معرفی و دانلود کتاب لرد جیم

عکس جلد کتاب لرد جیم
قیمت:
11900 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لرد جیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لرد جیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لرد جیم

شاهکار دیگری از جوزف کنراد که شما را به اعماق پرتلاطم دریا می‌برد. خلاصه کتاب لرد جیم، ترس، شجاعت، خودپسندی و شکست را به پیوند می‌زند تا تصویر دقیقی از آشفتگی‌های اجتماعی در دوران ویکتوریایی انگلیس را به شما نشان بدهد. رمانی اجتماعی و روانشناختی که حالات درونی شخصیت‌ها را در شرایط سخت زندگی به دقت ترسیم کرده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب لرد جیم

وقتی که لرد جیم، دریانورد جوان و کم‌تجربه هدایت کشتی را به عهده می‌گرفت، حتی فکرش را هم نمی‌کرد که نه‌تنها در اداره‌ی کشتی شکست می‌خورد، بلکه به‌خاطر سهل‌انگاری در نجات مسافران، در دادگاه نیز محاکمه خواهد شد. جوزف کنراد (Joseph Conrad) با ترسیم شخصیت جیم، آغاز تباهی درباریان و اشراف معاصر خود را نشان می‌دهد. خلاصه کتاب لرد جیم (Lord Jim)، از این لحاظ رنگ تمثلی به خود می‌گیرد تا تصویر ملموسی از اوضاع‌و‌احوال جامعه‌‌ی انگلیس عرضه کند.

آقای جیم که به‌خوبی می‌دانست تجربه و توانایی کافی را برای هدایت یک کشتی مسافربری ندارد، به‌خاطر خودپسندی و غرور وظیفه‌ی کنترل کشتی را می‌پذیرد. دیری نمی‌گذرد که کشتی با شیء شناوری برخورد می‌کند و به‌شدت آسیب می‌بیند. اینجاست که جیم و خدمه‌ی کشتی به‌جای تسلط بر اوضاع و نجات مردم، راه فرار را انتخاب می‌کنند. البته به‌خاطر این حد از وظیفه‌نشناسی در دادگاه سخت مورد انتقاد قرار می‌گیرند. حالا که دیگر از خودپسندی جیم اثری نمانده، او تصمیم می‌گیرد تا به «پاتوسان» نقل مکان کند؛ منطقه‌ای که از محل زندگی او فاصله‌ی زیادی دارد و بعید است آنجا کسی از جریان اشتباهات او باخبر باشد. جیم می‌رود که زندگی جدیدی را آغاز کند. در این سرزمین، بخت با او یار است و آن‌چنان به محبوبیت و شهرت می‌رسد که بین مردم با عنوان «لرد جیم» شناخته می‌شود. اما آیا این تمام ماجراست؟ آیا رسوایی‌های گذشته او را رها کرده‌اند یا منتظرند تا در فرصتی مناسب روزهای تلخ را به یادش بیاورند؟

اگرچه خلاصه کتاب لرد جیم مملو از اتفاقات هیجان‌انگیز است اما گویا نویسنده بیش از آنکه به بازگویی رخدادها توجه داشته باشد، قصد دارد تا تحولات درونی شخصیت‌ها را برایمان روشن کند. همین ویژگی اثر او را به رمانی روانشناختی تبدیل کرده که در نوع خود از شاهکارهای ادبیات کلاسیک به شمار می‌آید. اگر بی‌صبرانه مشتاق خواندن این رمان هستید اما فرصتی برای مطالعه‌ی آن ندارید، خواندن خلاصه کتاب لرد جیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این اثر یکی از پنجاه چکیده‌ای است که کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) با هدف معرفی مشهورترین رمان‌های ادبیات کلاسیک به نگارش درآورده.

خلاصه کتاب حاضر را با ترجمه‌ی روان مریم قنبری می‌خوانید که از سوی انتشارات نوژین به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب لرد جیم

  • فیلم سینمایی لرد جیم، محصول سال 1925، به کارگردانی ویکتور فلمینگ.
  • فیلم سینمایی دیگری با همین عنوان، در سال 1965، به کارگردانی ریچارد بروکس و با بازی پیتر اوتول در نقش جیم.

خلاصه کتاب لرد جیم مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم از مشتاقان ادبیات کلاسیک هستید، خواندن خلاصه کتاب لرد جیم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. داستانی درون‌گرا با رگه‌های از روانشناسی که شما را شیفته‌ی خود می‌کند.

جوزف کنراد را بیشتر بشناسیم

جوزف تئودور کورژینوسکی در سال 1857 میلادی در روسیه چشم به جهان گشود. او تنها فرزند آپولو کورژینوسکی، نویسنده، مترجم و فعال سیاسی بود که در آموزش و تربیت فرزندش نقش بسیار مهمی را ایفا کرد. جوزف کنراد یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویس‌های ادبیات انگلیس به حساب می‌آید. بیشتر آثار جوزف از تجربیات حقیقی او در دریا برگرفته شده‌اند. از او 13 رمان و 28 داستان باقی ‌مانده است که از بین آن‌ها، می‌توان به «دل تاریکی»، «کاکاسیاه کشتی نارسیسوس»، «فری‌ای هفت جزیره»، «نوسترومو»، «طوفان دریا» و «لرد جیم» اشاره نمود. جوزف کنراد در سال 1924 میلادی بر اثر سکته قلبی، دار فانی را وداع گفت و در گورستان کنتربری به خاک سپرده شد.

در بخشی از خلاصه کتاب لرد جیم می‌خوانیم

او برخاسته از خانواده یک کشیش بود. از همان کودکی علاقه زیادی به دریا داشت و به مدت دو سال تمرین کرد تا بتواند افسر کشتی شود، سرانجام به دریا رفت و سفرهای زیادی کرد و زمانی که هنوز جوان و کم سن و سال بود معاون یک کشتی آبرومند شد. در یکی از سفرهایش به سمت شرق به شدت مجروح شد و به اجبار زمانی که کشتی بندر را ترک می‌کرد، در بیمارستان ماند. پس از بهبودی، در مقام معاون اول کشتی پاتنا یک کشتی بخارِ محلی که قدمتی به اندازه تپه‌ها داشت و بسیار زنگ زده بود، مشغول به کار شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لرد جیم
نویسنده،
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-622-746743-7
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
11900 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لرد جیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لرد جیم

برای دریافت کتاب لرد جیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.