معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن
قیمت:
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن

تفکر خلاق تنها به معنای داشتن ایده‌های خوب نیست بلکه همه‌ی جنبه‌های زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن ارتباط بین خلاقیت و زندگی سالم را مورد بررسی قرار می‌دهد. از نظر او کار خلاقانه‌ی مداوم منجر به سطحی از خودآگاهی می‌شود که از بدن و ذهن محافظت می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن

داستان‌های مختلفی از عاقبت ناگوار افراد خلاق وجود دارد اما دیوید کاکس (David Cox) در خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن (Living the Creative Life) که فصل 10 کتاب تفکر خلاق (Creative thinking for Dummies) است، نشان می‌دهد افراد خلاق می‌توانند زندگی بسیار خوبی داشته باشند. بسیاری از افراد خلاق تا سنین پیری زندگی می‌کنند و شواهد بسیاری وجود دارد که خلاقیت برای زندگی طولانی و سالم بسیار مفید است.

یکی از ویژگی‌های زندگی خلاقانه کنجکاوی نسبت به جهان اطراف است. انسان‌های کنجکاو درواقع همه‌چیز را زیر سؤال می‌برند تا پیش‌پاافتاده‌ترین فعالیت‌های روزانه‌ی خود را کشف کنند. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن ارتباط بین کنجکاوی و خلاقیت را موشکافی می‌کند. کنجکاوی در مورد خود کلیدی برای افزایش خلاقیت است و می‌توان آن را در زمینه‌های مختلف زندگی به کار برد. یکی از تمرین‌های مؤثر برای داشتن خلاقیت بیشتر کنجکاوی است. پرورش عادت سؤال پرسیدن حتی در مورد مسائل پیش‌پاافتاده باعث پیدا کردن ایده‌های خلاق در زمینه‌هایی می‌شود که دیگران همیشه عادی تصور کرده‌اند. فقط پرسیدن چند سؤال می‌تواند ادراکات ما را در طول مسیر زندگی نشان دهد. از نظر دیوید کاکس کنجکاوی و پرسیدن سؤال‌های متعدد به ما کمک می‌کند تا متفاوت فکر کنیم.

کنجکاوی در مورد خود کلیدی برای افزایش خلاقیت است. این شکل از کنجکاوی پیامدهای مثبت روحی و جسمی داشته و ما را نسبت به تأثرات شناختی روزانه هشیارتر می‌کند. خلاقیت داشتن در زندگی باعث بهبود کیفیت سلامتی می‌شود و برای داشتن یکی زندگی خلاقانه باید میزان استرس روزانه را کاهش داد. از نظر دیوید کاکس خلاقیت و استرس در رابطه‌ی عکس هم قرار دارند. هرچه استرس کمتری در زندگی داشته باشیم توانایی بیشتری برای بروز خلاقیت پیدا می‌کنیم و هرچه فرصت‌های شکوفایی خلاقیت بیشتری کسب کنیم استرس کمتری خواهیم داشت. در خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن ارتباط بین انواع مختلف استرس و خلاقیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسئله‌ی روان‌شناختی دیگری که در ارتباط با خلاقانه زیستن موردتوجه دیوید کاکس قرارگرفته اضطراب است. اگرچه اضطراب و استرس عموماً تجربه‌های دل‌چسبی محسوب نمی‌شوند اما در خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن راه‌هایی برای استفاده‌ی مناسب از این احساس‌ها ارائه‌شده است. شرایط خاصی وجود دارند که استرس و اضطراب در خدمت خلاقیت قرار می‌گیرند. دیوید کاکس با شناسایی این لحظات کمک می‌کند تا بتوانیم زیست خلاقانه‌ای داشته باشیم. اهمیت خواب، جست‌وجو برای شادی و دوری از اخبار بد از دیگر راهکارهایی است که برای داشتن زیستی خلاقانه توصیه می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن پرداختن به تمام این مسائل با مثال‌هایی ملموس و زبانی ساده است. دیوید کاکس روش‌های خوبی برای کنترل سکان زندگی ارائه می‌دهد که اگر رعایت شوند کیفیت زندگی روزمره را بسیار بهبود می‌بخشند.

خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن مجموعه‌ای از عادت‌ها و روش‌های مناسب برای داشتن زندگی خلاقانه را در خود دارد. دیوید کاکس در این کتاب با پیشنهادهای ساده ولی مهم زمینه‌ی سبک زندگی موردنیاز برای داشتن خلاقیت بهینه را برای ما فراهم می‌کند. این خلاصه کتاب صوتی یکی از کتاب‌های مجموعه دامیز است و نشر آوند دانش آن را با ترجمه‌ی خسرو زارع فراشبندی و فیروزه زارع فراشبندی منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی کتاب دیوید کاکس با صدای مریم بنایی و به همت استودیو نوار تهیه شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که بتواند هم افراد مبتدی و هم متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «ابر غذاها»، «پرورش خشم»، «زندگی کم‌خرج» و «قدرت اراده» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد دارند زندگی روزمره‌ی بهتر و سالم‌تری داشته باشند می‌توانند از توصیه‌های این خلاصه کتاب صوتی استفاده کنند. این توصیه‌ها زمینه‌ای برای افزایش خلاقیت شنوندگان ایجاد می‌کند.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس مشاور آژانس‌های تبلیغاتی است و بر ایجاد، توسعه و افزایش خلاقیت در کسب‌وکارها تمرکز دارد. او در زمینه‌های هنر و روانشناسی تحصیل کرده است. تجربه‌های نظری و عملی در حوزه‌های مختلف، بینش منحصربه‌فرد او نسبت به مسائل مربوط به خلاقیت را شکل داده است. سخنرانی و تدریس درزمینه‌ی راه‌های شکوفایی و حفظ تفکر خلاق از دغدغه‌های اصلی دیوید کاکس است که باعث توجه مدیران و کارکنان کسب‌وکارها به او شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن می‌شنویم

خواب نه‌فقط به این دلیل که بخش زیادی از زندگی شما را به خود اختصاص می‌دهد بلکه به دلیل رابطه‌ی مستقیم با کیفیت تفکرتان اهمیت بسزایی دارد. خواب موضوع بسیار پیچیده‌ای است و با وجود تحقیقات متعدد بسیاری از جنبه‌ها و مکانیزم‌های آن هنوز ناشناخته مانده است. درهرحال کیفیت خواب شما تأثیری مستقیم بر کیفیت افکارتان دارد. در کل انواع خواب تأثیر زیادی بر فعالیت ذهنی سالم دارد و حتی چرتی کوتاه هم ذهن شما را باز می‌کند.

یکی از نقش‌های خواب تجدید قوای فیزیکی و ذهنی است که هر دوی آن‌ها به تفکر خلاق مربوط می‌شود. تفکر خلاق وقتی شما کمبود خواب دارید دشوار و گاهی ناممکن است. شاید تلاش برای کار یا مطالعه کردن در هنگام خستگی مفرط را تجربه کرده باشید. در چنین شرایطی حتی ساده‌ترین اطلاعات نیز در مغز جای نمی‌گیرند و بدن به‌طور غیرعادی احساس ضعف می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
65 دقیقه
خلاقانه زیستن
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمریم بنایی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی خلاقانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.