معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر

عکس جلد کتاب صوتی روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روانشناسی شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر

جولیا یانگ، آلن میلیرن و مارک بلیگن در کتاب صوتی روانشناسی شجاعت، با توجه به نظریات روان‌شناختی آلفرد آدلر نگاهی نو به مفهوم شجاعت انداخته‌اند و نقش آن را در داشتن زندگی بهتر بررسی کرده‌اند. در این کتاب، در رابطه با اهمیت شجاع بودن در ابعاد مختلف زندگی می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی روان‌شناسی شجاعت

احتمالاً از ابتدای خلقت آدمی تابه‌کنون، شجاعت صفتی مثبت تلقی می‌شده است. اما آیا مفهوم شجاعت در نظر آدمیان در تمام دوران‌ها ثابت بوده؟ اگر حالا بخواهیم از مفهوم شجاعت و کاربردش در زندگی حرف بزنیم، به همان شجاعتی اشاره می‌کنیم که مردمِ هزار سال قبل به آن باور داشتند؟ فراتر از آن؛ اصلاً چرا شجاعت مفهومی مثبت فرض می‌شود و چه تأثیری بر کیفیت زندگی می‌گذارد؟ با کتاب صوتی روان‌شناسی شجاعت (The Psychology of Courage) نوشته‌ی جولیا یانگ (Julia Yang)، آلن میلیرن (Alan Milliren) و مارک بلیگن (Mark Blagen) همراه شوید تا با نیم‌نگاهی بر اصول روان‌شناسی آدلری، پاسخی برای این سوالات بیابید.

شجاعت در مفهوم پذیرفته‌شده و رایج کلمه، به معنای قدرت پذیرش ریسک و جلو رفتن و ادامه دادن با وجود تهدیدهاست. در حقیقت به خاطرِ بودن و واقعیت داشتن ترس است که شجاعت معنا پیدا می‌کند. بنابراین، شاید اینکه بخواهیم شجاعت را کاملاً متضاد با ترس در نظر بگیریم، به یک معنا نادرست باشد. زیرا مردمان جسور و شجاع کسانی نیستند که ترس را احساس نمی‌کنند، بلکه کسانی هستند که با وجود ترس، باز هم به انجام کاری که فکر می‌کنند درست است ادامه می‌دهند، چون به ضرورت آن باور دارند.

هدف اصلی از نگارش کتاب صوتی روان‌شناسی شجاعت این بوده که بدانیم شجاعت (درست با معنایی که پیش از این ذکر شد)، پایه و اساس سلامت روان در زندگی است. در اصل این کتاب قصد دارد راه بهتر زندگی کردن از طریق شجاع بودن را به شما بیاموزد و این کار را در قلمروهایی که آدلر برای زندگی فردی و اجتماعی تعیین کرده به انجام برساند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی روانشناسی شجاعت

در کتاب روانش‌شناسی شجاعت می‌خوانیم فردی شجاع است که در سایه‌ی نپذیرفتن ترس به عنوان یک پاسخ نهایی، دست به تغییر اوضاع نابه‌سامان می‌زند تا نه تنها زندگی خودش، بلکه زندگی دیگران را هم بهبود ببخشد. با همین استدلال، فرد شجاع بی‌عدالتی‌ها و ایرادات را در رابطه‌اش با دیگران -چه کاری باشد، چه دوستانه، عاشقانه، اجتماعی و...- نمی‌پذیرد. کتاب صوتی روان‌شناسی شجاعت مشکلات ناشی از ترس، تلافی، شانه خالی کردن و... را در مورد هر یک از ابعاد زندگی بررسی می‌کند و در کنار آن راهنمایی‌هایی مبتنی بر اصول آدلر برای مواجهه با هر چالش پیشنهاد می‌کند.

کتاب صوتی روان‌شناسی شجاعت با تلاش نگار شجاعی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی میترا کاوندی بوده است. نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات مون، ناشران این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب روان‌شناسی شجاعت

  • این کتاب، راهنمایی منحصربه‌فرد است که خوانندگان را به درک بهتری از روان‌شناسی فردی می‌رساند. (ربکا لافونتین)
  • این اثر نشان می‌دهد که مفهوم شجاعت از منظر آلفرد آدلر، پیچیده‌تر از آن است که در باور عموم، جا افتاده. با کمک کتاب روان‌شناسی شجاعت دید کامل و جامعی نسبت به نظریه‌ی آدلر پیدا می‌کنیم. (ریچارد ای. واتس)

کتاب صوتی روانشناسی شجاعت برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که تمایل دارند تا مفهوم شجاعت را از منظر روان‌شناسی بررسی کنند، مخاطبین اصلی این کتاب به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب صوتی روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر می‌شنویم

با رسم دایره‌های ناهم‌مرکز پیرامون فرد، می‌توان روابط نابرابر او را با زنجیره‌ی سازمان‌یافته‌ای نشان داد که شخص یکی از حلقه‌های ارتباطی آن است. با خارج شدن از حوزه‌ی خود فرد، نظام‌های بزرگ‌تر اجتماع کم‌کم رخ می‌نمایانند؛ از واحدهای کوچک‌تر مثل خانواده و هم‌سن‌وسالان شروع می‌شوند و تا انتهایی‌ترین حلقه، یعنی جهان هستی، ادامه می‌یابند. گرچه این فرض دور از ذهن نیست که می‌توان فاصله‌ی بین انسان و دایره‌های مختلف را با هرگونه فضایی پر کرد، اما سه فضای اول در فواصل کوتاه‌تر از فرد رسم شده‌اند تا تأکید کنند این سطوح یا فضاها، معمولاً برای کودکان و نوجوانان پررنگ‌تر و نمایانگر گروه‌هایی هستند که اصلی‌ترین مشغولیت و دغدغه را برایشان ایجاد می‌کنند. حلقه‌ی بیرونی را می‌توان حائز اهمیت بسیار زیادی دانست، چراکه نشان‌دهنده‌ی سطحی از اجتماع است که کودک و نوجوان در خلال آن، فرایند تکوین یافتن را طی می‌کند. عملاً می‌توان این دایره‌های متنوع را گام‌های تکاملی در جهت افزایش حس اهمیت فرد حین بزرگ شدنش فرض کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
پیشگفتار
31 دقیقه
بخش اول ـ یک: شجاعت چیست؟
23 دقیقه
یک ـ قسمت دو
27 دقیقه
دو: احساس تعلق به اجتماع و سلامت روان
16 دقیقه
دو ـ قسمت دو
30 دقیقه
سه: وظیفه‌های زندگی
30 دقیقه
بخش دوم ـ چهار: شجاعت کار کردن
32 دقیقه
چهار ـ قسمت دو
23 دقیقه
پنج: شجاعت عشق ورزیدن
28 دقیقه
پنج ـ قسمت دو
24 دقیقه
شش: شجاعت در روابط دوستانه و خانوادگی
33 دقیقه
شش ـ قسمت دو
36 دقیقه
هفت: شجاعت تعلق داشتن
14 دقیقه
هفت ـ قسمت دو
32 دقیقه
هشت: شجاعتِ بودن
32 دقیقه
هشت ـ قسمت دو
20 دقیقه
نه: شجاعت به‌زیستی معنوی
30 دقیقه
نه ـ قسمت دو
31 دقیقه
بخش سوم ـ ده: هنر تسهیل شجاعت
23 دقیقه
ده ـ قسمت دو
29 دقیقه
ده ـ قسمت سه
27 دقیقه
ده ـ قسمت چهار
30 دقیقه
ده ـ قسمت پنج
26 دقیقه
ده ـ قسمت شش
6 دقیقه
خاتمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روانشناسی شجاعت: راهنمای زندگی اجتماعی بر اساس روانشناسی آلفرد آدلر
نویسنده، ،
مترجمنگار شجاعی
راویمیترا کاوندی
ناشر چاپینشر مون
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روانشناسی شجاعت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روانشناسی شجاعت

برای دریافت کتاب صوتی روانشناسی شجاعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.