معرفی و دانلود کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

عکس جلد کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای
قیمت:
۱۲۵۰۰ 6250 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

اگر می‌خواهید دیگر ترسی از بحث کردن با دیگران نداشته باشید و با روشی اصولی مذاکره کنید، کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای نوشته‌ی دان هاتسون و جورج لوکاس به شما کمک می‌کند تا در این زمینه موفق عمل کنید.

درباره کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

شاید شما با خودتان تصور کنید که به مهارت‌های مذاکره نیاز ندارید و می‌توانید با خوش‌اخلاقی و رویِ گشاده هر مذاکره‌ای را به بهترین نحو پیش ببرید؛ اما باید گفت که مذاکره بخش مهمی از زندگی هر کدام از ماست و بر تمام جنبه‌های زندگی تاثیر می‌گذارد؛ ارتباط با اعضای خانواده، معامله در محل کار و... همگی به مهارت‌هایی از مذاکره وابسته هستند. با وجود اهمیت یادگیری مهارت مذاکره، همچنان بسیاری از اشما از مذاکره هراس دارید، اما نگران باشید دان هاتسون (Don Hutson) و جورج لوکاس (George Lucas) در کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای (The One Minute Negotiator) به کمک‌تان می‌آیند تا بر مهارت‌های ضروری مذاکره مسلط شویم.

مردم به دو علت از مذاکره هراس دارند: نبود مهارت‌های لازم و سوءبرداشت درباره‌ی ذاتِ فرآیند مذاکره که به تمایل نادرست آن‌ها برای پرهیز از بحث منجر می‌شود. درمان مذاکره‌هراسی فرایندی ساده است که با مشغول شدن و دست‌ به‌کار شدن آغاز می‌شود؛ یعنی همان مرور ماهیت مذاکره و شناسایی استراتژی‌های متفاوت؛ واکاوی و ارزیابی تمایلاتِ خود و تمایلاتِ سایر طرف‌های مذاکره؛ و سپس تعیین استراتژی به‌منظور شناسایی بهترین رویکردی که با وضعیت کنونی متناسب است. مرور این مراحل دوره‌ی تمرین یک‌ دقیقه‌ای را تشکیل می‌دهد که بایستی در هر مذاکره‌ای تکرار شود.

دان هاتسون و جورج لوکاس در کتاب حاضر از مفهومی به نام ماتریس مذاکره صحبت می‌کنند؛ این مفهوم ابزاری است که ما را با چهار استراتژی مذاکره آشنا می‌کند: پرهیز، سازگاری، رقابت و همکاری. این استراتژی‌ها به ما کمک می‌کند تا روابطمان را بهبود بخشیم و به نتایج مطلوب خود دست یابیم. بعد از مطالعه‌ی کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای و یادگیری مهارت‌های آن می‌توانید به شکل دقیق‌تری دیگران را ارزیابی کنید و به اهدافشان پی ببرید؛ در نهایت می‌توانید استراتژی مدنظر خود را با متناسب با نتایج مطلوبتان پیدا کنید. زندگی فرصت‌های یادگیری متعددی را به هر فرد ارائه می‌کند؛ بنابراین اگر تصمیم بگیرید که یادگیری را متوقف کنید، انقضای خودتان را آغاز کرده‌اید.

نکوداشت‌های کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

  • دان هاتسون و دکتر جورج لوکاس نابغه هستند! کتاب مذاکره کننده یک دقیقه‌ای ذهنیت شما را برای دستیابی به بهترین نتایج در سخت‌ترین مذاکرات آماده می‌کند. (Harvey Mackay)

  • مذاکره کننده یک دقیقه‌ای کوتاه اما قدرتمند است! هاتسون و لوکاس برخی از بهترین ایده‌ها را در مورد مذاکرات موفقیت‌آمیز که دیده‌ام در قالب کپسول قرار داده‌اند. (Darren Hardy)

  • آرزو می‌کنم ده‌ها سال پیش این کتاب را می‌خواندم! این کتاب با بهترین مهارت‌های مذاکره‌ای که تاکنون دیده‌ام همراه است. نمی‌توانم تصور کنم شخصی فعال در دنیای تجارت این کتاب را نخوانده باشد. (Howard Putnam)

کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید در هر مذاکره‌ای پیروز شوید و در زندگی فردی و شغل حرفه‌ای‌تان موفق باشید، کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای برای شماست.

با نویسندگان کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای بیشتر آشنا شویم:

گستره‌ی شغلیِ دان هاتسون شامل سخنگویی، نویسندگی، مشاوره و فروش می‌شود که افتخاراتِ بسیاری برای وی به‌همراه داشته است. او بعد از قبولی در دانشگاهِ ممفیس (Memphis)، از رشته‌ی فروش فارغ‌التحصیل شد. پس از سپری کردن دوران موفق حرفه‌ای در حوزه‌ی فروش، آموزشکده‌ی خود را تأسیس کرد و در حال حاضر، مدیر عاملِ مؤسسه‌ی یو.اِس لِرنینگ (U.S. Learning)، واقع در شهر مِمفیس در ایالتِ تِنِسی (Memphis, Tennessee)، است.

او برای بیش از دوسومِ 500 شرکتِ برترِ آمریکا سخنرانی کرده، در بیش از صدها آموزشکده تدریس نموده است و در حال حاضر، سالانه حدود هفتادو‌پنج کارآموز تربیت می‌کند. او از نویسندگانِ مشترکِ دوازده کتاب است که از جمله می‌توان به کارآفرینِ یک‌دقیقه‌ای (با همکاریِ کن بلانچارد) کتابِ پرفروشِ وال‌استریت ژورنال و نیویورک تایمز اشاره کرد.

کتابِ اولِ ایشان، با نام فروش، به چاپ نهم رسید و ده‌ها شرکتِ سهامی این کتاب را مبانیِ آموزشِ فروش در سازمان‌های خود معرفی می‌کنند. بسیاری از کشورهای دنیا به‌دنبالِ تخصص و دانشِ دان هاتسون در فروشِ ارزش‌اند. تا به امروز، او برای بیش از پنج هزار مخاطب در بیست‌ودو کشورِ دنیا سخنرانی کرده است. دان هاتسون از اعضای اصلیِ هیئت‌مدیره و رئیسِ سابقِ جامعه‌ی کارآفرینان بوده است. او به‌خاطر اقداماتِ بشردوستانه‌اش، جایزه‌ی مارگارت پیازا/ بیمارستانِ کودکانِ سنت جود را دریافت نمود. ایشان در هیئتِ مشاورانِ مجله‌ی ساکسِس (Success) مشغول به فعالیت است و رئیسِ هیئت‌مدیره‌ی ناشرانِ اِگزِکتیو بوکس (Executive Books) می‌باشد.

او عضو هیئت‌مدیره‌ی انجمنِ سخنورانِ ملی است و یکی از رؤسای سابق آن محسوب می‌شود. ایشان یکی از اعضای معتبرِ اِسپیکرس راند تِیبل، اندیشکده‌ای متشکل از بیست سخنور/ مدرسِ برتر آمریکا، است. ایشان جایزه‌ی کاوِت (Cavett Award) را برای عضوِ برتر سالِ اِن.اِس.اِی (NSA) دریافت کردند و یکی از اعضای تالار افتخارِ سخنوران‌اند.

بیش از بیست‌وپنج سال است که جُرج لوکاس، دارای مدرک دکترا، منبعی ارزشمند برای تربیتِ سخنورانِ سازمانی، مشاوران و مربیانِ میدانی بوده است. ایشان با مشتریانِ خود همکاریِ نزدیکی داشته‌ است تا بتوانند به آن‌ها در پیشبُردِ بهترین رویه‌ها کمک کند و در نتیجه بتوانند با مشتریانِ فعلی، مشتریانِ بالقوه، فروشندگان و منابع درون‌سازمانی روابطِ سودآوری ایجاد کنند. جُرج این طرح‌های ابتکاری را در آمریکای شمالی، آسیا/ اقیانوسیه، اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا اجرا کرده است.

فهرست مشتریانِ او شامل سازمان‌های جهانی و سازمان‌های متوسط می‌شود. همچنین، هیچ‌کدام از مشتریانِ ایشان از استراتژیِ «ارزان‌ترین» گزینه در ارائه‌ی خدمات و کالاها به مشتریانِ خود استفاده نمی‌کنند. با این‌حال، آن‌ها همگی با محوریتِ شناسایی، تحویل، برقراری ارتباط و مطالبه‌ی هزینه‌ای متناسب با ارزشی که ارائه می‌کنند رویکردی را توسعه داده‌اند.

لوکاس مدرک لیسانس خود را از دانشگاهِ میزوری-کلمبیا (Missouri–Columbia) دریافت کرده و در نتیجه، در چندین شغلِ فروشِ میدانی فعالیت داشته. او به میزوری بازگشت تا در مقطعِ فوق‌لیسانس و دکترای مدیریت کسب‌و‌کار تحصیل کند. جُرج در هیئت علمیِ دانشگاه‌های تگزاس اِی.اند.اِم (Texas A&M University) و دانشگاهِ مِمفیس حضور داشته است. در دانشگاه ممفیس، با دکتر پَتریک شول در زمینه‌ی طراحی و تدوینِ سرفصل‌های درسیِ کسبِ مهارت‌های مذاکراتی در سطحِ لیسانس همکاری کرد.

جُرج نگارنده‌ی چندین کتابِ موفقیت است و مقالات بسیاری در موضوعاتِ مهارت‌های مذاکراتی، رهبری و استراتژی بازاریابی نگاشته است. ایشان یکی از مشاورانِ ارشد و اعضای هیئت‌مدیره‌ی یو.اِس لِرنینگ می‌باشد. وی با همکاریِ تِری مورفی (Terri Murphy)، به‌صورت مشترک، منابع آموزشی چندرسانه‌ای را با عنوان مذاکره: ندانسته‌ها برایتان هزینه خواهند داشت منتشر کرده است.

جملات برگزیده کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

  • مثل هر بیماریِ دیگری، اولین موضوع در درمان مذاکره‌هراسی این است که اعتراف کنید به این بیماری مبتلا هستید.

  • در اکثر مذاکرات، نتایج استراتژی‌‌های پویشی (رقابت و همکاری) بسیار بهتر از نتایج استراتژی‌‌های پرهیز و سازش است.

  • مذاکره‌هراسی، عارضه‌ای گسترده و در عین‌حال ناملموس است که بر زندگی حرفه‌ای و شخصی آدم‌‌ها اثری منفی می‌گذارد؛

  • گذشته‌ی ما حاصل تجربه‌ی ما و تصمیماتی است که گرفته‌ایم، و انتخاب‌‌های امروزِ ما و انتخاب‌‌هایی که هنوز وقتشان نشده است آینده‌ی ما را شکل می‌دهند.

در بخشی از کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

شرکت‌کنندگان درحالی‌که داشتند به‌سمت صندلی‌هایشان بر می‌گشتند، به یکدیگر می‌گفتند که هرگز از دیدگاهِ این چهار استراتژی، به مذاکرات فکر نکرده بودند. همچنین، آن‌ها متوجه تعداد فراوانِ مذاکراتی که در محیط کار و زندگی شخصی‌شان داشتند شدند. حتی ادواردو نیز مجبور شد اقرار کند که به‌رغم موفق بودن در بخشِ فروش، او نیز به مذاکره‌هراسی مبتلا بوده است.

دکتر پَت، قبل از استراحتِ بیست‌دقیقه‌ای، از هر کدام از آن‌ها خواسته بود تا مرحله‌ی دوم دوره‌ی درمان مذاکره‌هراسی‌شان (واکاوی) را شروع کنند. قرار بود آن‌ها به پرسشنامه‌ای بیست‌سؤالی درباره‌ی ارزیابی شخصی‌شان از مذاکره پاسخ دهند. این پرسشنامه به آن‌ها کمک می‌کرد تا حینِ انجام مذاکره، درک بهتری از خود و تمایلاتشان پیدا کنند. از آن‌ها خواسته شده بود تا اولین واکنش خود را به هر پرسش در مقیاس 1 تا 7 علامت بزنند.

مرحله‌ی 1: مشغول شوید، بدانید که در شرایط مذاکره‌اید و به‌سرعت استراتژی‌های کاربردی را مرور کنید.
مرحله‌ی 2: واکاوی، تمایل خود و طرف‌های مذاکره را در استفاده از هر استراتژی ارزیابی کنید.
مرحله‌ی 3: استراتژی مناسب را برای این مذاکره‌ی خاص انتخاب کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آیا من مبتلا به مذاکره هراسی‌ام؟
فصل دوم: بازتاب نور ماه و اصلاحات میانه‌ی راه
فصل سوم: رویه‌ای ساده برای درمان مذاکره هراسی
فصل چهارم: مشغول فرآیند درمان بشوید
فصل پنجم: ارزیابی تمایلات
فصل ششم: واکاوی و ارزیابی تمایلات
فصل هفتم: یک روش در همه‌جا کار ساز نیست
فصل هشتم: دوره‌ی تمرین یک دقیقه‌ای
سخن پایانی: یک سال بعد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای
نویسنده،
مترجمنوید اصلانی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۵۰۰ 6250 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای

برای دریافت کتاب مذاکره کننده‌ یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.