه‌جا می‌پیچه و مردم از همه‌سو به زیارت اون میان. یک شب زنی به بهانه‌ی اینکه گم شده پیش پدر سرگی میاد تا اون رو از راه به در کنه و پدر سرگی برای دوری از گناه، با تبر یکی از انگشتای خودشو قطع می‌کنه. زن دگرگون و بعد اون شب عابد میشه! شهرت تقدس عابد توی روسیه پخش میشه، اما او هرگز بر جسم خود پیروز نشده. چند سال بعد باز همگام شفای دختر تاجری، دخترک اون رو به گناه می‌کشونه. سرگی مقدس حجره‌ی خود را ترک می‌کند و با الهام شدن به اون به دیدن زنی از آشنایان دوران کودکیش میره. سرگی زندگی اون زنو‌ میبینه و میگه؛ من به بهانه‌ی اینکه برای خدا زندگی می‌کنم برای انسان‌ها زندگی کردم و این زن برای خدا زندگی می‌کند و حال آنکه گمان می‌کند برای انسان‌ها زندگی می‌کند! پدر سرگی آخر داستان توی سیبری به کار توی زمین‌های دهقانان مشغول میشه، به بچه‌ها نوشتن یادمیده و از بیماران پرستاری می‌کند! در آخر پیام تولستوی به خواننده اینه که، عشق و‌کمک به مردم رو میشه راهی به‌ سوی خدا شناخت. ممنون دوست عزیزم کتابراه☘️
لیلی راکعی
۱۴۰۱/۹/۳
به جذابیت داستانهای قبلی نویسنده نبود🤔
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۵/۱
سلام و درود
این کتاب رو با دقت گوش دادم، چون اثر قبلی که از لئو تولستوی گوش داده بودم، کتاب رستاخیز بود، که به دوستان توصیه میکنم حتما بخوانید یا گوش دهید.
این اثر ایشون هم اگرچه کوتاه تر بود، اما برایم بسیار شنیدنی و جذاب بود و از شنیدنش لذت بردم.
و چه زیبا حضور خداوند د درون پدر سرگی نمایان
و جاری میشود. و باز هم تولستوی که در آخر کتاب بسیار زیبا حس انسانیت، بشر دوستی و خداوندی رو به تحریر درمیارن.
همه ما انسان‌ها ممکن است در لحظاتی از زندگیمان به حالت پدر سرگی دچار شویم، جاهایی که فکر میکنیم داریم برای خدا زندگی میکنیم و کاری رو انجام میدیم، درحالی که برای حفظ موقعیت و نفع خودمونه، و چ زیباست که متوجه این موضوع شده، و رفتار و افکارمون اصلاح شده تر باشه.
شخصیت داستان‌های تولستوی درنهایت از دید من ایده آل انسانیت هستن.
ممنون از عوامل خوب کتابراه.
Note Ninet
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
فوق العاده زیبا بود این در حالی است که متاسفانه قبلا این کتاب را با ترجمه فرد دیگری مطالعه کردم‌ام مترجم با وقاحت در حفظ امانت کوتاهی میکند بطوریکه وقتی زن مطلقه وارد دیر میشود در انتها شهوت بر پدر سرگی قابل میشود کاریکه نباید اتفاق می‌افتد لذا واقع مطلب این بود که ابتدا حاضر به گوش دادنش نبودم اما وقتی دوستی فرمودند مطمئنا این کتاب آنی نیست شما را آزرده لذا وقتیکه گوش دادم واقعیت را همان یافتم که دار نویسنده‌ای چون تولستوی انتظار داشتم
شهرزاد زارع
۱۴۰۱/۱/۲۷
بسیااااار عالی و دلنشین بود، روحم از شنیدن این داستان احساس نشاط میکرد، خوشحالم که شنیدن این داستان قسمتم شد، درسهای بزرگی در این داستان هست، در این داستان زیباتر از همه به تصویر کشین قدرت نفس سرکش انسان است که هر چقدر برایش زمان بگذاریم باز هم تا روزی که زنده هستیم باید مراقب خود باشیم.
احد محمدنژاد
۱۴۰۱/۳/۱۵
همیشه پدر سرگی‌ها بوده و ظاهرا در آینده هم خواهند بود!.
نمیدانم چرا تولستوی همیشه از زنان زیبا میترسد. از رستاخیز گرفته تا پدر سرگی و شیطان همیشه از زنان زیبا در هراس است. در کتاب اعتراف نیز به آن تقریبا اعتراف میکند.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۲/۱/۲۰
داستانی زیبا و شنیدنی از مجموعه آثار بی‌نظیر تولستوی همچنین اجرای خیلی خوبی داشت که شنونده را باخود همراه میکند به حدی داستان جذابی هست که کمتر ممکن هست شنیدن آن را به دو یا چند مرحله واگذار کنید.
Esmaeil
۱۴۰۱/۷/۲۸
داستان خوب و جذابی هست. کشش لازم رو داره. اما پیام کلیشه‌ای و سطحی داره. به شنیدنش می‌ارزه اما انتظار فوق العاده‌ای ازش نداشته باشید
کتی کاتبی
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
هر چه بیشتر آثار تولستوی را مطالعه میکنم بیشتر عاشق قلمش می‌شوم، لعنتی بسیار عمیق به مسائل نگاه کرده و تو را وادار می‌کند که بی اندیشی
نرگس دیلمی
۱۴۰۰/۹/۲۹
این کتاب بار علمی یا پندی نداره. اما به عنوان یک داستان جالبه. من قلم تولستوی رو کلا دوست دارم.
صداگذاری بی نظیر بود. ممنون از کتابراه ❤
علی رفیعی فر
۱۴۰۱/۵/۱
واقعا یک شاهکاره واز شنیدنش لذت بردم یکی از بهترین رمانهاییه که تا حالا گوش دادم وخوندم ضمنا گویندگی خیلی خوبی داره
علی خسروشاهی
۱۴۰۱/۲/۱۷
از تولستوی می‌توان انتظار یک کتاب خوب را داشت؟ قطعن خیر! این اثر عالیه، واقعن عالی. کوتاه، آموزنده و البته جذاب.
Hamid Momenikhah
۱۴۰۱/۵/۳۱
داستانی بسیار زیباو آموزنده و با جاذبه زیاد بطوریکه تمام آن را در یک روز شنیدم و لذت بردم
شقایق میان آبی
۱۴۰۱/۵/۱
کتابی معنوی، در این داستان فرد با غرور و خودبینی خود در جنگ است و به دنبال خدا می‌گردد.
مهدی دیرانلوئی
۱۴۰۰/۹/۵
سلام. کتاب خوبی بود. صدای گوینده خوب بود. بنظر من
همه‌ی کتابهای داستایوفسکی بایدخوند
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پدر سرگی

برای دریافت کتاب صوتی پدر سرگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.