معرفی و دانلود خلاصه کتاب زنان کوچک

عکس جلد خلاصه کتاب زنان کوچک
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب زنان کوچک

پرسه در دنیای زنانگی و شجاعت ... خلاصه کتاب زنان کوچک، چکیده‌ای از اثر جاودانه‌ی لوئیزا می الکات، داستانی جذاب برای کتابخوانان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک ا‌ست که به حق در زمره‌ی محبوب‌ترین آثار ادبی آمریکا قرار گرفته. کتاب حاضر انتخاب مناسبی برای همه‌ی کسانی‌ست که فرصت کافی برای مطالعه‌ی نسخه‌ی اصلی و مفصل آن را ندارند.

درباره‌ی خلاصه کتاب زنان کوچک

جنگ داخلی آمریکا، بلندپروازی‌های چهار خواهر نوجوان و عشق بدون قیدوشرط آن‌ها به مادری دلسوز و فداکار، سوژه‌های اصلی خلاصه کتاب زنان کوچک (Little Women) هستند. اثری که برای همیشه نام لوئیزا می الکات (Louisa May Alcott) را در خاطر دوستداران ادبیات کلاسیک جاودانه کرد و موجی نو میان زنان و دختران جوان در سرتاسر جهان به راه انداخت. کتاب زنان کوچک داستانی درباره‌ی زندگی‌ست، با تمام شادی‌ها و غم‌هایش. شاید به همین خاطر است که علی‌رغم گذشت سالیان دراز از زمان نگارش کتاب که به سال 1868 میلادی باز می‌گردد، هنوز هم این‌چنین محبوب است و خوانندگان بی‌شماری مجذوب روایت ساده و دلنشین کتاب زنان کوچک هستند. نکته‌ی دیگری که باعث جذابیت دوچندان اثر لوییزا می الکات شده، این است که کتاب زنان کوچک به نوعی الهام‌گرفته از زندگی واقعی خود اوست و بسیاری از شخصیت‌های داستان برگرفته از دوستان و آشنایان الکات هستند.

کتاب زنان کوچک باعث شد زنان زیادی به نویسندگی روی بیاورند و به دنبال ایجاد نقش‌های اجتماعی جدید برای خود باشند. مشاهیری از جمله مارگارت اِتوود و جی کی رولینگ، به تأثیر جو یا ژوزفین (یکی از چهار خواهر داستان زنان کوچک) و نقش این شخصیت بر دیدگاه‌ها و پیشرفت هنری خود اشاره کرده‌اند.

کتاب حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب اصلی زنان کوچک بازنویسی شده که داستانی بلند است و خرده‌روایت‌های بسیاری را در دل خود جای داده. نشر نوژین با هدف فراهم آوردن امکان مطالعه‌ی شاهکارهای ادبیات جهان برای کسانی که فرصت مطالعه‌ی این آثار بلند داستانی را ندارند، کتاب زنان کوچک را به صورت خلاصه‌کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار داده و نیلوفر شیرازیان بازنویسی این اثر را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب زنان کوچک

  • کتاب زنان کوچک اسطوره‌ی زنان آمریکایی است. (مدلون بدل)
  • یکی از محبوب‌ترین رمان‌هایی که تا کنون نوشته شده. (آمازون)
  • یک اثر کلاسیک برای تمامی زمان‌ها، کتاب زنان کوچک داستان عشق و خانواده است. (آمازون)

افتخارات کتاب زنان کوچک

  • قرار گرفتن در فهرست کتاب‌هایی که بیشترین تعداد خواننده را به خود جذب کرده‌اند، توسط روزنامه‌ی نیویورک تایمز در سال 1927
  • ترجمه به بیش از پنجاه زبان زنده‌ی دنیا
  • جزو بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی آمریکایی به انتخاب PBS’s The Great American Read
  • حضور در فهرست برترین رمان‌های انگلیسی‌زبانِ نشریه‌ی گاردین

اقتباس‌های سینمایی و هنری از کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک الهام‌بخش فیلم‌ها، سریال‌ها، نمایشنامه‌ها و آثار موزیکال متعددی بوده که در ادامه به برخی از مهم‌ترین اقتباس‌های آن اشاره می‌شود:

  • اجرای اولین نمایش در برادوی، سال 1912
  • فیلم صامت ساخته شده در سال 1918
  • اولین نسخه‌ی فیلم صدادار با بازی کاترین هپبورن، 1933
  • اولین اقتباس در قالب فیلم رنگی با بازی الیزابت تایلور، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، 1949
  • فیلم سینمایی بر اساس داستان کتاب زنان کوچک در سال 2019 با بازی اما واتسون و مریل استریپ، نامزد شش جایزه‌ی اسکار
  • ساخت چهار سریال توسط بی‌بی‌سی بر اساس کتاب زنان کوچک
  • اجرای تئاتر موزیکال زنان کوچک در برادوی با 137 اجرا

خلاصه کتاب زنان کوچک مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی خلاصه کتاب زنان کوچک به دوستداران ادبیات کلاسیک و علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های خارجی پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر فرصت اندکی برای مطالعه و کتابخوانی در اختیار دارید و درعین‌حال می‌خواهید مروری بر آثار کلاسیک دنیای ادبیات داستانی داشته باشید، از خواندن این اثر لذت خواهید برد.

با لوئیزا می الکات بیشتر آشنا شویم

لوییزا می الکات داستان‌نویس و شاعر آمریکایی است که در سال 1832 متولد شد. زندگی وی شباهت زیادی به قهرمانان کتاب مشهورش «زنان کوچک» دارد، چرا که او نیز مجبور شد به خاطر کمک به خانواده از سنین کودکی کار کند. لوییزا می الکات سه خواهر داشت و نگارش کتاب زنان کوچک را در منزل خانوادگی‌شان آغاز کرد. پس از موفقیت چشمگیر این کتاب، کتاب‌های «زنان خوب»، «مردان کوچک» و «پسران جو» را به عنوان دنباله‌ای برای کتاب اول به رشته‌ی تحریر در آورد. او یک فمینیست دو آتشه بود و تا آخر عمر مجرد باقی ماند، همچنین نقشی فعال در جنبش‌های آزادی‌خواهی زنان داشت. لوییزا می الکات چندین رمان و مجموعه داستان کوتاه را نیز در کارنامه‌ی خود دارد و برخی از آثارش را با نام مستعار A. M. Barnard به انتشار رساند.

در بخشی از خلاصه کتاب زنان کوچک می‌خوانیم

آشنایی جو و آقای لورنس آهسته‌آهسته راه تمام دخترها را به آن خانه گشود؛ چرا که خانه‌ی عظیم لورنس‌ها برای هر یک از آن‌ها از جاذبه‌ای برخوردار بود. جو با تمام وجود از کتاب‌خانه‌ی عظیم خانه لذت می‌برد، مگ در گلخانه‌ی پرگل‌وگیاه قدم می‌زد و ایمی غرق زیبایی نقاشی‌های روی دیوار می‌شد؛ با این حال بت کوچک و خجالتی دیرتر از بقیه‌ی خواهرهایش پا به آن خانه گذاشت. پیانویی عظیم و زیبا در آن خانه وجود داشت که بت در رؤیاهایش آن را می‌دید، اما حساسیت آقای لورنس نسبت به موسیقی او را از دست‌یابی به آرزویش بازمی‌داشت.

آقای لورنس که به ترس و دلهره‌ی بت پی برده بود، روزی برای ملاقات با خانم مارچ به خانه‌ی آن‌ها آمد. خانم مارچ و آقای لورنس مشغول گفت‌وگو شدند و از هر دری سخن گفتند تا عاقبت پیرمرد با صدایی که به گوش اهالی خانه می‌رسید گفت: «پسرک دیگر حواسش پرت موسیقی نیست و بیش‌تر به درس‌ومشقش می‌رسد، اما راستش را بخواهید آن پیانوی بزرگ بی‌استفاده گوشه‌ی خانه افتاده و می‌ترسم از کوک بیافتد، آیا یکی از دخترخانم‌های شما تمایلی به نواختن آن دارد؟ هر وقتی از روز که دلشان بخواهد می‌توانند به داخل خانه بیایند و سراغ پیانو بروند؛ من همیشه در اتاق مشغول مطالعه‌ام و لوری هم سرش گرم کارهایش است.»

بت که با دقت به صحبت‌های پیرمرد گوش داده بود، خجالت‌زده قدم به داخل اتاق گذاشت و با صدایی که از اشتیاق لبریز بود گفت: «اگر اطمینان دارید که صدای پیانو زدنم به گوش کسی نمی‌رسد، با کمال میل به خانه‌تان خواهم آمد.»

و این‌گونه بت گاه‌وبیگاه بی‌آنکه با کسی مواجه شود به خانه‌ی لورنس‌ها می‌رفت و خودش را با پیانوی بزرگ خانه سرگرم می‌کرد؛ اما دخترک نمی‌دانست که آقای لورنس هر بار در اتاقش را باز می‌گذارد تا آوای موسیقی به گوشش برسد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب زنان کوچک
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-622-94650-9-7
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب زنان کوچک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب زنان کوچک

برای دریافت خلاصه کتاب زنان کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.