معرفی و دانلود کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟

عکس جلد کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟

کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟ مجموعه جستارهایی طنز به قلم اومبرتو اکو است. نگاه نویسنده نسبت به پدیده‌های عصر مدرن در این اثر بازتاب یافته و منجر به نوشتن توصیه‌هایی کوتاه و صمیمانه با زبان طنز شده است. او در این اثر به برخی مسائل روزمره، اما مهمِ دنیای امروز مانند استفاده از اینترنت، مواجهه با اخبارِ رسانه‌ها، چگونگی محبوب شدن اشاره می‌کند.

درباره‌ی کتاب چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم؟

اومبرتو اکو (Umberto Eco)، نویسنده، نشانه‌شناس و زبان‌شناس معروفِ ایتالیایی، این بار با متنی جدید و عجیب ظاهر شده است؛ جستارهایی طنز خطاب به نوه‌اش و درواقع خطاب به کل مردم دنیا. او مواجهه‌اش با پدیده‌های دنیای مدرن و انتقادهایش از آن‌ها را در کتاب چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم؟ (Come viaggiare con un salmone) در قالب توصیه‌هایی صمیمانه بیان می‌کند. گویی این فیلسوف و منتقد که پیش‌تر با کتاب‌های نقد ادبی‌اش شناخته می‌شد، حالا از جایگاه خود پایین آمده، کنار مخاطب نشسته و از مسائل روزمره حرف می‌زند. این اثر با یک نامه خطاب به نوه‌ی اومبرتو اکو آغاز می‌شود و در چهل‌وپنج جستارِ کوتاه و طنز ادامه می‌یابد. عنوان برخی از این مینی‌مقاله‌ها عبارت‌اند از: «چگونه از به‌کاربردنِ «کاملاً» پرهیز کنیم؟»، «چگونه از گمرک رد شویم؟»، «چگونه از آینده به گذشته برگردیم؟» و...

گرچه مباحثِ کتابِ چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم طنز هستند و از عمقِ مسائل فلسفی برخوردار نیستند، اما نگرش اومبرتو اکو را به دنیای مدرنِ امروزی نشان می‌دهند و توصیه و پیشنهادهای او را در قالب هزلیاتی جذاب بیان می‌کنند. او مسائلی ساده و روزمره اما مهم را به بحث می‌گذارد؛ مسائلی مثل اینکه چگونه تعطیلات خوبی بسازیم یا چگونه از قهوه‌جوش استفاده کنیم. چیزهایی که ممکن است فقط از گوگل بپرسیم و این‌بار، اندیشمند بزرگ قرن بیستم، به‌جای موتورهای جست‌وجو جواب سوال‌هایمان را می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟

این نویسنده‌ی پست‌مدرن در کتاب خود از کار با اینترنت و کامپیوتر حرف می‌زند. او کامپیوتر را وسیله‌ای هوشمند نمی‌داند که به آدم‌های احمق کمک می‌کند، بلکه وسیله‌ای احمقانه می‌داند که به دست آدم‌های باهوش به کار می‌افتد. اومبرتو اکو نامه‌ به نوه‌اش را با این ادعا شروع می‌کند که قصد پندآموزی و نصیحت ندارد و حتی ممکن است توصیه‌هایش به دردِ نوه‌اش نخورد؛ چراکه تفاوت‌های زیادی بین ارزش‌های آن‌ها وجود دارد. بااین‌حال او می‌خواهد از عشق و دوستی به همسایه‌ها، کشور و انسانیت سخن بگوید. این کتاب ضمن معرفیِ فرهنگ ایتالیا، توصیه‌هایی جهان‌شمول ارائه می‌دهد.

اکو در کتاب چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم؟ استفاده‌ از اینترنت را نکوهش نمی‌کند، بلکه بر تمرینِ حافظه اصرار می‌ورزد. او از نوه‌اش و نسل نو می‌خواهد که وظیفه‌ی حافظه‌ی خود را در همه‌ی مواقع به اینترنت نسپارند و حداقل وقتی چیزی را در اینترنت جست‌وجو می‌کنند، آن را به خاطر بسپارند تا برای بار دوم محتاجِ حافظه‌ی هوش مصنوعی نشوند. او برای تقویت حافظه تمریناتی مهیج را پیشنهاد می‌کند، مانند به‌خاطر سپردن شعرها یا نام بازیکنان فوتبال و یا نام اسامی شخصیتِ کتاب‌ها.

کتاب چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم؟ همچنین توصیه‌هایی برای دوام آوردن دربرابر هرج‌ومرج رسانه‌ای مطرح می‌کند. رسانه‌های جمعی تصویری متفاوت با واقعیت ارائه می‌دهند. اومبرتو از ما می‌خواهد تا با نگاهی گزینشی و منتقدانه با وسایل ارتباط جمعی ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم آرامشِ خود را بازیابیم.

اما این تمام مسائلی نیست که در این کتاب مطرح می‌شود، اکو حتی به ما می‌آموزد که چطور از سه‌نقطه «...» استفاده کنیم! این جستار خطاب به نویسندگان می‌گوید که استفاده از سه‌نقطه چه جاهایی درست است و چه موقع نشان از عدم جرئت و جسارت دارد.

با خواندن کتاب چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم؟ درس‌هایی کوتاه و مفید درباب مسائل متنوعِ زندگی خواهید آموخت. انتشارات کتاب کوچه این اثر را با رعایت حق کپی‌رایت و پرداخت حق ناشر ایتالیایی منتشر کرده و غلامرضا امامی این اثر را به فارسی برگردانده است.

کتاب چگونه با ماهی قزل‌‌آلا سفر کنیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

طرفدارانِ ادبیاتِ ایتالیا از این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟ می‌خوانیم

افسوس که گواهی‌نامه رانندگی‌ام را هم گم کرده‌ام، هرچند به‌نظر می‌رسد کم‌تر از همه مایه‌ی نگرانی‌ام است. ما در«تورینو» پایتخت صنعت خودروسازی ایتالیا زندگی می‌کنیم، در آینده‌ یک کارخانه‌ی فورد در این‌جا ساخته می‌شود، همه‌ی دنیا به بزرگ‌راه‌های مشهور کشورمان حسادت می‌کنند. به انجمن خودروی ایتالیا تلفن می‌کنم، به من گفته می‌شود که فقط شماره‌ی گواهی‌نامه‌ی گم‌شده‌ام را به آن‌ها بدهم. متوجه می‌شوم که شماره‌ی گواهی‌نامه‌ام را جایی یادداشت نکرده‌ام و مسلماً شماره فقط روی خود گواهینامه‌ی گم‌شده‌ام بود. تلاش می‌کنم ببینم آیا می‌توانند در پرونده‌هایشان دنبال اسمم بگردند و از این طریق شماره‌ی گواهی‌نامه را پیدا کنند. از قرار معلوم این کار غیرممکن است.

من اگر رانندگی نکنم می‌میرم، رانندگی برایم مسئله‌ی مرگ و زندگی است. به همین سبب تصمیم می‌گیرم کاری را انجام دهم که معمولاً این کار را نمی‌کنم، یعنی راه میان‌بُر پیدا کنم و از ارتباطاتم یا پارتی استفاده کنم. معمولاً من می‌گویم این کار را نمی‌کنم چون دوست ندارم برای دوستان و آشنایانم هیچ دردسری درست کنم. متنفرم که بقیه هم از من برای این شیوه‌ و تاکتیک استفاده کنند. گذشته از این من در میلان زندگی می‌کنم، یعنی جایی که اگر به یک مدرک از شهرداری نیاز داشته باشی ضرورتی ندارد که به شهردار زنگ بزنی، راه سریع‌تر حل مشکل این است که مقابل باجه در صف بایستی، تا کارکنان مشکلت را حل کنند. اما واقعیت این است که مسائل مربوط به خودرو همه‌ی ما را کمی عصبی می‌کند، به همین جهت به «رم» تلفن می‌زنم و با یک مقام عالی‌رتبه در کلوپ خودروی رم صحبت می‌کنم و او هم مرا به یک مقام عالی‌رتبه‌ی کلوپ خودروی میلان وصل می‌کند. مقام عالی‌رتبه‌ی میلان به منشی‌اش دستور می‌دهد هر‌کاری که می‌تواند برایم انجام دهد. صرف‌نظر از مؤدب بودن منشی، متاسفانه در این مورد، «هر کاری» نتیجه‌اش شد کار خیلی کمی.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت
درآمد
نامه‌ی اومبرتو اکو به نوه‌اش و نسل نو
چگونه برای جستجوی چیزی از اینترنت استفاده کنیم؟
چگونه در برابر هرج‌و‌مرج رسانه‌ای دوام بیاوریم؟
چگونه با ماهی قزل‌آلا سفر کنیم؟
چگونه گواهی‌نامه‌ی رانندگی المثنی بگیریم؟
چگونه به چهره‌های آشنا واکنش نشان دهیم؟
چگونه دستورالعمل‌های راهنما را دنبال کنیم؟
چگونه وقت‌مان را بگذرانیم؟
چگونه از زمان آگاه نباشیم؟
چگونه از قهوه‌جوش لعنتی استفاده کنیم؟
چگونه یک کتابخانه‌ی شخصی را سازماندهی کنیم؟
چگونه یک کتابخانه‌ی عمومی را اداره کنیم؟
چگونه تعطیلاتی فاخر داشته باشیم؟
چگونه یک فهرست اموال تهیه کنیم؟
چگونه از به‌کار بردن «کاملا» پرهیز کنیم؟
چگونه از آینده به گذشته برگردیم؟
چگونه از گمرک رد شویم؟
چگونه از سه نقطه (...) استفاده کنیم؟
چگونه به چهره‌ای محبوب تبدیل شویم؟
چگونه مراقب توطئه‌ها باشیم تا کلاه سرمان نرود؟
چگونه از افتادن در دام توطئه اجتناب کنیم؟
چگونه با اینکه کسی نیستیم، جلوه‌گر شویم؟
چگونه از کارناوال در زندگی روزمره اجتناب کنیم؟
چگونه بستنی بخوریم؟
چگونه در نقش سرخ‌پوست‌ها بازی کنیم؟
چگونه یک شغل پر‌درآمد انتخاب کنیم؟
چگونه در مورد فوتبال حرف نزنیم؟
چگونه یک راننده‌تاکسی را به کار بگیریم؟
چگونه با قطارهای آمریکایی سفر کنیم؟
چگونه در هواپیما غذا بخوریم؟
چگونه می‌توان با کشیدن سیگار برگ پیام فرستاد؟
چگونه از موبایل استفاده نکنیم؟
چگونه از فاکس استفاده نکنیم؟
چگونه از شر پیام‌های تلگرافی خلاص شویم؟
چگونه بگذاریم یک چمدان چرخ‌دار بیفتد؟
چگونه یک مقدمه‌ بنویسیم؟
چگونه همواره رفتاری متشخص داشته باشیم؟
چگونه در خانه به فلسفه بپردازیم؟
چگونه مجری برنامه‌های تلویزیون باشیم؟
چگونه کسی را که هرزنامه می‌نویسد مجازات کنیم؟
چگونه منحرفین جنسی را فراموش نکنیم؟
چگونه شروع و چگونه تمام می‌شود؟
چگونه می‌توان از آیین یک نرم‌افزار آگاه شد؟
چگونه مراسم اعدام را با پخش مستقیم و زنده از تلویزیون تماشا کنیم؟
چگونه با آرامش برای مرگ مهیا شویم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟
نویسنده
مترجمغلامرضا امامی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-600-697472-9
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات جهان، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟

برای دریافت کتاب چگونه با ماهی قزل‌ آلا سفر کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.