معرفی و دانلود سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی

برای دانلود قانونی سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی

سپیده خلیلی در سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی نزدیک به پنجاه حکایت از کتاب بوستان، نوشته‌ی سعدی شیرازی را تلخیص و بازنویسی کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این اثر که مملوء از آموزه‌های اخلاقی‌ست، از دشواری‌های متون کهن فاصله دارد و نوجوانان را مجذوب خود خواهد کرد. این اثر شنیدنی هفتمین فصل از این سریال است که هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود.

درباره سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی:

سپیده خلیلی در کتاب «قصه‌های شیرین ایرانی» با انتخاب بیش از چهل قصه از حکایت‌های بوستان سعدی اثری درخور توجه را برای نوجوانان فراهم کرده است. به این معنا که بوستان که اثری گران‌سنگ و پرمایه، سروده‌ی یکی از مهم‌ترین شاعران پارسی‌زبان، سعدی است و احتمالاً طی سال‌های طولانی مطالعه‌ی آن دست کم برای کودکان و نوجوانان دشوار بوده، توسط سپیده خلیلی تلخیص و بازنویسی شده و بهترین حکایت‌های موجود در آن در اختیار نوجوانان قرار گرفته است. حالا کتاب قصه‌های شیرین ایرانی تبدیل به یک سریال صوتی جذاب شده و علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

خوب است مختصری به خودِ کتاب ارزشمند بوستان (Bustan) نیز اشاره داشته باشیم. این اثر بسی عظیم و شکوهمند است و هرچه در باب آن بگوییم و بنویسیم کافی نخواهد بود. این کتاب نه تنها آموزه‌های اخلاقی را در بر می‌گیرد، بلکه گواهی بر آگاهی نگارنده‌ی خویش از وضع جامعه‌ی خود و استادی شیخ اجل از علم‌الاجتماع است. این اثر غنی در ده باب سروده شده و سعدی آن را هنگام بازگشت به شیراز به دوستان خود عرضه کرده است. این ده باب عبارتند از :«عدل، احسان، عشق، تواضع، رضا، قناعت، تربیت، شکر، توبه، مناجات».

قصه‌هایی که در این سریال صوتی به آن‌ها گوش می‌سپارید گرچه از حجم بالایی برخوردار نیستند، اما چنان دلکش، شیرین و نغزند که شما را تا پایان با خود همراه می‌سازند. به شیوه‌ای که ترغیب می‌شوید به سراغ اصل کتاب بوستان بروید و آن را نیز مطالعه کنید. همانطور که پیش‌تر گفته شد، در باب جایگاه سعدی هر چه بگوییم حق مطلب ادا نخواهد شد. پس سخن را کوتاه و شما را به گوش سپردن به هفتمین قسمت از سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی دعوت می‌کنیم.

درباره سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی:

انتشارات سوره مهر با همکاری گروه فرهنگی سماوا به‌قصد شناساندن ادبیات کهن ایرانی به کودکان و نوجوانان، این مجموعه‌ای صوتی را تدارک دیده‌اند. در هر فصل از این سریال صوتی یکی از آثار کهن و ارزشمند از ادبیات فارسی انتخاب شده و با زبانی امروزی و ساده قصه‌های جذاب و برگزیده آن روایت می‌شوند.

سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات کهن ایران علاقه‌مند هستید، از مخاطبان اصلی این کتاب شنیدنی و جذاب به شمار می‌آیید.

با سپیده خلیلی بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده، مترجم و روانشناس است. سپیده خلیلی تا کنون بیش از 150 عنوان کتاب کودک و نوجوان تألیف کرده که بسیاری از آن‌ها از درخشان‌ترین آثار در این حوزه محسوب می‌شوند. او همچنین جوایز و افتخارات گوناگونی را از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان جوایز جشنواره‌های کتاب کانون پرورش فکری کودکان، جشنواره مطبوعات کودک و دوچرخه‌ی طلایی را نام برد. خلیلی سردبیر مجلاتی همچون رشد کودک بوده و به ترجمه‌ی آثار مهمی همچون کتاب «حق داری غمگین باشی» اثر مایکلین ماندی پرداخته است.

با نویسنده‌ی کتاب بوستان بیشتر آشنا شویم:

ابومحمد مُشرف‌الدین مُصلح بن عبدالله بن مشرف، سعدی (Saadi Shirazi)، سال 606 هجری قمری چشم به جهان گشود. آنچه که بیش از هر چیز دیگری سعدی را این چنین نزد مردم و اهل سخن محبوب و مشهور ساخته، نظم و نثر آهنگین و گیرای اوست. شهرت وی بر هیچکس پوشیده نیست. سعدی چنین مشهور است که درباره‌ی او چنین گفته‌اند که پس از گذشت پنجاه‌وپنج سال از مرگش، ملاحان در ساحل اقیانوس کبیر اشعارش را بر زبان جاری می‌ساختند...

سعدی به قلمروهای اسلامی نیز مسافرت کرده بود و می‌توان گفت در سیروسلوک بسی والا مقام بود. شیخ شیراز در نظامیه‌ی بغداد به تحصیل پرداخت. مفسران، وعاظ، مذکران و حکام از جمله دانشجویان این دانشگاه بودند. او علاوه بر شاعران و اندیشمندان فارسی‌زبان، بر اندیشمندان غربی از جمله گوته نیز تأثیری شگرف گذاشت. از کتاب‌های برگزیده‌ی سعدی می‌توان به گلستان، بوستان، غزلیات و هزلیات اشاره کرد.

در بخشی از سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی می‌شنویم:

سرباز مات و مبهوت ماند. سپس آهی از نهاد برآورد و بر زمین افتاد. شمشیر و تیردانش را به گوشه‌ای پرت کرد و دست و پای حاتم را بوسید. حاتم، او را آرام کرد. مرد، مانند بیچارگان، دست به سینه جلو او نشست و گفت: «چه طور می‌توانم به وجود نازنینت آسیبی برسانم؟ مرا ببخش و بگذار بروم.» حاتم، او را به خدا سپرد و مرد با دست خالی به یمن بازگشت.

کمی بعد نزد پادشاه رفت. پادشاه از چهره‌ی او فهمید که کاری نکرده است و با تعجب پرسید: «بیا ببینم چه کردی. نکند در مبارزه شکست خورده‌ای؟ انگار حریف پرزورتر از تو بوده!» سرباز، زمین را بوسید و گفت: «حاتم را دیدم که مردی زیبا و خردمند بود. آن قدر به من محبت کرد که شرمنده‌ی لطفش شدم.»

و بعد تمام ماجرا را مو به مو گفت. شاه یک کیسه‌ی پر از سکه به سرباز داد و گفت: «حالا شناختمش. دیگر باور دارم که او برازنده‌ی این نام و این نام برازنده‌ی اوست. از خونش گذشتم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی (یک)
2 دقیقه
معرفی (دو)
5 دقیقه
ایاز
4 دقیقه
بدتر از همه
6 دقیقه
برادرهای نابرابر
11 دقیقه
پاداش راست‌گویی
4 دقیقه
پزشک یونانی
6 دقیقه
پند در خواب
5 دقیقه
تو نخوری من می‌خورم
6 دقیقه
ثروتمند فقیر
4 دقیقه
جامانده از کاروان
6 دقیقه
جوانمرد جاوید
6 دقیقه
حاتم
4 دقیقه
حرف نادرست
5 دقیقه
خر در گل
6 دقیقه
دردسر زیبایی
5 دقیقه
درس زندگی
5 دقیقه
درمان درد
7 دقیقه
دروغ کارساز
6 دقیقه
دزد خوش‌شانس
4 دقیقه
دشمن دوست
6 دقیقه
دوست شیطان
11 دقیقه
راز بت‌پرستان
5 دقیقه
راز شجاعت
5 دقیقه
روباه بی‌دست‌وپا
5 دقیقه
روزگار شکست
6 دقیقه
روزه‌دار روزه‌خوار
5 دقیقه
زبان نرم
7 دقیقه
سررشته‌ی بیماری رشته
7 دقیقه
سراپا دروغ
4 دقیقه
شاه و چوپان
3 دقیقه
شبلی و مورچه
4 دقیقه
شکم‌پرست
3 دقیقه
عبادت شاهانه
4 دقیقه
علم علی (ع)
5 دقیقه
غلام زشت
5 دقیقه
غلامی لقمان
4 دقیقه
غیبت
4 دقیقه
فرق من و او
9 دقیقه
فقیه فقیر
4 دقیقه
قلعه محکم
4 دقیقه
گاز سگ
8 دقیقه
گرگ
6 دقیقه
گناه‌کار امیدوار
4 دقیقه
موش یا آبگوشت
4 دقیقه
مهمان بنده خدا
5 دقیقه
مهمان چاه
6 دقیقه
مهمان معروف
4 دقیقه
مهمانی ملک
6 دقیقه
ناله‌ی خاک
4 دقیقه
نگین
4 دقیقه
وزیر دوراندیش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی
نویسنده،
راویامیر زنده دلان، شیرین سپهراد، بهرام سروری نژاد، حمید یزدانی، امیرعباس توفیقی، اردشیر منظم، لادن سلطان پناه
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی

davoodi
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
عالی این کتاب برای هر کسی که بچه‌اش عادت به گوش دادن قصه داره تا خوابش ببره
هم با بوستان سعدی آشنا میشه و هم آموزنده و صدای گوینده هم خیلی خوبه
سپاس از کتابراه
سیداباذر‌‌حسینی
۱۴۰۱/۸/۱۳
بوستان و سعدی بزرگ رو هر کی بشناسه و بخونه ضرر نمیکنه
مینا حسینی
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
افتضاح، هر صوت فقط 10ثانیه اولش پخش میشه
بهجت درخشانی
۱۴۰۲/۱۱/۹
این کتاب و خیلی دوست دارم اموزنده و شیرین
مهران محمدزاده
۱۴۰۲/۹/۲۷
بسیار زیبا و جالب و دلنشین
آناهیتا حسن پور
۱۴۰۱/۱/۱۲
درودبرشما
بااین قیمت،، کتاب جذابی بود
فهیمه واحدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
با این قیمت واقعا عالیه
محمد هادی فصیحی
۱۴۰۳/۱/۶
عالی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی

برای دریافت سریال صوتی قصه‌های شیرین ایرانی، فصل هفتم: بوستان سعدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.