معرفی و دانلود کتاب کارآفرینی کماندویی: موفقیت در کارآفرینی در شرایط پیچیده و عدم قطعیت

عکس جلد کتاب کارآفرینی کماندویی: موفقیت در کارآفرینی در شرایط پیچیده و عدم قطعیت
قیمت:
16000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی کماندویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآفرینی کماندویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآفرینی کماندویی: موفقیت در کارآفرینی در شرایط پیچیده و عدم قطعیت

کتاب کارآفرینی کماندویی نوشته‌ی علی خادم الرضا، به ترسیم و تبیین بینش حرفه‌ای و پیشرفته نسبت به کارآفرینی می‌پردازد. این اثر آموزشی با توضیح ویژگی‌های یک کارآفرین موفق، راهکارهای نوآوری، ایده‌یابی، بهره‌گیری از فرصت‌ها، ریسک‌پذیری و خلق ارزش‌ها را ترسیم می‌کند. همچنین خواننده‌ی کتاب با چگونگی تدوین و اجرای استراتژی کسب‌وکار، مدیریت مالی، منابع انسانی و فرایندها، بازاریابی و فروش، برندینگ، مسائل لجستیکی و پاسخ‌گویی به موضوعات قانونی آشنا می‌شود.

درباره‌ی کتاب کارآفرینی کماندویی

جامعه‌شناس‌ها معتقدند جامعه‌ی بشری در مجموع سه مرحله‌ی تکاملیِ سنتی، صنعتی و فراصنعتی (اطلاعاتی) را پشت سر گذاشته و سپس به سه انقلاب منجر شده است: انقلاب دیجیتالی که شامل ظهور کامپیوترها، تراشه‌ها، وسیله‌های ارتباط‌جمعی کابلی، ماهواره‌ای و... بود، انقلاب اینترنتی که با انتقال آزاد و افقی اطلاعات، ساختار جامعه‌ها را از جنبه‌های گوناگون اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی و... دستخوش تغییر کرد، و انقلاب کارآفرینی که با انباشت همه‌ی دستاوردها و تحول‌های تکنولوژیک گذشته، فرصت‌ها و فضاهایی را برای کارآفرین‌ها فراهم کرده تا در جهت تحول و نوسازی اقتصادی در مقیاس جهانی کوشش کنند. به‌همین‌خاطر است که امروزه بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، شرکت‌های نسل‌اولی هستند؛ به‌این‌معنا که مدت زیادی از شکل‌گیری آن‌ها نمی‌گذرد و در بسیاری از آن‌ها هنوز همان کارآفرین‌های اولیه مشغول فعالیت‌اند. مشهورترین نمونه نیز شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) است که کمتر از دو دهه از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد، اما از سال 2020 به بعد، به بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان تبدیل و ارزش سهامش در ژانویه‌ی 2022، از مجموع سهام همه‌ی شرکت‌های بسیار بزرگ و قدیمی خودروساز مثل تویوتا، جنرال‌موتورز، فولکس‌واگن، بنز، بی‌ام‌و، فراری، هوندا و... بیشتر شد.

این موضوع نشان می‌دهد که دیگر داشتن سابقه‌ی تاریخی طولانی‌تر، بزرگ‌تر بودن و گستردگی بیشتر، داشتن منابع انسانی زیادتر و برخورداری از منابع مالی فراوان، تضمین‌کننده‌ی بقا نیست؛ زیرا همواره کارآفرین‌های هوشمندی هستند که با چابکی، جسارت، انگیزه و دانش نوین، وضع موجود را به چالش می‌کشند و ارزش‌های جدید برای بازار خلق می‌کنند. بااین‌حال پرسش اساسی آن است که تبدیل‌شدن به کارآفرین، به چه الزام‌ها و بایسته‌هایی نیاز دارد؟

علی خادم الرضا در کتاب کارآفرینی کماندویی، به این پرسش می‌پردازد و مفهوم کارآفرینی را توضیح می‌دهد. به باور او، کارآفرینی مفهومی چندبُعدی است که در آن، شخص یا گروهی که از صفت‌ها و ویژگی‌های شخصی موردنیاز برخوردارند، با نوآوری، استفاده از فرصت‌های بالقوه، قبول ریسک‌های متعدد و تلاش بسیار زیاد دست‌به‌کار می‌شوند تا به هدفی برسند، تغییری ایجاد و ارزش‌هایی خلق کنند. به باور او، کارآفرینی الزاماً به‌معنای کارکردن نیست؛ بلکه مهم‌ترین معنی‌اش ارائه‌ی راه‌حل است، راه‌حلی برای رفع نیازهای شناخته‌شده‌ی موجود، یا نیازهایی که هنوز شناخته نشده‌اند. به باور علی خادم‌الرضا، این راه‌حل به‌صورت چندجانبه، برای مشتری‌ها، همکارها و خود کارآفرین‌ها، ارزشی خلق می‌کند که از طریق یک سیستم کسب‌وکار ارائه می‌شود. نویسنده‌ی کتاب کارآفرینی کماندویی، مهم‌ترین جزءهای تعریف کارآفرین را شامل صفت‌ها و ویژگی‌های کارآفرینی، نوآوری، بهره‌گیری از فرصت‌ها، تلاش بسیار، ریسک‌پذیری، خلق ارزش، و سیستم و محیط کسب‌وکار می‌داند و به همین منظور و برای ارائه‌ی بهترین تعریف از ویژگی‌های کارآفرینی کماندویی، کتابش را به سه فصل عمده تقسیم می‌کند. او فصل اول را به تعریف‌ها اختصاص داده و توصیفی مناسب از کارآفرینی و عناصر وابسته به آن مانند خلق ارزش، سیستم کسب‌وکار، محیط و... ارائه می‌کند. فصل دوم کتاب، به تحلیل این تعریف‌ها می‌پردازد و هفت ویژگی اساسی را از فصل قبلی استخراج کرده و هرکدام را یک‌به‌یک با ویژگی‌های ضروری کارآفرین‌های موفق امروز مقایسه کرده است. علی خادم‌الرضا فصل سوم کتاب کارآفرینی کماندویی را که در انتشارات برآیند منتشر شده، با پیشنهادهایی برای اجرای موفقیت‌آمیز کارآفرینی به پایان رسانده است.

کتاب کارآفرینی کماندویی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کارآفرین‌ها، و همه‌ی آن‌ها که علاقه دارند در زمینه‌ی کسب‌وکارهای نو فعالیت داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

با علی خادم‌الرضا بیش‌تر آشنا شویم

علی خادم‌الرضا متولد 1363 است و در زمینه‌ی آموزش کارآفرینی و مدیریت، بازاریابی و استراتژی کسب‌وکار فعالیت می‌کند. او عضو آکادمی تخصصی مدیریت استراتژیک ایران است و مدرک مدیریت فردی و کسب‌وکار از QAL انگلستان را در رزومه‌ی خود دارد. از علی خادم‌الرضا مقاله‌ها و کتاب‌هایی درباره‌ی مدیریت کسب‌وکار منتشر شده که ازجمله بهترین آن‌ها می‌توان به «جعبه‌ابزار کارآفرینی»، «جعبه‌ابزار کارآفرینی اینترنتی» و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کارآفرینی کماندویی می‌خوانیم

آخرین و البته به‌عقیده‌ی من مهم‌ترین جزء از اجزای تعریف کارآفرینی، محیط کسب‌وکار است؛ بنابراین در این بخش با توضیحات بیشتری نسبت به اجزای قبلی، به آن اشاره می‌کنم. در کارآفرینی، محیط است که اصالت دارد؛ به این معنا که معیار واقعی و نهایی موفقیت در کارآفرینی، نه داشتن ایده‌ی عالی، نوآوری حیرت‌آور، اهداف خوب، تعداد زیادی شعب و منابع انسانی و... است، بلکه معیار اصیل موفقیت، پذیرش کسب‌وکار توسط محیط و توسعه در بستر آن است.

برای مثال، به‌نظر شما آیا می‌توان قطعه‌ی یدکی یک اتومبیل درجه‌یک مانند بنز را صرفاً از این بابت که کیفیت و عملکرد بسیار عالی دارد، روی یک اتومبیل دیگر مثل پراید قرار داد؟ آیا استفاده از یک جزء عالی در یک سیستم غیرعالی موجب این می‌شود که کل آن سیستم عملکرد و کارایی بهتری داشته باشد؟ قطعاً خیر. در این صورت، چند اتفاق می‌افتد: یا سیستم آن قطعه را پس می‌زند، یا قطعه در سیستم کار نمی‌کند، یا قطعه در سیستم کار می‌کند اما به‌سبب تفاوت‌های فاحش با سایر قطعات و کلیت سیستم زود خراب می‌شود، یا این قطعۀ نامتجانس هرقدر هم که عالی باشد، کل سیستم را خراب می‌کند.

در کارآفرینی نیز می‌توان با مختصات دیگر، نمونه‌های فراوانی برای این مثال پیدا کرد. ایده‌ی عالی، محصول عالی، خدمات عالی، محیط کاری عالی، منابع انسانی عالی و... هیچ‌کدام نمی‌توانند در چارچوب سیستمی معیوب و دارای مشکل دستاورد خاصی خلق کنند. همان طور که در قسمت قبل بیان شد، کسب‌وکار سیستمی باز است که با محیط بیرون خود رابطه‌ی تعاملی دارد. بسیاری از مسائل از محیط بیرون در کسب‌وکارها اثر می‌گذارد؛ بنابراین تصور اینکه در محیطی نامساعد بتوان کسب‌وکاری عالی ایجاد و مدیریت کرد، تا حدود زیادی دشوار است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
فصل اول: تعریف
فصل دوم: تحلیل
فصل سوم: تبیین
سخن پایانی
کتابنامه
منابع اینترنتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآفرینی کماندویی: موفقیت در کارآفرینی در شرایط پیچیده و عدم قطعیت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-600-6466-72-9
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
16000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآفرینی کماندویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارآفرینی کماندویی

برای دریافت کتاب کارآفرینی کماندویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.