معرفی و دانلود کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات

عکس جلد کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات

کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات، نوشته‌ی اریک رابرتسن، به مسئله‌ی افراط‌اندیشی می‌پردازد و با ارائه‌ی چندین راهنما و دستورالعمل، به شما کمک می‌کند با آن مقابله کرده و تسلط بیشتری بر ذهن و افکار خود پیدا کنید. این کتاب، با تأکید بر نقش احساسات و عواطف، راه‌های ساده و مؤثری برای اجتناب از افکار منفی و نارضایتی در برابر‌تان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات

در بیشتر مواقع ما ریشه‌ی مشکلات خود را در جهان خارج می‌جوییم. در حالی که عموماً این جهان درونی ماست که سلامت روان و شادکامی ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این ذهن و احساسات‌مان هستند که وضعیت روحی ما در هر لحظه را تعیین می‌کنند. اگر ما به ذهن و احساساتی که داریم توجه نکنیم، به راحتی در افکار منفی غرق خواهیم شد و احساس نارضایتی خواهیم داشت. کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات (Control Your Mind and Master Your Feelings) نوشته‌ی اریک رابرتسن (Eric Robertson) در دو بخش سامان یافته است و به شما نشان می‌دهد چطور به شکلی مؤثر کنترل ذهن خود را در دست بگیرید و بر احساسات‌تان مسلط شوید.

بخش اول کتاب، به نتایج منفی و مخرب افراط‌اندیشی بر زندگی اجتماعی و خطرات پنهان درمان نکردن آن می‌پردازد. اریک رابرتسن در این بخش از کتاب صوتی به خوبی نشان می‌دهد چطور می‌توان آشفتگی ذهن، که ناشی از اطلاعات زیاد و سروصدای بیش‌ازحد جهان مدرن است را از بین برد. او با تأکید بر این نکته که افراط‌اندیشی، خلق‌وخو، میزان انرژی و بدن‌تان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، راه‌حل‌ها و استراتژی‌هایی برای کم کردن افراط‌اندیشی توصیه می‌کند. اریک رابرتسن به نقش محیط بر حالت روحی افراد اشاره می‌کند و آنچه برای رها یافتن از تأثیرات محیط نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد.

بخش بعدی این کتاب، به مبحث احساسات می‌پردازند و نشان می‌دهد ریشه‌ی احساسات ما چیست و کدام یک از احساسات نقش بیشتری در تعیین حالت روحی ما دارند. در این بخش از کتاب است که یک نقشه‌ی احساسی ارائه می‌شود تا به کمک آن بتوان به ارزیابی بهتر و دقیق‌تری از سلامت روان رسید. اریک رابرتسن بر این نکته تأکید می‌کند که ما در مواقعی باید احساسات خود را کنترل کنیم و بر آن‌ها تسلط داشته باشیم؛ درحالی‌که اتفاقاً در مواقعی دیگر باید با احساسات‌مان همراه شویم و از آن‌ها کمک بگیریم. ما باید تفاوت این دو را متوجه شویم و اجازه ندهیم همیشه احساسات‌مان بر ما تسلط داشته باشند.

رهنمودها و داستان‌هایی که در کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات آورده شده‌اند، به شما کمک می‌کنند تا احساسات و افکار خود را بهتر بشناسید و افراط‌اندیشی را کنار بگذارید. این کتاب، توسط انتشارات پرتا قلم و به ترجمه‌ی لیدا پورغفاری و سعید مهرجو منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن را همین انتشارات تهیه کرده است.

کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از افراط‌اندیشی رنج می‌برید و به دنبال این هستید که کنترل بیشتری بر ذهن و افکار خود کسب کنید، شنیدن کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

در بخشی از کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات می‌شنویم

تفکر و نگرانی بیش از حد و یا همان افراط‌اندیشی، می‌تواند خطرات جدی بر روی سلامتی فرد داشته باشد. هنگامی که مغز به‌دلیل کمبود خواب ناشی از افراط‌اندیشی، تحت استرس قرار می‌گیرد، بخش‌هایی از مغز شروع به کاهش اندازه و یا تغییر شکل می‌دهند. به‌عنوان مثال، هیپوکامپ، بخشی از مغز است که مسئول خاطرات و ذخیره‌ی داده‌های کوتاه‌مدت می‌باشد که به‌علت افراط‌اندیشی کوچک می‌شود. سیستم لیمبیک، مسئول احساسات، غرایز و حافظه‌ی بلندمدت در مغز می‌باشد، هنگامی که هیپوکامپ یا هر بخش از سیستم لیمبیک تحت‌تأثیر شرایط قرار گیرد، سیگنال‌های نادرستی به بدن ارسال می‌شود.

با توجه به این فرآیند، موج‌های کورتیزول در مقادیر زیادی در سراسر بدن تولید می‌شوند. کورتیزول هورمونی‌ست که علائم حملات اضطرابی و ترومای PTSD و یا همان اختلال استرسی پس از آسیب‌های روانی را می‌دهد. افراط‌اندیشی، اساساً ناتوانی در بیرون آمدن از افکار منفی در ذهن است. افکار منفی باعث ایجاد مشکلات بی‌خوابی می‌گردد. نگرانی‌ها شما را پرتنش و تحریک‌پذیر نگاه می‌دارد و باعث نوسانات شدید خلق‌و‌خوی شما می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
مقدمه
21 دقیقه
فصل اول: با حریف خود ملاقات کنید
22 دقیقه
فصل دوم: خطرات ناشی از افراط‌اندیشی
23 دقیقه
فصل سوم: از افراط‌اندیشی تا اضطراب اجتماعی
21 دقیقه
فصل چهارم: نبرد برای درمان
27 دقیقه
فصل پنجم: شکستن اولین زنجیره‌ی ذهن درهم‌ریخته
16 دقیقه
فصل ششم: شکستن دومین زنجیره، ذهن و بدن پر استرس
14 دقیقه
فصل هفتم: شکستن سومین زنجیره، به حداقل رساندن درهم‌ریختن محیط اطراف
17 دقیقه
فصل هشتم: شکستن چهارمین زنجیره، عادات بد
16 دقیقه
فصل نهم: شکستن پنجمین زنجیره، افراد سمی
2 دقیقه
کلام پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات
نویسنده
مترجملیدا پورغفاری، سعید مهرجو
ناشر صوتیانتشارات پرتا‌ قلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات

مهدی گلزار
۱۴۰۲/۹/۲۵
خوبه فقط گاهی قفل میکنه برنامه وپرتت میکنه بیرون یه جورایی ارورمیده گاهی
Sasan
۱۴۰۲/۱۰/۲
احساسات قطعا میتونن ضربه بزنن اگه کنترل نشن
علی رمضانی
۱۴۰۲/۶/۵
بدک نبود فقط یکم گوینده ش جذاب و پرانرژی نیست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات

برای دریافت کتاب صوتی کنترل ذهن و تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.