معرفی و دانلود کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند

عکس جلد کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند
قیمت:
۷۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند

چرا حاضریم چندین دلار پول صرف خرید فنجان قهوه‌ای کنیم که تنها یک دلار می‌ارزد؟ اگر شما هم از حجم بی‌وقفه‌ی اشتباه در تصمیم‌گیری‌ها، به‌ویژه تصمیمات اقتصادی به ستوه آمدید، پس کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر را که در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده، به چشم یک چراغ راهنمای نجات‌بخش نگاه کنید! دن آریلی برای شما توضیح خواهد داد بیش از آنچه تصور کنید عوامل مختلف در نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌های ما دخیل هستند.

درباره‌‌ی کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر

آیا تمامی تصمیمات‌مان را با اراده و آگاهی کامل انتخاب می‌کنیم؟ شاید در نگاه اول این‌طور باشد، اما در نگاهی عمیق‌تر، شاهد عوامل مختلف زیادی خواهیم بود که بر تصمیمات ذهنی هریک از ما تأثیر می‌گذارند. دکتر دن آریلی (Dan Ariely)، نویسنده‌ی کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌‌پذیر (Predictably Irrational, Revised and Expanded Edition)، این عوامل را، نیروی پنهانی می‌داند که به تصمیم ما شکل می‌دهند. او در کتاب خود به‌طور کامل این موضوع جذاب را برای ما روشن خواهد کرد.

همه‌ی ما گاهی تصمیماتی می‌گیریم که چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسند، مثلاً حاضریم برای خرید یک آسپرین ساده پول خیلی بیشتری پرداخت کنیم، چرا که تصور می‌کنیم آسپرین پنجاه سنتی از نمونه‌ی یک سنتی آن اثر درمانی بیشتری خواهد داشت. حتی ممکن است با وجود آگاهی از اشتباه بودن باورهایمان بر آن‌ها اصرار بورزیم؛ اما این فرایند ذهنی چطور رخ می‌دهد؟ این سؤالی بود که دن آریلی چندین سال پیش از خود پرسید و از آن وقت، شب و روزش را وقف کشف یک معمای بزرگ کرد: «اشتباهات احمقانه‌‌ی ما از کجا می‌آیند؟!» چرا وقتی پای یک کالای رایگان به میان می‌آید، جدا از درنظر گرفتن هر عامل دیگری سر شوق و هیجان می‌آییم؟! چرا مدام علاقه ‌داریم کارهای مهم را پشت گوش بیندازیم؟ و هزاران چرای دیگر

تمامی این سؤالات، نویسنده‌ی این کتاب را بر آن داشت تا سال‌ها وقت خود را صرف تحقیق و آزمایش رفتارهای اقتصادی و اجتماعی افراد مختلف کند؛ تحقیقاتی که حاصل آن، کتاب پیش روی شما، یعنی نابخردی‌های پیش‌بینی‌‌پذیر، است. این کتاب، صفحه‌ی جدیدی از بحث چالش‌برانگیز «اقتصاد رفتاری» را به‌ روی مخاطبان خود می‌گشاید و بعد از خواندن فصل‌های این کتاب، تصویر و شمایل جامع‌تری از خردگرایی، به‌ویژه در حوزه‌ی رفتارهای اقتصادی و اجتماعی، برای مخاطب روشن خواهد شد. در کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌‌پذیر، ما به‌طور کامل با عوامل نامرئی مختلف که بر تصمیم‌گیری‌ها اثر می‌گذارند آشنا خواهیم شد؛ از عواطف و احساسات گرفته تا توقعات و هنجارهای اجتماعی. همچنین در طی صفحات این کتاب به درک و شناخت بهتری از دنیای پیچیده‌ی ذهن و استفاده‌ی مفیدتری از قابلیت‌های بی‌نهایت آن در جنبه‌های زندگی خواهیم رسید. با کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌‌پذیر، امید آن می‌رود که در روند تصمیم‌گیری‌های زندگی، از انتخاب شریک عاطفی تا تصمیم برای خرید یک ماشین یا حتی یک فنجان قهوه، به شناخت و آگاهی بیشتری دست پیدا کنید.

این کتاب اولین‌بار در سال 2010 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر مایار و ترجمه‌ی خوب رامین رامبد به دست علاقه‌مندان رسید.

افتخارات کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش آمازون
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر

  • نگاهی سرگرم‌کننده به ضعف‌های انسانی. (نیویورک تایمز)

  • به طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده است؛ و همچنین آسان برای مطالعه! (یو اس ای تودی)

  • سبک هوشمندانه و پرشور آریلی و استدلال‌های تأمل‌برانگیز او یک اثر خواندنی جذاب و چشم‌نواز را برای مخاطب شکل می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)

  • یک گردش سرگرم‌کننده از نمونه رفتارهایی که مردم بر خلاف منافع خود عمل می‌کنند! با تکیه بر آزمایش‌های هوشمندانه‌ی طراحی‌شده توسط خود آریلی. (بیزینس ویک)

اقتباس تلویزیونی از کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر

در نوامبر 2021، اعلام شد که NBC قرار است با یک اقتباس آزمایشی از کتاب با همکاری آریکا لیسان میتمن به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی این کار، یک سریال بسازد.

کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌‌پذیر به علاقه‌مندان دنیای موفقیت و خودسازی و همچنین کسانی که به دنیای شگفت‌انگیز اقتصاد رفتاری علاقه‌ دارند پیشنهاد می‌شود.

با دن آریلی بیشتر آشنا شویم

دن آریلی (متولد 1967) یک دانشمند، محقق و نویسنده‌ی برجسته در حوزه‌ی اقتصاد و روان‌شناسی رفتاری است. او همچنین استاد دانشگاه و سخنران این حوزه و از موفق‌ترین سخنران‌های همایش انگیزشی TED است. دن آریلی در مجلات مختلف و معتبر علمی از جمله نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال وواشنگتن پست، مقاله می‌نویسد و همچنین در برنامه‌های آموزشی رادیو و تلوزیون حضور پیدا می‌کند. از این پژوهش‌گر کتاب‌های متعددی به فارسی نیز چاپ شده که در این میان می‌توان به «جنبه مثبت بی‌منطق بودن» و «مصائب زندگی صادقانه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند می‌خوانیم

سه سال بعد را باندپیچی شده در بیمارستان گذراندم و گاه‌گداری با لباس مخصوص چسبان و ماسکی که مرا به شکل اسپایدرمن در می‌آورد، سری به بیرون می‌زدم. بدون آنکه بتوانم در فعالیت‌های عادی روزمره‌ی دوستان و خانواده‌ام شرکت کنم، تا حدی احساس می‌کردم که از جامعه دور شده‌ام و در نتیجه شروع کردم به مشاهده‌ی فعالیت‌هایی که زمانی کار روزمره‌ام بود. انگار که از فرهنگ (یا سیاره‌ای) دیگر آمده باشم، شروع کردم به اندیشیدن درباره‌ی اهداف رفتار مختلف خودم و دیگران. مثلاً از خودم پرسیدم که چرا از دختری خوشم می‌آید ولی از دیگری نه، چرا روال روزانه‌ی من برای راحتی پزشکان طرح شده بود نه خود من، چرا سنگ‌نوردی را دوست دارم ولی از مطالعه‌ی تاریخ بیزارم. چرا برایم خیلی مهم است که مردم درباره‌ی من چه فکر می‌کنند، و عمدتا چه چیزی در زندگی هست که مردم را به پیش می‌برد و سبب می‌شود بدین گونه رفتار کنند.

در سال‌هایی که پس از آن حادثه در بیمارستان بستری بودم، به تجربیات گسترده‌ای درباره‌ی انواع مختلف درد دست یافتم و مدت‌هایی دراز در بین درمان‌ها و جراحی‌ها، به تأمل درباره‌ی آن پرداختم. در آغاز، عذاب روزانه‌ی من عمدتا در «حمام» رخ می‌داد، و آن غوطه‌وری در محلول ضدعفونی‌کننده، برداشتن باندپیچی‌ها، و زدودن تکه‌های پوست مرده بود. وقتی پوست سالم است، ضدعفونی‌کننده‌ها سوزشی خفیف ایجاد می‌کنند و باندپیچی‌ها به‌طور کلی به سهولت کنده می‌شوند. ولی وقتی اندکی پوست باقی مانده یا اصلاً پوستی در کار نیست - چیزی که به دلیل سوختگی گسترده‌ی من وجود داشت - سوزش ناشی از ضدعفونی‌کننده واقعا غیر قابل تحمل می‌شود، باندپیچی‌ها به پوست می‌چسبند و برداشتن (غالبا کندن) آن‌ها چنان دردی دارد که به وصف درنمی‌آید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خوانندگان
1: پیشگفتار
2: حقیقتِ نسبیت
3: مغالطه‌ی عرضه و تقاضا
4: بهای مبلغ صفر
5: هزینه ی هنجارهای اجتماعی
6: تأثیر برانگیختگی
7: مسئله ی پشت گوش اندازی و خویشتن داری
8: بهای سنگین مالکیت
9: باز گذاردن درها
10: اثر توقع ها
11: قدرت قیمت
12: بافت منش ما، بخش یکم
13: بافت منش ما، بخش دوم
ماءالشعیر و ناهار رایگان
بازتاب‌ها و حکایت‌هایی درباره‌ی برخی از فصل‌ها
اندیشه‌هایی درباره‌ی بحران وام رهنی ناممتاز و پیامدهای آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر: نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند
نویسنده
مترجمرامین رامبد
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-6043-11-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر

مصطفا جلالی
۱۴۰۳/۱/۹
کتابی تاثیرگذار از دن آریلی
نویسنده با آزمودن تمام کارهایی که در زندگی روزمره انجام میدهیم سعی در اثبات تاثیر شگرف عوامل محیطی بر انتخابهای ما دارد و با خواندن کتاب، خواننده متوجه اشتباهات آگاهانه خود در تصمیمات روزمره، مانند خریدهای بیمورد در تخفیفات و... خواهد شد
صادق درتکلی
۱۴۰۲/۴/۲۷
حاوی مطالب آموزنده در مورد رشته جدید اقتصاد رفتاری و چگونگی کارکرد ذهن ما در موقعیت‌های خاص و راه حل برای اشتباهات ذهن ما
مهدی حقیقت
۱۴۰۲/۶/۶
اینکه ثابت کرد، مغز ما از طریق مقایسه درک میکنه برام خیلی جالب بود و من بعدا هم خیلی دیدم خودم این موضوع رو
Mitra
۱۴۰۲/۵/۱۸
نیاز به بلد بودن روانشناسی اقتصاد رو با خوندن این کتاب تو زندگیتون حس میکنین. هر فصلش شگفت‌زده‌تون می‌کنه.
رسول عشاق
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خوبی هست و همه موضوعاتش آزمایش شده و دقیق هست.
عسل رسولی
۱۴۰۲/۵/۱
عاااالیه ولی به نظر کتاب رو به صورت متنی و کامل مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر

برای دریافت کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌ پذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.