معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه

مطالب کتاب مدیریت پروژه، گام‌به‌گام شما را با مفهوم پروژه، چیستی و چگونگی آن آشنا خواهند کرد، همین‌طور با ایجاد امکان پیش‌بینی مشکلات و مسائل پیش‌رو شما را برای حل تمامی بحران‌های احتمالی آماده می‌کنند. رهبران گروه‌ها و سازمان‌ها، و مدیران شرکت‌ها با مطالعه‌ی کتاب حاضر، اصول اساسی اجرای پروژه‌ها را می‌آموزند و دستورالعمل‌هایی را یاد می‌گیرند که حین اجرای بزرگ‌ترین و حساس‌ترین پروژه‌ها به کمکشان خواهند آمد.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه‌

شاید با شنیدن کلمه‌ی «پروژه» اولین چیزی که در ذهنتان نقش ببندد، تحقیقات آکادمیک یا پژوهش‌های دانشگاه باشد، اما واقعیت این است در هر شغل، حرفه یا کسب‌و‌کاری که باشید، دیر یا زود پروژه‌های متعددی به شما واگذار خواهد شد که موفقیت در به سرانجام رساندن آن‌ها، ترفیع رتبه یا سودآوری را برایتان به همراه می‌آورد. در حقیقت، هر وظیفه‌ای که در هر سازمان یا نهادی داشته باشید، مستلزم طراحی و انجام پروژه است. بااین‌حال، هرگز نگران نباشید. کتاب مدیریت پروژه (Managing projects)، به کوشش نشر هاروارد، تمام مراحل شکل‌گیری، اجرا و به‌پایان رساندن یک پروژه را به شما خواهد آموخت. اصولی که نویسندگان اثر حاضر به شما می‌آموزند، طیف متنوعی از پروژه‌ها را دربرمی‌گیرد و در اغلب مشاغل، یاری‌رسان شما خواهند بود.

کتاب حاضر پنج هدف کلی را دنبال می‌کند. اولین هدف این است که با چیستی پروژه آشنا شوید و بدانید اصولاً چه چیزی را باید به‌عنوان یک پروژه تلقی کنید. تعریفی که این اثر در اختیار شما قرار می‌دهد معیاری خواهد بود تا تمامی انواع پروژه را بشناسید و البته گول ظاهر برخی از مواردی را که پروژه‌ نامیده می‌شوند، نخورید.

پس از اینکه ماهیت و چگونگی پروژه‌ها را شناختید، نوبت به تعیین اهداف و مقاصد اصلی می‌رسد. اینجاست که هدف‌های اصلی را در حین انجام پروژه‌ی مورد نظر تعیین کرده و از این طریق، نقاط مرجع را نیز شناسایی می‌نمایید. در مرحله‌ی سوم، گروهی ایده‌آل را برای رسیدن به اهداف خاص خود تشکیل خواهید داد. طبیعتاً توانایی‌ها، تخصص‌ها یا استعدادهایی که برای انجام هر پروژه ضرورت دارند، متفاوت هستند. اهدافی که در مرحله‌ی قبل در نظر گرفته‌اید به شما نشان می‌دهند که افراد گروهتان باید به چه مهارت‌هایی مجهز باشند.

در مرحله‌ی بعد، باید زمان‌بندی مطلوب را برای مهم‌ترین وظایف تعریف کنید. البته قبل از آن باید نقاط عطف و اساسی‌ترین وظایف نفرات گروه را شناسایی کرده و سپس برای هر یک بازه‌ی زمانی مشخص کنید. بدیهی‌ست که محدوده‌ی زمانی باید کاملاً منطقی، بدون فشار بیش‌ازحد یا هدر رفتن وقت باشد. در این مرحله باید به‌گونه‌ای عمل کنید که نیروی کار، نه زیر بار فشار کاری فرسوده شود و نه به دلیل داشتن فرصت زیاد، وظایف خود را به تعویق بیندازد.

در مرحله‌ی بعدی باید توجه داشته باشید که ذی‌نفعانِ پروژه‌ی خود را به‌صورت فعال نگه‌ دارید، چرا که اهداف و ارکان اصلی هر پروژه براساس ذی‌نفعان آن شکل می‌گیرد.

در هر فعالیتی، چه از نوع پروژه‌محور باشد و چه نباشد، همیشه مشکلاتی سر راه مجریان آن قرار می‌گیرد. مشکلات و مسائلی که یا از عوامل بیرونی نشأت می‌گیرند یا نتیجه‌‌ی اشتباه در هر یک از مراحل قبلی هستند. حل مشکلات پیش‌آمده، یا جلوگیری از رخ‌دادن آن‌ها، مرحله‌ی پایانی مدیریت پروژه به حساب می‌آید. ممکن است هزینه‌های واقعی از آنچه در آغاز کار پیش‌بینی شده بود، بیشتر شده باشد، اما حتی در چنین شرایطی نیز با مدیریت و کنترل امور، می‌توان پروژه را با موفقیت به پایان رساند.

کتاب مدیریت پروژه راهنمایی است که شما را از پایه‌ای‌ترین مباحث تا استراتژی‌های عملی این حوزه آگاه می‌کند. نرگس شفیعی برگردان این اثر را به عهده داشته و نشر آموخته نیز آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

برای مدیران پرمشغله‌ای که مشتاق یادگیری و ارتقای دانش خود هستند اما وقت و فرصت چندانی برای حضور در کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی ندارند، مجموعه کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای، انتخابی بی‌نظیر خواهد بود. مدیران شرکت‌های کوچک یا بزرگ، همچنین صاحبان کسب‌و‌کارها به کمک هر یک از مجلدهای این مجموعه، نکاتی سودمند و کاربردی را خواهند آموخت.

نشر هاروارد، از معتبرترین مراجع حوزه‌ی مدیریت و رهبری کسب‌و‌کارها، این سری کتاب‌ها را به چاپ رسانده و در ایران نیز، نسخه‌ی فارسی این مجموعه، با برگردان نرگس شفیعی، به کوشش نشر آموخته، در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته است.

سرعت در آموزش و فشرده‌سازی مطالب، از ویژگی‌های بارز کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای به شمار می‌رود که تنها با توجه به عنوان مجموعه نیز به آن پی می‌بریم. سری کتاب‌های مورد بحث، شامل ده جلد هستند که همگی به جوانب گوناگون مدیریت و مهارت‌های این عرصه می‌پردازند. «مدیریت پروژه»، «بازخورد اثربخش»، «مدیریت زمان»، «برگزاری جلسات»، «تدوین طرح کسب‌و‌کار»، «کارسپاری»، «به انجام رساندن کارها»، «مدیرمداری»، «ارائه» و «مبانی مالی» عناوین آثار مجموعه‌ی حاضر هستند.

تقویت مهارت‌های رهبری و مدیریتی در کمترین زمان، هدف اصلی گردآورندگان و مؤلفان کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای بوده است.

کتاب مدیریت پروژه برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به‌عنوان مدیر و گردانندگان مشاغل گوناگون مدام با پروژه‌های کاری و مشکلات آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب مدیریت پروژه را دست‌کم یک‌بار تجربه کنید. اثری که در کمترین زمان، بیشتر فوت‌و‌فن‌های مدیریتی را به شما آموزش می‌دهد.

جملات برگزیده کتاب مدیریت پروژه‌

  • موفقیت طرح پیشنهادی با اهدافِ قابلِ سنجش ارزیابی می‌شود.

  • انتخاب یک گروه مناسب یعنی انتخاب افراد شایسته‌ای که کار کردن در قالب یک گروه را دوست دارند.

  • اگر فکر می‌کنید می‌توانید برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید، سخت در اشتباهید. باید هوشیار باشید، و همگام با اتفاقات و تغییرات پیش بروید.

  • بودجه‌بندی مانند دادوستد است. همه معنای آن را می‌دانند. افراد مایل هستند در ازای بودجه‌ی کمتر یا تحویل سریع‌تر، از کاربردی بودن بگذرند.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه‌ می‌خوانیم

مدیریت پروژه اغلب به معنای برخورد با مسائل غیرمنتظره است، و این می‌تواند هیجان‌انگیز و در عین حال استرس‌زا باشد. در این مسیر شما با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که نمی‌دانید آن‌ها را چگونه باید حل کنید و این‌ ممکن است موفقیت پروژه را تهدید کند.

گسترش محدوده

یکی از رایج‌ترین مشکلات، گسترش محدوده‌ی پروژه است. کارفرمای شما یا گروهی از ذی‌نفعان می‌خواهند شما وظایف جدیدی به پروژه اضافه کنید (در محافل نرم‌افزاری، این پدیده گاهی «گسترش ویژگی‌ها» نامیده می‌شود). این یک خصوصیت انسانی است: وقتی افراد ببینند شما می‌توانید به موارد «الف»، «ب»، و «ج» دست یابید، کم‌کم فکر می‌کنند «د» و «ه» نیز می‌توانند به خوبی انجام شوند.

شما به عنوان مدیر پروژه فقط باید تغییرات منطقی را در محدوه‌ی پروژه بپذیرید. در عین حال باید به ذی‌نفعان یادآوری کنید که نمی‌توانند بدون افزایش بودجه، زمان، و یا هر دو، محدوده‌ی پروژه را گسترش دهند. اگر نتوان این تغییرات را با رضایت تمامی طرف‌های مرتبط اِعمال کرد، وظیفه‌ی شما این خواهد بود که با همان محدوده‌ی اولیه‌ی پروژه پیش روید.

تأخیر

عقب ماندن از زمان‌بندی نیز امری متداول است. برخی تأخیرها اجتناب‌ناپذیر هستند، اما معمولاً شما می‌توانید موقعیت را تعدیل کنید یا آن را بهبود ببخشید. اولین گام، تشخیص مشکل است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. مبانی
2. برنامه‌ریزی پروژه‌
3. ساخت پروژه‌
4. مدیریت پروژه
5. حل مشکلات پروژه‌
6. اتمام موفقیت‌آمیز پروژه‌
7. خود را بیازمایید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8237-10-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.