معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران

تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران راه‌وروشِ مرشدی دیگران را آموزش می‌دهد. او با شرح دادن مراحل و نکاتِ مهم برنامه‌های مرشدی، نشان می‌دهد چگونه می‌توان به دیگران کمک کرد گام رو به جلویی برای ساختن شغل و حتی ارتقای زندگی‌شان بردارند. مراحل و نکاتی که تاد دوت در این خلاصه کتاب صوتی به آن‌ها می‌پردازد حتی به خودِ شما نیز کمک می‌کند که پیشرفت کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران

بسیار از افراد در سراسر جهان در برنامه‌های مربی‌گری یا مرشدی شرکت می‌کنند. این برنامه‌ها به افراد کمک می‌کنند در شغلِ خودشان پیشرفت کنند و گام‌های مثبتی برای خود بردارند. عبارت‌های مربی‌گری و مرشدی توسط کسانی که از این برنامه‌ها بهره می‌برند به شکلی مترادف استفاده می‌شوند؛ ولی تفاوت‌های ظریفی بین این برنامه‌ها وجود دارد و تاد دوت (Todd Dewett) در خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران (Mentoring Others) پس از بررسی تفاوت‌های بین مربی‌گری و مرشدی، نشان می‌دهد چگونه می‌توان به مرشدی پرداخت.

مربی‌گری، ایجادِ مهارتی کوتاه‌مدت است در کسی که نقشِ متوسطی دارد. در مربی‌گری، مهارت‌های لحظه‌ای و کوچکی که برای مسئولیت‌های حال حاضر افراد موردِ نیاز هستند تقویت می‌شوند و معمولاً این همکاران هستند که دست به مربی‌گری برای فردِ خاصی می‌زنند. در مقابل، مرشدی، فرآیند‌ها و توانایی‌های شغلی بلندمدت را هدف قرار می‌دهد؛ مهارت‌های استراتژیکی‌ای که لزوماً استفاده‌ی لحظه‌ای ندارند ولی برای برداشتن قدم‌های بزرگ و همینطور پیشرفت کردن در شغل نیاز هستند. با مرشدی می‌توان به دیگران کمک کردن از خودِ قبلی‌شان بهتر شوند و آنچه تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران بیش از همه بر آن تأکید می‌کند نیز همین است: کمک به شکوفا و موفق‌تر شدن افراد.

اولین مرحله‌ی مرشدیِ مؤثر به نظر تاد دوت این است که طرفین بر روی یک فرآیند توافق کنند. در این مرحله، یک ساختار ایده‌آل، درباره‌ی وقتی که باید ارتباط برقرار کرد، چقدر این ارتباط طول بکشد و چه موضوعاتی در آن موردِ بررسی قرار بگیرند. تنها پس از تعیین این فرآیند است که می‌توان کنترلِ مناسبی روی روندِ مرشدی به دست آورد و تأثیرِ شانس در توسعه‌ی فردی را کم کرد. پس از اینکه این ساختار و فرآیند انتخاب شد، باید به شکلی دقیق و شفاف، اهداف و مهارت‌هایی که باید تقویت و رشد یابند انتخاب شود. هیچ‌کسی قادر نیست تمامیِ مهارت‌های فردی دیگر را تقویت کند و رشد دهد و به همین علت انتخابِ دقیقِ مهارت‌ها اهمیتِ بسیار زیادی دارد.

تاد دوت در ادامه‌ی خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران، اهمیتِ پرسیدنِ سؤال‌های مناسب، مرتبط کردنِ مفاهیم و مهارت‌ها، ارائه‌ی بازخورد‌ها و یافتنِ اصالت را گوشزد می‌کند. او در پایان می‌گوید هر مربی، برای ارتقای سطحِ کاری‌اش، خودِ نیز به یک مربی و مرشدِ دیگر نیاز دارد؛ کمک گرفتن از یک مربی دیگر باعث می‌شود او هم چیزهای بیشتری را یاد بگیرد و هم تواضعی را به دست بیاورد که برای ارائه‌ی توصیه‌هایش به دیگران نیاز دارد. به همین علت است که حتی بهترین مربی‌ها هم خودشان مربی دارند و از کمک‌های دیگر مربیان بهره می‌برند.

تاد دوت سال‌هاست که دست به مرشدیِ دیگران می‌زند و تجاربِ خود در زمینه‌ی مرشدی دیگران را در خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران مورد استفاده قرار داده است. این خلاصه کتاب صوتی که گویندگی آن را محسن زرآبادی پور برعهده داشته، توسط انتشارات شادن پژواک تهیه و منتشر شده است.

خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که بهتر بتوانید به رهبران و مدیران برنامه‌های مرشدی و یا حتی مربی‌گری ارائه دهید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با تاد دوت بیشتر آشنا شویم

تاد دوت نویسنده، مربی و سخنرانِ آمریکایی‌ست که عمده‌ی شهرتِ خود را مدیون دوره‌های آموزشی آنلاین و سخنرانی‌هایش در موردِ رهبری و توسعه‌ی شغلی‌ست. او مدرک دکتری خود را از دانشگاه ای اند ام تگزاس و در رشته‌ی رفتار سازمانی دریافت کرده است و بسیاری از نوشته‌هایش در نشریاتی همچون نیویورک تایمز، فوربز، تایم و سی‌ان‌ان چاپ شده‌اند. دوره‌های درسی‌ای که تاد دوت در وب‌سایت لینکدین ارائه کرده است توسط میلیون‌ها نفر دیده شده‌اند و از آثار مشهور او می‌توان به خلاصه کتاب صوتی «مدیریت استرس» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران می‌شنویم

از شما می‌خواهم درباره‌ی فعال بودن فکر کنید. شما جایگاهی در سلسله‌مراتب بالاتر از شخصی که به او تمرین می‌دهید دارید. حتی اگر شما در همان سازمان به عنوان مربی نباشید، باز هم در سطح بالاتر و باتجربه‌تر هستید. شما ممکن است با آن شخصی که به او تمرین می‌دهید، راحت باشید. ولی می‌خواهم به شما اطمینان بدهم هر زمانی که شما دارید با وضعیتی متفاوت سر و کله می‌زنید، مسئله‌ای اجتماعی وجود دارد؛ حساسیتی که اتفاق می‌افتد و از شما می‌خواهم در تلاش برای شکستن آن حساسیت مربوط به آن وضعیت فعال باشید که آن‌ها بتوانند تا حدِ ممکن راحت باشند. بنابراین این احتمالاً آسان‌ترین راه برای این کار است. حتی اگر شما موافق حرف زدن باشید، برای مثال یک بار در ماه به عنوان بخشی از فرآیندتان شاید درباره‌ی یک بار در هفته تلفن زدن به آن‌ها فکر کنید یا اگر در یک ساختمان هستید، بروید پیش‌شان یا شاید یک ایمیل کوتاه بزنید. هر چیزی که بتوانید به آن‌ها سلام برسونید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
بخش اول
2 دقیقه
بخش دوم
2 دقیقه
بخش سوم
2 دقیقه
بخش چهارم
2 دقیقه
بخش پنجم
2 دقیقه
بخش ششم
1 دقیقه
بخش هفتم
2 دقیقه
بهش هشتم
1 دقیقه
بخش نهم
1 دقیقه
بخش دهم
1 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران

شیما .
۱۴۰۲/۵/۲۷
کتاب خوبی بود اما انقد کوتاه و سریع بود، تقریبا ۱۳ دقیقه، که واقعا ارزش زمان گذاشتن واسه خریدنش رو نداشت!!!! کاش یکم پربارتر بود حداقل
احسان جعفری
۱۴۰۳/۱/۱۸
میکرو کتاب های صوتی خیلی عالیه ۱ دقیقه گوش میدی و مینویسی و میری دربارش تحقیق میکنی خیلی عالیه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هدایت دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.