معرفی و دانلود کتاب صوتی دو قرن سکوت

عکس جلد کتاب صوتی دو قرن سکوت
قیمت:
۹۶۰۰۰ 67200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دو قرن سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دو قرن سکوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دو قرن سکوت

کتاب صوتی دو قرن سکوت نوشته‌ی عبدالحسین زرین کوب، به بررسی حوادث و اوضاع تاریخی ایران در هنگام حمله اعراب و دو قرن حضورشان تا روی کار آمدن دولت طاهریان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی دو قرن سکوت:

کتاب صوتی دو قرن سکوت (Two Centuries of Silence)، از منابع ارزشمند و مهمی برگرفته شده که مربوط به حمله اعراب به ایران و تاسیس سلسله طاهریان است. هم‌چنین رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و قیام‌های ایرانی علیه خلفای عرب در دو قرن اول هجری نیز بیان شده است. با وجود اینکه عبدالحسین زرین کوب (Abdolhossein Zarrinkoob) برای نوشتن این کتاب از منابع موثق تاریخ و ادبیات فارسی استفاده کرده، اما بعضی اسلام‌گرایان، منتقدان و طرفداران تاثیر اسلام بر فرهنگ ایرانی، این کتاب را مملو از تعصب و اثری ملی‌گرایانه خطاب کردند.

دو قرن سکوت، کتابی فاخر و جاودانه‌ است که تاثیراتی که حمله‌ی اعراب بر زندگی و احوالات ایرانیان در قرن دوم هجری گذاشته‌ را مطرح می‌کند و مرتبه‌ی ویژه‌ی ایرانیان در علم و دانش و سخنوری را قبل از حمله‌ی اعراب و از بین رفتن عزت و شرف ایرانیان بعد از حمله‌ی اعراب را به‌ نمایش می‌گذارد. عنوان کتاب به دلیل سکوت سنگین و ترس و وحشت حاکم بر جامعه آن زمان برگزیده شد که حدود 200 سال طول کشید.

ماجرای نگارش و چاپ کتاب دو قرن سکوت:

اگر با این دید که تاریخ به دست فاتحان جنگ نوشته می‌شود، به مطالعه‌ی کتابی تاریخی بروید با شوق بیشتری در آن غرق می‌شوید. این اشتیاق چندین برابر می‌شود اگر شکست‌ خوردگان آن کتاب را نوشته باشند. دو قرن سکوت توسط دکتر عبدالحسین زرین‌کوب در سال 1330 به نگارش درآمد. پس از چاپ، در مدت زمان کمی کلیه نسخه‌های این کتاب برجسته به فروش رفت و به کتابی کمیاب تبدیل شد، زیرا زرین‌کوب با وجود اصرارهای زیاد، اجازه چاپ و انتشار مجدد آن را نداد تا بتواند مشکلات و عیب‌های کتاب را رفع و ویرایش کند که این کار حدودا 5 سال طول کشید. او بسیار صریح و روشن بیان کرد که در چاپ اول کتاب دو قرن سکوت، برخی مطالب غیر معتبر آمده که به خاطر جوانی و تعصب‌اش نسبت به زبان و فرهنگ فارسی بوده است. پس از انقلاب، چاپ این کتاب با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو شد تا اینکه بعد از 20 سال مجدد اجازه چاپ و انتشار گرفت.

عبدالحسین زرین کوب را بیشتر بشناسیم:

عبدالحسین زرین‌کوب نویسنده، مترجم و تاریخ‌نگار در سال 1301 در بروجرد به دنیا آمد. او در حوزه‌های گوناگونی مانند تاریخ، الهیات، حقوق، ادبیات عرب و ادبیات فارسی، از خود کتاب‌های برجسته‌‌‌ای به یادگار گذاشته که تعدادی از آن‌ها به عنوان منابع درسی و پژوهشی استفاده شدند. زرین‌کوب برای دوستداران ادب و فرهنگ چهره‌ای آشنا و درخشان است. او چندین دهه در دانشگاه‌های برجسته‌ی ایران و جهان همانند دانشگاه تهران، آکسفورد، سوربن و... به تدریس پرداخته است. او علاوه بر کتاب‌های برجسته، مقاله‌های ارزشمند زیادی نیز به نگارش درآورده است. این نویسنده‌‌ی بزرگوار در سال 1378 در تهران دار فانی را وداع گفت.

کتاب‌های او در حوزه‌ی ادبیات عبارت‌اند از: «با کاروان حله»، «شعر بی‌دروغ شعر بی‌نقاب»، «از کوچه رندان»، «پله پله تا ملاقات خدا»، «بحر در کوزه»، «فلسفه‌ی شعر»، «نقد ادبی» و ... .

از کتاب‌های او در حوزه‌ی تاریخ می‌توان به «تاریخ ایران بعد از اسلام»، «تاریخ مردم ایران»، «روزگاران»، «بامداد اسلام»، «کارنامه‌ی اسلام» و... اشاره کرد.

همچنین زرین‌کوب آثار ارزشمندی در زمینه‌های تحقیق، پژوهش، بررسی و ترجمه دارد که می‌توان کتاب‌های «ارزش میراث صوفیه»، «فرار از مدرسه»، «جست‌وجو در تصوف در قلمرو وجدان»، «شعله‌ی طور»، «بنیاد شعر فارسی»، «ادبیات فرانسه در قرون وسطی»، «ادبیات فرانسه در دوره‌ی رنسانس» و ... را نام برد.

در قسمتی از کتاب صوتی دو قرن سکوت می‌شنویم:

یزدگرد آخرین بازمانده‌ی تاجداری بود که از تخمه‌ی ساسانیان مانده بود. اما او نیز کاری از پیش نبرد و گرفتار سرنوشت شوم بدفرجامی شد که دولت و ملک ساسانیان را یکسره از میان برد. بدین‌گونه سپاهیان یاغی و روحانیان فاسد را پروای مملکت‌داری نبود و جز سودجویی و کامرانی خویش اندیشه‌ای دیگر نداشتند. پیشه‌وران و کشاورزان، نیز که بار سنگین مخارج آنان را بر دوش داشتند در حفظ این اوضاع، سودی گمان نمی‌بردند، بنابراین مملکت بر لب بحر فنا رسیده بود و یک ضربت کافی بود که آن را به کام طوفان حوادث بیفکند. این ضربتی بود، که عرب وارد آورد و مدت دو قرن دراز کشوری آباد و آراسته را عرضه‌ی دردناک‌ترین طوفان حوادث کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
31 دقیقه
فصل اول: فرمانروایان صحرا - بخش اول
27 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
25 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
28 دقیقه
فصل دوم: طوفان و ریگ - بخش اول
27 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
24 دقیقه
فصل سوم: آتش خاموش - بخش اول
29 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
34 دقیقه
فصل چهارم: زبان گمشده
30 دقیقه
فصل پنجم: درفش سیاه - بخش اول
33 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
16 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم
37 دقیقه
فصل ششم: در آن سوی جیحون
29 دقیقه
فصل هفتم: شهر هزار و یک شب - بخش اول
27 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
23 دقیقه
فصل هفتم - بخش سوم
30 دقیقه
فصل هشتم: بانگ رستاخیز - بخش اول
27 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
31 دقیقه
فصل هشتم - بخش سوم
30 دقیقه
فصل هشتم - بخش چهارم
31 دقیقه
فصل هشتم - بخش پنجم
30 دقیقه
فصل نهم: جنگ عقاید - بخش اول
29 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
27 دقیقه
فصل نهم - بخش سوم
27 دقیقه
فصل دهم: پایان یک شب - بخش اول
24 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دو قرن سکوت
نویسنده
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات سخن
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه صوتی
۹۶۰۰۰ 67200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دو قرن سکوت

جعفر جمشیدی
۱۳۹۹/۱/۱۳
کتاب دوقرن سکوت سرگذشت ایران و ملت ایست که دو قرن سراسر ظلم و ستم و بیداد تازیان و خلفای اموی و عباسی را با گوشت و خون و مال خود تجربه کرده‌اند... و جانهای زیادی از ایرانیان بنام بی‌دینی تباه شده است... و اموال زیادی از ایران به تاراج رفته است... مرحوم زرین کوب در کتاب دوقرن سکوت گذشته پر آشوب و پر تاریخ فراز و نشیب ایران بعد از حمله اعراب را به تصویر می‌کشد و در ذهن خواننده یا شنونده حس همذات پنداری خوبی بوجود می‌آورد... با تشکر از دست اندرکاران برنامه کتابک که این کتاب ارزشمند را به صورت صوتی به جویندگان معرفت ارائه می‌دهند.
احمد آملی
۱۴۰۱/۳/۶
با سلام خدمت دوستان عزیز این کتاب بسیار ارزشمند از استاد ارجمند دکتر عبدالحسین زرین‌کوب و صدای گیرا و دلنشین خانم پریمون انسان را به راحتی به درک عمیقتری از نفود اسلام در ایران می‌رساند و با واقعیات نفوذ اسلام در ایران آشنا می‌کند می‌توان گفت برخلاف کتاب‌های دیگر که در این راستا منتشر شده واکثرا به جانبدارانه عمل شده، این کتاب واقعیت عصر نزدیکتر و از نظر عقلی قابل قبولتر میباشد درباره نفوذ اسلام در ایران کتاب‌های بسیاری از نویسندگان نام آور و مشهور چاپ شده ولی برخلاف این کتاب‌های جانبدارانه این اثر بسیار عالی است، برخی از کتاب‌ها مانند کتاب‌های دکتر شریعتی، اسلام را دین دوستی و نفوذش را بدلیل درخواست خود مردمان ایران می‌داند و برخی نیز مانند کتاب‌های دکتر احمد کسروی نفوذ اسلام را بدلیل شمشیر و نفوذ زور و قدرت می‌داند اما دکتر زرین‌کوب بخوبی دلایل نفوذ اسلام رو توضیح داده و قضاوت عادلانه و معقول‌تر دارد و نفوذ اسلام را در هر دوی این موارد می‌داند و توضیحات کاملی می‌دهد، به تمامی دوستانی که می‌خواهند این کتاب رو مطالعه کنند توصیه میکنم کتاب‌های دیگری نیز که از قیام‌های ایران پس از اسلام در دو قرن سکوت ایران رخ داده است را مانند کتاب‌های قیام سرخ جامگان سیاه جامگان و سپید جامگان و قیام‌های دیگر را مطالعه کنند تا درک عمیقتری از ظلم و جور حاکمان پس از اسلام در ایران داشته باشند. این کتاب ارزشمند را به همه دوستان توصیه میکنم
reza nozhati
۱۳۹۹/۳/۱۹
با سلام برای من همیشه سوال بود که در حمله اعراب به منظور گسترش اسلام به ایران ایا از فرزندان امامان شیعه هم در لشکر کشی‌ها حضور داشته‌اند یا خیر در این کتاب اشاره روشنی به ان نشده. تاکید نویسنده بر این است که لشکر مسلمانان همان لشکر خلیفه است که اصل خلافت و کیفیت ان مورد تایید امامت شیعه هم نیست با لذا فرهنگ اسلام شیعی باید فرهنگ مهاجم اعراب متمایز میشد تا ذهن خواننده کمی ارام بگیرد. در هر صورت از,کیفیت ورود اسلام به ایران بسیار متاسف شدم و تاسف بیشترم از,بی کفایتی پادشاهان ساسانی در ان زمان است. در هر صورت مطالعه کتاب لازم است و اطلاعات تکمیلی مثل کتاب پایان دو قرن سکوت اقای دکتر حاتمی هم صروری است. ضمنا پیشنهاد میشود در مورد بیوگرافی نویسندگان کتاب هم بنویسید. همچنین در فهرست کتاب عناوین فصول قید شود تا در مرور‌های بعدی دسترسی به مطالب خاص سریع قابل انجام باشد. ممنون
محمد باقری
۱۴۰۲/۹/۲۸
درباره دو قرن سکوت بسیار نقدهای مختلفی نوشته شده منتقدان این کتاب اکثراً یا کاملاً موافق هستند و نقد مثبت مینویسند و یا برعکس مخالف هستند و نقد منفی، ولی چیزی که مهمه اگر به دور از تعصبات قومی و مذهبی به این کتاب نگاه کنیم کتاب حرفهای بسیار خوبی برای گفتن داره و از لحاظ تاریخی هم نویسنده شرط انصاف رو رعایت کرده.
البته اگر بخواهیم راجع به این کتاب صحبت کنیم حرف بسیار است زیرا نویسنده این اثر گرانبها به قدری اطلاعات مفید و درست در متن کتاب جای داده که صحبت به درازا می‌کشد و بنده کمترین خودم رو هرگز در اندازه‌ای نمی‌بینم که بخوام راجع به این اثر فاخر صحبتی کنم. فقط از جهت اینکه خواندن این کتاب وزین رو به دیگر علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران پیشنهاد کرده باشم.
این مجموعه صوتی با نوای گرم راوی جذابیت بیشتری پیدا کرده.
مطالعه این کتاب برای همه ایرانیان لازم و ضروریست تا نسبت به تاریخ ورود اسلام به ایران دید خوبی پیدا کنند، تا برخی افراد متعصب و بی سواد نتوانند اطلاعات غلطی به خوردآن‌ها دهند و خرافات و خرافه پرستی رو جایگزین دین کرده و سوء استفاده کنند.
النا اسدالهی
۱۳۹۹/۲/۲۸
استاد زرین کوب در این کتاب وقایع و احوالات ایرانیان بعد از حمله اعراب رو به تصویر کشیده برای هر ایرانی لازمه که این کتاب رو بخونه تا بدونه که اعراب وحشی و بدون ریشه چطور با به تاراج کشیدن دارایی‌ها و نابود کردن گذشته ایران به نان و نوایی رسیدن من قبلا نسخه اصلی کتاب رو خونده بودم ولی صوتیش رو هم و گوش دادم بسیار بسیار متاثر شدم تا روزها و شاید هفته‌ها تحت تاثیر کتاب بودم خوندن کتاب رو شدیدا بهتون توصیه می‌کنم چون واقعا معلومات تاریخیتون بالا میره از کتابراه عزیز هم بخاطر در اختیار گذاشتن این کتاب ارزشمند بسیار متشکرم و همچنین راوی کتاب به خاطر صدای گرمشون 💖💖💖
حامد مطلوبی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب جالب و ارزشمندی بود و ارزش وقت گذاشتن داره ولی نکته‌ای که هست حس نژاد پرستانه‌ی نویسنده بود که بد جوری به چشم میاد. در اینکه عرب‌ها در فتح ایران جنایت‌های زیادی انجام دادند شکی نیست ولی اینکه نویسنده سعی می‌کنه ایرانی رو برتر نشون بده و نژاد ایرانی رو بهتر از نژاد اعراب نشون بده بری من زیاد در جالب نبود. تفکر نژادپرستانه‌ هر سطحی محکومه. به نظر من دین اسلام و پیام نبی اکرم (ص) قطعا نور امیدی تازه در قلب مردم رنج دیده بوده و هست ولی متاسفانه با غفلت مردم این دین به دست کسانی افتاد که با آن مخالف بودند و در زمان پیامبر با آن می‌جنگیدند. اسلام به دست اولاد ابوسفیان افتاده کسانی که هم کینه محمد ص رو داشتند هم عقده‌ی سال‌ها حقارت مسلمانان که بعد از فتح مکه بنی قریش طُلقا میگفتند و با این صفت آنهارو خفیف میکردند. بله اسلام به ایران حمله نکرد بلکه جمعی از افراد که کینه‌ی محمد ص رو داشتند این کارو کردند مخصوصا عمربن خطاب که همیشه از توجهات حضرت رسول به علی بن ابی طالب حسادت میکرد و در آخر هم زهر خود را ریخت و تمام دین را در دست گرفت و آن را دو دستی به اولاد ابو سفیان تقدیم کرد. چه بسا اگر اسلام مسیر روشن خود را طی می‌نمود این جنایات صورت نمی‌پذرفت
ایمان اسلام
۱۴۰۱/۴/۱۵
کتاب خوبیه ولی‌ای کاش دو قرن سکوت اصلی رو ارائه میکردن. این کتاب بعداز انقلاب چندین بار دستکاری شد تا وجهه اصلی اعراب و خصوصیات و قوانین واقعی مسلمانان مستور شود و بعداز کلی حذفیات و اضافات و تحریف به مخاطبان عرضه شد واین مورد همون تحریف شده هست که ما مشاهده میکنیم. نسخه اصلی کتاب دو قرن سکوت خیلی به سختی پیدا میشه که احتمالا در کتابخانه‌های قدیمی خصوصی شاید بشه پیدا کرد. در هر حال این نسخه اصلی نیست و تحریف شده است که توسط دکتر مرتضی مطهری تدوین و ارائه شده است.
آیدا سلیمی
۱۴۰۰/۷/۱۲
خیلی عالی و در عین حال دردناک بود اونجایی که شوش به خاطر خیانت و نهاوند به خاطر حیله‌ی اعراب سقوط میکنه و مردم بی گناه ایران یا کشته یا فروخته میشن واقعا غم انگیز و دردناک بود.
ایرانی‌ها تو همه‌ی قیام‌های علیه امویان شرکت داشتن و به امید پایان ظلم اعراب بود که ابومنصور خراسانی به خاندان عباسی کمک
کردن تا به خلافت برسن ولی حیف که موفق نشدن... حیف که هربار روزنه امیدی پیدا می‌شدبه بدترین حالت ممکن سرکوب میشد... ایرانی که خودش بزرگترین قدرت زمانه بود و از اعراب به عنوان لشکر برای جنگ استفاده میکرد خودش زمانی که توسط بعضی اشراف و شاهان ضعیف شده بود توسط اعراب نابود شد و به کل تغییر کرد
روح دکتر زرین کوب شاد😔
شکوفه عصاره
۱۴۰۰/۵/۱۸
کتاب تاریخ جالب و جذابی بود.
یکم نثرش سنگین بود ولی تاریخ هیجان انگیزیه.
«سقوط نهاوند در سال ۲۱ هجری چهارده قرن تاریخ پرحادثه و باشکوه ایران باستان را که از هفت قرن قبل از میلاد تا هفت قرن بعد از آن کشیده بود پایان بخشید. این حادثه فقط سقوط دولتی با عظمت نبود، سقوط دستگاهی فاسد و تباه بود. در
زیرا پایان کار ساسانیان از پریشانی و بی سرانجامی در همه کارها فساد و تباهی راه داشت. جور و استبداد خسروان آسایش و امنیت مردم را عرضه خطر می‌کرد و کژخویی و سست رایی موبدان اختلاف دینی را می‌افزود. از یک سو سخنان مانی و مزدک در عقاید عامه رخنه می‌انداخت و از دیگر سوی نفوذ دین ترسایان در غرب و پیشرفت آیین بودا در شرق قدرت آیین زرتشت را می‌کاست. روحانیان نیز چنان در اوهام و تقالید کهن فرورفته بودند که جز پروای آتشگاه و عواید و فواید آن را نمیدانستند و از عهده دفاع از آیین خویش هم بر نمی‌آمدند.
وحدت دینی درین روزگار تزلزلی تمام یافته بود و از فسادی که در اخلاق موبدان بود هوشمندان قوم از آیین زرتشت سر خوره بودند و آیین تازه‌ای می‌جستند که جنبه اخلاقی و روحانی آن از دین زرتشت قوی تر باشد و رسم و آیین طبقاتی کهن را نیز درهم فرو ریزد. نفوذی که آیین ترسا درین ایام در ایران یافته بود از همین جا بود. عبث نیست که روزبه بن مرزبان، یا چنانکه بعدها خوانده شد، سلمان فارسی آیین ترسا گزید و باز خرسندی نیافت. ناچار در پی دینی تازه در شام و حجاز می‌رفت.»
محمد بابایی
۱۴۰۲/۶/۲۲
کتاب بسیار خوبی بود و به نظر بنده در ۹۸٪ ان سعی شده بود واقعیت بیان شود البته در مورد اینکه پیامبر اسلام دستور حمله به ایران را صادر کرده یا فکر حمله به ایران را در سر داشته به نظر بنده اشتباه هست چرا که در سیره امامان شیعه و حتی فرامین قرانی،، حمله پیشدستانه محکوم و نادرست است مگر اینکه مسلمانان و به یقین برسند که دشمنان اسلام نقشه ضربه زدن یا نابودی وآنان اسلام را دارند. به نظر بنده خلفای قصب کننده خلافت، حمله به ایران را بخاطر افراط گرایی خود، در قالب رفتار اسلامی که از منظر خودشان،، درست میدانسته‌اند و برای جلب رضایت مسلمین و همچنین دور زدن قوانین اسلام به پیامبر نسبت داده‌اند... ممنون از خانم گوینده کتاب که بسیار شیوا و دلنشین خواندند ان شاءالله که از این دست کتابهای خوب از زبان ایشان بیشتر بشنویم...
ممنون
س دادگر
۱۴۰۲/۱/۱۲
درود کتاب راهی‌های عزیز
من نویسنده یا فردی که تحصیلات در زمینه تاریخ داشته باشم نیستم اما علاقمند به تاریخ هستم نمیتوانم نقدی کامل در رابطه با جزئیات داشته باشم اما بنظرم کتاب دو قرن سکوت کتاب بسیار جالبی است برای کسانی که می‌خواهند خلاصه‌ای از تاریخ کشور ایران و چگونگی ورود اسلام به این کشور را و
بدانند جالب خواندنی است البته لازم به ذکر است در بعضی از جاها کمی با تاریخ واقعی متفاوت است که می‌شود با نگاه کلی به موضوع متن از آن چشم پوشی کرد ولی من به شخصه زمانی که این کتاب را شنیدم و به لحظات تاریخی فکر کردم واقعا در دلم دردی عظیم حس کردم چون این چرخه تغییر تاریخی واقعا دردناک بود امیدوارم شما هم بشنوید و تأمل کنید. با آرزوی داشتن تاریخ شیرین برای همه ملت ها
SH
۱۴۰۱/۹/۲۴
اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم که کتاب دو قرن سکوت درباره چیست، باید این‌طور جواب بدهیم که شرح تاریخی وقایع سیاسی و اجتماعی ایران در دو قرن اول ورود اسلام، از زمان سقوط ساسانیان تا آغاز دولت طاهریان، اولین حکومت مستقل ایران بعد از ورود اسلام است. این تعریف یک‌خطی و کلی را روی جلد کتاب هم می‌بینیم. و ناگفته پیداست که در این دو سده اتفاق‌ها حادثه‌های بسیاری بر این سرزمین گذشته است، از جمله جنبش‌های سیاه‌جامگان و سپیدجامگان و تحرکات بابک خرمدین و افشین و مازیار.
دلیل پرداختن عبدالحسین زرین‌کوب به این بخش از تاریخ ایران این بود که عقیده داشت تاریخ‌نویسان از این برهه به سادگی عبور کرده و آنطور که باید، در نوشتن ماجراها حق مطلب را ادا نکرده‌اند...
Javad Sattary
۱۳۹۹/۶/۲۸
واقعا از سرکار خانم پریمون کمال تشکر را دارم. چندین بار خواسته بودم این کتاب را مطالعه کنم ولی بعلت سنگینی متنش نتونسته بودم ادامه بدم. از اینکه خانم پریمون اینقدر به مشتری ومخاطبش ارزش قائله که قبلا چندین بار کتاب رو خونده وتحقیق کرده که اینقدر اثر ارزشمندی از خود بجا گذاشته واقعا شگفت زده شدم. را ایکاش استاد زرینکوب زنده میشد وخودش یکبار دیگر این کتاب با بیان خانم پریمون میشنید.
خانم پریمون لطفا کتابهای سخت تاریخی ومذهبی را با بیان محکم وعالی خود برای ما قابل استفاده کن. بشما خواهر فرهیخته ودانشمند تبریک میگویم وافتخار میکنم.
لاله استعجاب
۱۳۹۹/۶/۲
سلام اقای عبدالحسین زرین کوب بعد از کتاب حاضر (دو قرن سکوت) مبادرت به نگارش دو کتاب ارزشمند دیگر به نامهای ایران پس از اسلام و کارنامه اسلام نمودند هر سه کتاب قبل از انقلاب نگازش شده و ابشان در دو کتاب بعدی گفته‌های خود را در کتاب دو قرن سکوت نقد و بر اغراق امیز بودن و عدم پژوهش کافی در مورد رفتار مسلمانان با ایرانیان در کتاب دو قرن سکوت اذعان مینمایند از شنوندگان محترم این کتاب خواهشمندم کتابهای کارنامه اسلام و ایران بعد از اسلام را از همین محقق و نویسنده گرانقدر ملاحظه و مطالعه نمایند در پایان از سرکار خانم اکرم پریمون بخاطر تسلط بر متن کتاب و لحن بسیار بجا که موجبات استفاده کامل از کتاب را فراهم اورد تشکر و قدردانی مینمایم.
حسین سلیمی
۱۴۰۲/۶/۹
این کتاب عالی بود با خوندن این کتاب متوجه تاریخ کشورم شدم ولی اصلا تو مخیلاتم نمیگنجه که با ظلمی که به ایران و ایرانی شده چطور مردم ایران بعد از دوباره به دست گرفتن ایران با عربهای آن زمان مراوده و معامله و نشست و برخواست داشته‌اند هر دین برای خودش قابل احترام باید باشد تا زمانی که آسیب به شخص ویا کسی نزد مگر نه اینکه قران در سوره بقره میفرماید لا اکراه فی الدین دین برای کسی تحمیسل نباید شود پس این همه جنگ بر سر مسلمان شدن ایرانیان برچه بود اگر بر سر دین نبود چرا پیامبران و امامان ما جلوی این حمله‌ها و غارتهای ایران را نمیگرفتند و فتوا نمیدادند اینها مسائل گنگی برای من در این کتاب بود
مشاهده همه نظرات 434

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دو قرن سکوت

برای دریافت کتاب صوتی دو قرن سکوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.