معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا

هارون هیوبی در خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا که نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی یک تدتاک آموزنده و تأمل‌برانگیز است، نشان می‌دهد که رفتار استعمارگران با مردمان کشورهای بومی‌ای که به تصرفشان دست می‌یازیدند، غالباً بی‌رحمانه‌تر از چیزی بوده است که گمان می‌رود.

درباره خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا:

هارون هیوبی (Aaron Huey) در خلاصه کتابی که پیش رو دارید، با بررسی برهه‌هایی از تاریخ نه چندان دورِ قبایل سرخپوستی چون سو و لاکوتا، رفتار ظالمانه‌ی اقوام مهاجمِ استعمارگر با ایشان را با دقت ترسیم می‌کند. در این مسیر او بیش از هر چیز به مستندات تاریخی تکیه می‌زند و با لحن تأثیرگذار و ترغیب‌کننده‌ی خود، در گشت‌وگذاری کوتاه به ما آنچه را که در زمان‌های گذشته بر اقوام بومی آمریکا گذشته است، نشان می‌دهد.

در این بین او به طور خاص بر مفاد چند معاهده‌ی خاص تمرکز می‌کند که میان دولت‌های غربی و قبایل بومی منعقد گشتند؛ معاهداتی که به زعم هیوبی، جملگی پوششی برای کشتار و یا استثماری بودند که انتظار بومیان را می‌کشید.

آغاز این بررسی تاریخی در کتاب اسیرهای جنگی بومی آمریکا (America's native prisoners of war) از سال 1824 است و پایان آن در سال 1980؛ زمانی که دادگاهی در آمریکا، در جریان دعوایی حقوقی میان قبلیه‌ی سو و دولت ایالات متحده، به بررسی و قضاوت در باب یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های قضایی در تاریخ معاصر این کشور نشست...

خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تاریخ جهان اصلی‌ترین مخاطبین کتاب حاضر از هارون هیوبی هستند.

با هارون هیوبی بیشتر آشنا شویم:

او هنرمند، نویسنده و کنشگر اجتماعیِ اهل آمریکاست. عمده‌ی شهرت هیوبی به سبب همکاری‌اش با نشریه‌ی معتبر نشنال جئوگرافیک به عنوان عکاس به دست آمده. در این حیطه‌ی هنری، او از جوایزی از قبیلِ World Press Photo را نیز به دست آورده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا می‌شنویم:

یه نگاهی به خودمون بندازیم. به مدرسه‌های خصوصی می‌ریم، امکانات رفاهی داریم، تو جیبمون پول داریم. درواقع ماییم که بهترین قسمت غذا رو برداشتیم. برای همین می‌خوام از مردمی حرف بزنم که همه‌چی رو باختن تا ما ببَریم. و این فقط در مورد مردم لاکوتا نیست. راجع به تمام مردم بومی دنیاست.

بخشی از تاریخ رو که از دوستان و خانواده‌ی لاکوتاییِ خودم یاد گرفتم بهتون می‌گم. این یه جدول زمانیه از معاهده‌هایی که امضا شده، معاهده‌هایی که شکسته شده و کشتارهایی که به عنوان نبرد جا زده شده. از 1824 شروع می‌کنم. «اداره‌ی امور بومی‌ها» به عنوان یکی از بخش‌های وزارت جنگ تأسیس شد و فضای تهاجمی ما علیه بومی‌های آمریکا رو راه انداخت. 1851: اولین معاهده‌ی «فورت لارمی» که به‌وضوح مرزهای قبیله‌ی لاکوتا رو مشخص کرده بود امضا شد. بر اساس معاهده، اون سرزمین‌ها کشور مستقلی محسوب می‌شدن...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
قسمت یک
8 دقیقه
قسمت دو
6 دقیقه
قسمت سه
8 دقیقه
قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا
نویسنده
راوینوشین خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی اسیرهای جنگی بومی آمریکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.