معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی

به نظر شما ما امروز در کجای جهان هستی قرار داریم و جهان مدرن چه آینده‌ای خواهد داشت؟ مکس تگمارک، فیزیکدان و کیهان شناس سوئدی - آمریکایی، در خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی با ارائه اطلاعاتی از دنیای معاصر، درموردچشم‌اندازه آینده‌ی هوش مصنوعی صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این محقق برجسته در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی:

به عقیده تعداد زیادی از محققان، در آینده‌ای نه چندان دور، هوش مصنوعی قرار است از همه وظایف و مشاغل از انسان‌ها پیشی بگیرد. بدین صورت آینده‌ای ایجاد می‌شود که قوانین فیزیک آن را دربرگرفته و هوش انسان دیگر محدودیتی ایجاد نخواهد کرد. مکس تگمارک به عنوان فیزیکدان و محقق هوش مصنوعی درمورد حقیقت این موضوع صحبت می‌کند و درمورد اقدامات لازمی که در این زمینه باید صورت گیرد، پیشنهاداتی می‌دهد.

او در سخنرانی خود به اسم کنترل و هدایت هوش مصنوعی (how to get empowered not overpowered by ai) این سوال مهم را مطرح می‌کند که این وضعیت تا کجا ادامه خواهد داشت و چه باید کرد؟ وی با تشریح وضعیت هوش مصنوعی در جهان از توانایی‌های آن درمقابل توانایی هوش انسان سخن می‌گوید و سطح آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

این محقق برجسته در ادامه این خبر را می‌دهد که جهان با نوعی پدیده گرمایش روبه‌رو است که انسان موجب آن شده است و در ادامه شما را از برخی کارها که به چرخه حیات کره زمین آسیب می‌رساند، بازمی‌دارد. در واقع، سوالاتی که او در این سخنرانی مطرح می‌کند، از این دست است: هوش مصنوعی ما را به کجا می‌برد؟ ورود آن به عرصه‌ی عمومی چه تبعات مثبت و منفی‌ای به بار خواهد آورد؟ هوش مصنوعی آمده تا ضامن سعادت بشر گردد، یا خود عاملِ تباهی اوست؟

خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به مباحث پیرامون هوش مصنوعی و تکنولوژی علاقه دارید، شنیدن این تدتاک می‌تواند برای شما مفید و لذت‌بخش باشد.

مکس تگمارک را بیشتر بشناسیم:

این فیزیکدان، کیهان‌شناس و محقق سوئدی – آمریکایی در سال 1967 به دنیا آمد. او استاد موسسه فناوری ماساچوست و رئیس موسسه آینده زندگی است. مکس تگمارک (Max Tegmark) همچنین به عنوان مدیر علمی در موسسه Foundational Questions و حامی جنبش نوع دوستی است و کمک‌های تحقیقاتی «ایلان ماسک» را برای بررسی خطرات وجودی ناشی از هوش مصنوعی دریافت کرده است.

وی در سال 2003 به عنوان استادیار در دانشگاه پنسیلوانیا مشغول به کار شد و در سال 2004 به بخش فیزیک موسسه فناوری ماساچوست پیوست. تگمارک در سال 2019 مدال طلای آکادمی سلطنتی علوم مهندسی سوئد را دریافت کرد. این محقق برجسته در تحقیقات خود به شکلی ستودنی موفق شد مسائل علمی را به اطلاع عموم مردم برساند.

از او کتابی نیز به فارسی ترجمه شده که «حیات 3 انسان در عصر هوش مصنوعی» نام دارد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی می‌شنویم:

با این تعریف مردن میگن همیشه برای انسان‌ها شغل‌هایی باقی میمونه که از ماشین‌ها بهتر انجامش بدن. اونا معتقدند هرگز به هوش مصنوعی همه جانبه نخواهیم رسید. ما شاید بتونیم شغل‌هایی خاص برای آدما انتخاب کنیم. یا برای اونا درآمد و هدفی متصور بشیم. اما هوش مصنوعی همه جانبه زندگی که با اون آشناییم به کل تغییر میده. به طوری که انسان‌ها دیگه هوشمندترین نخواهند بود.

اگه به هوش مصنوعی همه جانبه دست پیدا کنیم، دیگه پیشرفت‌های بعدی هوش مصنوعی توسط انسان‌ها اتفاق نمیوفته؛ بلکه خود هوش مصنوعی خودش رو ارتقا میده. که به معنی افزایش سرعت پیشرفت‌های بعدی هوش مصنوعیه. این اتفاق باعث افزایش احتمال وقوع پدیدهٔ جنجالی تکینگی هوشمندی میشه. یعنی زمانی که هوش مصنوعی خود ارتقا مرتبا انسان‌ها رو در هوشمندی پشت سر میذاره. و ابرهوش مصنوعی در این زمان متولد میشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
بخش یک
8 دقیقه
بخش دو
6 دقیقه
بخش سه
6 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی

Reza Nazifi
۱۴۰۱/۵/۳
اجرای خیلی بدی داشت
چند تا جمله با معنی و قابل توجه توی حرفهاش بود
اما با اجرای بد
درسته سخنرانی بوذ
اما انگار یه جایی نشستیم یه نفر داره صحبت میکنه و به نفر. همزمان داره ترجمه میکنه
سخت بود تا اخرش تحمل کنم اونم با سرعت ۱. ۵ برابر
پیشنهاد میدم برای حفظ کیفیت این برنامه، تو انتخاب صوتی که
فایل‌های دقت ببشتری کنید
هرکسی نمی‌تونه به اصطلاح نریشن بگه
اگه لازمه می‌تونیم چند نفر معرفی کنیم
این نوع اجرها لطمه میزنه هم به متن هم به برنامه خودتون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی کنترل و هدایت هوش مصنوعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.