معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان

مارکوس برن، برنده‌ی جایزه‌ی ایگ نوبل زیست‌شناسی در سال 2013، در خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان نوعی سوسک حیرت‌انگیز را به شما معرفی می‌کند که علی رغم مغز بسیار کوچکش، از هوشی بی‌همتا در میان موجوداتی نظیر خود برخوردار است. لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین‌ غلتان:

اثری که در دست دارید نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی یک سخنرانی تد از مارکوس برن است. او در این تدتاک زندگی نوع خاصی از جانوران، موسوم به سوسک‌های سرگین غلتان را زیر ذره‌بین برده، و سازوکارهای حیاتی آن‌ها را برایمان تشریح نموده است. برن درباره‌ی این جانور می‌گوید: «سوسک سرگین غلتان با وجود مغز بسیار کوچکش، هوش سرشاری در مسیریابی و غلتاندن سرگین در خطی مستقیم دارد و با مشاهده‌ی رقصش به استعدادهای درونی این جانور پی خواهیم برد.»

نکته‌ی جالب توجه در پژوهش مارکوس برن (Marcus Byrne) درباره‌ی سوسک‌های سرگین‌غلتان این است که علاوه بر شکل زیستی خود این موجودات، به اهمیت فوق‌العاده‌ی آن‌ها در تمام اکوسیستم طبیعی نیز توجه شده است.

درباره‌ی اثر حاضر ذکر نکته‌ای نیز ضروری‌ست و آن اینکه برن مطالب آن را عمدتاً از کتابی از خود با همین عنوان گرفته است. کتاب مذکور از آثار مطرح علمی به شمار می‌رود. چنانچه ساندرا سوارت در نکوداشت آن چنین گفته است: «این کتاب درک ما را از طبیعت دگرگون می‌کند.»

خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین‌ غلتان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار علمی مخاطبین اصلی این آثارند.

با مارکوس برن بیشتر آشنا شویم:

او محقق و زیست‌شناسی برجسته است که در سال 2013 به سبب تحقیقات گسترده و جالب توجهش در باب سوسک‌های سرگین‌غلتان، به همراه دو تن از همکاران دیگرش، جایزه‌ی ایگ نوبل (Ig Nobel) را از آن خود نمود. مشهورترین اثر مارکوس برن کتاب رقص سوسک سرگین‌غلتان (Dance of the Dung Beetles) است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین‌ غلتان می‌شنویم:

باید تصور کنیم که این سوسک‌ها تموم علفزارهای آفریقا رو طی می‌کنن. وقتی دارن این سرگین‌ها رو می‌غلتونن، سرشون پایینه و با پاهای پشتی و رو به عقب سرگین رو در مسیری مستقیم می‌غلتونن. این کار عجیب‌ترین روش انتقال غذا در یک جهت خاصه، و در عین حال باید با گرمای هوا هم مقابله کنه. می‌خوام براتون از آزمایش‌هایی بگم که من و همکارهام درباره‌ی این سوسک‌ها و مقابله‌شون با مشکلات انجام دادیم. ما یه مانع سر راه سوسک‌ها گذاشتیم تا ببینیم چطور باهاش برخورد می‌کنه. اول یه نوع حرکات رقص‌مانند انجام می‌ده و بعد در جهت به خصوصی روبه‌روی مانع قرار می‌گیره. به طور واضح، این سوسک می‌دونه کجا می‌خواد بره و این نکته‌ی خیلی خیلی مهمیه. به این فکر کنین که این توده‌ی سرگین رو دارین و می‌خواین از دست هر کس دیگه‌ای نجاتش بدین...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت یک
5 دقیقه
قسمت دو
5 دقیقه
قسمت سه
5 دقیقه
قسمت چهار
6 دقیقه
قسمت پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی رقص سوسک سرگین غلتان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.