معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان

چارلز لمب و مری لب در خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان نمایشنامه‌ی پرآوازه و محبوب ویلیام شکسپیر را در قالب داستانی جذاب و شنیدنی بازنویسی کرده‌اند. وقایع اصلی این نمایشنامه حول محور وصال دو عاشق جوان به‌نام‌های تسئوس و هیپولیتا اتفاق می‌افتد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان

داستانی کلاسیک برای خوانندگان جوان که می‌توان آن را به‌عنوان مقدمه‌ای برای آشنایی اولیه با آثار ویلیام شکسپیر (William Shakespeare) مطالعه کرد. چارلز لمب (Charles Lamb) و مری لمب (Mary Lamb) در بازنویسی نمایشنامه‌ی رویای نیمه شب تابستان (A Midsummer Night's Dream) کوشیده‌اند پیچیدگی‌ها و ظرایف پی‌رنگ و شخصیت‌پردازی‌های شکسپیر را حفظ کنند. نویسندگان در این کتاب داستان اصلی نمایشنامه‌ی درخشان شکسپیر را در پرتو مدرنیته و با زبانی ساده و به‌دور از ابهام و لفافه‌گویی بازنویسی کرده‌اند تا برای خوانندگان جوان امروزی به اثری جذاب و قابل‌فهم تبدیل شود.

تغییرات این اثر نسبت به متن اصلی در حداقلی‌ترین حالت ممکن قرار دارند و نویسندگان تا حد زیادی به پی‌رنگ اصلی شکسپیر وفادار بوده‌اند. رویای نیمه شب تابستان، نمایشنامه‌ی کمدی ویلیام شکسپیر که نگارش آن حدود دو سال به طول انجامید، در شهر آتن اتفاق می‌افتد و هسته‌ی اصلی آن ماجرای ازدواج «تسئوس»، دوک آتنی با دختری به‌نام «هیپولیتا» ست. اتفاقات پیرامون این ازدواج، حلقه‌ی اتصال داستان‌های فرعی دیگری است که در این نمایشنامه روایت می‌شوند. شکسپیر در این نمایشنامه از المان‌های اساطیر یونان، داستان‌های فولکلور و قصه‌های پریان استفاده کرده است.

داستان کتاب رویای نیمه شب تابستان بینشی از رابطه‌ی میان تخیل و عقل ارائه می‌دهد. نویسندگان که این داستان را در اوایل قرن نوزدهم و تحت تأثیر ظهور رمانتیسیسم انگلیسی به رشته‌ی تحریر و بازنویسی درآوردند، تخیل را به‌عنوان بخشی سازنده و حیاتی از طبیعت انسان می‌دیدند. برای نویسندگان رمانتیک، جهان زودگذر اما مجلل رویای نیمه شب تابستان، تمثیلی برای انرژی خلاقانه است. ذهن جوان شکسپیر که در هنگام نگارش این نمایشنامه سی ساله بوده است، نشانگر قوه‌ی تخیل درخشان اوست. در اثر بازنویسی‌شده نیز چارلز و مری لمب به مخاطبانشان یادآوری می‌کنند که نمایشنامه‌های شکسپیر، در کنار دیگر محاسن، دارای فضیلت بزرگی هستند که می‌توان از آن به‌عنوان «غنی‌کننده‌ی قوه‌ی خیال» نام برد.

در طول سال‌های 1806 تا 1809، مری و چارلز لمب، به تألیف مشترک ادبیات کودکان برای کتابخانه‌ی نوجوانان ویلیام گادوین پرداختند. یکی از مهم‌ترین آثار مشترک این دو نویسنده، بازنویسی داستان‌هایی از شکسپیر، نمایشنامه‌نویس شهیر و بی‌نظیر دوران رنسانس است که برای مخاطب جوان و نوجوان به منظور آشنایی با ادبیات کلاسیک اروپا نوشته شده. مری بازنویسی آثار کمدی و عاشقانه را به عهده داشت و چارلز بازنویسی تراژدی‌ها را. این دو نویسنده‌ی انگلیسی سهم به‌سزایی در آشنایی نوجوانان و جوانان با آثار شکسپیر داشتند.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان

تا کنون بیش از 15 فیلم سینمایی بر اساس این نمایشنامه‌ی شکسپیر ساخته شده است. کارگردانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، چک‌اسلواکی، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، هند، پرتغال و... اتفاقات این نمایشنامه‌ی کمدی را دستمایه‌ی ساخت فیلم‌های خود قرار داده‌اند. نخستین بار چارلز کنت در سال 1909 فیلم صامتی با اقتباس از این اثر کارگردانی کرد. گیل کیتس، پیتر بوکر و کیسی وایلدر نیز از جمله کسانی بودند که فیلم خود را با خوانشی مدرن از این اثر شکسپیر ساختند.

خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مطالعه‌ی آثار شکسپیر را آغاز کنید، این کتاب می‌تواند مقدمه‌ی خوبی برای ورود به جهان این نمایشنامه‌نویس بی‌همتای انگلیسی باشد.

با چارلز لمب و مری لمب بیشتر آشنا شویم

چارلز و مری لمب، خواهر و برادر اهل انگلستان در نیمه‌ی دوم قرن 18 در لندن به دنیا آمدند. آن‌ها ریاست یک محفل ادبی را در شهر لندن بر عهده داشتند؛ محفلی که شاعران نامداری همچون ویلیام وردزورث و ساموئل تیلور کولریج را در خود راه داد. لوکاس، نویسنده‌ی زندگی‌نامه‌ی چارلز، از او به‌عنوان دوست‌داشتنی‌ترین چهره‌ی ادبیات انگلیسی یاد کرده است. اغلب این خواهر و برادر را به بازنویسی نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر می‌شناسند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان می‌شنویم

جایی که قرار بود هرمیا و محبوبش لیساندر، نیمه‌شبان یکدیگر را در آن جا ملاقات کنند، بیشه‌ای بود دور از دسترس رهگذران. جایی زیبا که درختان سربه‌هم‌آورده‌ی آن، پناهگاهی مناسب برای پریان بود. این مکان شب‌ها آشیانه و محل اجتماع پریان بود و آن‌ها بزم‌های شبانه‌ی خود را در ان برگزار می‌کردند. در این مکان دنج، پادشاه پریان به‌نام اوبراین و ملکه‌ی پریان به‌نام کیتانیا به اتفاق همراهان، بزم‌های شبانه‌شان را برپا می‌کردند. اما از قضای روزگار، در ایامی که ماجرای دلدادگی هرمیا و لیساندر، و هلینا و دمیتریوس به اوج می‌رسد، بین پادشاه و ملکه‌ی پریان اختلاف نگران‌کننده‌ای به وجود می‌آید و کدورتی رابطه‌ی آن‌ها را تیره و تار می‌کند. پادشاه و ملکه دستخوش نقار فی‌مابین بودند و این نقار طوری بر رابطه‌شان سایه انداخته بود که نیم‌شبان وقتی از کنار هم رد می‌شدند، پریان از بیم آنکه مبادا شعله‌ی خشم آن‌ها دامنشان را بگیرد، خودشان را در میان گل‌ها و شاخه‌های درختان بلوط پنهان می‌کردند و اجازه می‌دادند بر هم بتازند و خشمشان را بر سر هم خالی کنند. دلیل این نقار و کدورت وجود کودکی بود که پریان او را ربوده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
بخش اول
13 دقیقه
بخش دوم
13 دقیقه
بخش سوم
22 دقیقه
بخش چهارم
17 دقیقه
بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان
نویسنده، ،
مترجمعلی اکبر عبداللهی
راویندا آسمانی زاد
ناشر چاپیانتشارات نقش قلم
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان

سپیده کریمی
۱۴۰۲/۴/۶
اگر به داستان‌های تخیلی علاقه‌مندید، این اثر رو دوست خواهید داشت. ضرب‌آهنگ داستان خوبه و آدم رو خسته نمی‌کنه. به عنوان اثر یکی از بزرگترین نویسنده‌های دنیا ارزش شنیدن/ خواندن رو داره
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱
سلام. تشکر. کتاب خوبی بود. راوی عالی بود. بسیار استفاده کردم. مطالب سودمندی داشت. عنوان جذابی داشت. نام کتاب شبیه مخزن اااسرار نظامی گنجوی است
محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتاب موضوع جالبی داشت و صدای خواننده به عنوان یکی از مهمترین ویژگی‌ها خیلی خوب بود.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی رویای نیمه شب تابستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.