معرفی و دانلود کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست

برای دانلود قانونی کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست

دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی، استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو در کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست به پیشگیری و درمان یکی از شایع‌ترین و خطرناک‌ترین مشکلات رایج بین بیماران مبتلا به انواع سرطان می‌پردازند.

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست

کتاب حاضر به بررسی اتیولوژی یعنی علت و سبب بیماری‌های سرطانی، شیوه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری و به‌طور خاص‌تر به مسئله‌ی عفونت در بیماران سرطانی به‌ویژه سرطان پوست می‌پردازد. در کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست به مباحثی همچون ناهنجاری‌هایی که بیمار را مستعد عفونت می‌کند، پیشگیری از ابتلا به عفونت و نحوه‌ی درمان عفونت در بیماران مبتلا به سرطان پرداخته می‌شود. در فصل‌های پایانی این کتاب به‌صورت کاملاً اختصاصی به سرطان پوست و عناوینی همچون ملانوم و نحوه‌ی درمان آن، درمان بیماری‌های مربوط به متاستاتیک، درمان کارسینوم سلول بازال و سرطان‌های غیرملانومی پوست توجه شده است.

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست توسط اسماعیل شهابی، محمد مصلح آبادی و مهدیه مهرپوری، از دانشجویان دکترای تخصصی هماتولوژی و بانک خون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ترجمه شده و انتشارات تیمورزاده آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به فارغ‌التحصیان رشته‌ی پزشکی که داوطلب شرکت در آزمون‌های جامع رزیدنتی (دستیاری) و همچنین دانشجویان مقطع کارورزی برای شرکت در آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی هستند، پیشنهاد می‌کنیم. خواندن این کتاب برای پزشکان مشغول به طبابت نیز مفید خواهد بود.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست می‌خوانیم

در طی مطالعات اولیه‌ای که در دهه‌ی 1960 انجام شد، میزان بروز عفونت‌ها (کشنده و غیرکشنده) در آن دسته از بیماران مبتلا به سرطان که شمارش گرانولوسیت کم‌تر از 500 در میکرولیتر دارند، افزایش چشم‌گیری نشان داد. استفاده از ترکیبات ضدمیکروبی تعداد عفونت‌های باکتریال را کاهش می‌دهد؛ اما در 35 تا 78 درصد از بیماران نوتروپنیک و تب‌دار که برای بدخیمی‌های هماتولوژیک تحت درمان هستند، عفونت در برخی موارد طی دوره شیمی‌درمانی اتفاق می‌افتد. پاتوژن‌های هوازی (هم گرم مثبت هم گرم منفی) در بیشتر موارد عامل عفونی غالب هستند اما نوع ارگانیسم جداشده از یک مرکز تا مرکز دیگر متفاوت می‌باشد. عفونت با ارگانیسم‌های غیرهوازی شایع نیست. الگوی ژئوگرافیک در نوع قارچ‌های جداشده مؤثر است. توبر کلولوز و مالاریا علت شایع تب در کشورهای در حال توسعه هستند و می‌توانند در این زمینه نیز حضور داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 104
عفونت در بیماران مبتلا به سرطان
سندرم‌هایی که ویژه‌ی سیستم خاصی هستند
ناهنجاری‌هایی که فرد را به عفونت مستعد می‌کنند
درمان عفونت‌ها در بیماران مبتلا به سرطان
پیش‌گیری از ابتلا به عفونت در بیماران سرطانی
فصل 105
سرطان پوست
ملانوم
درمان ملانوم
درمان بیماری متاستاتیک
سرطان غیرملانومی پوست
درمان کارسینوم سلول بازال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست
نویسنده، ، ، ، ،
مترجماسماعیل شهابی، مهدیه مهرپوری، محمد مصلح آبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-238-533-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست

برای دریافت کتاب اصول طب داخلی هاریسون انکولوژی: عفونت در بیماران مبتلا به سرطان، سرطان پوست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.