معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم
قیمت:
۴۰۰۰ ۲,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم

کنترل رفتار وقتی یک توده‌ی آتش‌زای متحرک از خشمی سرشار هستید، می‌تواند امری دشوار و چالشی باشد. در خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم نوشته‌ی ویلیام دویل جنتری راهکارهای ساده و در عین حال کارآمدی را برای رفع‌ورجوع خشم خود می‌شنوید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم

همه‌ی ما می‌دانیم خشم چیست و بلااستثناء آن را تجربه کرده‌ایم. چه به‌عنوان یک احساس زودگذر و چه در هیبت خشمی تمام‌عیار. خشم یک احساس کاملاً طبیعی و معمولاً سالم انسانی است. اما هنگامی که از کنترل خارج می‌شود ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری را با خود به همراه داشت باشد. ویلیام دویل جنتری (William Doyle Gentry) در خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم راهکارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید هیولای خشمگین درون خود را رام و آرام کنید. این کتاب صوتی بخشی از مطالب کتاب مدیریت خشم به زبان آدمیزاد (Anger management for dummies) را در بر می‌گیرد.

اما کلمه‌ی خشم به معنای دقیق و علمی چیست؟ به گفته‌ی دکتر چارلز اسپیلبرگر، روانشناس متخصص در این حوزه، خشم یک حالت احساسی است که شدت آن می‌تواند از تحریک خفیف تا عصبانیت شدید متغیر باشد. مانند سایر احساسات، خشم نیز با تغییرات فیزیولوژیکی و بیولوژیکی همراه است. هنگامی که عصبانی می‌شوید، ممکن است ضربان قلب و فشار خونتان بالا رود، همان‌طور که سطح هورمون‌های انرژی در بدنتان مانند آدرنالین افزایش می‌یابد.

خشم می‌تواند ناشی از رویدادهای بیرونی و یا درونی باشد. شما ممکن است از یک شخص خاص مانند یک همکار یا والدین خود یا چیزی همچون ترافیک و تأخیر پروازتان عصبانی باشید. و یا ممکن است خشمتان ناشی از نگرانی یا فکر کردن درمورد مشکلات شخصی‌تان باشد. ویلیام دویل جنتری در کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم به شما می‌آموزد که چگونه جهان اطرافتان را به نفع آرامش و خوشبختی خود دستخوش تغییر کنید.

نشر صوتی نوین کتاب گویا با همکاری انتشارات آوند دانش ترجمه‌ی عزیزالله سمیعی و سعید گرامی را از این اثر در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر نموده‌اند. کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم را با صدای مصطفی هرآیینی می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر خشم جزو ویژگی‌های کلیدی شخصیت شما به شمار می‌رود و دوست دارید روشی کاربردی را برای کنترل و مدیریت آن بیاموزید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با ویلیام دویل جنتری بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و روان‌پزشک بالینی اهل آمریکا اکنون مدیریت مؤسسه‌ای روانشناسی به‌نام «زندگی عاری از خشم» را بر عهده دارد. او همچنین عضویت در انجمن روان‌شناختی آمریکا و سردبیری مجله‌ی پزشکی هسته‌ای ژورنال آو نوکلیر مدیسین را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. ویلیام دویل جنتری در طی چندین دهه فعالیت خود آثار بسیاری در زمینه‌ی کنترل خشم، رفتاردرمانی و روانشناسی بهداشت تألیف و منتشر کرده و تا کنون کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی زیادی برای علاقه‌مندان تازه‌کار و متخصصان حرفه‌ای در سراسر جهان برگزار کرده است. «بدون خشم» و «وقتی کسی که دوستش دارید خشمگین می‌شود» عناوین دیگر آثار ویلیام دویل جنتری هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم می‌شنویم

مطمئنم بچه‌ای را دیده‌اید که در یک جای عمومی همه‌چیز را در اطراف خود به هم ریخته و جیغ می‌زند. این بچه خسته و خشمگین است. هیچ‌کدام از کارهایی که والدینش می‌کنند او را راضی نمی‌کند و اگر فقط یک ثانیه در یک جا آرام نگه‌اش دارند، مانند یک عروسک پارچه‌ای در آغوش مادر، به خواب می‌رود. این داستان را با دور تند بیست یا سی سال به جلو ببرید. افراد بزرگسال بسیاری را خواهید دید که حال همان بچه را دارند. به خودشان پیچ و تاب می‌دهد، چون خسته‌اند و کم‌خوابی دارند. خواب کم و سبک باعث می‌شود که انسان تحریک‌پذیر باشد و همین عامل بروز خشم است. در این بخش درباره‌ی نقشی حیاتی که استراحت و خواب مناسب در مدیریت خشم باز‌ی صحبت خواهم کرد. به شما خواهم گفت که چطور باید بهداشت خواب خوب را رعایت کنید و معنی این چیست. متوجه خواهید شد که چطور به علائم بدن خود که به شما می‌گوید حالا وقت استراحت است. توجه کنید، با اطلاعاتی که در این فصل است، دیگر روی دنده‌ی چپ از خواب بیدار نخواهید شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
فصل یک: مدیریت استرس - بخش اول
21 دقیقه
فصل یک: مدیریت استرس - بخش دوم
31 دقیقه
فصل دو: مدیریت شیمی بدن
53 دقیقه
فصل سه: افزودن توازن به زندگی خود
43 دقیقه
فصل چهار: داشتن خواب خوش در شب
31 دقیقه
فصل پنج: نگاه به نیروی برتر
56 دقیقه
فصل شش: حفظ خوش‌خلقی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم
نویسنده
مترجمعزیزالله سمیعی، سعید گرامی
راویمصطفی هرآیینی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۴۰۰۰ ۲,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم

رضا میری
۱۴۰۲/۲/۲۹
با سلام و درود و تشکر ویژه از عوامل محترم کتابراه
این کتاب در کنار بیان کنترل عوامل خشم به کنترل و حذف عادات بد و مخرب از جمله مصرف مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی و مصرف بی اندازه کافئین هم اشاره دارد. همچنین موارد جالبی برای کنترل افسردگی را بیان می‌کند مثل اینکه اگر دور و بر ما را افراد خوشبین و
با نشاط پر کنند ما هم به مرور خصلت و خصوصیت آن‌ها را دریافت میکنیم و چنانچه اوقاتمان را با افراد بد بین و نالان پر کنیم ما هم در مدت زمان کوتاهی تحت الشعاع آنان قرار خواهیم گرفت. همینطور نکته جالبی که در مورد عادات بیان شده این است که شروع نکردن به انجام عادتی به مراتب از ترک آن آسان‌تر است. در مجموع این کتاب برای همه افراد می‌تواند مفید واقع گردد به خصوص نوجوانان و جوانانی که در ابتدای شروع زندگی اجتماعی خود هستند و با خطرات زیادی از جمله اعتیاد به انواع و اقسام موارد نامطلوب قرار دارند. با سپاس فراوان
آنیتا ارزانی
۱۴۰۲/۱/۱۲
💜سپاس فراوان از کتابرآه سفیر آگاهی
✔چه در خانواده و چه در جامعه، آدم خشمگین مورد سرزنش بوده و هست. چیزی غیر منتظره که در این کتاب مرا به تفکر واداشت این بود که خشمگین شدن سرزنش ندارد!؟ امری است کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر. جالبتر اینکه کم کم از تراکم استرسهای کوچک به کوهی مخرب تبدیل میشود. با و و
تغییر شیوه‌های رایج بی نتیجه در زندگی میتوان استرس‌ها را تحت کنترل گرفت تا تبدیل به خشمی افسار گسیخته نشوند.
✔نویسنده تاکید دارد که خشم را سرکوب نکنیم تا مانند ماگما زیر پوسته‌ی روانمان بسوزد گاهی در شکل جبران ناپذیری بسوزاند
✔ از درمان "سرماخوردگی روانی"صحبت کرده، افسردگی را یک فقدان پر معنی میداند، در مورد جابجایی درمانی راهنمایی‌های مهمی دارد، از احتراق روحی سخن به میان آورده.
کلا اینکه آموزش مدیریت خشم با علم و عمل در کتاب، راهگشای داشتن روانی آرام و هدیه یک زندگی بدون پشیمانی است. پشیمانی سوهان روح است، بدون خون میخراشد.
سپیده کهنمویی
۱۴۰۲/۱/۲۴
کتاب مفیدی است بخصوص که علائم و روش درمانی را به تفکیک ارائه میدهد. خلاصه خوب و کافی است. این نکته که خشم میتواند علامت افسردگی مزمن باشد برایم جالب بود. کاش مترجمان در انتخاب کلمات دقت بیشتری میکردند. ارضا به جای رضایت در جای جای متن به کار رفته است در حالی که با وجود هم خانواده بودن دو واژه معنای متفاوتی دارند. یا واژه مخلفات که مرتب تکرار میشد کاملا اعصاب خردکن بود. یک نکته دیگر خوانش است در طول کتاب است که به حالت نوشتاری بصورت جدا (است) تلفظ میشد در حالی که معمولا در گفتگو به حالت متصل (ست بدون الف) تلفظ میشود. مثلا مهم است به صورت مهمست خوانده میشود که شیوایی بیشتری دارد. روی هم رفته کتاب مفید و خواندنی است. برای کسانی که غالبا خشمگین هستند یا با چنین افرادی سر و کار دارند توصیه میکنم.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱/۲۹
از سری کتابهای ویلیام دوئل جنتری، در انتشارات دامیز، درباره خشم و مدیریت خشم، به این تکراری بودن برخی مطالب می‌توان اشاره کرد و این مطالب تکراری بدون کوچکترین تغییری کپی شده است و نویسنده آن را با تبحری خاص در لابه‌لای متن گنجانده است که تیزذهنی خواننده را برای یافتن آن می‌طلبد!؟ اما این از ارزش در مطالب مفید کتاب نمی‌کاهد؟! سلسله مباحث خشم، نکات مفید و کاربردی و سودمند و ساده همراه با کار عملی گفته می‌شود! نکاتی که کار شده و نتیجه بخش نیر است. از خواب با تداخل قهوه و سیگار و قلیان! که می‌گوید، مخاطب را دقیق تر می‌کند که اگر بهانه برای ترک آن می‌آورد را مانعی نیست. ترجمه کتاب گاهی از جایی به‌جای دیگر میپرد و تکرر جملات را در متن دارد. صدای گوینده خوب است.
کژال حسینی
۱۴۰۲/۵/۵
از مطالب خود کتاب راضیم ولی از خوانش نه. به عنوان کسی که مشکل مدیریت خشم داره این کتاب این حس و بهم داد که نویسنده درک خوبی از موضوع داره مثالها، دلایل و عوامل تشدیدکننده و راه‌ها و مواردی برای کاهشش رو پیشنهاد میده و حتی شاید به این نتیجه برسید احتیاج به کمک روانپزشکی و دارو درمانی دارید یک ستاره کم دادم به دلیل ضعف خوانش. در نگاه اول خوانش روان و بدون گیر و یکدست بنظر میاد ولی مکث در جاهای اشتباه و آکسان گذاری اشتباه فهم جملات و منظور نویسنده رو سخت میکرد و مجبور میشدم برم عقب و دوباره گوش بدم، بعضی کلمات اشتباه تلفظ شده و در چند جا کلمه‌ی دیگه‌ای میگن که جمله بی معنی میشه مثلا به جای روزانه میگن روزنامه و...
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱/۱۰
با دورود، کتابیه که میشه به نحوی ازش به عنوان یه راهبرد درست در مسائل زندگی استفاده کرد. نویسنده که خود تجربه و دانش کافی رو در این مباحث داره به خوبی هر چه تمام تر تونسته دست به قلم بشه و شرایط متفاوت رو به نوعی توصیه کنه و براش راه حل هم معرفی کنه. چه در امر تغذیه چه روحی و روانی خیلی نکات خوبی و رو اشاره کرده که می‌تونه کمک باشه برای کنترل خشم عصبانیت، مخصوصا تو این دور و زمونه که فشار‌های گوناگون از هر جهت بد افکار و بدن ما تاثیرات منفی و مخربی دارن. ترجمه‌ی خیلی خوبی داره کتاب و روان میشه دنبالش کرد. صدای راوی هم مناسب متن هست و به خوبی خوانش انجام شده.
فائقه
۱۴۰۲/۲/۲۰
من کتاب کامل آن را در همین کتابراه گوش کرده‌ام واین کتاب خلاصه‌ی همون کتاب کنترل خشم هست وباید بگم بسیار خوب وبا دقت خلاصه شده واصل موضوع وراه کنترل خشم در خلاصه گویی کتاب گم نشده کتاب خوب ومفیدی هست ولی پیشنهاد میکنم کنار کتاب کنترل خشم واستفاده از راهکارهاش حتما کتاب الهام فرشتگان رو هم گوش کنید بسیار موثر هست وبه آرام کردن ومهربان بودن وصبور بودن خودتون کمک میکنه توصیه میکنم هر روز ده صفحه جملات مثبت وانرژی وحس وحال خوب رو مطالعه کنید در حالت خشم بسیار کمکتون میکنه و بی تاثیر نیست
moh hom
۱۴۰۲/۱/۵
یکی از مفیدترین کتاب‌ها در امروزه همین کتاب می‌باشد
کنترل خشم و پرهیز از تصمیم گیری‌های عجولانه می‌تواند از بسیاری از وقایع ناگوار جلوگیری نموده و مانع عواقب بعدی که گاه بسیار هم می‌تواند ناگوار باشد می‌گردد
امیدوارم که همه انسان‌ها این روش‌هایی که در کتاب گفته می‌شود را حداقل یکبار در زمان بکار
خشمگینی برند تا معجزه این کتاب را درک نمایند
در این زمانه که استرس و هیجانات کاذب در زندگی روزمره بیداد می‌نماید کنترل خشم بسیار مفید می‌باشد
ممنونم از کتابراه بابت این کتاب
احمدعلی شهبازی
۱۴۰۲/۱/۶
باسلام و عرض ادب و احترام خدمت شما این کتاب صوتی بسیار نکته‌های آموزنده‌ای رو بیان میکنه به نظرم به خصوص تو این دور و زمانه‌ای که خشم واضطراب ٬استرس ناشی از پدیده مدرنیزه شدن که خوب باوجود فوایدی که برای انسانها به وجود اومده تبعاتی رو هم به دنبال داشته به ویژه توجامعه ماکه به طور فزاینده‌ای روبه گسترش هستش با توجه به این که جامعه ما در حال گذر از سنت به سمت مدرن شدن داره پیش میره وجود چنین کتابهایی برای آگاهی بخشی بسیار ضروری به نظرمی رسه ممونم از لطفتون 🙏🙏🙏
بهار حمیدیان ثانی
۱۴۰۲/۱/۱۲
با تشکر از کتاب راه بخاطر انتخاب خوبش امیدوارم صدقه فرهنگی براتون لحاظ بشه. من قبلا این کتاب صوتی شنیده بودم دوباره استفاده کردم. کنترل خشم موضوع مهمی در روابط کاری و خانوادگی و جامعه ست و تبعات و اثرات زیادی خواهد داشت. باز هم تو این کتاب تاکید بر شکرگزاری و اثر معجزه گر ایمان در کنترل خشم تاکید شده که در دین مبین اسلام در کتاب شفاب خش قرآن بهش اشاره شده. امیدوارم همگی شاد باشید.
معصومه پناهیان
۱۴۰۲/۱/۹
با سلام. بنده تا نیمه این کتاب رو پیش رفتم و این تو ذهنم نقش بست که آمار و درصد تاثیرات مواد و چیزهای دیگه داره بیان میشه. البته اطلاعات عالی و خوبن اما با توجه به نام کتاب که مدیریت خشم هست کمی افراط شده. بند در جریان این هستم که باید پیش زمینه ادایه مطالب بیان بشه اما به نگاه بنده حالتی امارگونه رسیده تا الان.
حالا میریم که ادامه شو بشنویم. 🙏
Pary.poory
۱۴۰۲/۱/۱۱
خوشم اومد بسیار به من کمک کرد تابنشینم و نکته برداری کنم و از جزئیات استرس‌ها و اضطرابهام آگاه شم و مطالب زیادی دستم بیاد، و بفهمم مهم‌اند و باید شناساییشون کنم، تا با آگاهی به دست آمده اون مسایل رو از زندگیم و استرسها رو از وجودم خارجشون کنم، و طبقه بندی استرسها و دسته بندیشون کمک خوبی به من کرد، واقعا برای من ضروری بود.
سارا
۱۴۰۲/۱/۸
کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم، راهکارهای عالی برای کنترل خشم پیشنهاد کرده. روش‌هایی که به آرامش ما کمک می‌کنن. به ما اجازه می‌دن شیوه‌ی زندگی‌مون رو تغییر بدیم تا با کنترل این حس طبیعی، از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنیم.
این کتاب بدرد همه کسانیکه میخوان مدیریت خشم رو یاد بگیرن، مشاوران و علاقمندان به حوزه روانشناسی میخوره.
بهنام هادی
۱۴۰۲/۱/۶
خشم یک غریضه ذاتی در درون انسانها و جدانشدنی و لازم در بایدهای لازم و انفعالی احساسی وعقلانی است. ولی درعدم مدیریت احساس و گریز از تمرکز فکری وعقلی و تربیتی ازکودکی و چارت خانوادگی، خشم مسلط بر تصمیمات مادرلحظه و درمسیرزندگی میشود زمانهایی، که لازم آن فراگیریهای لازم وبه تربیت خودپرداختن وعمل است. دراین کتاب بخوبی ذکرشده، به شرط عمل
بهروز داوطلب📚
۱۴۰۲/۱/۵
این کتاب خوبی هست به کسانی که توی رابطه و بخصوص توی زندگی نمیتونن عصبانیت و ناراحتی خودشون کنترل کنند
کمک میکنه که چطوری باید خودتون رو رها کنید
و از تموم زندگی لذت ببرین
پیشنهاد میکنم حتما یک بار گوش کنید خیلی بدرد زندگی‌ها میخوره
مشاهده همه نظرات 154

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.