معرفی و دانلود کتاب موش خوش‌ تیپ

عکس جلد کتاب موش خوش‌ تیپ
قیمت:
16400 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موش خوش‌ تیپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موش خوش‌ تیپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موش خوش‌ تیپ

کتاب موش خوش‌ تیپ به قلم مو ویلمس داستان یک موش صحرایی را روایت می‌کند که دلش نمی‌خواهد برهنه باشد. اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی که موشِ پیر، مسن‌ترین، عاقل‌ترین و البته پروپاقرص‌ترین طرفدار لباس نپوشیدن، راز او را کشف کند؟ این اثر ارزشمند در قالب یک داستان کودکانه به بیان اهمیت پذیرش تفاوت‌ها می‌پردازد. گفتنی‌ست که این کتاب نامزد جایزه‌ بهترین کتاب مصور گودریدز شده است.

درباره کتاب موش خوش‌ تیپ:

موش قصه‌ی ما، ویلبر، با باقی موش‌های اطرافش یک فرق بزرگ دارد؛ چرا که لباس می‌پوشد و البته این کار را دوست دارد. کمد او طیف وسیعی از لباس‌ها را در بر می‌گیرد؛‌ از کت و شلوار گرفته تا کروات! اصرار او برای لباس پوشیدن باعث انتقاد بسیاری از هم‌نوعانش می‌شود. در نهایت موش‌های دیگر با موش پیر، بزرگ‌ترین، پیرترین و برهنه‌ترین موشی که تاکنون وجود داشته، مشورت می‌کنند. موش پیر یک جلسه‌ی شهری تشکیل می‌دهد و بیانه‌ای صادر می‌کند. همه در تلاشند تا راه‌حلی برای این مساله بیابند.

در این جلسه‌ی شهری، بعضی با لباس می‌آیند،‌ بعضی دیگر بدون لباس و همه هم از شرایط خود راضی هستند. در واقع حتی سرسخت‌ترین مخالفان ویلبر و لباس پوشیدن نیز با خود فکر می‌کنند که چرا نباید این کار را امتحان کنند؟

موش خوش تیپ (Naked Mole Rat Gets Dressed) پیام سازگاری را به کودکان می‌رساند. بچه‌ها با داستان سرگرم‌کننده و البته آموزنده‌ی مو ویلمس (Mo Willems) می‌خندند و یاد می‌گیرند تفاوت‌ها را در آغوش بکشند. مخاطبان این کتاب با مطالعه‌ی آن حس بهتری نسبت به ابراز وجود و «خود بودن» خواهند داشت. این اثر اولین بار در سال 2009 منتشر شد و نویسنده با دو عنصر سادگی و طنز، به بیان نکات مهمی می‌پردازد.

نکوداشت‌های کتاب موش خوش‌ تیپ:

- بزرگسالان پیام تساهل را پذیرا می‌شوند از داشتن داستانی که بشود آن را با خردسالان به اشتراک گذاشت، خرسند خواهند شد. (Washington DC Public Library)
- ویلمس از سبک ساده کتاب‌های فیلی و فیگی پیروی می‌کند. (بوک لیست)

کتاب موش خوش‌ تیپ مناسب چه کسانی است؟

مو ویلمس این کتاب آموزنده را که تصویرگری بسیار زیبایی دارد، برای کودکان 3 تا 7 سال نوشته است.

با مو ویلمس بیشتر آشنا شویم:

نویسنده، تصویرگر، صداپیشه و پویا نمای آمریکایی مو ویلمس (Mo Willems) در سال 1968 در ایالت ایلینوز متولد شد. او با معدل بسار بالا از مدرسه هنر دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد. ویلمس از کودکی به کشیدن کاریکاتور و خلق شخصیت‌های کارتونی و نوشتن داستان برای آن‌ها علاقه داشت. پس از اینکه از دانشگاه فارغ التحصیل شد و یک سال به دور دنیا سفر کرد، در نیویورک کار حرفه‌ای خود را با نویسندگی و تصویرسازی برای مجموعه تلویزیونی سسمی استریت، یک مجموعه انیمیشنی و عروسکی آمریکایی شروع کرد و تا سال 2002 شش جایزه امی به خاطر نویسندگی یک سریال کودک برای فعالیت در این پروژه برنده شد.

مو ویلمز از سال 2003 بیشتر وقتش را صرف نویسندگی و تصویرگری کتاب‌های کودکان کرد. بیشتر آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه و چاپ شده‌اند و بر اساس آن‌ها انیمیشن و تئاترهای کودک ساخته شده است. ویلمس در طول فعالیت حرفه‌ای خود جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده تا جایی که نیویورک تایمز او را از بزرگ‌ترین استعداد‌های قرن حاضر خوانده است. کتاب‌های به «کبوتر اجازه نده اتوبوس براند» و «نافل بانی» برنده مدال کالدکات و مدال کارنگی شده‌اند. در سال 2008 و 2009 هم به خاطر کتاب‌هایی از مجموعه فیلی و فیگی برنده جایزه تئودور سیوس گیزل (Theodor Seuss Geisel) شد. در سال 2019 در جشنواره کتاب بروکلین به عنوان بهترین و برجسته‌ترین نویسندگان این جشنواره معرفی شد.

در بخشی از کتاب موش خوش‌ تیپ می‌خوانیم:

ای موش‌های صحرایی برهنه! هرگز لباس به تن نکرده بودم تا وقتی سؤال ساده‌ی ویلبر را شنیدم. او پرسیده: خب چرا؟ واقعا چرا؟ آیا لباس‌ها به ما آسیبی می‌رسانند؟ نه. باحال هستند؟ خب، شاید به درد هر کسی نخورند...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موش خوش‌ تیپ
نویسنده
مترجممریم رئیسی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-462-573-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
16400 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موش خوش‌ تیپ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موش خوش‌ تیپ

برای دریافت کتاب موش خوش‌ تیپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.