معرفی و دانلود کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟: امید و راهنما برای آنانی که رنج می‌کشند

عکس جلد کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟: امید و راهنما برای آنانی که رنج می‌کشند
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟: امید و راهنما برای آنانی که رنج می‌کشند

کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟ نوشتۀ جی. پی. واسوانی به بررسی علل رنج کشیدن انسان‌های خوب و درستکار در زندگی می‌پردازد. نویسندۀ این کتاب تأثیرگذار با تکیه بر قوانین تناسخ و کارما سعی دارد موضوع را با زبانی ساده تبیین کند.

دربارۀ کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟

کتاب چرا خوبان رنج می‌برند (?Why do good people suffer) نوشتۀ جی. پی. واسوانی (J.P. Vaswani)، از اساتید معنوی هندی، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا انسان‌های درستکار و سخت‌کوشی که آزارشان به هیچ‌کس نمی‌رسد، باز هم در زندگی رنج می‌کشند؛ طبق آموزه‌های معنوی به نظر می‌رسد آن‌هایی که حق انسانی دیگر را ضایع نمی‌کنند و کارهای نیکو انجام می‌دهند، نباید متحمل رنج و عذاب فراوان بشوند، اما در واقعیت زندگی این اتفاق می‌افتد. به راستی علت این قضیه چیست؟ جی. پی. واسوانی در این کتاب با تکیه بر مفاهیم و باورهایی نظیر تناسخ و کارما سعی در ارائۀ پاسخی درخور به این پرسش دارد.

اغلب ما هنگام مواجهه با بیماری، مشکلات و سختی‌های زندگی این سوال را از خود می‌پرسیم که چرا باید این اتفاق برای من پیش بیاید؟ این کتاب به شما کمک می‌کند پاسخ این سوال را پیدا کنید. این اثر مجموعه‌ای از مقالات برگزیدۀ جی. پی. واسوانی است که به برخی از پرسش‌های جدی‌ای که همیشه در پی یافتن پاسخ آن بوده‌اید،‌ پاسخ می‌دهد.

واسوانی در این اثر جذاب بینش‌های جدیدی درخصوص تناسخ و کارما به مخاطب ارائه می‌دهد. لحن و زبان نویسنده به قدری روان است که هر خواننده‌ای می‌تواند به راحتی کتاب را بفهمد و با آن ارتباط برقرار کند. در این اثر خواندنی دستورالعمل‌هایی کاربردی برای رسیدن به یک زندگی عالی، شاد و سرشار از حضور خداوند ارائه شده است. به‌عنوانِ مثال، نویسنده شکرگزاری را به عنوان یکی از راه‌های کاستن از شدت درد و رنج معرفی می‌کند و می‌گوید با شمردن نعمت‌هایی که در زندگی از آن بهره‌مند هستیم، از بزرگی رنج‌هایمان کم می‌کنیم. همچنین در این کتاب بر مراقبه و خلوت با خود برای رسیدن به درک والا تأکید زیادی شده است.

در نکوداشت‌ کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟

- کتابی چالش‌برانگیز که پنجره‌ای جدید از قوانین کارما و تناسخ را به روی شما می‌گشاید. (آمازون)

کتاب چرا خوبان رنج می‌برند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مکتب هندوییسم و مفاهیمی نظیر تناسخ، کارما و عدل الهی علاقه‌مند هستید، خواندن کتاب چرا خوبان رنج می‌برند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جی. پی. واسوانی بیشتر آشنا شویم

دادا جی. پی. واسوانی یکی از عارفان معنوی و از اساتید برجستۀ هندو در مرکز سادو واسوانی در هندوستان بود. این عارف معروف که حدود 100 سال عمر کرد، در سال 1918 در حیدرآباد هندوستان به دنیا آمد. او از پیروان سادو تی. ال. واسوانی (عموی خود و) از عارفان بلندپایۀ هندوییسم بود و زندگی خود را در پایۀ تعالیم و آموزه‌های او بنا کرده بود. واسوانی در تالار سخنرانی دی.اچ در سازمان ملل متحد جایگاه ویژه‌ای دارد. بیش از 30 عنوان کتاب از دادا واسوانی منتشر شده که اغلب آن‌ها به زبان انگلیسی و چند زبان دیگر از جمله فارسی ترجمه شده است. از معروف‌ترین آثار او می‌توان به «در پناه او»، «با خالق هستی»، «زندگی پس از مرگ»، «باران بخشایش»، «خدا با توست»، «از آن سوها» و «تا سرای او» اشاره کرد.

جملات برگزیدۀ کتاب چرا خوبان رنج می‌برند

- کردار بدتان با شما می‌ماند و کار خوبتان به شما بازمی‌گردد.
- بزرگ‌ترین حقیقت تاریخ، خداست و موفقیت راستین از آن کسانی‌ست که با او کار می‌کنند.
- هیچ انسانی نمی‌تواند در طول زندگی به موفقیت دست یابد، مگر این که در دفتر زندگی‌ خویش بنویسد: خدایا، کنارم باش!
- هر روز برای ما هدیه‌ای‌ست که دستان مبارک خداوند به ما ارزانی می‌کند، پس هر روز باید برای ما روزی مبارک و فرخنده باشد.

در بخشی از کتاب چرا خوبان رنج می‌برند می‌خوانیم

بر اساس نخستین اصل طبیعی اندیشه‌های شما واقعیت می‌یابند و بر مبنای اصل دوم، آن چه را بکارید، برداشت می‌کنید. این اصول سازندۀ قانون کارما هستند. بنا بر این همیشه مثبت بیندیشید، همواره کارهای خوب انجام دهید، خدمت کنید، عشق بورزید و ببخشید! هر قدر که می‌توانید به دیگران شادی ببخشید و یقین بدانید که خودتان هم آن را دریافت می‌کنید. بر مبنای قانون کارما ما نباید کارهایی را مانند دروغ‌گویی، دزدی، عیب‌جویی، افراط در بدگویی از دیگران، رسیدن به خواسته‌ای از راه نادرست، مانع پیشرفت حاصل از سعی دیگران شدن، پایمال کردن دسترنج آن‌ها و فریب دادن دیگران انجام دهیم. زیرا با انجام چنین کارهایی و فریفتن دیگران، در واقع خودمان را فریب داده‌ایم.

ماجرایی را در بارۀ یک مهندس معمار به یاد آوردم که پدر همسرش بسیار ثروتمند بود. مرد پولدار قطعه‌ای زمین روی یک تپه خریداری کرد و از دامادش خواست ویلایی کوچک و زیبا در آن زمین بسازد. مهندس جوان که به واقع انسان بدکرداری بود، این موقعیت را نقطۀ اقبال زندگی خود دانست. وسوسۀ کسب پول راحت، موجب شد تا در ساختن آن بنا از مصالح غیر ‌استاندارد و از سیمان و فولادی با کیفیت پایین استفاده کند. پس از آماده‌سازی ویلا، پدرزنش به او گفت که آن ساختمان هدیه‌ای از طرف او به دخترش است. مرد جوان با چهره‌ای رنگ‌پریده با خود می‌اندیشید: «نمی‌دانستم که با این کار خودم را فریب می‌دهم!» فقط با درک این قانون و به کار بستن آن در زندگی روزانۀ‌مان می‌توانیم سرچشمۀ خیر و نیکی برای همگان باشیم.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با نویسنده
1. چرا خوبان رنج می‌برند؟
2. کردار شما بی‌پاسخ نمی‌ماند
3. دنیای عجیب
4. محنت یا برکت
5. رنج درونی
6. هر روز، روزی خجسته
7. ارزش خدمت
8. چیرگی بر مشکلات
9. یک دوست همیشگی
10. چیرگی بر امیال
11. شکرگزاری برای موهبت‌ها
12. چهار گام آرامش
13. انسان کامل
14. پذیرش درد و رنج
15. سه روش رویارویی با رنج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟: امید و راهنما برای آنانی که رنج می‌کشند
نویسنده
مترجمنوشین حمیدا
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-7974-79-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟

Z
۱۴۰۲/۱/۱۲
نویسنده در این کتاب بیان می‌کنه که دلیل رنج‌های ما رشد ماست و ما یا به دلیل اشتباهاتی که خودمون باعثش بودیم دچار دردو رنج میشیم یا برای اینکه برای دیگران دچار رنجور درد شدیم و یا اینکه باید درسی ازین رنج بگیریم تا رشد کنیم و یا با گذشت زمان متوجه میشیم که از نظر ما رنج بوده و حکمتی تو اون اتفاق در بوده نهایت هیچ اتفاقی اتفاقی نیست و اگر ما با خودمون صادق باشیم متوجه میشیم که علت درد و رنجمون چی می‌تونه باشه.
الهه مهتدی
۱۴۰۱/۱۱/۶
کل کتاب مصداق شعر «هرکه در این بزم‌ مقرب تر است، جام بلا بیشترش میدهد» بود، و اینکه در برابر حکمت خدا باید تسلیم شد،
saeed ravanpak
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
سلام
کتاب مفیدی هست، و نکات آموزنده بسیاری دارد.
این کتاب به من یادآوری کرد که همیشه شکر گذار خداوند باشم...
Jamosa
۱۴۰۱/۶/۲۶
درجه یک و به همه میگم که حتما بخوانند. کلا کتابهای آقای واسوانی همگی عالی هستند.
کامبیز خلیلی
۱۴۰۲/۶/۱۹
خیلی‌کلیشه‌ جوابهای‌تکراری‌ به مشکلات همراه با نصیحت و ارشاد
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟

برای دریافت کتاب چرا خوبان رنج می‌برند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.