معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی طلسم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی طلسم
قیمت:
19900 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی طلسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی طلسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی طلسم

اثری که شما را به گذشته‌های دور می‌برد تا شاهد یکی از مشهورترین جنگ‌های دینی باشید. سر والتر اسکات در خلاصه کتاب صوتی طلسم، تخیل را با واقعیت درآمیخته تا جلوه‌‌های متفاوتی از جنگ‌های صلیبی را به شما نشان بدهد. این رمان تاریخی از برجسته‌ترین آثار ادبیات کلاسیک به شمار می‌رود و بیان حماسی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی طلسم

جنگ‌های صلیبی به‌خاطر تأثیری که بر تجارت، فرهنگ و باورهای دینی مردم آسیا و اروپا داشتند، از مهمترین وقایع تاریخی مسلمانان و مسیحیان به شمار می‌روند. از قرن‌ها پیش داستان‌سرایی درمورد این سلسله جنگ‌ها بین نویسندگان غربی بسیار مورد توجه بوده که رمان طلسم از نمونه‌های درخشان آن به حساب می‌آید. سر والتر اسکات (Sir Walter Scott) در خلاصه کتاب صوتی طلسم (The Talisman) با بهره‌گیری از تخیل نیرومند خود این جنگ‌ها و حواشی آن‌ها را به‌گونه‌ی دیگری روایت کرده است.

اثر حاضر داستان تقابل سِر کِنِت، شوالیه‌ی اسکاتلندی با صلاح‌الدین ایوبی است. شنوندگان این خلاصه کتاب صوتی به خاطر داشته باشند که اگرچه این رمان با لحن کوبنده و حماسی خود، اثری خواندنی به شمار می‌رود اما به لحاظ مستندات تاریخی چندان قابل اعتنا نیست. سِر والتر اسکات بیش از آنکه به واقعیت‌ها پایبند باشد، به وقایع خیالی توجه داشته و از آن‌جایی که بیشتر با جبهه‌ی سربازان مسیحی همراه است، به نظر می‌رسد که دیدگاه او نسبت به جنگ‌های صلیبی چندان بی‌طرفانه نباشد.

حتماً برای فارسی‌زبانانی که جنگ‌های صلیبی را با رشادت‌های صلاح‌الدین ایوبی به یاد می‌آورند، دشوار است که او را در مقام دشمن قهرمان اصلی ببیند اما بااین‌وجود، رمان طلسم به زعم منتقدان و خبرگان ادبیات کلاسیک، از آثار فاخر ادبی محسوب می‌شود و خواندن آن برای مخاطبان ایرانی و مسلمان نیز می‌تواند لذت‌بخش باشد.

تأثیر و تأثر فرهنگی مسیحیان با مسلمانان در این داستان به‌خوبی دیده می‌شود. به‌گونه‌ای که بخش گسترده‌ای از این رمان به رویارویی سنت‌ها و آداب‌و‌رسوم دو گروه اشاره دارد. ضرباهنگ تند وقایع و جریان پرکشش داستان، مخاطب را به خود جذب خواهد کرد. اثر حاضر جزو مجموعه چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک بوده و تنها معرفی‌نامه‌ی کوتاهی برای متن اصلی رمان به شمار می‌رود. کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) گزینش و گردآوری این مجموعه را به عهده داشته است.

انتشارات نوژین خلاصه کتاب صوتی طلسم را با ترجمه‌ی امیر حبیبی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی طلسم مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این خلاصه کتاب صوتی را به تمامی علاقمندان ادبیات کلاسیک، آن هم از نوع تاریخی و حماسی پیشنهاد می‌کنیم.

با سر والتر اسکات بیشتر آشنا شویم

سر والتر اسکات، زاده‌‌ی 15 اوت 1771 در شهر ادینبورگ، نویسنده‌، شاعر و رمان‌نویس اسکاتلندی است. او به سبب خلق رمان‌هایی با درون‌مایه‌ی تاریخی، پدر رمان تاریخی لقب گرفته است. والتر اسکات ابتدا شعر می‌سرود. او به زبان آلمانی تسلط داشت و شعرهایی را از شاعران بزرگ آن دوران مانند یوهان ولفگانگ فون گوته و گوتفرید آوگوست بورگر به انگلیسی ترجمه کرده بود. اما پس از اینکه شاعر جدیدی به نام لرد بایرن به روی کار آمد، توجه و علاقه به کارهای او کمتر شد. در همین دوران بود که والتر اسکات نوشتن شعر را کنار گذاشت و به نوشتن داستان روی آورد. کتاب‌های «آیوانهو» و «ویورلی» از کارهای شناخته‌شده‌ی این نویسنده است. والتر اسکات سرانجام در 21 سپتامبر 1832 درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی طلسم می‌شنویم

شاه ریچارد به کنراد پیشنهاد جنگ تن به تن می‌دهد، اما فیلیپ می‌گوید که یک پادشاه اجازه ندارد با یک مارکِس به صورت تن به تن مبارزه کند. ریچارد پاسخ می‌دهد که اگر کنراد شخصاً نباید با او مبارزه کند، او قهرمانی پیدا می‌کند تا بجای پادشاه بجنگد. همه توافق می‌کنند که مبارزه تن به تن باید در زمینی بی‌طرف دور از اردوگاه رخ دهد و ریچارد پیشنهاد می‌کند که از صلاح‌الدین بخواهند که منطقه‌ای را انتخاب کند. وقتی ریچارد به چادرش باز می‌گردد، دستور می‌دهد که برده نوبی را نزد او آورند. ریچارد به او می‌گوید که قرار است به اردوگاه صلاح‌الدین فرستاده شود و طی نامه‌ای از صلاح‌الدین خواسته می‌شود که منطقه‌ای بی‌طرف برای جنگ تن به تن معین کند. همچنین به برده پیشنهاد می‌کند که در اردوگاه، شخصی به عنوان قهرمان پادشاه برای مبارزه پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
طلسم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی طلسم
نویسنده،
مترجمامیر حبیبی
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
19900 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی طلسم

Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
یک رمان حماسی است که از برجسته‌ترین ادبیات کلاسیک حساب شده و مطمئن باشید که از گوش دادن به این کتاب لذت خواهید برد.
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۵
سلام. ممنون از کتابراه. رمان خوبی بود. ترجمه خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی طلسم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی طلسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.