معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی فان مرمری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی فان مرمری
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی فان مرمری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی فان مرمری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی فان مرمری

خلاصه کتاب صوتی فان مرمری، چهارمین اثر ناتانیل هاثورن، رمانی‌ست تخیلی و نمادین که با فضای گوتیک خود به‌نوعی با دوران شکوفایی هنر در اروپا گره خورده. از سوی دیگر، عشق، جادو و مسیحیت ستون‌های اصلی این کتاب را می‌سازند. خلاصه کتاب حاضر شما را با یکی از برجسته‌ترین آثار ادبیات کلاسیک آشنا می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی فان مرمری

داستانی نیمه‌تمثیلی و نیمه‌تخیلی که تأثیر اندیشه‌های فرهنگی اروپا را بر اخلاق آمریکایی نشان می‌دهد. «مریم»، «هیلدا»، «کنیون» و «دوناتلو» دوستانی هستند با عقاید گوناگون که زندگیشان طی ماجراهای عجیبی دگرگون می‌شود. درست وقتی که در حال بازدید از یک گالری هنری هستند و مجذوب یک مجسمه‌ی مرمری شده‌اند؛ ناگهان با مدل مریم روبه‌رو می‌شوند! البته این نخستین آشنایی مریم با مدلش نیست. پیش از این نیز، هنگامی که داشتند از گوردخمه‌ی کالیکتوسِ یکم دیدن می‌کردند، مریم یکباره ناپدید می‌شود اما پس از آنکه مجدداً به دوستانش می‌پیوندد، ادعا می‌کند که مردی در تاریکی او را راهنمایی کرده است. ناتانیل هاثورن (Nathaniel Hawthorne) در خلاصه کتاب صوتی فان مرمری (The marble faun) به کمک شخصیت‌هایی که هر یک به کشور و فرهنگ خاصی تعلق دارند، می‌کوشد تا ابعاد اجتماعی و هنری برخورد بین کشورها را به نمایش بگذارد.

در این داستان تأثیر دین را به‌وضوح بر اندیشه و رفتار شخصیت‌ها می‌بینید. همچنین از همان ابتدای خلاصه کتاب صوتی فان مرمری رگه‌هایی از عشق را بین قهرمانان داستان احساس می‌کنید. دوناتلو عاشق مریم است اما مریم علاقه‌ی او را جدی نمی‌گیرد. کنیون هم به هیلدا علاقه دارد اما گویا هیلدا درون خود علاقه‌ای نسبت به او احساس نمی‌کند. ناتانیل هاثورن فضای رازآلود داستان را به هنر و تاریخ پیوند زده است. رفته‌رفته ماجرا رنگ جنایی هم گرفته و حتی پای نیروهای شیطانی به داستان باز می‌شود.

مخاطبانی که علاقه‌مند به آشنایی با این رمان هستند اما فرصت کافی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با شنیدن خلاصه کتاب صوتی فان مرمری، به طرح اصلی و ساختار کلی رمان پی ببرند. اثر حاضر از مجموعه‌ی چکیده‌ پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز گزینش و گردآوری آن را به عهده داشته. این خلاصه کتاب را با برگردان فاطمه عبدی‌زاده و خوانش سحر بیرانوند از سوی انتشارات نوژین می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه هستند. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند.؛ فقط کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازید. «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب فان مرمری

  • در سال 1977، براساس این رمان، یک مینی سریال ایتالیایی در سه قسمت به کارگردانی سیلوریو بلازی تولید شد.
  • اپرایی براساس این رمان با موسیقی الن بندر و لیبرتو جسیکا تردوی در سال 1996 روی صحنه رفت.

در نکوداشت کتاب فان مرمری

  • توصیفات قوی ناتانیل هاثورن از رم و ایتالیا در نوع خود نادر است! (آنتونی ترولوپ)

خلاصه کتاب صوتی فان مرمری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک آمریکایی، به‌ویژه داستان‌های تخیلی و فانتزی لازم است حداقل یکبار شنیدن خلاصه کتاب صوتی فان مرمری را تجربه کنند.

با ناتانیل هاثورن بیشتر آشنا شویم

ناتانیل هاثورن، زاده‌ی 4 ژوئیه‌ی سال 1804، یکی از نویسنده‌های تأثیرگذار ادبیات آمریکاست که در قرن نوزدهم می‌زیست. اگرچه اجداد این نویسنده‌ی برجسته، از افراد شناخته‌شده‌ و مشهور آمریکا بودند، اما خودش راه انزوا را پیش گرفت تا سال‌ها در تنهایی به مطالعه‌ی آثار بزرگان و خلق شاهکارهای ادبی مشغول باشد. از جمله مهم‌ترین کتاب‌های ناتانیل هاثورن می‌توان به «داغ ننگ» و «خانه‌ی هفت شیروانی» اشاره کرد. این نابغه‌ی رمان‌نویسی در 19 ماه مه‌ی سال 1846 در نیوهمپشایر آمریکا درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی فان مرمری می‌شنویم

یک روز مریم و دوناتلو در حال پیاده‌روی هستند. او طبق معمول در حال ابراز عشق به مریم و مریم هم طبق معمول در حال رد کردن این احساس است. آن‌ها به گروه نوازنده‌ای می‌رسند که در حال نواختن موسیقی شادی هستند دوناتلو تحت تأثیر موسیقی شروع به رقصیدن می‌کند. مریم کنار می‌ایستد و در کمال تعجب می‌بیند که رقصنده‌ای جست‌وخیزکنان روبه‌روی او لباسش را به تندی در هوا تکان می‌دهد. او مدل است! وقتی دوناتلو می‌خواهد کنار مریم بنشیند مریم می‌گوید «همین الان باید بروی!» دوناتلو زمزمه می‌کند «آن شخص که آنجا در سایه ایستاده و به تو اشاره می‌کند که دنبالش بروی کیست؟» مریم پاسخ می‌دهد «هیس، تنهایم بگذار! زمان تو به سر رسیده؛ الان نوبت اوست.» دوناتلو بانگ برمی‌آورد «از او متنفرم» مریم در پاسخ می‌گوید «اگر راضی می‌شوی باید بگویم من هم از او متنفرم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فان مرمری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی فان مرمری
نویسنده،
مترجمفاطمه عبدی زاده
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی فان مرمری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی فان مرمری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی فان مرمری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.