معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر

دیوید جی سی ماکای، فیزیکدان، ریاضیدان و استاد رشته مهندسی در خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر، درمورد وابستگی انسان به سوخت‌های فسیلی و نحوهٔ زندگی بشر بعد از تمام شدن این منابع صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این دانشمند و نظریه‌پرداز در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر:

دغدغهٔ اصلی و اساسی دیوید جی سی ماکای به‌عنوان یک دانشمند و فیزیکدان، تمام شدن سوخت‌های فسیلی و اقدامات لازم برای تغییرات آب‌وهوایی در آن زمان است. او در تدتاک حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر (a reality check on renewables) درمورد سخن‌های دروغ و بی‌ارزشی صحبت می‌کند که در مورد سوخت‌های فسیلی گفته شده و با ارائهٔ اطلاعات دقیق و صحیح علمی مخاطبان را از وضعیت آیندهٔ بشر آگاه می‌سازد.

او به‌عنوان یک نظریه‌پرداز اطلاعات و دانشمند کامپیوتر از علم ریاضیات برای ارزیابی گزینه‌های انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند. وی همچنین درمورد محدودیتِ منابعِ امن و قابل‌دسترس سوخت‌های فسیلی بررسی‌های لازم را انجام داده و نتیجهٔ مطالعاتش را با شما با اشتراک می‌گذارد.

خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر مناسب چه کسانی است؟

اگر به سخنرانی‌های علمی و مسائل مربوط به سوخت‌های فسیلی علاقه دارید، شنیدن این فایل صوتی می‌تواند برای شما مفید و لذت‌بخش باشد.

دیوید جی سی ماکای را بیشتر بشناسیم:

او استاد فلسفه طبیعی در گروه فیزیک دانشگاه کمبریج و مشاور علمی در بخش انرژی و تغییرات آب‌وهوایی انگلستان است. وی مدرک فیزیک تجربی و نظری خود را از کالج ترینیتی دریافت کرد. دیوید جی سی ماکای (David J. C. MacKay) در سال 1992 عضو انجمن سلطنتی اسمیتسون در کالج داروین در دانشگاه کمبریج شد و در سال 2009 به‌عنوان عضو انجمن سلطنتی انتخاب شد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر می‌شنویم:

خلاصهٔ داستان تا اینجا به این شکل شد؛ با وجود علاقه‌ای که به منابع تجدیدپذیر داریم، همشون خیلی پراکنده هستن. همهٔ اونها به ازای واحد مساحت، تولید انرژی کمی دارن و این حقیقتیه که باید بپذیریم. اگه می‌خواید منابع تجدیدپذیر برای کشوری مثل بریتانیا در مقیاس مصرف کنونی تفاوت اساسی ایجاد کنن، باید برای این کار به فکر تجهیزاتی باشین که به اندازهٔ یک کشور مساحت دارن. نه کل یک کشور، ولی خب درصد بزرگی از مساحت یک کشور.

انتخاب‌های دیگه‌ای هم برای تولید برق وجود دارن که شامل استفاده از سوخت‌های فسیلی نمیشن. یه انتخاب انرژی هسته‌ایه که اگه روی نقشه یک نیروگاه هسته‌ای رو ببینید، تقریبا توی یک نقطه توی زمینی به مساحت یک کیلومتر مربع جا میگیره. این یعنی یک گیگابایت انرژی در یک کیلومتر مربع که میشه هزار وات به ازای هر متر مربع.

پس میشه فهمید که انرژی هسته‌ای به اندازهٔ منابع تجدیدپذیر دیگه نیازمند فضای زیادی نیست. البته عوامل دیگه‌ای هم وجود دارن که دارای اهمیت هستن و با توجه به اون‌ها انرژی هسته‌ای محبوبیت خیلی بالایی نداره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
بخش یک
6 دقیقه
بخش دو
6 دقیقه
بخش سه
5 دقیقه
بخش چهار
5 دقیقه
بخش پنج
6 دقیقه
بخش شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر
نویسنده
مترجمسپهر عماد حقی
راویفاطمه علی عسگری
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر

نسرین غافرین
۱۴۰۲/۲/۱۶
خلاصه‌ای بود از معرفی کتاب که اگر دوستش داشتیم، کاملشو بخونیم،
فقط اشاره به نکات کتاب بود.
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۷/۲۰
مطالب مفیدی برای اطلاعات عمومیه. خیلی تخصصی و کامل نیست
محمدرضا جوادی
۱۴۰۱/۱/۱۸
خیلی مختصر و چندان بهره لازم نتونستم از کتاب ببرم
Alireza Sani
۱۴۰۰/۸/۱۸
به شکل افتضاحی صدای خانم روی گوینده مرد هست!
من نپسندیدم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی حقایقی درباره‌ی منابع تجدیدپذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.