معرفی و دانلود کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟

جیمز باکلی در کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ سعی دارد تا برش‌هایی از زندگی این ورزشکار بزرگ آمریکایی را به تصویر بکشد و اطلاعات جالبی درباره زندگی و فعالیت‌های این شخصیت مهم قرن بیستم در اختیار شما قرار دهد.

درباره محمدعلی کلی:

کاسیوس کلی که او را به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در وزن سنگین این رشته می‌شناسند در سال 1942 در ایالات کنتاکی آمریکا متولد شد. او از همان کودکی بسیار پرقدرت بود به طوری که از 12 سالگی تمرینات مشت‌زنی را آغاز کرد. 10 سال بعد یعنی در سن بیست و دو سالگی به عنوان قهرمان بوکس جهان انتخاب شد و در همان سال به دین اسلام گروید. تمام این اتفاقات موجی از شهرت را برای او به همراه داشت.

او علاوه بر این که یک ورزشکار حرفه‌ای و پر افتخار بود، در فعالیت‌های سیاسی و مدنی هم شرکت و سخنرانی می‌کرد. علاوه بر افتخارات ورزشی که او در طول دوران مسابقاتش کسب کرد از سوی دولت آمریکا هم دو نشان عالی با عناوین مدال شهروند و و مدال آزادی دریافت کرد.

جیمز باکلی (James Buckley) در کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ (Who Was Muhammad Ali) سعی دارد تا سرگذشت زندگی این شخصیت ورزشی و انسان تاثیرگذار و مشهور را با زبانی ساده و نگاهی داستان‌گونه به رشته‌ی تحریر درآورد.

کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ مناسب چه کسانی است؟

کودکان و نوجوانان می‌توانند با مطالعه این کتاب با زندگی نامه و سرگذشت این شخصیت موفق و تاثیر گذار آمریکایی آشنا شوند.

در بخشی از کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ می‌خوانیم:

آخرین مسابقه المپیک او، برای کسب مدال طلای وزن سنگین (برای مبارزان تا 178 پوند)، سخت‌ترین مسابقه‌اش تاکنون بود. کاسیوس با زبیگنیو پیوترزیکوفسکی از لهستان روبرو شد که سه بار قهرمان اروپا شده بود و در المپیک 1956 جنگیده بود. جنگنده لهستانی پیرتر، بزرگتر و قوی‌تر بود.

دو دور اول تقریباً یکنواخت بود. در دور سوم، کاسیوس بینی بوکسور لهستانی را شکست و ضربات زیادی به وی وارد کرد. وقتی داوران این مبارزه را به بررسی کردند، کاسیوس به عنوان برنده انتخاب شد. حالا بچه اهل لوئیزویل مدال طلای المپیک را بدست آورده بود!

کِلی به ایالات متحده بازگشت، همچنان صحبت می‌کرد و مدال طلای خود را همچنان به گردن داشت. او با گشت و گذار در شهر نیویورک، با همه کسانی که ملاقات می‌کرد، دست می‌داد. نهایتاً او به رویداد "خوش‌آمدید به خانه " در لوئیزویل رفت.

در مراسمی در لوئیزویل شعری را که سروده بود خواند. چنین شعرهایی به بخشی شناخته شده از شخصیت وی تبدیل می‌شود:

هدف من این است که آمریکا را به بزرگترین تبدیل کنم،
بنابراین من روسی را شکست دادم و لهستانی را نیز شکست دادم.

همه در شهر از موفقیت او خیلی هیجان‌زده نبودند. حتی در سال 1960، برخی از مردم هنوز از دیدن یک فرد سیاه‌پوست که اینقدر مورد توجه قرار گرفت خوشحال نبودند. کاسیوس نماینده آمریکا در رم بود، اما او گفت با اینکه مدال طلا گرفته، بعضی‌ها هنوز او را خونه شاگرد می‌نامیدند. این کلمه توهین بزرگی به یک سیاه‌پوست بود.

فهرست مطالب کتاب

محمد علی کِلی چه کسی بود؟
فصل 1- زندگی در لوئیز ویل
فصل 2- قهرمان المپیک
فصل 3- پادشاه جهان!
فصل 4- کاسیوس محمد می‌شود
فصل 5- موضع‌گیری
فصل 6- دو مسابقه بزرگ
فصل 7- تریلا در مانیل
فصل 8- بعد از بوکس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-284-098-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب محمدعلی کلی چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.