معرفی و دانلود کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!

عکس جلد کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!
قیمت:
11000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!

تا حالا به انگشت‌های دستتان نگاه کرده‌اید؟ هیچکدام از آن‌ها شبیه‌به‌هم نیستند. به‌نظرتان این منصفانه است؟ کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! اثر بل مونی با یک داستان دیگر از کیتی و ماجرای جدیدش پیش روی شما قرار دارد. کیتی با چالش جدیدی در مدرسه روبه‌رو شده است. هم‌کلاسی قدبلندش او را به‌خاطر جثه‌ی کوچکش مسخره می‌کند. کیتی از این ماجرا به ستوه آمده و نمی‌داند با این همه بی‌عدالتی - که قدِ کتاهش هم یکی از آن‌هاست- چگونه کنار بیاید.

درباره‌ی کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!

کیتی، قهرمان آتش‌پاره‌ی داستان‌های دنباله‌دار بل مونی که همیشه فکر می‌کرد در انجام همه‌ی کارها عالی‌ست، حالا با یک روزِ پر از بدشانسی و بدبیاری در مدرسه روبه‌رو شده. او که جثه‌ی کوچک و ظریفی دارد، از پسِ بعضی کارها برنمی‌آید؛ مثلاً قدش نمی‌رسد تا همراه با بقیه‌ی دوستانش کلاس‌شان را تزئین کند، یا نمی‌تواند ژاکتش را که بچه‌های بدجنس کلاس، در قلاب بالایی چوب لباسی آویزان کرده‌اند، بردارد.

از همه بدتر، تام، پسر قدبلند و جدیدی که به کلاسشان آمده او را ریزه‌میزه صدا می‌زند و هر بار کیتی از این وضعیت بیشتر عصبانی می‌شود. او فکر می‌کند که این اتفاق اصلاً منصفانه نیست و چرا او باید آن‌قدر کوچولو و قدکوتاه باشد؟ چرا تام با آن قد درازش باید همکلاسی او باشد و اصلاً چرا همه‌ی آدم‌ها هم‌اندازه نیستند؟ او برای بیرون آمدن از این مخمصه‌ی جدید به‌دنبال یک راه‌حل حسابی می‌گردد، اما خودش هم نمی‌داند که آیا راهی پیدا خواهد کرد یا نه. شما چطور فکر می‌کنید؟ به نظر شما کیتی برای حل کردن این بحران تازه چه راه‌حلی پیدا می‌کند؟ اگر شما جای کیتی بودید، چه‌ کار می‌کردید؟

بل مونی (Bel Mooney) در کتاب دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! (!It's Not Fair) یک ماجرای جدید از کیتی و مدرسه‌اش را برای شما تعریف می‌کند که از خواندن آن لذت می‌برید‌ و می‌توانید آن را به همه‌ی کودکان اطراف خود هدیه دهید. این کتاب که به همت نشر افق و با ترجمه‌ی روان داود شعبانی داریانی به چاپ رسیده است، هشت داستان هیجان‌انگیز، آموزنده و گاهی خنده‌دار را در بر می‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره

تاکنون مجموعه‌های داستانی آموزنده‌ی زیادی برای کودکان نوشته شده و به چاپ رسیده است. یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های چند جلدی کودک، مجموعه داستان‌های چهارده جلدی کیتی دختر آتش پاره (Kitty and Friends) است که ماجراهای یک دختر شیطان و پرجنب‌وجوش به نام کیتی را روایت می‌کند. کیتی در هر جلد از داستان، شما را به دل ماجرایی جدید دعوت می‌کند که هر کدام یک پیام آموزنده را در خود جای داده‌اند. تهیه‌ی این مجموعه و خواندن آن توسط کودکان، فرآیندهای یادگیری، ارتباط با دیگران و مهارت‌های زندگی را به آن‌ها می‌آموزد و کمک می‌کند در بزنگاه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود، بالغانه رفتار کنند و تصمیم بگیرند. مجموعه کتاب‌های کیتی دختر آتش پاره برای هر کودک در حال رشد و یادگیری، مانند یک معلم همیشگی عمل می‌کند که مباحث آموزنده را با چاشنی طنز و قصه به کودکان یاد می‌دهد.

این مجموعه را انتشارات افق به چاپ رسانده و در اختیار کودکان قرار داده است.

کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی کودکان 5 تا 8ساله پیشنهاد می‌کنیم. اگر کودکی دارید که از خواندن ماجراهای دنباله‌دار لذت می‌برد و یا نسبت به ویژگی‌ها و توانایی‌های خود با چالش روبه‌رو است، این کتاب مناسب اوست.

با بل مونی بیشتر آشنا شویم

بل مونی یک روزنامه‌نگار انگلیسی است که با نام بریل آن مونی هم شناخته می‌شود. او که زاده‌ی سال 1946 میلادی‌ست، در دانشگاه کالج لندن و در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی به تحصیل پرداخت. همچنین بعدها در رشته‌ی فلسفه تجربه‌اندوزی کرد و سپس به حوزه‌ی روزنامه‌نگاری وارد شد. داستان‌های کیتی، دختر آتش پاره از آثار موفق بل مونی به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! می‌خوانیم

ناگهان کیتی حس کرد که دارد مثل یک توپ می‌ترکد. بوقلمون خیلی خوشمزه بود، بیسکویت‌های شور خیلی بامزه بودند و خاله سوزان و عمو جو، دفترچه یادداشت بزرگی به او دادند که شکل یک فیل بود و می‌توانست آن را به دیوار اتاق خوابش وصل کند. خاله سوزان گفت: «حالا می‌توانی فهرست‌هایت را هر جا که می‌خواهی، بچسبانی و بعد، کاغذت را خیلی راحت پیدا کنی و تمیز و مرتب آن را تا کنی.» عمو جو گفت: «بعد، دیگر چیزهایت را فراموش نمی‌کنی.» و خندید.

همه خندیدند، به غیر از کیتی.

سرانجام، وقت رفتن به خانه فرا رسید. کیتی از اینکه به خانه‌ی راحت و شلوغ پلوغ خودشان برمی‌گشتند، خوشحال بود. ولی پدر و مادرش فهمیدند که او از چیزی ناراحت است.

او کنار درخت کریسمس نشست و سرش را بالا گرفت، به چراغ‌های رنگی و روشن نگاه کرد و فکری از ذهنش گذشت، چیزی که آن‌قدر بد بود که نمی‌توانست آن را به کسی بگوید: «این منصفانه نیست که او بیشتر از من هدیه بگیرد.»

درست در همین لحظه دَن سر رسید و پرسید: «خب! نظرت درباره‌ی خرت و پرت‌های ملیسا چیست؟»

کیتی با صدای آهسته‌ای گفت: «او یک عالمه، هدیه‌های قشنگ دارد.»

دَن سرش را بالا گرفت. خندید و گفت: «چه؟ آن چیزهای دری وری پلاستیکی صورتی رنگ و عروسک _ مروسک‌ها؟ نه! آن‌ها به پای چیزهای تو نمی‌رسند، اسباب‌بازی‌های تو یک چیز دیگرند.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
نامه‌ای از طرف کیتی
این منصفانه نیست که من کوچکم
این منصفانه نیست که مردم تحمل یک شوخی ساده را ندارند
این منصفانه نیست که او دیرتر از من بخوابد
این منصفانه نیست که ما نمی‌توانیم بیشتر بمانیم
این منصفانه نیست که تو همیشه برنده بشوی
این منصفانه نیست که خیلی چیزها منصفانه نیستند
این منصفانه نیست که او از من بیشتر هدیه می‌گیرد
این منصفانه نیست که من همه‌ی کارها را انجام بدهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!
نویسنده
مترجمداود شعبانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-964-369-227-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
11000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!

مارال امیری
۱۴۰۲/۸/۲۴
به نظرم کتاب‌های دختر آتیش پاره عالییی هستند و من کتاب خب کی چی را حدود تقریبا نزدیک یک هفته تمام کردم با اینکه صفحاتش حدود ۱۰۰ تا بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست!

برای دریافت کتاب کیتی دختر آتش پاره 3: منصفانه نیست! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.