معرفی و دانلود کتاب کارما و سرنوشت

عکس جلد کتاب کارما و سرنوشت
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارما و سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارما و سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارما و سرنوشت

لیدا پورغفاری و سعید مهرجو در کتاب کارما و سرنوشت به شرح مفهوم کارما می‌پردازد. هدف از تألیف اثر پیش رو، آشنایی با مفهوم کارما و بیداری معنوی است تا به‌واسطه‌‌ی آن، جهانی بهتر داشته باشیم. خوانندگان پس از مطالعه‌ی این کتاب متوجه خواهند شد که تا چه اندازه، رفتارهای انسان‌ها در نظام آفرینش اثرگذار است و چگونه هر اتفاق در زندگی‌شان بازتاب عملی است که در گذشته انجام داده‌اند.

درباره‌ی کتاب کارما و سرنوشت

کارما به‌ معنای عملکرد انسان در زندگی خویش است. در این اندیشه، که سرچشمه‌ی آن به اعتقادات هندوها می‌رسد، هرکسی مسئول اعمال خوب و بد خویش است. به بیانی دیگر، انسان عواقب اقداماتی که بذرشان را پیش‌تر ریخته است، درو می‌کند. از این رو، حکما و متفکران هندی استدلال می‌کنند که انسان باید تلاش کند تا از شر کارما خلاص شود و به حالتی برسد که کارما دیگر اثری در او نداشته باشد.

کتاب کارما و سرنوشت توسط لیدا پورغفاری و سعید مهرجو درباره‌ی مباحثی که پیرامون کارما وجود دارد گردآوری و تألیف شده است. مفهوم کارما در بسیاری از مکاتب هندی، به‌ویژه در هندوئیسم و بودیسم، ارتباط نزدیکی با ایده‌ی تولد دوباره یا تناسخ پیدا می‌کند. بر اساس این ایده، هر انسان چندین زندگی دارد و هر عمر فرصتی برای تکامل و رشد اوست. این رشد و شکوفایی از طریق رویارویی با یک سری چالش‌های اخلاقی و معنوی رخ می‌دهد. در این مکاتب، کارما نه‌تنها بر آینده‌ی فرد در زندگی فعلی او اثرگذار است، بلکه بر ماهیت و کیفیت زندگی آینده‌ی فرد نیز تأثیر می‌گذارد.

نویسندگان کتاب کارما و سرنوشت تلاش کرده‌اند تا با طرح مفهوم کارما به مخاطبان خود نشان دهند جهان ما تا چه اندازه وابسته به رفتارهای ساکنینش است. عشق، محبت، مهربانی، عطوفت، همدردی و صداقت مفاهیمی هستند که در یک تعریف «خیر» و «خوبی» تلقی می‌شوند. اگر انسان در زندگی‌اش در مسیر خیر حرکت کند، نه‌تنها این خوبی به او بازخواهد گشت، بلکه باعث می‌شود دیگر افراد و موجودات نیز از این خوبی که طرحش را ریخته، بهره‌مند شوند. این‌چنین، زمین و تمام موجوداتی که در آن ساکن هستند، دنیای بهتری خواهند داشت.

انسان به‌گونه‌ی خلق شده که می‌تواند تا آخر عمرش تکامل پیدا کند و یکی از راه‍‌های اساسی برای تکامل این است که از اشتباهات خود درس بگیرد. ما به شیوه‌ای خاص عمل می‌کنیم و اعمال ما واکنش‌هایی را ایجاد می‌کند. نحوه‌ی برخورد ما با این واکنش‌ها تعیین می‌کند که ما در حال تکامل یا تنزل هستیم. تکامل و دگرگونی کارمایی، از سری مباحثی است که توسط لیدا پورغفاری و سعید مهرجو در کتاب کارما و سرنوشت مطرح می‌شود. دگرگونی کارمایی زمانی اتفاق می‌افتد که یک شخصیت به آن چیزی تبدیل می‌شود که از آن متنفر است. این اتفاق می‌تواند به‌صورت موقت یا دائمی باشد.

کتابی کارما و سرنوشت، نوشته‌ی لیدا پورغفاری و سعید مهرجو، از دو فصل تشکیل شده است. فصل اول «کارما» نام دارد. در این بخش از موضوعات مختلفی صحبت به‌ میان می‌آید که همگی به کارما ارتباط دارند. مباحثی چون قانون جهانی عشق، چرخه‌ی کارما، کارمای گروهی و... از کتاب «کارما و تناسخ» نوشته الیزابت کلاره و پاتریشیا اسپادارو، ترجمه و گردآوری شده است. در فصل دوم این کتاب، با‌ عنوان «هفت اصل هرمتیک»، از اصول هرمس یاد می‌شود. گفتنی‌ست کتاب کارما و سرنوشت توسط نشر پرتا قلم منتشر شده است.

کتاب کارما و سرنوشت برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که به کارما، تناسخ، سرنوشت و مسائلی مشابه علاقه‌مند هستند، از جمله مخاطبان کتاب کارما و سرنوشت خواهند بود.

با لیدا پورغفاری بیشتر آشنا شویم

لیدا پورغفاری متولد سال 1361 است. وی بیشتر در حوزه‌ی ترجمه کار می‌کند و ترجمه‌ی آثار مختلفی چون «پرورش سبزیجات سالادی»، «نانو تکنولوژی و سلول‌های بنیادی»، «چرا تابه‌حال کسی این‌ها رو به من نگفته بود؟»، «کد احساس» و «کنترل ذهن» را در کارنامه دارد. لیدا پروغفاری همچنین مؤلف کتاب‌هایی چون «شادی حق شما است»، «روش‌های تدریس در سیستم آموزشی کارآمد» و «دیدگاه‌های نوین و پیشرفته‌ی M.B.A در مدیریت پروژه» محسوب می‌شود. این پژوهشگر در بیشتر موارد، کتاب‌های خود را با همکاری سعید مهرجو، دیگر نویسنده‌ی اثر حاضر می‌نویسد.

جملات برگزیده‌ی کتاب کارما و سرنوشت

  • از خود به خود سفر کنید و معدن طلا را بیابید. (مولانا)
  • خوشا‌به‌حال مهربانان، زیرا آن‌ها رحمت خواهند یافت. (مسیح)
  • شانس کلمه‌ای است بی معنا. هیچ‌چیز نمی‌تواند بدون علت وجود داشته باشد. (ولتر)
  • به نظر من مهم‌ترین چیز در این دنیا این نیست که کجا ایستاده‌ایم، مهم این است که در چه جهتی حرکت می‌کنیم. (الیور وندل هولمز)

در بخشی از کتاب کارما و سرنوشت می‌خوانیم

روح یک هدیه‌ی منحصربه‌فرد و گران‌بهاست تا از طریق جسم بر روی زمین، استعدادهایش را شکوفا و از نظر آگاهی معنوی رشد کند. خداوند به بشر اراده داد تا بتواند با محبت، دعوت خود را برای هم‌آفرینی تأیید کند. وقتی دلیل وجودی خود را برآورده کنیم، با شادی به قلمروهای روح باز خواهیم گشت تا به ماجراجویی خود ادامه دهیم. همه ما بیش از هر‌چیز، موجوداتی روحانی هستیم و مأموریت داریم آگاهی معنوی را بر روی زمین زنده نگه داریم. زمانی‌که توجه ما از ذات الهی‌مان دور شود، خودمحور می‌شویم و کم‌کم دلیل اقامت خود را بر روی زمین فراموش می‌کنیم. همه‌ی ما کارهای خوب زیادی انجام داده‌ایم، اما کارهای منفی نیز ایجاد کرده‌ایم و به جای کمک به دیگران، به آن‌ها آسیب رساندیم.

پس تا زمانی‌ که بدهی‌های کارمایی‌مان را به دیگران پرداخت نکرده باشیم، نمی توانیم آزادانه به راه خود ادامه دهیم. بنابراین، دلیل وجودی روح ما نه‌تنها تحقق برنامه‌ی الهی اولیه ماست، بلکه متعادل کردن دفتر کارمایی‌مان نیز هست. زمین مانند مدرسه است. ما اینجاییم تا درس‌هایمان را بخوانیم و آن‌ها را یاد بگیریم. گاهی اوقات ما از معلمان دانا یاد می‌گیریم، اما در بسیاری از موارد مهم‌ترین مربی ما کارما است. وقتی تمام درس‌هایمان را بیاموزیم و تکالیف‌مان را به پایان برسانیم و تسلط خود را ثابت کنیم، از مدرسه زمین فارغ‌التحصیل می‌شویم و به‌عنوان موجودات روحانی چیره‌دست به سفر خود ادامه خواهیم داد. در دنیای امروزی، ثروت و راحتی فیزیکی نشانه موفقیت در نظر گرفته می‌شود اما وقتی از منظر معنوی به زندگی نگاه کنیم، خواهیم دید که اولویت ما موفقیت مادی نیست، اگرچه به‌عنوان ابزاری مشروع برای کمک به تحقق اهداف زندگی است.

اولویت خداوند این است که بشر با طرح اولیه خود هماهنگ شود. (جایگزینی وجودالهی با الگوهای نادرست ماتریکس نفس انسانی.) زمانی‌که پی ببریم چرا اینجا هستیم و چگونه به‌جایی که امروز هستیم رسیدیم، پارادوکس‌های زندگی بسیار بااهمیت و قابل مدیریت می‌شوند. زمانی که زندگی خود را نه به‌عنوان بخشی جدا شده در زمان، بلکه به‌عنوان بخشی تفکیک‌ناپذیر ببینیم، دیدگاهمان تغییر خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کارما
مقدمه
قانون جهانی عشق
کارما در کتاب مقدس
طرح بزرگ خالق
چرخه‌ی کارما
کارما گروهی
ارتباط خانوادگی
جفت‌های روح
کارما سرنوشت نیست
حس بی‌عدالتی
همه‌چیز نتیجه کارما نیست
صعود روح
دگرگونی‌های کارمیک
باز کردن کانال‌ها
واکنش به محرک‌های الهی نه انسانی
تأثیر متقابل کارما و روانشناسی
طلا در گِل
فیض کارمای خوب
یک رویکرد پیشگیرانه
تأمل در پیام رسان‌ها و پیام
تأمل در واکنش‌های من
تأمل در مسئولیت من
تأمل در مراحل بعدی
تأمل در بالاترین خیر
نقشه کارما
قدرت قلب و دست
ماتریس‌های ذهنی
کیمیاگری معنوی
بالاترین پتانسیل ما
آتشی مقدس
دوازده قانون کارما
فصل دوم: هفت اصل هرمتیک
مقدمه
لب‌های خرد بسته است، مگر به گوش درک
اصل اول: اصل ذهنیت
اصل دوم: اصل تطابق و تناظر
اصل سوم: اصل ارتعاش
اصل چهارم: اصل قطبیت
اصل پنجم: اصل ریتم
اصل ششم: اصل علت و معلول
اصل هفتم: اصل جنسیت
سخن‌پایانی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارما و سرنوشت
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-98690-7-9
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارما و سرنوشت

مهسا صابری
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
جالب بود، دوست داشتم مطالب عمیق بود و درکشان برای همه ممکن راحت نباشه باید در این حیطه اطلاعاتی داشته باشید تا بتونید ارتباط برقرار کنید با گفته های کتاب
منیر یعقوبی
۱۴۰۲/۸/۳
این کتاب اصلا ارزش خواندن نداشت مطلبش سر و ته نداشت و از خرید این کتاب و وقت گذاشتن واقعا پشیمونم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کارما و سرنوشت

برای دریافت کتاب کارما و سرنوشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.