معرفی و دانلود کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، نوشته‌ی دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو راهنمای جامعی برای پرسش‌هایی است که پیرامون بیماری سرطان شکل می‌گیرد. کتاب حاضر، یکی از دو رفرنس اصلی اعلام شده برای آزمون‌های جامع پیش کارورزی و دستیاری پزشکی می‌باشد.

درباره‌ی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان

در این کتاب به طور کلی به بررسی علت و سبب بیماری‌های سرطانی و نحوه پیشگیری، تشخیص و درمان آن‌ها پرداخته می‌شود و به طور خاص، رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان را مورد توجه قرار می‌دهد. در ابتدا، اهمیت بیماری‌های سرطانی و نحوه مدیریت آن‌ها مطرح شده و در فصل‌های بعد، در خصوص آموزش و عادات بهداشتی، پیشگیری از سرطان با استفاده از مواد شیمیایی و جراحی مطالبی ارائه شده است. اپیدمیولوژی، جزئیات آماری و توزیع میزان بروز و مرگ ناشی از سرطان نیز، یکی از مباحث مهم پیرامون درک اهمیت بیماری است که با ارائه جداول کاربردی از رفرنس‌های اصلی در این کتاب، به آن پرداخته شده است.

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان توسط جمعی از دانشجویان دکترای تخصصی هماتولوژی و بانک خون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نام‌های اسماعیل شهابی، محمد مصلح آبادی و مهدیه مهرپوری، ترجمه شده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی پزشکی کاربردی خواهد بود. همچنین، پزشکان مشغول طبابت نیز برای مرور و بررسی نکات کلیدی می‌توانند به این رفرنس مراجعه نمایند.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان می‌خوانیم

تشخیص سرطان بیشتر براساس بیوپسی تهاجمی بافتی است و نباید بدون داشتن، بافت تشخیص سرطان گذاشته شود؛ هیچ تست تشخیصی غیرتهاجمی برای تعیین فرایند بیماری‌هایی مثل سرطان کافی نیست. هرچند در شرایط بالینی نادری به طور مثال ندول تیروئید آسپیراسیون سوزنی روش تشخیص قابل قبولی محسوب می‌شود، تشخیص عموما منوط به داشتن نمونه کافی بافتی است تا با کمک آن بتوان بافت شناسی تومور درجه و میزان تهاجمی بودن آن را به دقت تعیین کرد و روش‌های تشخیص مولکولی را مثل حضور نشانگرهای سطح سلولی و یا پروتئینهای داخل سلولی که یک سرطان خاصی را مشخص می‌کنند و یا وجود نشانگرهای مولکولی مثل جابه جایی که در لنفوم بورکیت وجود دارد در مورد آن به کار برد. روزبه‌روز شواهد بیش تری مبنی بر این که بیان ژن به خصوصی در سرطان با پیش آگهی و پاسخ به درمان مربوط است، آشکار می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 99
رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان
اهمیت مشکل
مدیریت بیمار
فصل 100
پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان
آموزش و عادات بهداشتی
پیشگیری از سرطان با استفاده از مواد شیمیایی
پیشگیری از سرطان به وسیله جراحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان
نویسنده، ، ، ، ،
مترجماسماعیل شهابی، مهدیه مهرپوری، محمد مصلح آبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-600-238-530-7
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان

برای دریافت کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): رویکرد به بیمار مبتلا به سرطان، پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.