معرفی و دانلود کتاب کلاغ سرخ

عکس جلد کتاب کلاغ سرخ
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کلاغ سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلاغ سرخ

وی. ای. شواب در کتاب کلاغ سرخ، قصه دختری معمولی را به تصویر می‌کشد که با وقوع یک اتفاق، استعداد عجیب و خاصی پیدا می‌کند. او می‌تواند اشباح را به چشم ببیند و با آن‌ها حرف بزند و این موضوع، ماجراهای هیجان‌انگیزی را به دنبال دارد. این داستان ماجراجویانه و خنده‌دار که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، نامزد جایزه بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز شده است.

درباره‌ی کتاب کلاغ سرخ:

کسیدی یک دختر بسیار معمولی به شمار می‌رود که بعد از سقوط کردن در یک رودخانه‌ی سرد و نجات یافتن به وسیله‌ی شبحی به اسم جیکوب، قادر است شبح‌ها را از نزدیک تماشا کند و به دنیای آنان وارد شود. او که انتظار دارد تابستان پیش رو را بدون دیدن هیچ شبحی در خانه‌ی ساحلی‌شان بگذراند، خیی زود می‌فهمد والدینش قصد دارند در مورد ارواحی که چندین شهر را به تسخیر خود درآورده‌اند، مستندی تهیه کنند و این‌گونه برنامه‌ای که برای روزهای تعطیلاتش ریخته بود، به هم می‌ریزد.

اکنون با رفتن کسیدی و پدر و مادرش به شهر اشباح یعنی اسکاتلند، او با شکارچیان شبح‌ها مواجه می‌شود و به اتفاق دوستش جیکوب حوادث عجیب و غریبی را از سر می‌گذارند. در اسکاتلند اشباح در تمامی گورستان‌ها، قلعه‌ها و راه‌های پنهان قدم می‌زنند. کسیدی و جیکوب برای فیلمبرداری راهی زندان جنگی قدیمی می‌شوند تا اینکه ناگهان جیکوب ناپدید می‌شود. کسیدی برای یافتن دوستش به آن سوی پوشش‌ها و پرده‌ها می‌رود و می‌بیند که ارواح، جیکوب را زندانی کرده‌اند. کسیدی تلاش می‌کند تا دوستش را نجات دهد، اما یک کلاغ قرمزپوش به سرعت حاضر می‌شود و در سینه‌ی کسیدی دست می‌کشد و نور حیات را از قلب او خارج می‌کند.

وقتی کسیدی با دختری آشنا می‌شود که ویژگی‌ای درست همانند خودش دارد، می‌فهمد هنوز باید چیزهای بسیاری درباره‌ی پرده‌ی میان دنیای مردگان و زندگان و همین طور در مورد خودش یاد بگیرد. با این حال شهر اشباح از آنچه که کسیدی تصور می‌کرده هم خطرناک‌تر و ترسناک‌تر است.

افتخارات کتاب کلاغ سرخ:

- نامزد جایزه بهترین کتاب کودکان و نوجوانان گودریدز در سال 2018
- نامزد جایزه بهترین کتاب ربکا کادیل به انتخاب خوانندگان جوان
- حضور در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب کلاغ سرخ:

- فانتزی باید به این شکل انجام شود. (Publishers Weekly)
- مملو از جادو، فتنه، ماجراجویی، فریب و کمی دزدی دریایی... این امر خوانندگان ژانر فانتزی بزرگسال و نوجوان را به طور یکسان درگیر می‌کند. (Booklist)
- طرفداران فانتزی این ماجراجویی سریع را دوست خواهند داشت، با سیستم جادویی پیچیده، قهرمان متفکر و جسور. (Kirkus Reviews)
- جادویی، خنده‌دار و جذاب. (The Independent)
- مور مور شدن و ورق زدن پی در پی صفحات، طنز، گرما و ماجراجویی را کاملاً در هم آمیخته است. من آن را دوست داشتم. (Jennifer A. Nielsen, New York Times bestselling author)

کتاب کلاغ سرخ (City of Ghosts) برای چه کسانی مناسب است؟

ویکتوریا شواب (Victoria Schwab) این داستان دوست‌داشتنی را برای نوجوانان به رشته‌ی تحریر درآورده و این اثر فانتزی و ترسناک برای آنان بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود.

با وی. ای. شواب بیشتر آشنا شویم:

نویسنده فانتزی‌ آمریکایی ویکتوریا الیزابت شواب در هفتم ژوئیه سال 1987 متولد شد. او را به خاطر رمان شرور که در سال 2013 به چاپ رسید، سریال‌های جادوگری و آثار کودک و نوجوانش می‌شناسند.

در بخشی از کتاب کلاغ سرخ می‌خوانیم:

پسر‌ها و دختر‌ها مثل خفا‌ش‌های رها‌شده از بند، با تاج‌های پریان و شنل‌های پر‌زرق‌و‌برق با عجله روی صحنه می‌دوند. من و جیکوب را نمی‌بینند. پرده‌ها بالا می‌روند و تماشاچی‌ها توی سالن تاریک پچ‌پچ می‌کنند. حسی غریزی بهم می‌گوید سرم را بدزدم و چهار‌دست‌و‌پا بخزم زیر پرده‌های کناری، اما به خودم یادآوری می‌کنم که تماشاچی‌های آن‌جا واقعی نیستند. این‌جا، این مکان و این زمان همه‌شان متعلق به آن شبح و خاطراتش است.

بقیه‌ی چیز‌ها هم چیدمان صحنه‌اند.

دوربین را بالا می‌برم و به خودم زحمت نمی‌دهم از توی منظره‌یاب نگاه کنم چون تَرَک خورده. سریع چندتا عکس می‌گیرم، با این‌که می‌دانم آخرش فقط سایه‌ای از هرچه این‌جاست توی فیلم می‌افتد. یک‌کم بیشتر از حد عادی و کمی کمتر از حقیقت.

جیکوب با حسرت زمزمه می‌کند: «فکرش رو بکن که می‌تونستیم بریم کافه‌تریا و مثل آدم‌های عادی ناهارمون رو بخوریم.»

در جوابش زمزمه می‌کنم: «تو که چیزی نمی‌تونی بخوری، من هم که روح می‌بینم.» و پرده‌ی دوم نمایش هم دارد شروع می‌شود. پری‌ها توی جنگلی مصنوعی دور ملکه‌شان جمع می‌شوند.

صحنه، پل‌های بالای سر و وسایل را بادقت برانداز می‌کنم و دنبال منشأ آتش می‌گردم. شاید برای همین است که به این‌جور جا‌ها کشیده می‌شوم. اشباح هم به دلیلی همه جا می‌پلکند. شاید اگر کسی حقیقتِ اتفاقی را که افتاده بفهمد یا اگر من حقیقت را بفهمم، آن‌ها به آرامش برسند و بروند.

جیکوب زیر ‌لب می‌گوید: «به این سادگی نیست که.»

توی سرم بهش می‌پَرم: «منظورت چیه؟»

همین که دهانش را باز می‌کند تا جواب بدهد، سر‌و‌کله‌ی پسری پیدا می‌شود، با قدی کوتاه، صورتی رنگ‌پریده‌ و مو‌های پرپشتِ سیاه و فرفری. می‌دانم که خودش است؛ همان شبح... حسی این را بهم می‌گوید؛ حسی شبیه این‌که زمین شیب برمی‌دارد سمتش.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: روح‌پُرس‌ها
بخش دوم: شهر اشباح
بخش سوم: شکارچیان اشباح
بخش چهارم: کلاغ سرخ
بخش پنجم: پایانِ ماجرا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلاغ سرخ
نویسنده
مترجمنگار شجاعی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-600-462-480-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کلاغ سرخ

پریسا طاهری
۱۴۰۱/۸/۱
خیلی عالی بود هم از نظر ترجمه و هم روند داستان واقعا عاشقش شدم نتونستم دست از خوندنش بکشم شخصیت‌های داستان رو خیلی دوست داشتم. امیدوارم جلد دوم هم داشته باشد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کلاغ سرخ

برای دریافت کتاب کلاغ سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.