معرفی و دانلود کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

عکس جلد کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد داستانی واقعی از زندگی پسری به نام آرون است که محل زندگی‌اش در مجاورت زیست‌گاه فیل‌ها قرار دارد، اما به‌علت تصویری که از آسیب رساندن فیل‌ها به آدم‌ها در ذهن دارد، از آن‌ها می‌ترسد. علی‌رغمِ این ترس، یک روز وقتی فیلی را در مخمصه می‌بیند، بدون لحظه‌ای درنگ، به نجاتش اقدام می‌کند. این داستان تأثیرگذار را مارگریت رورس به‌منظور تقویت حس مهربانی و حیوان‌دوستی در بچه‌ها به رشته‌ی تحریر درآورده است.

درباره‌ی کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

هنگامی‌که آرون، پسری نوجوان، متوجه می‌شود که یک بچه‌فیل در حال غرق شدن در استخر است، به‌سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهد و موفق به نجات حیوان می‌شود. بچه‌فیلِ نجات‌یافته را به یتیم‌خانه‌ی فیل‌ها می‌برند و نام زامبزی را بر او می‌گذارند. وقتی به آرون پیشنهاد کار در یتیم‌خانه داده می‌شود، زندگی او ناگهان تحول می‌یابد، چراکه او دوستی به نام زامبزی و شغلی مادام‌العمر به‌عنوان نگهبان فیل‌ها پیدا کرده است. این خلاصه‌ای است از داستان کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد (The Elephant Keeper)، نوشته‌ی مارگریت رورس (Margriet Ruurs).

این کتاب یکی از جلدهای مجموعه کتاب بچه‌های اطراف جهان است که ما را با کشور زامبیا واقع در آفریقا و یکی از قهرمانانِ کوچکِ آن به‌نام آرون آشنا می‌کند. اطرافِ زامبیا دشت‌هایی وجود دارد که فیل‌ها در آن زندگی می‌کنند. از این‌رو برخورد مردم با فیل‌ها زیاد صورت می‌گیرد. آرون پسری است که از فیل‌ها واهمه دارد، اما حادثه‌ای منجر به آشتی او با این حیوانات و ایجاد پیوندی عمیق بین او و آن‌ها می‌گردد؛ به‌صورتی‌که آرون نگه‌داری از فیل‌ها را به‌عنوان شغلِ آینده‌ی خود انتخاب می‌کند. تصویرسازی‌های خوبِ پدرو کووو به داستانِ کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد، غنا بخشیده است.

معرفی و دانلود کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

مارگریت رورس به سراغ پسری مهجور می‌رود که در آفریقا زندگی می‌کند، خانواده‌اش وضع مالی خوبی ندارد و حالا که پدرش مریض شده، به‌جای او سخت کار می‌کند. این داستانِ واقعی از شجاعت و قهرمانی پسری معمولی در یک روز عادی است. بچه‌ها با خواندن این کتاب خودشان را جای آرون قرار می‌دهند و به این فکر می‌کنند: اگر من هم جای آرون بودم فیل را نجات می‌دادم؟

آرون هنگامی که تقلای فیل را برای زنده ماندن دید، از دیگران کمک خواست و وقتی واکنشی از بقیه ندید، خودش دست‌به‌کار شد و به درونِ آب پرید. تازه آن‌ موقع بود که دیگران هم به کمکش آمدند و توانستند فیل را نجات دهند. این داستان درسی از محبت و حیوان‌دوستی به بچه‌ها می‌آموزد. نویسنده این پیام مهم را انتقال می‌دهد که همه‌ی ما، فارغ از میزان توانایی‌هامان می‌توانیم در مواقع بحران، به‌جای تماشاچی بودن، دست به عمل بزنیم و کسی را که به کمک نیاز دارد، نجات دهیم.

کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد در کنار کتاب‌های ابرقهرمانی، دیدگاه واقع‌بینانه‌ای ارائه می‌دهد و به مخاطبان می‌آموزد که برای انجام کارهای بزرگ نیازی به قدت ماورایی نیست. کافی است مهربان باشیم و به اطرافیانمان اهمیت دهیم. این داستان همچنین اطلاعات زیادی درمورد فیل‌ها، خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند و زندگی فیل‌بان‌ها ارائه می‌دهد.

این کتاب توسط نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان انتشارات اطراف) و با ترجمه‌ی کیوان سررشته منتظر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان

انتشارات اطراف به‌منظور آشنایی کودکان با بچه‌های سراسر جهان و شناخت موقعیت اجتماعی و فرهنگ آن‌ها، مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان را منتشر کرده است. این مجموعه، داستان واقعی زندگی شش بچه‌ی معمولی با ویژگی‌های قهرمانانه را در شش جلد به تصویر کشیده است. مخاطبان با خواندن این داستان‌ها با مفاهیمی مثل مراقبت از محیط‌زیست، نوع‌دوستی، کمک به حیوانات، کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده و... آشنا می‌شوند.

کتاب‌های «دختری که باغ را سرسبز کرد»، «دختری که مزرعه را نجات داد»، «پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت»، «پسری که صدای خرس‌ها شد» و «پسری که خانه‌ی بی‌دود ساخت» جلدهای دیگر این مجموعه هستند.

افتخارات و جوایز کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

  • برنده‌ی جایزه‌ی اورکا طلا در سال 2017؛
  • حضور در فهرست برگزیدگان مجله‌ی Skipping Stones در سال 2018؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب کودک سال به انتخابِ Bank Street College در سال 2018؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب برای کودکان و نوجوانان به انتخاب مرکز کتاب‌های کودکان کانادا در سال 2018؛
  • حضور در فهرست منتخب معلمان (Teachers’ Choices List) در انجمن بین‌المللی سوادآموزی در سال 2018.

نکوداشت‌های کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

  • صمیمانه و الهام‌بخش. (بوک‌لیست)

  • مارگریت رورس پیوند عاطفی عمیقی میان خواننده و داستان برقرار می‌کند. (اِسکول لایبرری ژورنال)

  • داستانی تکان‌دهنده و فراموش‌ناشدنی از یک رویداد واقعی. (Kirkus Reviews)

  • کتاب مارگریت رورس به کودکان درباره‌ی حفاظت از حیوانات در برابر خطرات ناشی از تمدن انسانی بینشی جدید می‌دهد. (نشریه‌ی سی‌اِم)

کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بچه‌های 8 تا 12 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد می‌خوانیم

آرون شلنگ و شن‌کش را انداخت لبه‌ی استخر و کاری کرد که حتی خودش هم فکرش را نمی‌کرد: صاف شیرجه زد توی آب.

فیل کوچک دیوانه‌وار نفس‌نفس می‌زد و تقلا می‌کرد. اما داشت خسته می‌شد و همین به آرون اجازه داد تا با طناب بهش نزدیک شود. یکی از پسرهایی که در آشپزخانه کار می‌کرد هم توی آب پرید. دوتایی باهم توانستند طناب را زیر شکم فیل بیندازند. آشپز و باغبان از لبه‌ی استخر کمک می‌کردند و طناب را می‌کشیدند. آرون و آن پسر دیگر هم سعی می‌کردند فیل را هل بدهند بالا و هم‌زمان همه‌ی حواسشان به این بود که از لگدهای فیل دور بمانند. اما تلاششان فایده‌ای نداشت.

مهمان‌های اقامتگاه داد می‌زدند و بچه‌ها را تشویق می‌کردند: «شما از پسش برمیاین! ادامه بدین! نذارین غرق شه!»

آرون به چشم‌های فیل نگاه کرد. ترس را توی چشم‌هایش دید. اما فکر کرد سوسویی از امید هم می‌بیند. امید فیل به اینکه نجات پیدا می‌کند. آرون نفس عمیقی کشید و داد زد: «با شماره‌ی سه!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که فیل را بزرگ کرد
نویسنده
مترجمکیوان سررشته
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات57
زبانفارسی
شابک978-622-98786-4-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد

برای دریافت کتاب پسری که فیل را بزرگ کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.