معرفی و دانلود کتاب پاکسازی ضایعات گذشته: تکلیفی هدفمند به‌منظور تکمیل قدم‌های چهار تا هفت

عکس جلد کتاب پاکسازی ضایعات گذشته: تکلیفی هدفمند به‌منظور تکمیل قدم‌های چهار تا هفت
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پاکسازی ضایعات گذشته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پاکسازی ضایعات گذشته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پاکسازی ضایعات گذشته: تکلیفی هدفمند به‌منظور تکمیل قدم‌های چهار تا هفت

کتاب پاکسازی ضایعات گذشته اثر جان لیدم و الین لیدم مناسب افرادی است که می‌خواهند پس از ترک اعتیاد،‌ زندگی جدیدی را شروع کنند. فرقی نمی‌کند که به مواد مخدر معتاد بوده‌اید یا الکل. برداشتن قدم‌های بعد از ترک اعتیاد در زندگی‌ پیش روی شما،‌ بدون کمک گرفتن از یک درمانگر یا مشاور دشوار است. با این کتاب راهنما، راه آینده برایتان هموارتر خواهد شد.

درباره‌ی کتاب پاکسازی ضایعات گذشته

یکی از مشهورترین برنامه‌ها برای ترک اعتیاد،‌ برنامه‌ی دوازه قدم است. بنیان‌گذاران انجمن الکلی‌های گمنام این برنامه را به وجود آورده‌اند و در طول سال‌ها آن را گسترش داده‌اند. کتاب پاکسازی ضایعات گذشته (Clearing Away the Wreckage of the Past) برای افرادی است که می‌خواهند قدم‌های چهارم تا هفتم برنامه‌ی ترک اعتیاد را با استفاده از یک راهنما بردارند.

جان لیدم (John Leadem) و الین لیدم (Elaine Leadem) هر دو در گذشته درگیر اعتیاد بوده‌اند و بعد از بهبودی، زندگی جدید را با یکدیگر شروع کردند. اتحاد دو روح آسیب‌دیده، باعث شد که آن‌ها تصمیم بگیرند به افراد دیگر یاری برسانند و آن‌ها را برای رهایی از طوفانی که در آن اسیر شده‌اند،‌ راهنمایی کنند. درست زمانی که شما اعتیاد را ترک کرده‌اید و مرحله‌ی جدیدی از زندگی را شروع می‌کنید، کتاب پاکسازی ضایعات گذشته به کارتان خواهد آمد. وقتی طوفان اعتیاد همه‌ی دارایی‌های مادی و معنوی شما را نابود کرده و جز ویرانه‌ هیچ چیزی از زندگی شما باقی نمانده، شاید به این فکر کنید که دیگر امیدی به ادامه‌ی زندگی نیست. اما با دنبال کردن قدم‌های 4 تا 7 و عمل کردن به توصیه‌های جان لیدم و الین لیدم،‌ متوجه می‌شوید که اشتباه می‌کردید.

احتمالاً با خود فکر کنید که بازسازی زندگی در توان شما نیست و دیگر یک زندگی عادی نخواهید داشت. اما اگر به گذشته نگاه کنید،‌ آرامش و شادی بعد از فروکش کردن طوفان، لذت‌بخش‌تر است. فقط باید کمی صبور باشید و تکلیف‌های کتاب پاکسازی ضایعات گذشته را دقیق و موبه‌مو انجام دهید. جان لیدم و الین لیدم شخصاً از روش درمانی دوازده قدم استفاده کرده‌اند و به اثربخشی آن کاملاً ایمان دارند. پس بگذارید آن‌ها راهنمای شما در این سفر باشند و برای تکمیل قدم‌های 4 تا 7 در این مسیر نه‌چندان آسان، به شما کمک کنند.

با نگاهی به محتوای کتاب،‌ متوجه می‌شوید که نویسندگان بعد از سال‌ها تجربه اقدام به نگارش این کتاب کرده‌اند. جان لیدم و الین لیدم در طی 38 سال روش‌های متفاوتی را برای معالجه‌ و رفع مشکلات معتادان به کار گرفته‌اند. بخش اول آمادگی برای خانه‌تکانی است و تکمیل قدم‌های 4 تا 6 را توضیح می‌دهد. نام بخش دوم «پایانی بر رازها» است و ترس شما را برای ادامه‌ی مبارزه برطرف می‌کند. این بخش مخصوص قدم چهارم است و خلاصه‌ای کلی از قدم پنجم نیز در آن آمده. پرورش شخصیت بخش سوم کتاب است و به شما در شناسایی و درک کمبودهایتان و طی کردن قدم‌های 6 و 7 کمک می‌کند.

رویکرد کتاب پاکسازی ضایعات گذشته تکلیف‌محور است و برای کسانی طراحی شده که با به روی کاغذ آوردن داستان زندگی خود مشکل دارند. جان لیدم و الین لیدم شما را به نوشتن وامی‌دارند؛ زیرا با این کار مسئولیت‌پذیری شما بیشتر می‌شود. ضمیمه‌های کتاب نیز در هنگام مطالعه به کار شما می‌آیند. کتاب پاکسازی ضایعات گذشته با ترجمه‌ی فرزام حبیبی اصفهانی و به‌همت انتشارات لیوسا به چاپ رسیده است.

کتاب پاکسازی ضایعات گذشته برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پاکسازی ضایعات گذشته برای افرادی مناسب است که اعتیاد را کنار گذاشته‌اند و می‌خواهند با استفاده از برنامه‌ی 12 قدم آینده‌ی خود را به بهترین شکل بسازند. همچنین اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در آتش خانمان‌سوز اعتیاد گرفتار شده‌اند، با هدیه کردن این کتاب به آن‌ها می‌توانید در تغییر مسیر زندگی‌شان نقش اثرگذاری داشته باشید.

با جان لیدم و الین لیدم بیشتر آشنا شویم

جان لیدم یکی از بنیان‌گذاران مرکز خدمات مشاوره‌ی لیدم است که دو مدرک کارشناسی‌ارشد در رشته‌ی مددکاری اجتماعی و مدیریت منابع انسانی دارد. او به معتادان روبه‌بهبودی و خانواده‌هایشان مشاوره می‌دهد و در ساخت چند مرکز ترک اعتیاد مشارکت داشته است. وی برنامه‌های بالینی بسیاری را برای سازمان‌های خصوصی و دولتی تنظیم کرده و به سایر متخصصان در زمینه‌ی ترک اعتیاد نیز آموزش می‌دهد. او اخیراً چهلمین سال بهبودی و پاکی خود را جشن می‌گیرد و عقیده دارد «خدمت به دیگران سنگ‌بنای بلوغ معنوی است.»

الین لیدم دیگر بنیان‌گذار مرکز خدمات مشاوره‌ی لیدم و همسر جان لیدم است. او در رشته‌ی مددکاری اجتماعی در دانشگاه مریوود تحصیل کرده و چند گواهینامه‌ی ملی برای درمان اعتیاد دارد. تخصص او مشاوره به زوج‌هایی است که یک یا هر دو نفر آن‌ها سابقه‌ی اعتیاد داشته‌اند و در مسیر بهبودی هستند. او سی سال است که اعتیاد را کنار گذاشته و تجربه‌ی او چراغ راه کسانی است که فکر می‌کنند دیگر راهی برای ادامه ندارند. الین لیدم کتاب دیگری با نام «روح مشترک: دوره‌ی مراقبه برای زوج‌های بهبودیافته» نوشته است.

در بخشی از کتاب پاکسازی ضایعات گذشته: تکلیفی هدفمند به‌منظور تکمیل قدم‌های چهار تا هفت می‌خوانیم

این کتاب، شما را به نوشتن کارهایتان روى کاغذ تشویق مى‌کند؛ چون نوشتن آنچه انجام مى‌دهید، باعث افزایش مسئولیت شما در قبال آنچه به عهده گرفته‌اید مى‌شود. دریافته‌ایم که بسیارى از مردم، فقط به این شرط آنچه را قرار است در طول قدم پنجم انجام دهند به‌صورت تام و تمام به انجام مى‌رسانند که قدم به قدم و تک‌تک جزئیات آنچه را انجام مى‌دهند، ثبت کرده باشند. بیشتر ما، آن‌گاه که قرار است آنچه را انجام مى‌دهیم به اطلاع دیگران نیز برسانیم، وسواس بیشترى به خرج مى‌دهیم، زیرا از واکنش و قضاوت آنها در قبال خود وحشت داریم. علاوه بر آن، در طول قدم ششم نیز نظر مثبت دیگران و ایرادهاى منطقى آنها کمکمان مى‌کند مسیر خود را درست‌تر بیابیم.

عارضه‌ى «بد جلوه‌دادن واقعیت» یا بیراهه رفتن، چیزى است که بسیارى از کسانى‌که در مسیر بهبود قرار دارند، به آن مبتلا مى‌شوند. براى ما، وارونه نشان‌دادن حقیقت، چیز چندان تازه‌اى نیست. به اغلب ما در کودکى، واقعیت‌ها را به‌صورتى کاملاً وارونه جلوه مى‌دادند. وارونه جلوه‌دادن حقیقت را مى‌توان به استفاده از میکروسکوپى تشبیه کرد که عدسى آن به‌خوبى تنظیم نباشد. هیچ چیز زیر آن را نمى‌توان به‌درستى مشاهده کرد و درواقع حقیقتِ آنچه زیر میکروسکوپ است، با آنچه ما مشاهده مى‌کنیم تفاوت دارد. وارونه نشان‌دادن حقیقت و درواقع صادق نبودن فرد با خود یا همراهان، باعث مى‌شود هرگز به آرامش نرسد؛ یا در بهترین حالت، بهره‌ى کمى از آن نصیبش شود.

فهرست مطالب کتاب

خوش آمدید
بخش اول: آمادگى براى خانه‌‏تکانی
فصل اول: ابزار خانه‌‏تکانی
فصل دوم: قبل از اینکه پاکسازى شروع شود
فصل سوم: پیش‏‌نیازهاى مهم براى خانه‌‏تکانى
بخش دوم: پایانى بر رازها قدم‏‌هاى 4 و 5
فصل اول: بررسى ضایعات
فصل دوم: جزء 1 فهرستى از دردها و رنج‏‌هایتان تهیه کنید
فصل سوم: جزء 2 تجزیه و تحلیل رنجش‌‏ها و خشم‏‌هایمان
فصل چهارم: جزء 3 خطاهایمان را فهرست کنیم
فصل پنجم: جزء 4 جبران گذشته‏‌مان، اگر بتوانیم
فصل ششم: پایانى بر رازها قدم 5
بخش سوم: ساخت شخصیت قدم‏‌هاى 6 و 7
فصل اول: قدم‏‌هاى فراموش‏‌شده‌‏ى ششم و هفتم
فصل دوم: تدارک پیشنهادى متواضعانه
وداع
فرهنگ اصطلاحات
ضمیمه‏‌ی 1: دوازده قدم معتادان گمنام
ضمیمه‏‌ی 2: مرور تکلیف‏‌هاى جزء اول
ضمیمه‏‌ی 3: مرور تکلیف‏‌هاى جزء 2
ضممیه‌ی 4 : مرور تکلیف‏‌هاى جزء 3
ضمیمه‏‌ى 5: مرور تکلیف‏‌هاى جزء چهارم
ضمیمه‌‏ى 6 : واژه‌‏نامه‌‏ى عواطف
ضمیمه‌‏ى 7: کاربرگ نام‏گذارى کمبودها
ضمیمه‌‏ى 8: کاربرگ شناخت نشانه‌‏هاى مشترک (صفحه‏‌ى1)
ضمیمه‏‌ى 8: کاربرگ شناخت نشانه‌‏هاى مشترک (صفحه‏‌ى2)
ضمیمه‌‏ى 8: کاربرگ شناخت نشانه‏‌هاى مشترک (صفحه‏‌ى3)
ضمیمه‌‏ى 9: کاربرگ بازنگرى تاوان‏‌ها و زیان‌‏ها
ضمیمه‏‌ى 10: کاربرگ تشخیص پاداش‏‌ها و منفعت‌‏ها
ضمیمه‏‌ى 11: کاربرگ چیزهایى که باید تغییرشان دهیم
ضمیمه‏‌ى 12: کاربرگ جایگزینى رفتارها
درباره‏‌ى نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پاکسازی ضایعات گذشته: تکلیفی هدفمند به‌منظور تکمیل قدم‌های چهار تا هفت
نویسنده،
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-5138-88-7
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پاکسازی ضایعات گذشته

ALI REZAEI
۱۴۰۲/۸/۱۳
نقد کتاب: کتابی با داستان های جذاب اما کمی خسته کننده کتاب خوبی رو شاهد هستیم. کتابی که به موضوع خوبی دامن زده و اونو به خوبی توصیف و تعریف کرده. از مثال های کاربردی تا سوالا هایی برای گرم کردن و درگیر شدن در کتاب... این کتاب از نگارش خوب و قوی برخورداره ک باعث میشه در درک مفاهیم به مشکل خاصی قلم و برنخوریم. نویسنده میشد گفت حرفه ای بود با داستان های کوچک فهم هر چیزی رو برای ما اسون میکرد این کتاب در کتاب های عادت یکی از بهترین هاست و میشد بهترین این سری کتاب رو عادت های اتمی بیان کرد ک واقعا قوی بود گویندگی صدا هم بکی از نقاط قوت این کتاب بود و همچنین میزان زمانی که داره... نه زیاد نه خیلی کم حتما این کتاب ارزش خرید بالایی رو داره اما در جاهایی حس میشد که نویسنده رفته تو جاده خاکی و کلام از دستش در رفته اما در مجموع خوب بودخلاصه کتاب خوبی رو شلهد هستیم و میشد گفت که ارزش خرید بالایی هم داره چون محتوای کاربردی در زندگی روزمره داشت و میشد از اونها استفاده کرد. موارد مثبت قلم روان نویسندهگیرایی ساده منفی تناقض در برخی جاها
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
من این کتاب خیلی خیلی دوست دارم، اینکه این کتاب راهی برای کنار گذاشتن ضایعاتی همچون مواد مخدر و الکل که در مقدمه به آن اشاره شده و روشهای درمانی برای آن به سبک و نظرهایی که مشاوره‌ای و کار ساز است پرداخته و پرداختن به این موضوع به خودی خود جالب است چون در جامعه ما نکات و کلماتی مانند از شنبه یا یا نمیتوانم ببینم چی میشه و... همه این نکات مثل مشاوره با درک و اندیشه نکات مثبتی در پیش دارد، همچنین این که خیلی تاثیر جالبی در از بین افکار منفی برای ما دارد، متاسفانه در جامعه ما عده‌ای عرضه کننده نکات منفی هستنند و به شخصه این کتاب رازی و مفید میدانم و خواندن آن را خالی از لطف نمیدانم
غزل بهادی
۱۴۰۲/۸/۱
باسلام
اول از همه تشکر میکنم از کتابراه که ابن کتاب زیبا و آموزنده رو رایگان کرد و در ادامه می‌رسیم به خود کتاب
کتاب خوبیه و به از بین بردن فکر و افکار منفی خیلی کمک میکنه و باعث آرامش درونی هم میشه و در این بین چند نکته آموزنده هم داره که واقعا در زندگی روز مره و عادی بدرد میخوره از نظر من کتاب خوبیه و اون رو واقعا به دیگران پیشنهاد میکنم
A.asgari
۱۴۰۲/۷/۲۶
به نظرم کتاب خوبی بود ایده نویی داشت و اسم کتاب زیبا بود پاکسازی ضایعات گذشته فراموش کردن یا رها کردن خاطراتی که باعث آزار و اذیت کردن روح و روامون میشه تاثیر میذاره تویه انتخابات و افکارمون هرچی یه طناب و محکم بگیری بیشتر دست خودتا زخم میکنه پس رها کن هرچی که باعث آزارت میشه ممنون از کتابراه
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۱۲
جالب بود بیانیه‌های انجمن الکلی‌ها و معتادان گمنام هم ضمیمه‌ی کتاب است، (چقدر خلاصه و مختصر مفید و البته کاربردی) انگار تجارب و مسیر هزاران نفری که با کمک هم از معضلات زندگی‌شان برای پاکسازی ذهن و وجودشان به هم پیوسته‌اند و دست هم را برای یاری فشرده‌اند در این کتاب جمع شده.
فائقه
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب خوب و ارزشمندیه به طور خلاصه اینکه شخص یا موضوعی شما رو ناراحت میکنه بهتره که به اون موضوع فکر نکنید ناراحتی خودتون رو بنویسید تخلیه بشید و دیگه بزارید کنار و یا از روانشناس کمک بگیرید و ذهن آدم‌ها هم مانند خونه‌ی آنهاست و ذهن رو هم باید یه جورایی خونه تکونی کرد
اکبر جعفری
۱۴۰۲/۸/۱
سلام کتاب خوبیه خلاصش اینه که اگه با کسی مشکلی داشته باشید با فکر کردن در مورد اون مشکل و احساسی که نسبت به اون شخص دارید و نوشتن همه اینها و کمک گرفتن از مشاور میشه اون رو حل کرد. به نظر من، اینه که بدونیم خدا همیشه کنارمونه و ما رو تنها نمی‌ذاره همه اینا حل میشه.
Ali Bakhshi
۱۴۰۳/۱/۱۱
اول که این کتابو دیدم فکر کردم مثل بقیه کتابا یه کتاب زرد هست
تصادفی چند صفحشو مرور کردم دیدم واقعا چیزای خوبی برای گفتن داره
فقط‌ای کاش اسم دیگه ی انتخاب میکرد تا خیلیا گمراه نشن و تصور نکنن این کتاب زرده
ناهید
۱۴۰۲/۸/۱۷
ممنون از هدیه تون اسم کتاب خیلی جذابه و ترغیب میشیم سریعتر بخونیمش.
واقعا هم افکاربد و سمی مثل ضایعات و زباله هستن که انگار همیشه همراهمونه و بوی بدش هیچکسو غیر از خودمون اذیت نمیکنه
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب مفیدی بود ولی خیلی نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم یا به نوعی بهتره بگم با داستان هاش همزادپنداری کنم، اما در کل برای غلبه بر موانع زندگی نکات بدی نداشت، ممنون از کتابراه
نگار قریشی زاده
۱۴۰۲/۱۱/۹
نگارش کتاب ان قدر قوی و دقیقه که تونسته مفهوم کل کتاب رو خوب برسونه و البته صدای راوی هم خوبه و این که راه حل‌ های خوبی بیان میکنه تا از نظر روانی بتونیم زندگی بهتری داشته باشیم
فاطمه شعبانی
۱۴۰۲/۸/۱۷
سلام این کتاب وقتی میگم یالی یعنی برای اینکه در موردخود انسان حرف زده شده یعنی تخیلی در کار نیست در مورد پاک سازی جسم و روح انسان بحث شده انشالله که مثمر ثمر قرار بگیره
نگین
۱۴۰۲/۸/۴
یکی از جملات تاثیر گذار این کتاب این بود که دعا کردن باعث تعادل روحی میشه و تکرار دعا در طول روز باعث آرامش روحی میشه و سبب میشه برای طی مسیر آرامش و انگیزه داشته باشیم
فهیمه صالحی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
از نظر من این کتاب فقط مختص معتادان مواد مخدر نبست اعتیاد به غذا یا چیزهای دیگر با کمک ۱۲ قدم و مخصوصا نوشتن که در این کتاب روی آن تاکید شده میتوان رها شد
حامدفرهادی
۱۴۰۲/۷/۳۰
این کتاب بر اساس اصول انجمن معتادان گمنام naنوشته شده است و این اصول تنها اصولی هست که جواب گو این می‌باشد که یک فرد تا آخر عمر خود قطع مصرف کند. کتاب خوبی است
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب پاکسازی ضایعات گذشته

برای دریافت کتاب پاکسازی ضایعات گذشته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.