معرفی و دانلود خلاصه کتاب شیشه‌گرها

عکس جلد خلاصه کتاب شیشه‌گرها
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب شیشه‌گرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب شیشه‌گرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب شیشه‌گرها

کتاب شیشه‌گرها خلاصه‌ای از اثر دافنه دوموریه با همین نام است. وقایع کتاب به دوران انقلاب فرانسه باز می‌گردد و ماجرای خانواده‌ای فرانسوی را روایت می‌کند که حرفه‌ی آن‌ها شیشه‌گری است. شیشه‌گرها به نوعی بر اساس تاریخچه‌ی خانوادگی دوموریه شکل گرفته و اشاره‌ای به چگونگی مهاجرت اجدادش از فرانسه به انگلیس دارد. این اثر با بازنویسی کلاید نهرنز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب شیشه‌گرها

دافنه دوموریه (Daphne Du Maurier) نویسنده‌ی کتاب مشهور ربکا، در کتاب شیشه‌گرها (Glass Blowers) با یک تیر دو نشان زده. داستان، انقلاب فرانسه را به عنوان زمینه‌ی اصلی در خود جای داده و همزمان به ماجراهای خانواده‌ای فرانسوی می‌پردازد که به شغل شیشه‌گری و تولید اجناس لوکس برای طبقه‌ی مرفه مشغولند؛ درست مانند جد بزرگ دوموریه که استادی شیشه‌گر بود و در بحبوحه‌ی انقلاب به کشور انگلستان مهاجرت کرد. کتاب تصویری کامل از حال و هوای انقلاب فرانسه را پیش چشم خواننده ترسیم می‌کند. مخاطب با خواندن رمان شیشه‌گرها حقیقتاً خود را در میانه‌ی آشوب‌های سیاسی احساس می‌کند که مردم فرانسه در آن روزگار شاهدش بودند.

کشور در جنگ و نبرد است، هر روز اتفاقی تازه می‌افتد، ملکه‌ی نگون‌بخت ماری آنتوانت در انتظار مجازات با گیوتین است و هر لحظه امکان دارد ثبات سیاسی و اقتصادی کشور از هم فرو بپاشد. در کنار تمام این گرفتاری‌هاست که سروکله‌ی فردی ناشناس در خانواده‌ی بوسون پیدا می‌شود. او مدعی‌ست با آن‌ها پیوند فامیلی دارد؛ بنابراین بزرگِ خاندان به پاریس می‌رود تا صحت ادعای او را بررسی کند. دافنه دوموریه داستان را با روایت سرنوشت اعضای خانواده ادامه می‌دهد و به صورت همزمان رویدادهای انقلاب فرانسه را به تصویر می‌کشد.

کتاب شیشه‌گرها به عنوان خلاصه‌ای از رمان شیشه‌گرها توسط نشر نوژین و با ترجمه‌ی زکیه هدایتی در اختیار علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب شیشه‌گرها

  • دافنه دوموریه طرح‌های هیجان‌انگیزی می‌نوشت، در برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب بسیار ماهر بود، و همچنین نویسنده‌ای با اصالت بی‌باک به‌شمار می‌رفت.

خلاصه کتاب شیشه‌گرها برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن خلاصه کتاب شیشه‌گرها به دوستداران داستان‌های تاریخی و معمایی همراه با درون‌مایه‌ی اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

با دافنه دوموریه بیشتر آشنا شویم

دام دافنه دوموریه، در سال 1907 در خانواده‌ای اشرافی در لندن به‌دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو هنرپیشه بودند و پدربزرگش نقاش. پس از پایان تحصیلات در انگلستان، به فرانسه رفت و آنجا شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه کرد. اولین اثر وی در سال 1913 با عنوان «روح دوست‌داشتنی» منتشر شد. نوشتن داستان «ربکا» در سال 1938 او را به شهرت رساند و آلفرد هیچکاک با ساختن فیلمی بر اساس این داستان و همچنین داستان کوتاه «پرندگان»، دافنه دوموریه را به جهانیان معرفی کرد. او با سِر فردریک براونینگ از اعضای برجسته‌ی نیروی هوایی انگلستان ازدواج کرد و سه فرزند داشت. «پرواز شاهین» نام یکی دیگر از آثار مشهور اوست. دافنه دوموریه در سال 1989 درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب شیشه‌گرها می‌خوانیم

خانم سوفی دووال (متولد در خانواده بوسون) زنی هشتاد ساله که گیس‌سفید خانواده دووال است نامه‌ای از طرف دختر متأهل پنجاه ساله خود، زویی روزیو که در پاریس زندگی می‌کند، دریافت کرد.

زویی در نامه نوشته بود با فردی به نام لویی ماتورین بوسون ملاقات کرده است، او ادعا کرده بود پدرش آقای روبرت ماتورین بوسون شیشه‌گر ماهری بود که در حکاکی بر بلور تخصص داشت و در سنت کلود، کارگاه ریخته‌گری سلطنتی کار می‌کرد. لویی به او گفته بود، هنگامی که پنج سال داشت پدرش را از دست داد و تمام بستگان او را در سال‌های اولیه عصر وحشت و انقلاب کبیر فرانسه قتل عام کرده بودند. معلوم شد که روبرت ماتورین بوسون برادر خانم سوفی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب شیشه‌گرها
نویسنده،
مترجمزکیه هدایتی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات27
زبانفارسی
شابک978-622-287-015-7
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب شیشه‌گرها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب شیشه‌گرها

برای دریافت خلاصه کتاب شیشه‌گرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.