معرفی و دانلود کتاب هزاران روز خاطره

عکس جلد کتاب هزاران روز خاطره
قیمت:
۶۲۰۰۰ 31000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزاران روز خاطره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزاران روز خاطره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزاران روز خاطره

شانون هیل در کتاب هزاران روز خاطره داستان شاهزاده‌خانمی به نام «سارن» را روایت می‌کند که به‌خاطر تن ندادن به یک ازدواج اجباری، به همراه ندیمه‌اش، «دشتی» در برجی زندانی شده است. ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که «کان تگوس»، معشوق قدیمی شاهزاده به او وعده می‌دهد که به زودی برای نجات او باز خواهد گشت... این اثر افتخارات متعددی همچون جایزه‌ی "Vermont Golden Dome" را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب هزاران روز خاطره

شانون هیل (Shannon Hale) نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی با الهام گرفتن از یکی از برترین داستان‌های برادران گریم، یاکوب (Jacob Grimm) و ویلهلم گریم (Wilhelm Grimm) با نام دوشیزه مالین (Maid Maleen) داستانی فولکور را برای نوجوانانِ علاقه‌مند به ژانر فانتزی خلق کرده‌اند؛ داستانی که از فرط هیجان نفس در سینه‌هاتان حبس و چشمانتان را خیره خواهد کرد.

ماجرای کتاب هزاران روز خاطره (Book of a Thousand Days) از این قرار است: بانو «سارن»، از ازدواج اجباری با مردی که از آن بیزار است، سر باز می‌زند؛ تن ندادن به خواستِ دیگران، از جمله پدرش که از موافقان این ازدواج است، عواقب جبران‌ناپذیری را برای او رقم خواهد زد. او را به همراه ندیمه‌اش، «دشتی» در یک برج بلند زندانی می‌کنند. گرفتاریِ اصلی از جایی آغاز می‌شود که چوب و آذوقه‌ی شاهزاده سارن و دشتی کم‌کم رو به اتمام می‌رود و آن‌ها می‌مانند و یک برج سرد و تاریک...

در این بین اما ماجرایی همه چیز را از این رو به آن رو می‌سازد. «کان تگوس»، دلدار قدیمی بانو سارن با دشتی دیدار می‌کند و به او وعده می‌دهد که به زودی او و بانویش را آزاد می‌سازد. اما تا چه اندازه می‌توان روی حرف‌های او حساب باز کرد؟ آیا تگوس می‌تواند به وعده‌هایش جامه‌ی عمل بپوشاند؟ بانو سارن و دشتی تا چه زمانی در برج زندانی خواهند ماند؟ این‌ها همه سؤالاتی است که برای دست یافتن به پاسخ آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنیم خود کتاب هزاران روز خاطره را مطالعه کنید.

اثر نامبرده هنگام انتشار نقدهای مثبتی را دریافت کرد و در مدت زمانی کوتاه، افتخارات متعددی را از آن نگارنده‌ی خود ساخت. بد نیست اشاره کنیم شانون هیل کتاب هزاران روز خاطره را اولین بار به سال 2007 منتشر کرد. در ایران نیز مترجم به‌نام کشورمان، شروین جهانبخت این اثر را به فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال عهده‌دار انتشار آن بوده است. این کتاب، همانطور که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، در زمره‌ی یکی از پرمخاطب‌ترین و موفق‌ترین کتاب‌های نوجوان جای می‌گیرد.

جوایز و افتخارات کتاب هزاران روز خاطره

  • منتخب "Junior Library Guild"
  • بهترین کتاب وبسایت Teenreads
  • برنده‌ی جایزه‌ی "Utah" به سال 2007
  • در فهرست برترین کتاب‌های کودک کلوب اپرا
  • در فهرست برترین کتاب‌های کتابخانه‌ی عمومی شیاگو
  • بهترین کتاب اِی‌ال‌ای (ALA) برای نوجوانان به سال 2008
  • کتاب برگزیده‌ی بوک سنس (Book Sense) برای پاییز 2007
  • نامزد جایزه‌ی کتاب "Vermont Golden Dome" به سال 2007
  • نامزد جایزه‌ی "Locus" برای برترین رمان نوجوان به سال 2008
  • نامزد جایزه‌ی "Premio El Templo " برای بهترین رمان خارجی
  • نامزد جایزه‌ی ام‌ال‌ای (AML) برای ادبیات نوجوان به سال 2007
  • برنده‌ی جایزه‌ی "Cybils" برای بهترین رمان نوجوان به سال 2008
  • بهترین کتاب سال اِسکول لایبرری ژورنال (School Library Journal)
  • برنده‌ی جایزه‌ی "Whitney" برای بهترین داستان تخیلی به سال 2007
  • نامزد جایزه‌ی یادبود جودی لوپز برای بهترین کتاب کودک به سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی "Cybils" در بخش داستان‌های فانتزی و علمی به سال 2007
  • در فهرست ده رمان برتر نوجوانان در ژانر فانتزی، به انتخاب مجله‌ی بوک لیست
  • و...

نکوداشت‌های کتاب هزاران روز خاطره

  • خوانندگان را مجذوب خود خواهد کرد! (VOYA)

  • افسانه‌ای فوق‌العاده برای خوانندگان جوان. (وبسایت Flamingne)

  • واضح و واقعی... داستانی مهیج و حتی طلسم‌کننده. (مرور کتاب Kirkus)

  • هیل شخصیت‌هایی به‌یادماندنی خلق می‌کند. ماجراجویی‌ای هیجان‌انگیز و یک عاشقانه‌ی جذاب. (بوفالو نیوز)

  • یک کتاب فراموش‌نشدنی دیگر از یکی از برجسته‌ترین نویسندگان عصر حاضر. (وبسایت تین ریدز (teenreads) )

  • شانون هیل دست به آفرینش سرزمینی افسانه‌ای و خیال‌انگیز زده. کتاب هزاران روز خاطره یک داستان عاشقانه‌ی موفق است. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • کتابی که اخیراً موردعلاقه‌ی من قرار گرفته است. شخصیت اصلی این کتاب به ده قهرمان محبوب من در تمام دوران‌ها راه پیدا کرده است. (استفانی مایر، نویسنده‌ی آمریکایی)

  • کتاب هزاران روز خاطره یک قهرمان اصلی فراموش‌نشدنی دارد... شانون هیل یک کتاب فانتزی و موفق دیگر را به مخاطبان خود ارائه کرده است؛ داستانی با یک پایان کاملاً رضایت‌بخش. (مجله‌ی پابلیشرز ویکلی)

  • شانون هیل یک کتاب فانتزی و گیرا را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. داستانی که مملو از عشق، جادو و شخصیت‌های زن قوی است. کتاب هزاران روز خاطره داستانی‌ست با محیطی عجیب‌وغریب و یک ماجراجوییِ هیجان‌انگیزِ مسحورکننده و یک عاشقانه‌ی دلنشین... (مجله‌ی بوک لیست)

کتاب هزاران روز خاطره مناسب چه کسانی است؟

شانون هیل کتاب هزاران روز خاطره را برای نوجوانانی که به ژانر فانتزی علاقه‌مند هستند، به رشته‌ی تحریر درآورده است. با این وجود، از آن‌جایی که ژانر فانتزی و تخیلی سنّ‌ و سال نمی‌شناسد، همه‌ی کسانی که از مطالعه‌ی کتاب‌هایی از این دست لذت می‌برند، مخاطب کتاب نامبرده به شمار می‌آیند.

با شانون هیل بیشتر آشنا شویم

شانون هیل به تاریخ بیست و ششم ژانویه‌ی سال 1974 متولد شد. اغلب آثار این نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان جای می‌گیرند. او اولین رمان خود، کتاب آستن لند (Austenland) را در سال 2013 روانه‌ی بازار نشر کرد. جالب است بدانید این کتاب با استقبال مخاطبان مواجه شد و همچنین یک فیلم با اقتباس از آن ساخته و به اکران درآمد.

بد نیست بدانید پیش از آن که شانون هیل به یک نویسنده‌ی تمام‌وقت تبدیل شود، به کار کمدی مشفول بود و مدتی نیز در عرصه‌ی طراحی آموزشی فعالیت می‌کرد. شانون هیل فارغ‌التحصیل دانشگاه یوتا و مونتانا می‌باشد و چندین اثر را نیز به همراه همسرش، «دین» به رشته‌ی تحریر در آورده است. از او یک مجموعه کتاب پرطرفدار با عنوان «شاهزاده‌ی سیاه‌پوش» نیز منتشر شده. در این مجموعه با داستان شاهزاده‌ای همراه می‌شوید که بر خلاف سایر شاهزاده‌ها، اغلب لباس مشکی به تن دارد و هر کجا که کسی کمکی بخواهد، شاهزاده لباس مشکی‌اش را به تن می‌کند و برای کمک به او آماده می‌شود.

در ادامه، نام برخی از آثار او را مشاهده می‌کنید. «نجات ارداس»، «تولد پر دردسر»، «بازی محرمانه»، «خرگوش‌های بزخور»، «هیولای هزار دندان» و «مهمان فضول». این آثار جملگی به زبان فارسی ترجمه و توسط انتشارات پرتقال به انتشار رسیده‌اند و شما می‌توانید در صورت تمایل نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها را از سایت کتابراه تهیه کنید.

در بخشی از کتاب هزاران روز خاطره می‌خوانیم

اخبار حال‌وهوایم را تغییر داد و ساعت‌ها فکر کردم و از هیجان آرام نگرفتم. با اینکه تنها منبع نورم، شعله‌ی یک شمع است و با اینکه خودم را لای پتو پیچیده‌ام و استخوان‌هایم به‌سردیِ سنگ هستند، قلبم پُر از امیدی مبهم است. امیدی که می‌سوزاند. اگر خانواده‌ی گال زنده‌اند و او را پیدا کرده‌اند، اگر آرزوی محالش به حقیقت پیوسته، چه اتفاق‌های دیگری می‌تواند رقم بخورد؟ دیگر باور می‌کنم که همه‌چیز به گونه‌ای درست خواهد شد، و حتی اگر بهترین پایانِ ممکن این است که من شتابان به مادرم در قلمروی نیاکان بپیوندم، پس بگذار این اتفاق بیفتد. باید به چنین پایانی افتخار کرد.

و تصمیم دیگری هم گرفته‌ام؛ برایم مهم نیست که این دفتر مدرکی علیه من است. مدت‌ها فکر کردم و فکر کردم و به‌طرف کوهستان مقدس زانو زدم و به درگاه تمامی نیاکان دعا خوانده‌ام و اکنون می‌دانم که از فریب و دروغ خسته‌ام. می‌خواهم تِگوس همه‌چیز را بداند. حتی اگر به معنای پایانِ من باشد. پایان همیشه بد نیست. بعد از شبی که پشت سر گذاشتم، پایان به نظر پُر از صلح و آرامش می‌آید.

وقتی شریا برگردد، این دفتر را همراه او برای خان می‌فرستم. از فکر اینکه او این نوشته‌های مضحک من را بخواند، دلم می‌خواهد پتوی یال‌اسبی را روی سرم بکشم و پنهان شوم. ولی بگذار اتفاق بیفتد. دیگر خسته شده‌ام. به‌علاوه، باید صادقانه بگویم که از اولین‌باری که صدایش را از پشت دیوارهای برج شنیدم، این دفتر را برای او می‌نوشتم. برای او. این دفتر بیشتر از اینکه مال من باشد، برای اوست.

و هرکسی که این دفتر را می‌خواند، تِگوس یا شریا یا هرکس دیگری، دستمزدهایم را در کنج سمت چپ انبار شکر، زیر گونی‌های خالی پنهان کرده‌ام. خواهش می‌کنم آن‌ها را به خانواده‌ی گال بدهید تا بتوانند زندگی‌شان را شروع کنند. دوست ندارم فکر کنم آن‌ سکه‌ها بی‌استفاده گوشه‌ای افتاده و هیچ فایده‌ای برای کسی ندارند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: برج
بخش دوم: ماجرای بعد از فرار
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزاران روز خاطره
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-600-462-647-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۲۰۰۰ 31000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزاران روز خاطره

Mahboobeh Nazemi
۱۴۰۲/۵/۹
این کتاب از زبان دشتی، دختر صحراگردی که ندیمه بانو سارن هست روایت میشه. سارن به دلیل اینکه حاضر به ازدواج اجباری با لرد خاسار نمیشه، به هفت سال زندان در برج محکوم میشه. ندیمه اون، یعنی دشتی هم با اون به برج فرستاده میشه و بقیه ماجرا...
ترجمه کتاب عالی بود، خط داستانی، توصیفات و هیجاناتش هم خیلی زیاد بود. خواندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هزاران روز خاطره

برای دریافت کتاب هزاران روز خاطره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.