معرفی و دانلود کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای

عکس جلد کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای

کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای نوشته‌ی تام شرایتر، برای بازاریابانی است که به دنبال ایجاد تفاهم و ارتباط مؤثر با مشتری احتمالی‌شان هستند و کمک می‌کند که تیپ شخصیتی مشتری خود را شناسایی کنند.

این کتاب نه تنها به شما آموزش می‌دهد که چگونه تاثیر گذارتر با مشتری احتمالی خود صحبت کنید بلکه به شما می‌گوید که چه چیزهایی به مشتری احتمالی خود نگویید تا جلوی خرابکاری را بگیرید.

همانطور که می‌دانید در بازاریابی وقتی بتوانید حرف خود را درست به مشتری احتمالی انتقال دهید تقریباً کار تمام است. پس دلیل اینکه بعضی از مشتری‌ها، که تعدادشان هم کم نیست، به پیشنهاد ما پاسخ منفی می‌دهند چیست؟ ما از محصول با کیفیت خوب، درآمدزایی عالی، آزاد بودن زمان، و آزادی مالی می‌گوییم و با اینکه مشتری آرزوی داشتن این‌ها را دارد اما به پیشنهاد ما دست رد می زند. چرا؟ حتما مشتری منظور ما را متوجه نشده است!

انسان‌ها شخصیت‌های مختلفی دارند. هر شخصیتی رنگی و هر رنگی زبانی دارد. اگر شما این تفاوت‌ها را نشناسید هرگز نمی‌توانید ارتباط موثری با مشتری داشته باشید. مثل این است که با مشتری احتمالی خود به زبان دیگری صحبت می‌کنید. پس طبیعی است که به پیشنهاد شما پاسخ منفی بدهد. بنابراین برای حل این مشکل باید تیپ شخصیتی انسان‌ها را یاد بگیرید. معمولا آن‌ها به چهار تیپ شخصیتی تقسیم می‌شوند و با رنگ‌های زرد، آبی، قرمز، و سبز از هم متمایز می‌شوند. اگر بتوانید زبان این چهار تیپ شخصیتی را یاد بگیرید، دعوت و معرفی کار برای شما مثل آب خوردن می‌شود، چون می‌دانید که با هر تیپی باید چه جوری صحبت کنید تا تحت تأثیر قرار گیرد.

در بخشی از کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای می‌خوانیم:

شخصیت‌های زرد با این سناریو به خوبی کنار می‌آیند. آن‌ها فقط به این دلیل به کسب‌وکار علاقه‌مندند که وسیله‌ای است برای کمک به مردم. آن‌ها می‌خواهند بدانند که چگونه محصولات شما به کاهش رنج افراد دردمند کمک می‌کند. چگونه محصولات شما موجب پس‌انداز می‌شود تا مادرهای جوان برای غذایِ بچه‌های‌شان پول بیشتری داشته باشند و چگونه محصولات پوستی شرکت شما می‌تواند به افزایش اعتماد‌به‌نفس یک نوجوان خجالتی کمک کند. آن‌ها به خاطر کمک کردن به مردم است که خیلی خوشحال هستند. شخصیت‌های زرد در بازاریابی شبکه‌ای رهبران بزرگی می‌شوند. مردم به خاطر صداقت و درستی زردها و اشتیاق آن‌ها به کمک کردن و روح بخشنده‌ای که دارند خودبه‌خود جذب شخصیت‌های زرد می‌شوند.

وقتی آن‌ها نسبت به چیزی متقاعد شوند، روح بخشنده‌شان بر ترس از نه شنیدن غلبه می‌کند.

به‌ندرت می‌بینید که شخصیت‌های زرد جلوی یک جمع بایستند و به آن‌ها انگیزه ببخشند. آن‌ها از آن تیپ‌هایی نیستند که دستور می‌دهند و به مردم می‌گویند که چه کار کنند. شما معمولاً آن‌ها را در پشت صحنه می‌بینید، چون به جای ستاره شدن ترجیح می‌دهند که حمایت‌کننده باشند. آن‌ها کار ثبت‌نام را انجام می‌دهند. صندلی‌های اضافه را بیرون می‌برند. پذیرایی را تدارک می‌بینند، و مطمئن می‌شوند که تهویه‌ی هوا و سیستم گرمایش روی درجه‌ای مناسب تنظیم شود که همه راحت باشند. اما اینها به این معنی نیست که آن‌ها رهبران خوبی نیستند. آن‌ها فقط متفاوت رهبری می‌کنند. مادر ترزا را به خاطر دارید؟ مهاتما گاندی را یادتان می‌آید؟ آن‌ها افراد بزرگی بودند که با الگوهای شخصی خودشان رهبری می‌کردند. آن‌ها فلسفه‌ی خود را به دیگران تحمیل نمی‌کردند. آن‌ها زندگی‌شان را وقف خدمت کردند و مردم نیز از آن‌ها پیروی کردند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
چهار نکته که باید در مورد این کتاب بدانید.
آیا این برای‌تان آشناست؟
شخصیت زرد
شخصیت آبی
شخصیت قرمز
شخصیت سبز
شما چه رنگی هستید؟
کشف زبان طبیعی مشتری
نداشتن برنامه‌ی قبلی به معنی مکالمه‌های با کیفیت است.
حالا دنیا قابل‌ فهم‌تر به نظر میرسد.
چرا مشتری به پیشنهادهای خوب جواب منفی می‌دهد؟
سه سؤال جادویی
زبان رنگ‌ها
چند کلمه درباره‌ی انگیزه بخشی به رنگ‌های مختلف.
خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای
نویسنده
مترجمزیبا اکبری
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-95579-7-4
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای

Pantea
۱۴۰۱/۹/۱۸
حتما بخونید. من یه روز وقت گذاشتم همش رو خوندم و واقعا خیلی چیزا یاد گرفتم، از چیز‌های اضافه در کتاب خودداری شده و رنگ شخصیت‌های مختلف رو میتونید بفهمید و امکان داره مثل من حس کنید چند تا رنگ شخصیت دارید که گفت یا زردید یا دچار اختلال شخصیتی هستید ولی گفت میتونید دوتا رنگ از شخصیت‌ها باشید. خب من و ببینید آدم رقابت جو، تحلیل گر همینطور عاشق کتاب و عاشق سفر و تجربه‌های جدید و ریا نباشه اگر کمکی از دستم بیاد معمولا انجام خواهم داد برای کسی و واقعا خوشحال میشم. با این تفاسیر من دارای اختلال شخصیتی هستم یا هم به نوبه خودم شخصیت کامل تری هستم که رنگ‌ها رو قبل کتاب درک کردم و همه رو یاد گرفتم. اگر با چنین مسئله‌ای برخورد کردید، باید عمیق تر فکر کنید. من وقتی مسابقه داشتم و واقعا رقابت جو هستم و چند تا مدال هم در ورزش‌های مختلف دارم، صرفا هم این حرفایی که میزنم بخاطر تعریف از خودم نیست بخاطر اینه که بدونید چطوری تشخیص بدید. راستش در مسابقه دائم تحلیل میکردم که قراره چطوری بازی کنم و شرایط اونجا رو هم حتی تصور می‌کردم تا چیزی منو شگفت زده نکنه و تمرکزم رو روی مسابقه بزارم و انعطاف پذیر باشم در شرایطی که تصور نمیکردم و راستش اگر بازم ریا محسوب نشه وقتی کمک به کسی میکنم یا میخوام به سفر برم قبلش با فکر این کار رو انجام میدم و قبلش راجبش فکر و تحلیل میکنم. من یه وقتایی ترجیح میدم در جمع نباشم و اگر این حسم برطرف نشه به خوبی شاید نتونم بعدش ارتباط برقرار کنم و اونوقت دچار استرس و عصبی میشم و اگر این حسم برطرف شه دوست دارم بعدش نظر همرو جلب کنم و سخنرانی کنم و دیده بشم و توانایی‌های خودم رو نشون بدم و واقعا هم موفق بودم. این مشخص میکنه که شخصیت‌های سبز و قرمز هستم.
ASMAPIRA
۱۴۰۲/۸/۱۴
تو این کتاب نحوه برقراری یه ارتباط موثر رو اموزش داده و شما چه نتورکر باشید چه نه میدونید که بخش لاینفک و بزرگی از زندگی ما برپایه ارتباط هستش و هر ادم تایپ و شخصیت متفاوتی داره این کتاب درمورد ۴تیپ شخصیت غالب افراد حرف زده واونها رو به یه رنگی توصیف کرده راه حل درست برقرار کردن ارتباط اینه که ادم زبون ها و نقطه نظر اونها رو درک کنیم تا بتونید چه جوری حرفی بزنیم که تاثیر گذار باشه اگه تو کار بازاریابی هستین یا تو هرحرفه ای بر محور ارتباط و مشتری مداری هست باید بدونید که زبون مشتری احتمالی شماچیه تابهتر فرد رو پرزنت کنید که تو این کتاب راهکار های عالی ارائه داده
Malih Karimi
۱۴۰۱/۵/۲۱
درود بر شما. نظرات زیادی رو راجع به این کتاب خوندم که اکثرا گفتن این کتاب واسه نتورک مارکتینگ فقط مناسبه اما جالب اینجاست که وقتی یکی دوتا تمرین ساده این کتاب رو انجام بدید متوجه میشوید که واسه ارتباط و صبحت با دیگران چقدر می‌تونه مفید باشه و تشخیص و تفکیک درست افرادی که دور و بر ما هستن براساس و و رنگها طریقه صحیح صحبت کردن با آن‌ها خیلی تو روابط ما تأثیر گذار هست... کتاب عااالی بود سپاس از برنامه خوب کتابراه
معصومه رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
آدما به ۴ رنگ تقسیم شدن با ویژگی رفتاری خاص خودشون اینکه قابل تعقیر نیستن و باید پذیرفت این رنگ مال منه خوبی این کتاب این بوده تقسیم بندی‌ها باعث میشن تفاوت‌ها رو بپذیری و همیشه حق به جانب نباشی طرف مقابلت رو قضاوت نکنی و قبول کنی اون رنگش از من متفاوته و طبیعی هست که این رفتار رو داشته باشه راحت تر میتونی تصمیم بگیری چه انتخابی باید داشته ممنونم از نویسنده این کتاب عالی
رضا
۱۴۰۱/۴/۱۹
۴ تا رنگ / ۴ تا شخصیت
همیشه درگیر این بودم که چرا؟
چرا یکی همش گوشه نشینی رو دوست داره
برعکس اون یکی غولیه برای خودش
و به جرائت نمی‌دونستم که چطور میشه ارتباط
برقرار کرد با هاشون تا این کتاب رو خوندم بعد
یک وقفه بشدت طولانی بین معرفی شدنش و خوندش توسط من
این کتاب واقعا بینشی عالی به من داد در مورد
شخصیت افراد و نحوه برقراری ارتباط با اون ها
حتما مطالعش کنید
Nasirzadeh_ Official
۱۴۰۲/۹/۹
این کتاب نه تنها به بازاریابان شبکه‌ای بلکه به تمامی افرادی که میخواهند دایره ارتباطات متفاوتی داشته باشند موثر هست و به ما کمک میکنه چطور با افراد در پیرامون اطراف خودمون ارتباط مناسب تری برقرار کنیم و چگونه ارتباطاتمون حفظ کنیم، مطالعه این کتاب به تمامی عزیزان در تمامی مشاغل و صنوف متفاوت پیشنهاد میکنم
توضیحات نویسنده و ترجمه کتاب بسیار ساده، روان و قابل فهم بود.
صادقی
۱۴۰۱/۳/۲۹
کتاب خیلی خوبیه هرکس که تو کار نتورک باشه خیلی بدردش میخوره چون یه جاهایی افراد اطلاعات زیادی از شخص مقابل ندارن و ارتباط برقرار کردن سخت میشه
ولی این کتابو بخونین از اشخاص نزدیکتون شروع میکنین و رنگ شخصیتی هرکدومو تشخیص میدین و بهتر میتونین باهاشون ارتباط برقرار کنین
این کتابو حتما پیشنهاد میکنم به هرکسی که تو نتورک کار میکنه
امین افرا
۱۴۰۱/۹/۲
دقیقا نویسنده درست گفته اگر یه روانشناس این کتاب رو بخونه ازش متنفر میشه چون از نظر اون روانشناس حرفاش سطحیه. ولی برای مارکتینگ به نظرم خیلی جالب و کاربردیه چون تو یه زمان کم با احتمالا حدودا 50 60 درصد میتونی طرف مقابلتو بشناسی و باهاش ارتباط برقرار کنید در کل کتاب رو دوست داشتم👍🏻
Hossein haghighat
۱۴۰۲/۳/۱۴
کتاب خوبیه. کسانی که روانشنانس و تیپ شناسی شخصیتی رو خونده باشند مخصوصا تیپ شناسی disk دقیقا همون رو زبان ساده اومده بیان کرده. چیزی از خودش نگفته. و اومده برای بازاریابی شبکه‌ای تیپ‌شناسی رو یه دستکاری کرده و ساده بیانش کرده. هیج کدوم از مطالب برای خود نویسنده نیست.
رضا پیک فلک
۱۴۰۱/۹/۲۵
به نظر می‌رسد درصد زیادی از افراد جامعه تحت شرایط محیطی واقتصادی تیپ‌های شخصیتی مختلف پیدا می‌کنند که شناسایی آن با اشل‌های قید شده متفاوت است و میبایست المانهای دیگری را نیز در نظر گرفت ولیکن بخشی از موضوع این مسائلی است که در این کتاب بیان شده.
ستاره
۱۴۰۱/۷/۵
خیلی خوب بود. حداقل نتیجه روهم بخوایم ازبه کارگرفتن اطلاعات کتاب بدست بیاریم اینه که نصف راه رویه شبه رفتی واسه شناخت وارتباط گیری بهتربامخاطبانت. توصیه میکنم به تمام کسانی که نیازدارن به آدمهای اطرافشون برای زندگی بهترومطلوبتر، حتمابادقت این کتاب روبخونید.
مبین صفری
۱۴۰۲/۵/۸
در ارتباط با ادم‌ها وقتی بدونی چه شخصیتی جلوت نشسته خیلی راحت میتونی باهاش ارتباط برقرار کنی. اگه کسی رفتاری کرد که برای شما عجیب یا اذیت کننده بود احتمالا شما از تیپ شخصیتی اون فرد خیلی دور هستید.
این کتاب رو بخونید تا بتونید همه رو به راحتی درک کنید
مریم یاراحمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
فوق العادس این کتاب
به نظرم هرکسی بازاریابی شبکه‌ای رو شروع میکنه برای موفقیت و رشد سریعتر همون ابندای کار این کتاب رو باید بخونه تا شخصیت اطرافیانش رو بهتر بشناسه و جوابهای نه کمتری بشنوه
فرنازسادات فاطمی
۱۴۰۱/۹/۱۴
به نظرم هرکسی باید این کتاب رامطالعه کنه تا بتواند شخصیت‌های افرادی که باآن‌ها ارتباط دارد را دقیق تر وبهتربشناسد.
مخصوصا درمحیط کار
عالی بود ممنون ازنویسنده
محمدرضا بلوکی
۱۳۹۹/۱/۱
به نظرم کتاب جالب و مفیدیه. برای کسانی ک میخوان روابط اجتماعی خودشون رو گسترش بدن و یا احتمالا در بازاریابی شبکه‌ای فعال هستن این کتاب کمک زیادی میکنه
مشاهده همه نظرات 117

راهنمای مطالعه کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای

برای دریافت کتاب چهار رنگ: تیپ‌شناسی مشتری احتمالی در بازاریابی شبکه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.