معرفی و دانلود کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز

دنیس کاسپر، آنتونی فاوچی،استفان هاوزر، دن لونگو، لری جیمسون و جوزف لوسکالزو در کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز به ارائه‌ی جامع‌ترین منبع دروس تخصصی دانشجویان پزشکی مقاطع کارورزی و رزیدنتی در زمینه‌ی ژنتیک و بیولوژی سرطان می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز

سرطان‌ها به وسیله‌ی تقسیم سلولی تنظیم نشده، فرار از مرگ سلولی، تهاجم بافتی و متاستاز مشخص می‌شوند. در بیشتر موارد سرطان‌ها پیامد تغییرات ژنتیکی هستند. در صورت بروز تغییرات ژنتیکی گسترده، تومورهای بدخیم ایجاد می‌شوند. ناهمگونی در جمعیت سلولی تغییریافته باعث دشواری درمان سرطان است.

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز بخشی از کتاب اصول طب داخلی هاریسون است. این کتاب در دو فصل تدوین شده و به ژنتیک و بیلوژی سرطان می‌پردازد. فصل اول به مباحث مربوط به ژنتیک سرطان اختصاص دارد؛ مسائلی مانند منشا کلونی و ماهیت چندمرحله‌ای سرطان، انواع ژن‌های سرطانی، ناپایداری کروموزومی، سرطان‌های خانوادگی و درمان سرطان در این فصل به بحث گذاشته شده‌اند. در فصل دوم فیزیولوژی سرطان شرح داده می‌شود؛ چرایی به وجود آمدن سلول‌های سرطانی، چگونگی تکثیر آن‌ها و دلایل دشواری درمان انواع سرطان از مباحث این فصل است.

این کتاب یکی از مهمترین منابع آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و دستیاری پزشکی است. اسماعیل شهابی، محمد مصلح‌آبادی و مهدیه مهرپوری از دانشجویان دکترای تخصصی هماتولوژی و بانک خون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این کتاب را ترجمه و انتشارات تیمورزاده آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی (Harrison's Principles of Internal Medicine) راهنمای جامعی بیماری‌های داخلی است. این مجموعه کتاب که فصل‌های مختلف یک کتاب واحد است از مهم‌ترین کتاب‌های درسی در حوزه‌ی پزشکی داخلی محسوب می‌شود. کتاب اصول طب داخلی هاریسون اولین بار در سال 1950 منتشر شد و ویرایش‌های متفاوتی از آن در سال‌های مختلف به چاپ رسیده است. این کتاب موضوعات گسترده‌ای مانند بیماری‌هایی با ویژگی بالینی، مبنای فیزیولوژیک و اپیدمولوژیک علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و نتایج کارآزمایی بالینی را پوشش می‌دهد.

تینسلی راندولف هاریسون (Tinsley Randolph Harrison) ویرایش 5 نسخه‌ی اولیه‌ای این کتاب را به عهده داشته است. نقش مهم او در شکل‌گیری مطالب اصول طب داخلی باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن به‌عنوان کتاب هاریسون شناخته شود. «پزشکی حرفه‌ای»، «تجلیات کاردینال و ارائه بیماری‌ها»، «فارماکولوژی (داروشناسی)»، «انکولوژی و خون‌شناسی»، «داروی مراقبت‌های بحرانی» و «پزشکی مشاوره» بخشی از سرفصل‌های کتاب هاریسون است که انتشارات تیمورزاده در قالب کتاب‌های متفاوتی منتشر کرده است.

افتخارات مجموعه کتاب‌های اصول طب داخلی هاریسون

  • پرفروش‌ترین کتاب در حوزه‌ی پزشکی داخلی
  • شناخته‌شده‌ترین کتاب پزشکی در سراسر جهان
  • عنوان اصلی فهرست Doody's در سال 2019
  • ترجمه به بیش از 14 زبان مختلف

کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته پزشکی، دانشجویان مقطع کارورزی که در حال مطالعه دروس داخلی هستند و فارغ التحصیلان پزشکی که داوطلب آزمون جامع رزیدنتی دستیاری برای ادامه تحصیل در یک رشته تخصصی ویژه هستند توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب اصول طب داخلی هاریسون بیشتر آشنا شویم

دنیس کاسپر (Dennis Kasper) متولد فوریه 1943، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست آمریکایی است. او استاد پزشکی و پروفسور ایمونولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است. دکتر کسپر به دلیل تحقیقاتش در زمینه‌ی تعاملات میکروبیوم و سیستم ایمنی شناخته می‌شود. او نقشی کلیدی در استفاده از بیولوژی مولکولی مدرن برای بررسی ارتباط بین میکروب‌ها و سیستم ایمنی داشته است.

آنتونی فاوچی (Anthony Fauci) متولد دسامبر 1940، پزشک، دانشمند و ایمونولوژیست آمریکایی است که از سال 1984 تا 2022 مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی (NIAID) بوده است. دکتر فاوچی در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت داشته است.

استفان هاوزر (Stephen Hauser) متولد دسامبر 1949، متخصص نورولوژی و ایمونولوژی آمریکایی است. او استاد گروه نورولوژی در دانشگاه سانفرانسیسکو و متخصص مکانیسم‌های ایمنی و مولتیپل اسکلروزیس در دانشگاه سانفرانسیسکو است. فعالیت‌های او کمک بسیاری به شناخت و درمان بیماری ام اس داشته است. دکتر هاوزر در سال 2013 جایزه‌ی شارکو را از فدراسیون بین‌المللی مولتیپل اسکلروزیس و جایزه‌ی محقق علوم اعصاب جاکوب جاویتز را دریافت کرده است.

دن لونگو (Dan Longo) استاد پزشکی دانشکده‌ی پزشکی هاروارد، پزشک ارشد بریگام و بیمارستان زنان و معاون سردبیر مجله پزشکی نیوانگلند است.

لری جیمسون (Larry Jameson) معاون ارشد و رئیس اجرایی سیستم بهداشت دانشگاه پنسیلوانیا و یکی از چهره‌های برجسته‌ی آموزش پزشکی در دانشگاه‌های آمریکا است. او ویراستار مقالات و کتاب‌های مرجع مهمی در زمینه‌های مختلف پزشکی بوده است.

جوزف لوسکالزو (Joseph Loscalzo) رئیس دپارتمان پزشکی و پزشک ارشد بریگام، بیمارستان زنان و هرسی است. او استاد تئوری و عمل پزشکی در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد نیز هست.

در بخشی از کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز می‌خوانیم

با تکمیل پروژه ژنوم انسانی و پیشرفت در تکنولوژی‌های ارزیابی سکانس‌ها، تهیه نقشه بزرگ موتاسیون‌های ژنوم در سرطان ممکن شد. در حال حاضر سکانسینگ تمام ژنوم سلول‌های سرطانی امکان‌پذیر است و اینتکنولوژی، توانایی ایجاد تغییرات اساسی در رویکرد جلوگیری، تشخیص و درمان سرطان را دارد. کنسرسیوم بین‌المللی ژنوم سرطان، توسط سازمان‌های پیشرو سرطان در سراسر جهان، دانشمندان حوزه سرطان و ژنوم و آمارگران توسعه یافت؛ که هدف آن‌ها شروع و هماهنگی پروژه تحقیقاتی ژنوم سرطان به‌صورت جهانی و انتشار اطلاعات آن بود. صدها ژنوم سرطانی از حداقل 25 نوع سرطان با تلاش‌های فراوان و همکاری‌های مختلف مورد سکانس قرار گرفت. به‌علاوه سکانسینگ اگزون (سکانس کردن همه‌ی نواحی کدکننده ژنوم) روی تعداد زیادی از تومورها انجام شد. اطلاعات این سکانسینگ برای تعیین پروفایل موتاسیون‌های ژنومی در سرطان، شامل شناسایی موتاسین‌هایی که از نظر عملکردی در توسعه تومور دخیل هستند مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 101e
ژنتیک سرطان
دورنمای تاریخی
منشأ کلونی و ماهیت چندمرحله‌ای سرطان
دو نوع از ژن‌های سرطانی: انکوژن‌ها و سلول‌های سرکوب‌کننده تومور
انکوژن‌ها در سرطان‌های انسانی
ناپایداری کروموزومی در تومورهای توپر
غرفعال‌شدن ژن‌های سرکوب‌گر تومور در سرطان‌ها
سندرم‌های سرطان خانوادگی
آزمایشات ژنتیکی برای تشخیص سرطان‌های خانوادگی
میکرو RNAs و سرطان
نقش ویروس‌ها در سرطان‌های انسان
نقش بیان ژن و موتاسیون در سرطان
پروفایل موتاسیون‌های ژنومی در سرطان‌ها
درمان شخصی‌شده سرطان بر پایه پروفایل‌های مولکولی: درمان دقیق
آینده
فصل 102e
بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز
نویسنده، ، ، ، ،
مترجماسماعیل شهابی، مهدیه مهرپوری، محمد مصلح آبادی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-600-238-531-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز

برای دریافت کتاب هاریسون انکولوژی 2015 (ویراست نوزدهم): ژنتیک سرطان، بیولوژی سلولی سرطان و آنژیوژنز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.