معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها

خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها، مختصری از دو رمان مشهور ایوان تورگنیف است که فضایی واقع‌گرایانه، رمانتیک و سیاسی دارند. رمان آشیانه اشراف روایت زندگی لاورتسکی متشخص است که در عشق شکست خورده، اما وقتی از پاریس به روسیه بازمی‌گردد عاشق زن دیگری می‌شود. رمان پدرها و پسرها هم داستان دانشجوی جوانی است که به همراه دوستش برای مدتی به خانه‌ی پدری‌اش می‌آید، اما به خاطر عقایدش به‌مرور با پدرش دچار تعارض می‌شود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها

فیودور ایوانیچ لاورتسکی، قهرمان رمان صوتی آشیانه اشراف (Home of the Gentry)، فردی تحصیل‌کرده و متشخص است. او در کودکی مادرش را از دست داده و زیر دستِ عمه‌ی سخت‌گیرش بزرگ شده. لاورتسکی برای ادامه‌ی تحصیل به مسکو می‌رود و در آنجا شیفته‌ی دختر زیبایی به نام واروارا پاولوونا می‌شود. این دو خیلی زود با یکدیگر ازدواج می‌کنند و برای کار و زندگی به پاریس می‌روند. واروارا پاولوونا مهماندار یکی از سالن‌های معروف پاریس می‌شود و به شهرت می‌رسد. او به‌مرور با یکی از مشتریان آنجا صمیمی شده و پس از مدتی لاورتسکی را ترک می‌کند. لاورتسکی شکست‌خورده و مغموم به روسیه و ملکش بازمی‌گردد. او روزی اتفاقی، نوه‌ی عمویش لیزا را می‌بیند. لاورتسکی در همان برخورد اول عاشق لیزای جوان و شدیداً مذهبی می‌شود، دختری که هیچ شباهتی به واروارا پاولوونای او ندارد...

در خلاصه رمان صوتی پدرها و پسرها (Fathers and Sons)، آرکادی، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه به همراه دوست صمیمی‌اش بازاروف به خانه‌اش بازمی‌گردد. نیکلای، پدر آرکادی، با روی خوش به استقبال این دو جوان می‌رود و از آن‌ها در ملکش پذیرایی می‌کند. مشکل از جایی آغاز می‌شود که این دو از عقاید فلسفی و سیاسی‌شان صحبت و به‌شدت از آن دفاع می‌کنند: نهیلیسم. عقیده‌ی رادیکال آن روزها که خیلی از تحصیل‌کردگان را به خود جذب می‌کرد. نیکلای کم‌کم از عقاید پسرش ناراحت می‌شود و احساس بدی پیدا می‌کند. او که همیشه سعی می‌کرد به‌روز باشد، حالا حس می‌کند عقایدش در قیاس با دو جوان منسوخ به نظر می‌رسد. کمی بعد آرکادی و بازاروف به شهر دیگری می‌روند تا یکی از اقوام را ببینند. آن‌ها در آنجا با دختری اشراف‌زاده به نام آنا آشنا می‌شوند و هر دو به او دل می‌بازند...

در خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها، دو تا از بهترین و مشهورترین رمان‌های ایوان تورگنیف (Ivan Turgenev) روایت می‌شوند. تورگنیف مثل همیشه سبکی رئالیستی دارد و داستان‌هایی عاشقانه را در بستری سیاسی و اجتماعی روایت می‌کند. هر دوی این داستان‌ها درون‌مایه‌ی دیگری هم دارند که قصه‌ها حول آن شکل می‌گیرند: تناقض. در آشیانه اشراف، لاورتسکی به دو زن متضاد هم عشق می‌ورزد؛ یکی مذهبی و فداکار و دیگر غیرمذهبی و خیانت‌کار. داستان پدرها و پسرها هم روایتگر تناقض نسل‌هاست، تعارض عقاید جدید و عقاید کهنه‌ی گذشته. به خاطر همین پیچیدگی‌ها و کشمکش‌های روایی است که این رمان‌ها از پر خواننده‌ترین آثار قرن نوزدهم روسیه بودند و همیشه با تحسین خوانندگان و منتقدان روبه‌رو شده‌اند.

کتاب گویای آشیانه اشراف و پدرها و پسرها را لیدا طرزی ترجمه، محسن خدری روایت و نشر نیستان منتشر کرده است.

اقتباس‌ها از کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها

  • در سال 1916 ولادیمیر ربکیف، آهنگساز و پیانیست روسی، اپرایی بر اساس رمان آشیانه اشراف ساخت.

  • در سال 1969 آندری کونچالوفسکی فیلمی سینمایی از همین رمان اقتباس کرد. در این فیلم ایرینا کوپچنکو و نیکیتا میخالکوف بازی می‌کردند.

  • برایان فریل، نمایشنامه‌نویس مشهور ایرلندی، در سال 1987 نمایشنامه‌ای بر مبنای رمان پدرها و پسرها نوشت و در سالن رویال نشنال تئاتر لندن به روی صحنه برد.

  • در سال 1988 نمایش دیگری از همین رمان اقتباس شد و در کانادا به روی صحنه رفت. این نمایش «هیچ‌چیز مقدس نیست» نام داشت و جورج واکر نویسنده‌ی آن بود. واکر به خاطر این اقتباس چندین جایزه برد و بعدها آن را در آمریکا هم اجرا کرد.

خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این خلاصه کتاب گویا را به دوستداران ادبیات روسیه و رمان‌های کلاسیک توصیه می‌کنیم.

با ایوان تورگنیف بیشتر آشنا شویم

ایوان سرگیویچ تورگنیف (1883-1818)، شاعر، نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس بزرگ روسی بود. او از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان روسی در دنیا است و خیلی از آثارش به زبان‌های دیگر ترجمه شده و یا مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. تورگنیف مثل خیلی از هم‌عصرانش نویسنده‌ای واقع‌گرا بود ولی برخلاف آن‌ها نوشته‌هایش سویه‌های مذهبی نداشتند، بلکه بیشتر مؤید دیدگاه‌های اجتماعی، معتدل، بدون تبعیض و البته بدبینانه‌ی او بودند. «شکارچی در سیاه روشن»، «پدرها و پسرها» و «خاک غریب» ازجمله آثار تحسین‌شده‌ی او محسوب می‌شوند. تورگنیف در سال 1879 از دانشگاه آکسفورد دکترای افتخاری دریافت کرد. آیزایا برلین نگاه انسانی، تکثرگرا، اصلاح‌طلبانه و غیرانقلابی ایوان تورگنیف را می‌ستود و او را معرف بهترین جنبه‌های ادبیات روسیه می‌دانست.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها می‌شنویم

پاول پتروویچ هم مانند برادر کوچکترش نیکولای، تحصیلات اولیه‌اش را در منزل آغاز کرد. او از همان بچگی بسیار زیبا بود، اعتماد به نفس بالایی داشت و شوخ‌طبع بود. به محض آنکه حکم افسری‌اش را گرفت، وارد جامعه شد و هر آتشی که خواست، سوزاند. زن‌ها برایش سر و دست می‌شکستند و مردها به او حسودی می‌کردند. پاول پتروویچ، با برادرش نیکولای که عاشقانه دوستش داشت، در یک خانه زندگی می‌کردند، ولی نیکولای ساده و معمولی هیچ شباهتی به او نداشت. پاول پتروویچ، هیچوقت بعد از ظهرها در خانه نمی‌ماند. او به چالاکی و جسارت شهره بود. در 28 سالگی، به درجه‌ی سروانی رسید و آینده‌ی دخشانی پیش‌رویش بود. ولی ناگهان، همه چیز تغییر کرد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
29 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش یک تا شش
48 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش هفت تا شانزده
35 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش هفده تا بیست‌وپنج
26 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش بیست‌وشش تا بیست‌ونه
30 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش سی تا سی‌و‌چهار
38 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش سی‌و‌پنج تا سی‌و‌نه
22 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش چهل تا چهل‌ودو
28 دقیقه
آشیانه اشراف - بخش چهل‌وسه تا پایان
35 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش یک تا شش
41 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش هفت تا یازده
36 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش دوازده تا شانزده
36 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش هفده تا نوزده
42 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش بیست تا بیست‌ویک
41 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش بیست‌ودو تا بیست‌وچهار
28 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش بیست‌وپنج تا بیست‌وشش
38 دقیقه
پدرها و پسرها - بخش بیست‌وهفت تا پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها
نویسنده
مترجملیدا طرزی
راویمحسن خدری
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آشیانه اشراف و پدرها و پسرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.