معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ

خیانت، دروغ و تظاهر به دین‌داری حقایقی هستند که ناتانیل هاثورن در خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ قصد افشاسازی آن‌ها را دارد. در این داستان سرگذشت زنی را می‌شنوید که به جرم خیانت به همسر وادار می‌شود نشان ننگین زناکار بودن را با خود حمل کند اما با آشکار شدن حقایق، همین نشان به مدال افتخاری بر گردن او بدل می‌شود. اثر حاضر از مشهورترین رمان‌های تاریخی، اجتماعی و عاشقانه است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ

داستان در آمریکای قرن هفدهم می‌گذرد. وقتی که اهالی شهر بوستون برای تماشای مجازات زنی خیانت‌کار در میدان شهر تجمع کرده‌اند. نام متهم «هِستِر پرین» است و به جرم زنا و خیانت به همسر، قرار است در مقابل چشمان مردم محاکمه شود. اگرچه کسی نمی‌داند فرزندش را از کدام پدر به دنیا آورده و از زمان ناپدید شدن همسرش تاکنون چطور زندگی را گذرانده، اما همه موافق هستند که با مردمی ناشناس ارتباط نامشروع داشته و به این سبب باید مجازات شود. این‌ها نخستین صحنه‌هایی است که در خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ (the scarlet letter) در برابر مخاطب مجسم می‌شود. ناتانیل هاثورن (Nathaniel Hawthorne) به این ترتیب جامعه‌ای مذهبی را برایتان به تصویر می‌کشد که در فساد اجتماعی غرق شده است.

مجازات هیستر این است که با فرزند نامشروعش آن‌قدر در میدان شهر بایستد تا همه‌ی مردم آن‌ها را بشناسند و تا پایان عمر هم موظف است که نشان A را همراه خود داشته باشد؛ علامتی که به همه نشان می‌دهد او خطاکار است و هرگز مانند یک شهروند عادی نخواهد بود. هیستر با تمام فشارهایی که کلانتر، کشیش و مردم شهر به او تحمیل می‌کنند هرگز حاضر نمی‌شود نام پدر کودکش را افشا کند. او که می‌پذیرد زیر بار این رسوایی خرد شود اما خم به ابرو نیاورد، سرپرستی کودکش را به‌تنهایی به عهده می‌گیرد.

ناتانیل هاثورن در خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ حقایق اجتماعی را آن‌چنان بی‌پرده نشان می‌دهد که شاید برای یک نویسنده‌ی قرن نوزدهمی چندان معمول نباشد. لحن عاطفی نویسنده نیز درخور توجه است و مخاطب را بیش از پیش تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این رمان جامعه‌ای رو به ابتذال را می‌بینیم که مدعی دین و دین‌داری است اما از دیدن فساد اخلاقی در عمیق‌ترین لایه‌های خود غافل است.

علاقمندان این رمان عاشقانه و اجتماعی می‌توانند با شنیدن خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ به طرح اصلی و کلیت داستان پی‌ببرند. گفتنی‌ست اثر حاضر یکی از پنجاه چکیده‌ای است که کلاید نهرنز از رمان‌های مشهور ادبیات کلاسیک به نگارش درآورده است. این خلاصه کتاب را نشر صوتی نوژین با برگردان امیر حبیبی و خوانش سحر بیرانوند به علاقمندان ادبیات فاخر ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ

  • در سال 1908، فیلمی کوتاه به کارگردانی سیدنی اولکات با اقتباس از رمان داغ ننگ به نمایش درآمد.
  • فیلم دیگری نیز در سال 1911 تولید و پخش شد که جوزف دبلیو. اسمایلی و جورج لوان تاکر کارگردانی آن را به عهده داشتند. لوسیل یانگ و کینگ باگوت نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقمندان رمان‌های اجتماعی، تاریخی و عاشقانه هستید، پیشنهاد ما به شما شنیدن خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ است.

با ناتانیل هاثورن بیشتر آشنا شویم

ناتانیل هاثورن، زاده‌ی 4 ژوئیه‌ی سال 1804، یکی از نویسنده‌های تأثیرگذار ادبیات آمریکاست که در قرن نوزدهم می‌زیست. اگرچه اجداد این نویسنده‌ی برجسته از افراد شناخته‌شده‌ و مشهور آمریکا بودند، اما خودش راه انزوا را پیش گرفت تا سال‌ها در تنهایی به مطالعه‌ی آثار بزرگان و خلق شاهکارهای ادبی مشغول باشد. از جمله مهم‌ترین کتاب‌های ناتانیل هاثورن می‌توان به «ماجرای عاشقانه بلیث دال» و «خانه‌ی هفت شیروانی» اشاره کرد. این نابغه‌ی رمان‌نویسی در 19 ماه مه‌ی سال 1846 در نیوهمپشایر آمریکا درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ می‌شنویم

راجر معتقد است که هر دو به یکدیگر نارو زده‌اند و خودش اول اینکار را کرده چرا که همان موقع، به طور احمقانه‌ای باور داشت که دختر زیبای جوانی مثل او وفادار خواهد ماند. اما طبق گمان او هر دو از اصل موضوع غافلند و اصل موضوع این است که هردو گرفتار مکر مردی شده‌اند که هستر را اغوا کرده. او از هستر می‌خواهد که هویت آن مرد را فاش کند و هستر به او قول می‌دهد که هیچوقت هویت آن مرد را نخواهد فهمید. راجر پاسخ می‌دهد که شاید هیچ‌کس دیگری هم نفهمد اما او روزی پیدایش می‌کند و در رنجش خواهد افکند.

او هستر را مجبور به عهد بستن می‌کند که به هیچ‌کس در مورد زن و شوهر بودنشان و همچنین هویت آن مرد اغواکننده، چیزی نگوید. او همچنین به هستر متذکر می‌شود که او و نوزاد _و همچنین مرد اغواکننده_ متعلق به خودش (راجر) هستند. هستر بار سنگین گناهش را احساس کرده و فکر می‌کند که این صحنه‌ی گناه همان صحنه‌ی مجازات زمینی‌اش خواهد بود؛ او امید دارد که عذاب شرمساری که هر روز به دوش می‌کشد در آخر نفسش را تزکیه کند و او را انسانی پاک‌تر بسازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
داغ ننگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی داغ ننگ
نویسنده،
مترجمامیر حبیبی
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ

لیلا نجفی
۱۴۰۲/۹/۲۵
من خیلی گشتم که کتاب کامل این رمان رو پیدا کنم اما همش خلاصه بود. نمی‌دونم چند صفحه رمان رو در این حجم خلاصه شده چون بسیار خلاصه و بدون هیچ فراز و نشیبی هست که البته فکر میکنم فقط در حد دادن سرنخ هست برای علاقمند به این نوع رمان.
خلاصه می‌توانسته یکم بیشتر باشد. در واقع نسخه اصلی از نسخه نمونه چیز بیشتری نداشت.
Naz Gol
۱۴۰۲/۷/۱
خیلی سریع خونده شد. اسامی زیادی هم داخل داستان بود، واقعیتش من که با یه بار گوش کردن چیزی نفهمیدم، انشاالله بار دوم که گوش بدم متوجه میشم🥴🥴
ف . راد
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
تا بیای بدانی چه شده و با اسم‌ها آشنا بشی داستان تمام میشه، بهتره که کتاب کامل رو مطالعه کنید
m salimi
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
خلاصه داستان باعث شد تمایل پیدا کنم حتما کتاب رو گوش کنم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی داغ ننگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.