معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟

به نظر شما اقیانوس‌ها تا چند سال دیگر در کره زمین دوام می‌آورند؟ جرمی جکسون، بوم‌شناس صخره‌های مرجانی، در خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟ درمورد وضعیت محیط‌زیست کره زمین و به خصوص اقیانوس‌ها و اهمیت حفظ آن‌ها صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این محقق برجسته در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم:

همین حالا در گوگل صخره‌های مرجانی سواحل شمالیِ جامائیکا را سرچ کنید و عکس‌هایی را که طی سالیان گذشته از آن‌ها گرفته شد ببینید. اگر این کار را کرده باشید حالا ممکن است پیش خود فکر کنید چقدر زیبا و باشکوه هستند. اگر به شما بگویند در حال حاضر این صخره‌های مرجانی به این شکل نیستند و چیزی به نابودی آن‌ها نمانده چه می‌گویید؟

در گذشته آب اقیانوس‌ها آن‌قدر شفاف و زلال بود که می‌توانستید از روی سطح آب تا عمق زیادی را مشاهده کنید. همچنین هیچ‌گونه ماهی در این آب‌ها دیده نمی‌شدند. تا زمانی که در سال 1980 طوفان آلن رخ داد و بعد از آن مرجان‌ها از بین رفتند و به‌جای آن‌ها جزایر جدیدی تشکیل شدند. اما چندی بعد از آن عواملی مثل ماهیگیری بیش از اندازه باعث نابودی آخرین گونهٔ توتیای دریایی در خلیج‌ها شدند.

حالا اگر به عکس‌های صخره‌های مرجانی سواحل شمالیِ جامائیکا نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تنها چند درصد از مرجان‌ها زنده مانده‌اند و به‌جای آن‌ها تعداد زیادی جلبک و لجن آنجا را احاطه کرده است. این اتفاق در حال وقوع برای تمام مرجان‌های دنیا است. جرمی جکسون عقیده دارد وضعیت هر روز در حال بدتر شدن است و دلیل این موضوع این است که در گذشته بعد از بلایای طبیعی همچون طوفان، روال طبیعی بهبود در طبیعت طی می‌شد. ولی امروزه دلایلی مثل ماهیگیری بیش از اندازه، تولید زباله و تغییرات آب‌وهوا موجب اختلال در این روال می‌شوند.

این بوم‌شناس صخره‌های مرجانی در سخنرانی خود به اسم چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟ (How we wrecked the ocean) درمورد تأثیر عوامل انسانی در نابودی اقیانوس‌ها و اثر آن بر کل محیط‌زیست صحبت می‌کند. او بر اساس آخرین تحقیقاتی که انجام داده است، ادعا دارد تخریب زیستگاه و گرمایش زمین باعث تحول اساسی در اکوسیستم‌های دریایی و ظهور لجن شده است.

او در نهایت به شما این نوید را می‌دهد که هنوز هم راه نجاتی برای رهایی از این وضعیت وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز مدیریت موفق و ایجاد استراتژی‌های اساسی برای حفاظت از سلامت اقیانوس‌ها.

خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم مناسب چه کسانی است؟

اگر به سخنرانی‌هایی پیرامون محیط‌زیست علاقه دارید، شنیدن این فایل صوتی می‌تواند برایتان مفید و لذت‌بخش باشد.

جرمی جکسون را بیشتر بشناسیم:

او استاد اقیانوس‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا و دانشمند ارشد مؤسسه تحقیقات گرمسیری در جمهوری پاناما است. این محقق همچنین از سال 1971 تا 1985 استاد اکولوژی در دانشگاه جانز هاپکینز بوده است. دکتر جرمی جکسون (Jeremy Jackson) تابه‌حال بیش از 100 مقاله علمی و پنج کتاب به رشته تحریر درآورده است.

تحقیقات فعلی وی شامل تأثیرات طولانی‌مدت فعالیت‌های انسانی بر اقیانوس‌ها و پیامدهای اکولوژیکی آن بر تنگه پاناما است. جکسون در سال 1986 پروژه دیرینه‌شناسی پاناما را که یک گروه بین‌المللی متشکل از 30 دانشمند بود، برای کمک به تحقیقات محیط زیستی تأسیس کرد. این دانشمند و محقق برجسته عضو آکادمی علوم و هنر آمریکا و انجمن پیشرفت علم آمریکا است.

جوایز و افتخارات جرمی جکسون:

- دریافت مدال طلا برای خدمات استثنایی مؤسسه اسمیتسونیان در سال 1997
- برنده جایزه رئیس‌جمهور برای تعالی در علم و مهندسی در سال 2002
- انتخاب به‌عنوان دستاورد برجسته زیست‌محیطی توسط مجله Discover در سال 2001

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم می‌شنویم:

بذارید راجع به هرکدوم از این عوامل یه توضیح کوتاه بدم. حتما راجع به از بین رفتن ناگهانی ماهی کاد زیاد شنیدید. واقعا باورش سخته که دو جنگ جهانی یا حتی به قول بعضی تاریخ‌دان‌ها سه جنگ جهانی برای کنترل کردن ماهی کاد شکل گرفته باشه. اونم تنها در دوران مستعمراتی آمریکا. ماهی کاد غذای بیشتر مردم اروپای غربی بود.

برده‌هایی که به کاراییب می‌بردند از این ماهی تغذیه می‌کردن. حتی آهنگی به نام «خداحافط جاماییکا» وجود داره که نشون میده چقدر ماهی کانادایی براشون ارزش داشته. اما تمام اینا در دههٔ هشتاد و نود از بین رفت. سی و پنج هزار نفر کار خودشونو از دست دادن. و این شروع پسرفت ما از ماهی‌های بزرگ‌تر و خوشمزه‌تر به ماهی‌های کوچیک و نه چندان خوشمزه بود. از ماهی‌هایی که محلی صید می‌شدن، به ماهی‌هایی که از نقاط مختلف دنیا به ما می‌رسن.

احتمالا درک این موضوع واستون سخت باشه. چون می‌تونید هر زمان از روز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای برید و ماهی ارزون قیمت بخرید. با اینکه روی بسته رو نگاه می‌کنید که ببینید این ماهی از کجا اومده ولی بازم چون ارزونه می‌خریدش.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
بخش یک
6 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
6 دقیقه
بخش چهار
7 دقیقه
بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟
نویسنده
مترجمسپهر عماد حقی
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟

Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۷/۵
مطالب غم انگیزی بود. امیدوارم ما انسان‌ها به خودمون بیایم و یک فکری برای کمک به زمین بکنیم. هر کسی به اندازه توانش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چگونه اقیانوس را نابود کردیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.