معرفی و دانلود کتاب جعبه ابزار کارآفرینی: هر آنچه یک کارآفرین موفق باید بداند

عکس جلد کتاب جعبه ابزار کارآفرینی: هر آنچه یک کارآفرین موفق باید بداند
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جعبه ابزار کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جعبه ابزار کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جعبه ابزار کارآفرینی: هر آنچه یک کارآفرین موفق باید بداند

بهترین منبع آموزشی برای ورود مطمئن به عرصه‌ی کارآفرینی. علی خادم‌الرضا نویسنده‌ی کتاب جعبه ابزار کارآفرینی، مجموعه‌ای از اساسی‌ترین دیدگاه‌های بیش از 60 منبع دست‌اول در حوزه‌های کارآفرینی، کسب‌وکار، بازاریابی و توسعه‌ی شخصی را گردآوری کرده است. او در این اثر آموزشی تلاش می‌کند استراتژی کارآفرینی در شرایط تحریم و بحران اقتصادی را با تمرکز بر معرفی بهترین شیوه‌های کسب‌وکار، بازاریابی، مشتری‌مداری و رقابت، و گزینش نیروی انسانی فرهیخته ارائه کند.

درباره‌ی کتاب جعبه‌ابزار کارآفرینی

در روزهایی که کشور دچار تحریم، تورم، رکود و بحران‌های اقتصادی است، شاید فکرِ راه‌انداختنِ کسب‌وکاری جدید از نظر خیلی‌ها خیالی اشتباه باشد، بااین‌حال برخلاف تصور غالب، در این شرایط نیز فرصت‌هایی بسیار مناسب برای بهره‌برداری کارآفرین‌ها وجود دارد؛ با این شرط که راهکارهای نوین موفقیت در کسب‌وکار را بشناسیم و بتوانیم به بهترین شکل آن‌ها را به کار ببندیم. اما چگونه می‌توان وضعیت و شرایط را به دقت در نظر گرفت و کسب‌وکاری مطمئن راه‌اندازی کرد؟ کتاب جعبه‌ابزار کارآفرینی نوشته‌ی علی خادم‌الرضا، اثری است که با معرفی منبع‌ها و ابزارهای لازم، و ترسیم یک نقشه‌ی راه مطمئن، شیوه‌های تبدیل‌شدن به یک کارآفرین را به مخاطب آموزش می‌دهد. نویسنده در هر فصل از کتاب، یکی از رکن‌های مهم کسب‌وکار را بررسی و تلاش می‌کند راهکار پیداکردن مسیر درست کارآفرینی بدون نیاز به آزمون‌وخطا و امتحان‌کردن دوباره‌ی آزموده‌ها را به مخاطب یاد دهد. او با شناساندن محیط امروزی کسب‌وکار، تعریفی صحیح از گام‌های کارآفرینی ارائه می‌کند و ویژگی‌های نام‌های قدرتمند و بهترین روش‌های خلق آن‌ها را به مخاطب توضیح می‌دهد.

نویسنده همچنین راه‌های تسلط بر استراتژی‌های اصلی موفقیت در کسب‌وکار و اجرای راهکارهای مشخص برای ایجاد تمایز را معرفی می‌کند و ارزش‌های ده‌گانه‌ی کسب‌وکارها را پیش روی خواننده قرار می‌دهد تا هرکس بسته به نیازها و خواسته‌های خود، بهترین کسب‌وکار را انتخاب کند. علی خادم‌الرضا سپس با توصیف بازارهای هدف مناسب به خواننده کمک می‌کند از رقابت بی‌فایده بپرهیزد، اگرچه او راهکارهایی برای موفق‌شدن در صورت انتخاب مسیرهای این‌چنینی را نیز نشان می‌دهد. او در کتاب جعبه‌ابزار کارآفرینی، راه‌های آفرینش محصول و خدمت ارزشمند را معرفی می‌کند و شیوه‌ی اثربخش بازاریابی را آموزش می‌دهد تا مخاطب هم الگوهای سلسله‌مراتب کارآمد را بشناسد و هم بتواند با روش‌ها و هدف‌های مناسب و بهینه‌ی قیمت‌گذاری، رابطه‌ی دوسویه‌ی خود را با مشتری‌ها ادامه دهد. او با ارائه‌ی اثربخش‌ترین راهکارهای انگیزش منابع انسانی فرهیخته و چگونگی به‌کاربستن آن‌ها، مهم‌ترین، کاربردی‌ترین و اثربخش‌ترین ایده‌ها و نکته‌هایی را که هر کارآفرین و صاحب کسب‌وکار باید بشناسد، معرفی می‌کند و شیوه‌های به‌کارگیری‌شان را نیز آموزش می‌دهد.

علی خادم‌الرضا در این کتاب در هشت فصل درباره‌ی موضوع‌های موردنیاز کارآفرین‌ها صحبت می‌کند. به‌عنوان‌مثال او در دو فصل اول که کمی انتزاعی‌تر از دیگر بخش‌هاست، هدف خود را ترسیم چشم‌اندازی روشن از محیط کسب‌وکار و فضای کارآفرینی می‌خواند. او در ادامه، محتوای ارائه‌شده‌ی خود را بر اساس کاربردی‌بودن‌شان دسته‌بندی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که خواننده بتواند با مطالعه‌ی هر صفحه از کتاب، نکته‌هایی مهم را برای اجرا در کسب‌وکار خود استخراج کند. نویسنده در فصل اول به بررسی و تحلیل شرایط جدید محیط کسب‌وکار می‌پردازد و این تحلیل محیط را با رویکردی کاملاً متفاوت با تحلیل‌های آشنا انجام می‌دهد؛ به‌این‌معنا که چند نگاه اجتماعی، تاریخی، فناوری، علمی و اقتصادیِ به‌ظاهر متفاوت را با هم ترکیب می‌کند، اما در نتیجه‌گیری پایانی، همه‌ی نکته‌های مطرح‌شده، کلیتی یکپارچه می‌یابند و به‌این‌ترتیب، ویژگی‌های کسب‌وکارهای موفق امروزی بیان می‌شود. او در فصل دوم، تعریفی کامل از کارآفرینی، ویژگی‌ها و جزءهای اساسی آن، کارآفرین‌های موفق و مرحله‌های راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را ارائه و سپس در فصل بعدی، کسب‌وکار نوین را با نگاهی یکپارچه به‌عنوان یک «سیستم» تعریف می‌کند؛ در ادامه نیز استراتژی‌های تمایز و موفقیت در کسب‌وکارهای امروزی را توضیح می‌دهد.

علی خادم‌الرضا در فصل چهارم کتاب جعبه‌ابزار اینترنتی، هر آنچه را که یک کارآفرین نوپا باید در مورد بازاریابی بداند، با زبانی ساده و پر از مثال ارائه می‌کند. محتوای این فصل، ترکیبی از تعریف‌های راهبردی به همراه نکته‌های کاربردی است؛ به‌گونه‌ای که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در کسب‌وکارهای مختلف مورداستفاده قرار بگیرند و به ارزش‌آفرینی بینجامد. او در فصل پنجم، با اشاره به این‌که انتخاب نام مناسب اولین پایه‌ی بازاریابی و برندینگ موفق یک کسب‌وکار و یا یک محصول است، روش‌های انتخاب یک نام تجاری موفق برای کسب‌وکار را به همراه مثال‌های فراوان داخلی و خارجی توضیح می‌دهد. این فصل همچنین یک دفترچه‌ی راهنمای گام‌به‌گام کامل برای انتخاب نام مناسب کسب‌وکار را در اختیار شما قرار می‌دهد. نویسنده سپس در فصل ششم اصل‌ها، روش‌ها و قاعده‌های کاربردی مشتری‌مداری را ارائه و سپس مفهوم مهم رقابت و انواع استراتژی‌های رقابتی در بازار را معرفی می‌کند. او در این فصل به‌خوبی توضیح می‌دهد که هر کارآفرین با توجه به جایگاه‌اش در بازار، چگونه می‌تواند با رقیب‌های قوی‌تر، یا ضعیف‌تر از خود رقابت کند و در آن موفق باشد.دست‌آخر، نویسنده در فصل هشتم راه‌های جذب و ایجاد انگیزه‌ی کافی در منابع انسانی فرهیخته، به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ی هر کسب‌وکار را معرفی می‌کند. کتاب جعبه‌ابزار کارآفرینی نوشته‌ی علی خادم‌الرضا را انتشارات برآیند منتشر کرده است.

کتاب جعبه‌ابزار کارآفرینی مناسب چه کسانی است؟

کتاب جعبه‌ابزار کارآفرینی به دارنده‌های کسب‌وکارها و همچنین به کسانی که علاقه‌مند به ورود به عرصه‌ی کارآفرینی هستند، پیشنهاد می‌شود.

با علی خادم‌الرضا بیش‌تر آشنا شویم

علی خادم‌الرضا در سال 1363 به دنیا آمد و اکنون در زمینه‌ی آموزش بازاریابی، استراتژی کسب‌وکار، کارآفرینی و مدیریت مشغول به کار است. او دارنده‌ی مدرک مدیریت فردی و کسب‌وکار از QAL انگلستان است و به‌عنوان یکی از عضوهای آکادمی تخصصی مدیریت استراتژیک ایران فعالیت دارد. این پژوهشگر تاکنون مقاله‌ها و کتاب‌های متنوعی درباره‌ی مدیریت کسب‌وکار نوشته که ازجمله بهترین آن‌ها می‌توان از «جعبه‌ابزار کارآفرینی اینترنتی»، «کارآفرینی کماندویی» و کتاب حاضر نام برد.

در بخشی از کتاب جعبه ابزار کارآفرینی: هر آنچه یک کارآفرین موفق باید بداند می‌خوانیم

در چند دهۀ گذشته و به‌خصوص از اواخر دهۀ شصت شمسی به بعد، با تغییر نظام اقتصادی کشور، داشتن شغل و کسب‌و‌کار آزاد برتری‌های بسیاری نسبت به سایر مشاغل و به‌ویژه کارمندی پیدا کرد. رقابت کم در محصولات و خدمات، طبقه‌بندی محدود انواع کسب و کار، عدم نیاز به خلاقیت زیاد برای توسعۀ کسب و کار، نیاز‌های تعریف‌نشدۀ محدود و انتظارات پایین مردم، ریسک کم حضور در بازار (در مقایسه با امروز)، پایین بودن هزینه‌های سربار به‌ویژه ملک، پایین بودن نرخ و یا عدم قطعیت مالیات‌ها و انواع عوارض و قبوض برای کسب‌و‌کارها، فضای سالم‌تر اجتماعی و اقتصادی آن زمان و... از جمله عواملی بودند که این امید را به افراد می‌دادند که با ورود به حوزۀ کسب‌و‌کار آزاد و پس از مدتی تلاش، می‌توانند کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند و آیندۀ درخشان و تضمین‌شدۀ مالی داشته باشند.

علاوه بر عوامل گفته‌شده، مواردی مانند افزایش شدید جمعیت، افزایش نسبی درآمد‌ها و سطح رفاه جامعه، نبود تفریحات چندانی برای مردم به‌جز گشت زدن در بازار‌ها، افزایش میزان تقاضا (حداقل از بُعد کَمی) برای انواع محصولات و خدمات را در پی داشت که خود تا حدودی باعث رونق بازار آزاد می‌شد. از طرف دیگر، جامعه‌ای داشتیم که کارآفرین بزرگمان «دولت» بوده‌است، به این صورت که دولت با اتکا به پول نفت و ایجاد شرکت‌های بزرگ، برای مردم اشتغال ایجاد می‌کرد. اما محیط کسب‌و‌کار در حال تغییر است و به نظر می‌رسد امروزه آن دوران خوش برای کسب‌و‌کارهای سنتی به پایان رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمۀ نویسنده
فصل اول: چرا کسب و کار اینترنتی؟
فصل دوم: آستین ها را تا مچ بالا بزنید!
فصل سوم: اجزا و قسمت های اصلی یک وب سایت موفق
فصل چهارم: بازاریابی اینترنتی
فصل پنجم: مدل ها و استراتژی های بازاریابی اینترنتی
فصل ششم: تکنیک ها و روش های بازاریابی اینترنتی
سخن پایانی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جعبه ابزار کارآفرینی: هر آنچه یک کارآفرین موفق باید بداند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-6466-59-0
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جعبه ابزار کارآفرینی

محمدحسن گیاه
۱۴۰۲/۴/۲۲
باعرض سلام و خسته نباشید بسیار کتاب عالی و جدابی بود در شرایط متلاطم حاکم بر شرایط کسب و کارهای کشور میتوان از وجود این کتاب و راهنمایی‌های ان بهرمند شد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جعبه ابزار کارآفرینی

برای دریافت کتاب جعبه ابزار کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.