دانلود کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن


خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

معرفی کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن اثر برانوین فاکس، برای درمان اختلال وحشت روشی ساده، بدیع و بدون استفاده از دارو را در پنج گام بر پایه‌ی مدیتیشن و تکنیک‌های شناختی ارائه می‌دهد.

کتاب رهایی از حملات پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن (Power over panic: freedom from panic anxiety related disorders) بر مبنای برنامه‌ها و کارگاه‌های عملی برگزیده، به بررسی موضوع اعتماد به نفس و دلیل این که چرا افراد در جهت بهبودی‌شان تلاش و مبارزه می‌کنند، می‌پردازد.

این اثر در جهت پوشش دادن به اقدامات منحصر به فرد اولیه و پیشگیرانه از توسعه‌ی اختلالات اضطرابی به طور چشمگیری گسترده و کامل است. پیش‌گفتار کتاب به وسیله گری مک دونالد نوشته شده که به مدت 20 سال به پنیک و اختلالات اضطرابی وابسته به آن مبتلا بوده است.

برانوین فاکس (Bronwyn Fox) که این کتاب را بسیار قدرتمند و مسئولانه نگاشته است، به مدت 4 سال به اختلال پنیک و ترس از فضاهای باز مبتلا بوده است. او کارگاه‌های کنترل و مدیریت اختلال پنیک و اضطراب را در استرالیا راه‌اندازی کرده و در تمام دنیا و از طریق سرویس‌های آنلاین، مبتلایان به اختلالات اضطرابی را یاری کرده است.

آیا تا به حال حملات پنیک را تجربه کرده‌اید؟ آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که بدون دلیل، به خاطر اتفاقاتی که برای شما می‌افتد، مضطرب شوید؟ آیا پزشک‌تان تأیید کرده است که دچار حملات پنیک یا اضطراب یا هر دوی آن‌ها شده‌اید؟ البته باید این تشخیص را پزشک‌تان بدهد نه شما، زیرا حملات پنیک و اضطراب می‌توانند به وجود آورنده‌ی بسیاری از حالات فیزیکی باشند و این پزشک است که باید تشخیص دهد که آیا این‌ها علائم پنیک و اضطراب هستند یا خیر.

همین که بیماری شما تشخیص داده شد، می‌توانید نسبت به جلوگیری یا کاهش پیشرفت اختلالات اضطرابی‌تان اقدام کنید. شما نیز مانند تمام کسانی که حملات پنیک و اضطراب را تجربه کرده‌اند، حالت‌هایی وحشتناک و گیج کننده را احساس خواهید کرد. اعضای خانواده یا دوستان‌تان تجربه‌هایشان را برایتان بازگو می‌کنند یا از رسانه‌ها درباره‌ی حملات پنیک خواهید شنید. اما شنیدن این‌ها با تجربه کردن واقعی اضطراب و حملات پنیک از زمین تا آسمان تفاوت دارد!

لغات «حملات پنیک» و «اضطراب» نمی‌توانند شدت واقعی این پیشامد را بیان کنند. بنابراین زمانی که این اتفاق برای شما رخ می‌دهد، احساس می‌کنید بین درک شما از معنی این لغات و تجربه‌ی واقعی این احساسات هیچ رابطه‌ای نمی‌یابید و شگفت‌زده و متعجب می‌شوید که چه اتفاقی برایتان افتاده است و چرا؟

در بخشی از کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن می‌خوانیم:

ایجاد حالات گسستگی هنگامی که ما نسبت به آن‌ها آسیب‌پذیر هستیم به آسانی امکان‌پذیر است. معمولی‌ترین راه آن خیره شدن به کامپیوتر، صفحه‌ی تلویزیون یا یک کتاب است. هنگام رانندگی ما به چراغ‌های راهنمایی، به ماشینی که در جلوی ماست یا به جاده‌ی روبه‌رو خیره می‌شویم. هنگامی که با مردم صحبت می‌کنیم به آن‌ها خیره می‌شویم. هنگامی که راه می‌رویم به مقابلمان خیره می‌شویم و هنگامی که منتظر آسانسور هستیم نیز خیره می‌شویم. هنگامی که ضعیف و آسیب‌پذیر هستیم می‌توانیم حالت‌های خلسه را بسیار سریع و بدون درک آن‌ها به خود القا کنیم. بدون هیچ هشداری ممکن است گسستگی را احساس کنیم. در سنت‌های شرقی، مراقبه با چشمان باز یک روش پیشرفته‌ی مراقبه است که اغلب به افراد مجرب و متخصص آموخته می‌شود (Brunton 1965).

اما بسیاری از ما ناآگاهانه روشی شبیه مراقبه را تمرین می‌کنیم. در بسیاری از موارد ما باعث ایجاد حالت گسستگی می‌شویم و در نتیجه‌ی آن، احساس وحشت می‌کنیم. ممکن است به طور کامل در افکار خود غرق شویم و این به روش‌های دیگر مراقبه شبیه است. باید آگاه باشیم که غرق شدن در افکارمان می‌تواند در ایجاد حالت گسستگی بسیار پراهمیت باشد. بسیاری از مردم می‌گویند که نور لامپ‌های فلورسنت هم می‌تواند حالت گسستگی را ایجاد کند (Arthur-Jones & Fox 1994). این یکی از دلایلی است که مردم در مراکز خرید دچار مشکل می‌شوند. نور تند مستقیم و نور خیره‌ کننده می‌تواند ما را از پا بیندازد و حالت گسستگی ایجاد کند. در بعضی افراد سوسو زدن لحظه به لحظه‌ی نور می‌تواند در آن‌ها حالت خلسه ایجاد کند.

فهرست مطالب

پیشگفتار
مقدمه‌ی مؤلف
قدردانی‌ها
اطلاعات بیشتر
بخش اول: اختلالات اضطرابی و اثرات آن‌ها
فصل اول: پیشگیری/ درمان‌های اولیه
شناخت
ترس‌های اولیه
درمان دارویی
رفتار درمانی شناختی (CBT)
استرس
اعتماد به نفس
فصل دوم: اختلالات اضطرابی
دلایل و علت‌ها
حملات پنیک
حملات پنیک خود به خودی
حملات پنیک نشانه‌دار
حملات پنیک وابسته به موقعیت
اختلالات پنیک
ترس از جمع
اختلالات فشارهای روانی پس‌آسیبی
روان رنجوری وسواسی فکری – عملی
اختلال اضطرابی فراگیر
اختلالات ترکیبی
علایم و نشانه‌های بیماری
گسستگی
گسستگی و حملات پنیک خودبه‌خودی
حملات پنیک شبانه
ایجاد حالات گسستگی
واکنش مبارزه/ فرار
فصل سوم: عوارض ثانویه
اضطراب
حملات
ترس‌های اولیه
فقدان شناخت
افسردگی
خودکشی
ترس از فضاهای باز: رفتارهای اجتنابی
یک دفاع کلی
اضطراب پیش‌بینانه
احساس ناخوشایند
دارودرمانی
در خود فرو رفتن (غرق شدن در افکار خود)
نیاز به تسلط بر خود
فصل چهارم: درمان‌ها
نیاز به کامل بودن (کمال‌گرایی)
درمان
دارودرمانی
داروهای آرامبخش
داروهای ضد افسردگی
رفتاردرمانی شناختی (CBT)
قرار گرفتن تدریجی در معرض محرک‌های بیرونی
روان‌درمانی
هیپنوتیزم‌درمانی
درمان‌های دیگر
برداشت کلی
فصل پنجم: مقدمه‌ای بر بهبودی
دیگران چه فکر خواهند کرد؟
عواطف
رشد و شکل‌گیری عاطفی
بخش دوم: پنج گام به سوی رهایی و دستیابی به قدرت
فصل ششم: گام‌های اول و دوم: شناخت و پذیرش
محبت و دلسوزی
استرس
واکنش مبارزه/ فرار
ترس از مرگ
افزایش ضربان قلب
تنش‌ها و کشیدگی‌های عضلانی
مشکلات تنفسی
ترس از دیوانگی
ترس از دست دادن کنترل
احساس ضعف و غش
از دست دادن کامل کنترل
پذیرش
فصل هفتم: گام سوم: چرا مراقبه؟
پیشینه‌ی مراقبه
تصورات نادرست
واکنش آرمیدگی
یادگیری رها شدن
آموختن درباره‌ی خود
رهایی از استرس
راهنمایی‌هایی برای یک مراقبه‌ی موفق
فصل هشتم: گام سوم: چگونه مراقبه کنیم؟
تکنیک لغت
انتخاب لغت
انتخاب یک ذکر (مانترا)
سردرگمی
تکنیک تنفس
تمرین مراقبه
مراحل مراقبه
فصل نهم: گام چهارم: گسترش توجه و آگاهی
فکر کردن درباره‌ی آن
تغییر بینش
بیاموزیم که چگونه برداشت‌هایمان را تغییر دهیم
بازپس‌گرفتن قدرت: توجه و آگاهی
گسستگی
باز پس‌گرفتن قدرت: رها شدن
باز پس گرفتن قدرت: چه می‌شود اگر؟ خب که چی؟
خشم: موشکی به‌سوی بهبودی
دیگران چه فکر خواهند کرد؟
فصل دهم: گام پنجم: تلاش در جهت بهبودی
تلاش در جهت فرایند
صبر و تحمل
آستانه‌ی استرس ما
شناخت مشکلات و موانع
گام‌های فرایند تلاش به سوی بهبودی
پذیرش
مراقبت از خودمان
بازآموزی
بازگشت مجدد به CBT
مراعات کردن
بازگشت دوباره به روان‌درمانی
انگیزه
فصل یازدهم: مسیر رهایی
مسؤولیت‌پذیری
محرک‌های اضطراب
زمانی برای آموختن
مسیر رهایی
کتابشناسی

 ۲۳۹ صفحه، ۷۵۸ کیلوبایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-964-412-671-0 

چاپ ۱۳۹۰، قیمت الکترونیکی: ۸۹۰۰ ت - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان

راهنمای دانلود کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن

برای دانلود کتاب رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب  رهایی از حملات پنیک (Panic) و اختلالات اضطرابی وابسته به آن
Zahra Razmjuei
۱۳۹۷/۱۱/۲۸
کتابه خوبی بود
مهدی ن
۱۳۹۸/۵/۲۹
خیلی به من کمک کرد عالی بود
بیتا ملکی
۱۳۹۸/۵/۱۵
مهدی ملکی - 1398/05/14
با سلام من مدتها بود پنیک داشتم ولی خودم متوجه نبودم یکی از دوستان این کتاب را معرفی کرد . من با خواندن این کتاب در حالی که متوجه بیماریم شدم و آن را قبول کردم با خواندنش بیشتر...
مشاهد همه دیدگاه‌ها (۶)