معرفی و دانلود کتاب موضوع مرگ و زندگی

عکس جلد کتاب موضوع مرگ و زندگی
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موضوع مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موضوع مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موضوع مرگ و زندگی

اروین یالوم و مریلین یالوم که سال‌های‌ سال زندگی مشترک صمیمانه و زیبایی کنار یکدیگر داشته‌اند، در کتاب موضوع مرگ و زندگی از تجربه‌ی مواجهه‌ با مرگ صحبت می‌کنند و توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان هم زندگی خوب و هم مرگ شیرینی داشت. این کتاب با زبانی گویا و تأثیرگذار نوشته شده و شامل یادداشت‌هایی شخصی است که ضمن پرداختن به ماهیت مرگ، عشق، سوگ و زندگی، شهودی قدرتمند را نیز به خواننده منتقل می‌کند.

درباره‌ی کتاب موضوع مرگ و زندگی

اروین یالوم (Irvin D. Yalom) و مریلین یالوم (Marilyn Yalom)، که شریک زندگی عاشقانه‌ی یکدیگر بوده‌اند، در کتاب موضوع مرگ و زندگی (A Matter of Death and Love)، خاطراتی را به اشتراک گذاشته‌اند که مریلین در جریان مواجهه‌ با مرگ تجربه کرده بود. آن‌ها در جست‌وجوی آرامشی برای ادامه‌ی زندگی اروین و مرگ مریلین هستند و در این کشمکش‌های دلخراش و عاشقانه، به خواننده، چگونه زیستن و واکنش صلح‌آمیز به مرگ را می‌آموزند.

این کتاب، یادداشت‌های یک‌ساله‌ی این زوج است که از زمان تشخیص بیماری مریلین یالوم و مرگ حتمی او آغاز می‌شود و با تنهایی‌های همسرش ادامه پیدا می‌کند. این یادداشت‌ها به خاطرات آخرین روزهای زندگی مشترک آن‌ها اختصاص دارد و روایتی از تلخی‌ها و شیرینی‌های آن دوران است. توصیه‌های ارزشمند فراوانی در سطرهای کتاب پیش‌رو نهفته که به مخاطب یاد می‌دهد چگونه با مرگ و سوگ رودررو شود.

نویسندگان براساس تجربیات زیسته‌ی خود، از محدودیت‌های جسمی انسان صحبت می‌کنند و سعی دارند با نگارش این کتاب، به حیات خود معنا ببخشند. بنابراین، مطالعه‌ی آن بهترین راهنما برای کسانی است که پایان زندگی را نگران‌کننده تلقی می‌کنند و به آن‌ها شهودی می‌بخشد تا بتوانند با مرگ و ماهیت وجودی خود رویارو شوند.

کتاب موضوع مرگ و زندگی به‌مثابه‌ی روایتی مستند، ضمن بررسی مفهوم صمیمیت، عشق، سوگ و تنهایی، مکرراً ارزش زندگی را به خواننده یادآور می‌شود و به او یاد می‌دهد که چگونه فناپذیری خود را در آغوش بگیرد. این اثر نخستین بار در سال 2019 وارد بازار کتاب شد و اکنون انتشارات لیوسا آن را با ترجمه‌ی مینا فتحی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب موضوع مرگ و زندگی

  • کتاب موضوع مرگ و زندگی، هم یادداشتی شیرین است و هم مسیری به‌ سوی شهود. نویسندگان کتاب، هر دو اساتید برجسته‌ای هستند که همواره شریک زندگی یکدیگر بوده‌اند و پیری، فرسودگی و مرگ را از سر گذرانده‌اند. آن‌ها در این مواجهه‌ی صادقانه با ناپایداری زندگی، ارزش آن را بیش‌از‌پیش درمی‌یابند. (فرانک اوستاسسکی، نویسنده)

  • این کتاب روشنگر و گویا، بررسی زیبای یک زندگی خوب و روشنایی امیدوارکننده‌ای است برای همه‌ی ما که روزی عزادار خواهیم شد. همچنین توضیح می‌دهد که چگونه یاد بگیریم با حقیقت فناپذیری خود زندگی کنیم. (کاترین مانیکس، نویسنده)

  • این کتاب برای تمام کسانی که با مرگ مواجه‌اند، سرشار از حکمت‌ خواهد بود. زبان متمایز دو نویسنده، مکمل یکدیگر و هدیه‌ای برای خوانندگان است. داستانی عاشقانه و تأثیرگذار که درس‌هایی برای چگونه زیستن و چگونه مردن دربردارد. (نقد کتاب kirkus)

  • داستانی فراموش‌نشدنی و به‌طرز غم‌انگیزی زیبا از عشقی پایدار که من تا سال‌های متمادی به آن فکر خواهم کرد. (لوری گوتلیب، نویسنده‌ی پرفروش مجله‌ی نیویورک‌تایمز)

کتاب موضوع مرگ و زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به تمام کسانی که در جست‌وجوی زندگی‌ای آرام و معنادار هستند، توصیه می‌شود. همچنین بهترین راهنما برای افرادی است که با غم از دست دادن عزیزان خود دست به گریبان‌اند.

با اروین یالوم و مریلین یالوم بیشتر آشنا شویم

اروین یالوم، نویسنده و روان‌پزشک آمریکایی است که در سال 1931 متولد شده. او همچنین از اساتید برجسته‌ی مکتب اگزیستانسیالیسم است که در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کرده و نگارش کتاب‌های داستانی و غیرداستانی متعددی را در کارنامه‌ی خود دارد. کتاب «وقتی نیچه گریست» و کتاب «درمان شوپنهاور»، شماری از برجسته‌ترین آثار اروین یالوم‌اند که به فارسی هم ترجمه شده‌اند.

مریلین یالوم، همسر او، نویسنده و مورخ فمنیستی است که در سال 1932 متولد شده. مریلین یالوم از محققین ارشد تحقیقات جنسیتی دانشگاه استنفورد و استاد زبان فرانسه‌ی این دانشگاه بوده. این نویسنده‌ی آمریکایی که در سال 2019 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت، مقالات برجسته‌ی متعددی در زمینه‌ی تاریخ و ادبیات زنان به‌جا گذاشته و از آثار شناخته‌شده‌ی او می‌توان به کتاب «جنسیت اجتماعی» (The Social Sex) و کتاب «900 سال شور و عاشقی» (900Years of Passion and Romance) اشاره کرد. کتاب‌های مریلین یالوم تاکنون به بیش از 20 زبان زنده‌ ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب موضوع مرگ و زندگی می‌خوانیم

سه نفر از دوستان خیلى نزدیکم، هرب کوتز و لارى زاروف و آسکردودک، طى چند سال اخیر فوت کردند. من آن‌ها را از دوران دبیرستان و دانشگاه مى‌شناختم. در نخستین سال دانشکده‌ى پزشکى در کلاس‌هاى آناتومى (کالبدشکافى) کنار یکدیگر کار مى‌کردیم و پس از آن نیز طى همه‌ى سال‌هاى زندگى‌مان با هم صمیمى بودیم. اکنون هر سه‌ى آن‌ها فوت کرده‌اند و من به‌عنوان صندوقچه‌ى خاطرات هر چهارنفرمان بر جاى مانده‌ام. هرچند که نخستین سال دانشکده‌ى پزشکى ما به شصت سال پیش بازمى‌گردد، اما خاطرات آن روزها همچنان زنده و روشن در ذهنم باقى مانده‌اند.

بى‌اختیار این حس عجیب در وجودم زنده است که اگر کسى دریچه‌ى خاطرات گذشته را بگشاید و نگاهى به هر چهار نفر ما بیندازد، گویى آن سه نفر هنوز زنده‌اند، ما را مى‌بینند که سخت مشغول تشریح اندام‌ها و اعضاى مرده‌اى در کلاس تشریحیم و در همان حال با یکدیگر شوخى مى‌کنیم و مى‌خندیم و دوستم، لارى، که از پیش تصمیمش را براى جراح‌شدن گرفته بود، نگاهى به تشریح ناقص و خراب من سر جسد مى‌اندازد و با صداى بلند مى‌گوید که بهترین خبر دنیاى جراحى این بود که اروین تصمیم گرفته است وارد عرصه‌ى روان‌پزشکى شود، نه جراحى. بعد همه با صداى بلند مى‌خندند. یکى از خاطراتى که از دوران تشریح در دانشکده‌ى پزشکى در ذهنم حک شده، اتفاق هولناکى است که وقتى مى‌خواستیم مغز را تشریح کنیم، اتفاق افتاد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ى مترجم
مقدمه
1. جعبه‌ى حیات‌بخش
2. بى‌اعتبارشدن
3. وقوف به محوشدن تدریجى
4. چرا به خانه‌ى سالمندان نمى‌رویم؟
5. بازنشستگى: زمانى مناسب براى تصمیم‌گیرى
6. مشکلات و امیدهاى تازه
7. یک بار دیگر خیره به خورشید نگریستن
8. بالأخره چه کسى مى‌میرد؟
9. رویارویى با نقطه‌ى پایان
10. اندیشیدن درباره‌ى مرگ انتخابى
11. شمارش معکوس و پُراضطراب تا قرار پنجشنبه
12. یک غافلگیرى واقعى
13. خب، پس حالا دیگر مى‌دانى!
14. محکوم به مرگ
15. وداع با شیمى‌درمانى و ازدست‌دادن امید
16. از بخش تسکین درد به آسایشگاه
17. آسایشگاه
18. توهمى آرام‌بخش
19. کتاب‌هاى فرانسوى
20. پایان نزدیک است
21. مرگ از راه مى‌رسد
22. تجربه‌ى پس از مرگ
23. زندگى مستقل و تنها (چهل روز پس از مرگ مریلین)
24. تنها در خانه (چهل‌وسه روز بعد)
25. سکس و سوگوارى (چهل‌وپنج روز بعد)
26. دنیاى غیرواقعى (چهل‌وهشت روز بعد)
27. بى‌حسى (پنجاه روز بعد)
28. کمک از جانب شوپنهاور (شصت روز بعد)
29. مواجهه با انکار (شصت‌وسه روز بعد)
30. خروج از انزوا (هشتادوهشت روز بعد)
31. بى‌تصمیمى (نود روز بعد)
32. خواندن اثر خودم (نودوپنج روز بعد)
33. سه درس پیشرفته در روان‌درمانىِ سوگ (صد روز بعد)
34. ادامه‌ى یادگیرى مهارت‌هاى زندگى (صدوده روز بعد)
35. مریلین عزیزم (صدوبیست‌وپنج روز بعد)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موضوع مرگ و زندگی
نویسنده،
مترجممینا فتحی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-600-340-282-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موضوع مرگ و زندگی

م ع
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
یک رمان زیبا و احساسی با قلمی روان، بسیار روان، طرفداری یالوم حتما بخونن که این آخرین کتاب یالومه واقعا که آدم متوجه میشه که بلاخره میشه به کمال رسید هرچند کمال دنیوی باشه، پر از شور و عشق و امید به زندگی است این انسان
Nasrin Katebi
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کناب واقعا خوبیه و دوستش داشتم
شاید یه جاهایی واقعا آدم رو به فکر وا میداره
که به عقب یه نگاهی بندازه
shagha
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
کتاب فوق العاده لذت بخش و خواندنی بود، به نظرم تمام زوج‌هایی ک‌ه تازه ازدواج کردن به شدت توصیه میشه مطالعه کنند.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب موضوع مرگ و زندگی

برای دریافت کتاب موضوع مرگ و زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.