معرفی و دانلود کتاب گرگ تنها

عکس جلد کتاب گرگ تنها
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگ تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگ تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگ تنها

کتاب گرگ تنها نوشته‌ی آشوت آقابابیان رمانی است که بر اساس یک زندگی‌نامه‌ی واقعی نوشته شده است. نویسنده زندگی‌نامه‌ی گریگور گورزادیان دانشمند ارمنستانی مشهور را که برطرف‌کننده‌ی اشکال اساسی موشک‌های بالستیک روسی و اولین فرستنده‌ی رصدخانه به فضا با هدف ثبت تصاویر باکیفیت است، در ذهن پرداخته و به صورت رمان حاضر بازآفرینی کرده است.

درباره‌ی کتاب گرگ تنها

آشوت آقابابیان (Ashot Aghababyan) نویسنده و سیاست‌مدار ارمنستانی است که بیشتر رمان‌های او با الهام گرفتن از زندگی‌نامه‌ی واقعی شخصیت‌های تأثیرگذار اتحاد جماهیر شوروی، به ویژه ارمنستان خلق شده‌اند. نویسنده در کتاب گرگ تنها زندگی‌نامه‌ی گریگور گورزادیان (Grigor Gurzadyan) را مرکز توجه قرار داده است و رمان حاضر را بر این اساس نگاشته. کتاب رزیدنت نیز، از دیگر رمان‌های اوست که در ایران به چاپ رسیده است.

معرفی و دانلود کتاب گرگ تنها

گریگور گورزادیان اخترفیزیک‌دان معاصر است که اختراعاتش در حوزه‌ی دانش فضایی موجب شهرت او و معروفیت دستاوردهایش نه تنها در شوروی، بلکه در کشورهای غربی شده. او کسی بود که ایراد اصلی موشک‌های بالستیک روسی را برطرف کرد. هم‌چنین با فرستادن رصدخانه‌ای به فضا، تصاویری با کیفیت بالا به دست آورد. گورزادیان در حزب کمونیست عضویت نداشت، اما در شوروی از احترام و اعتبار بسیاری برخوردار بود تا حدی که نشان لنین را از برژنف دریافت کرد.

آشوت آقابابیان در کتاب گرگ تنها، نام گریگور گورزادیان را به آرنو سارویان تغییر داده است. علاوه‌بر شخصیت اصلی، او نام دیگر شخصیت‌های سرشناس ارمنستان را نیز در این رمان عوض کرده تا صبغه‌ی داستانی کتاب را افزایش دهد. نویسنده در این رمان، زندگی شخصی گورزادیان را با تخیل خود بازآفریده، اما زندگی حرفه‌ای او و حقایقی را که درباره‌ی فعالیت‌های علمی و اختراعات او وجود دارد، عیناً در داستان ذکر کرده است. پس رمان حاضر از جهت زندگی حرفه‌ای گورزادیان و مباحث مربوط با تاریخ علم با واقعیت مطابق است.

کتاب گرگ تنها شخصیت اصلی را در جایگاه دانشمندی بسیار مهم قرار می‌دهد که فراز و فرودهای زیادی در زندگی دارد، خطرات بسیاری در مقابل اوست و با سردرگمی‌ها و چالش‌های مهمی مواجه است. او هربار با حادثه‌ای مواجه می‌شود و خود را از دل چالش بیرون می‌کشد.

شخصیت اصلی داستان، دانش خود را به‌عنوان وسیله‌ای برای بهبود کیفیت زندگی انسانی می‌خواهد، نه ابزاری برای خدمت در جنگ و رسیدن به برتری در آن. البته اتفاقات همیشه روی دیگری هم دارند و این غیرمنتظره بودن وقایع، موجب می‌شود خواننده داستان زندگی این دانشمند را تا پایان دنبال کند.

آشوت آقابابیان در داستان گرگ تنها، مرزهای زندگی‌نامه و رمان را درهم‌ریخته است. در شیوه‌ای که او داستان را روایت می‌کند، زندگی شخصی شخصیت خیالی با زندگی حرفه‌ای شخصیت واقعی و مشهور به هم آمیخته و ذهن خواننده را بین دنیای واقعیت و دنیای خیالی رمان به چالش می‌کشد. طوری که خواننده گاهی مرز میان این دو را گم می‌کند.

کتاب گرگ تنها نوشته‌ی آشوت آقابابیان به‌کوشش آندرانیک خچومیان ترجمه و در نشر نیماژ منتشر شده است.

کتاب گرگ تنها برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به رمان‌های تاریخی، تاریخ سیاسی و داستان‌های برگرفته از سرگذشت‌نامه‌ها علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب گرگ تنها می‌خوانیم

از او در زیکاتار به‌گرمی استقبال کردند. کارکنان آن‌جا مانند گروه نوازندگانی که رهبر دوست‌داشتنی‌شان را می‌پذیرند، او را پذیرفتند. در این کار موفق شده بود، توانسته بود آدم‌های درست و حسابی‌ای را دور خود جمع کند. بسیاری از آنان حاضر بودند زندگی‌شان را برای آرنو و کاری که دوست دارند فدا کنند. او هم به آنان اعتقاد داشت. با این حال خیانت‌های کمی در زندگی‌اش ندیده بود، حتی می‌داند، همان‌طور که در کتاب مقدس گفته شده، یک روز، قبل از خروس‌خوان، آدم‌های وفادار و صمیمی می‌توانند بهش خیانت کنند، همان‌هایی که زندگی‌شان را مدیون او هستند. ولی چه می‌شود کرد. بین جانداران، انسان نمک‌نشناس‌ترین است. به هر حال او به انسان اعتقاد دارد و عشق می‌ورزد. این‌که به دوستت اعتماد نکنی، شرم‌آورتر است تا از او فریب بخوری.

حساب‌دار کل آمد. آرنو بی‌درنگ به او گفت: «از خبر بد شروع کن.» هر بار که به کرملین یا «شهرک ستاره‌ها» فرا خوانده می‌شد تا کاری به او محول کنند یا وقتی اختراع جنجال‌آفرینی می‌کرد، در کشور کوچکش آشوب بر پا می‌شد. و چند عضو آکادمی علوم، تبدیل به زبان‌و‌گوش بدگویی می‌شدند و دسیسه‌چینی‌ها را آغاز می‌کردند. چرا؟ مگر نه این‌که او در طول سال به‌ندرت یک‌بار این‌جا می‌بود؟ رئیس آکادمی، هاروتیونیان که کمتر از او مشهور نبود، به‌خوبی می‌دانست که سارویان چشم به صندلی او ندارد و هرگز در پی پست و مقام نبوده است. حتی دست‌مزدش را از آکادمی نمی‌گرفت. همه‌چیز را مسکو می‌داد. در این صورت چی از او می‌خواهند؟ آیا حسادت در روح آنان لانه کرده است یا ترس؟ یا این‌که نام آنان زیر سایه‌ی نام سارویان می‌ماند؟ هر بار که دسیسه‌ی جدیدی را طرح‌ریزی می‌کردند، سارویان با تمسخر می‌گفت که فرقی نمی‌کند، بین همه‌ی احساسات، آدمی از دوتای آن‌ها نمی‌تواند لذت ببرد، حسادت و ترس. این‌بار نامه‌ی ادواری دال بر خیانت به مسکو فرستاده بودند که انگار در مرکز زیر نظر سارویان، اختلاس مالی صورت می‌گیرد، و کادر صوری زیادی وجود دارد که پول آن را کنار می‌گذارند. حیف و میل اموال دولتی مشاهده شده و غیره. مسکو با شناختی که از دسیسه‌چین‌ها و سارویان داشت هرگز بازتاب نمی‌داد، اما گاهی ناگزیر می‌شد از مقامات محلی خواهش کند که بررسی کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
بخش اول: آلفا ‌1
کشف یک اشتباه
آلفا ‌1
کناره‌گیری
بخش دوم: وقتی باور نمی‌کنند، اما اطمینان دارند.
آلفا ‌2
پادشاه ژیروسکوپ‌ها
وقتی باور ندارند، اما اطمینان می‌کنند
تازه‌وارد
آرتسیموویچ
آشی است که خودت پختی خودت نیز بخور
در هتل
بازگشت به زیکاتار
مأموریت فضانوردها در ارمنستان
سوء قصد
مانه
قبل از پرواز
در بایکونور
انتخاب
مهار ستاره‌ها
بخش سوم: برداشت محصول
نزد برژنف
گوشه‌نشینی
در شورای طراحان ارشد
سارویان در کرملین
دعوت‌نامه از آتن
پیش سوکولوف
یانگل
بخش چهارم: گرگ تنها
خروموس
آخرین دیدار
شما به آتن نخواهید رفت
هر دو در شهر
صندوق پستی N1001
گرگ تنها
جدایی
وقفه
گرگ تنها
جواب رد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگ تنها
نویسنده
مترجمآندرانیک خچومیان
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-367-366-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرگ تنها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گرگ تنها

برای دریافت کتاب گرگ تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.