معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم

تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم، نشان می‌دهد مهارتِ نه گفتن، چیزی نیست جز انتخاب آنچه مهم است و آنچه مهم نیست. این نویسنده کمک می‌کند بتوانید کارها را بر اساسِ میزانِ اهمیت‌شان دسته‌بندی کنید، ارزش‌ها و اهدافِ خود را بشناسید و سپس دست به انتخاب بزنید. با استفاده از این رویکرد، شما قادر خواهید بود به طور مؤثرتری به درخواست‌های دیگران نه بگویید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم

در تیم‌ها و در زمانِ انجام کار‌های گروهی، اینکه بقیه از شما درخواست کنند در کارها به آن‌ها کمک کنید بسیار طبیعی‌ست. اما در مواردی، خواسته‌های دیگران جنسِ توقع به خودش می‌گیرد و اگر نتوانید به خوبی «نه» بگویید، آن‌ها ارزشی برای کارتان قائل نخواهند شد و همیشه به سراغ‌تان خواهند آمد. تاد دوت (Todd Dewett) در خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم (Learning to Say No)، مهارت اساسی نه گفتن را آموزش می‌دهد.

اولین نکته و درسی که تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم بر آن تأکید می‌کند، این است که بدانیم در چه مواقعی نه گفتن بهتر است و در چه مواقعی این‌گونه نیست. به طور کلی، قبل از نه گفتن باید عواقب کوتاه‌مدت و بلندمدتِ این رفتار را در نظر گرفت. شما باید همیشه نشان دهید به کار گروهی اهمیت می‌دهید ولی درعین‌حال نشان دهید آنچه انجام می‌دهید هم ارزشمند و مهم است. اگر بتوانید درست و به‌موقع نه بگویید، باعث خواهید دیگران اهمیتِ کارِ فعلی‌تان را دریابند و برای وقت‌تان ارزش قائل شوند. ازطرف دیگر، درست نه گفتن عموماً نتیجه‌بخش است و باعث خواهد شد بقیه به کارتان اهمیت بدهند.

پس از نشان دادنِ اینکه در چه زمان‌ها و موقعیت‌هایی گفتن نه بهتر است، تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم، سه روشِ کلی برای نه گفتن را بررسی می‌کند. روشِ اول، این است که بگویید سرتان شلوغ است و به همکار یا رییس‌تان بگویید در زمانِ دیگری به او کمک خواهید کرد. عمل نکردنِ شما به این حرف‌تان، باعث بی‌اعتمادی دیگران خواهد شد و در نتیجه شما باید در قول و وعده‌ای که به دیگران می‌دهید، دقت کنید. روشِ دوم، این است که بگویید همکار یا رییس‌تان از کسِ دیگری کمک بگیرد. این روشِ نه گفتن مناسب نیست چون باعث خواهد شد دیگران دیدِ بدی نسبت به شما پیدا کنند. روشِ سوم، این است که به همکار یا رییس‌تان بگویید درخواستِ آن‌ها در حیطه‌ی وظایفِ شما نیست. این حرف، حتی زمانی که حقیقت هم داشته باشد، حرفِ مناسبی نیست. چون آنچه دیگران از زبانِ شما می‌شنوند، این است که «من از تو خوشم نمی‌آید» یا «من به تیم اهمیت نمی‌دهم». بهترین کار این است که شما به دیگران بگویید نه، ولی در نهایت به آنها کمک کنید.

نکته‌ی مهم دیگری که تاد دوت در خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم به آن می‌پردازد این است که شما همیشه باید به دنبالِ این باشید که رابطه برقرار کنید. زمانی که کسی از شما درخواستی مطرح می‌کند که قادر به انجامِ آن نیستید، باید به شکلی مختصر، صادقانه، مثبت و محترمانه به طرف مقابل‌تان پاسخ دهید تا او دچارِ بدبینی نسبت به شما نشود. بهتر است در زمانِ چنین درخواست‌هایی، چند کار را با هم انجام ندهید، به چشمانِ طرفِ مقابل‌تان نگاه کنید، صاف بنشنید و در حرف‌شان نپرید. آن‌ها نباید احساس کنند شما قصدِ بی‌احترامی دارید و یا به درخواست‌شان توجهی نمی‌کنید.

تاد دوت در ادامه‌ی خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم، استراتژی‌هایی برای برخورد با کسانی که بر درخواست‌های‌شان اصرارِ زیادی می‌ورزند و یا کسانی که تازه به شرکتِ شما وارد شده‌اند ارائه می‌دهد تا شما راحت‌تر بتوانید از توقعاتِ بی‌مورد و زیاده از حدِ دیگران جلوگیری کنید. این خلاصه کتاب صوتی، توسطِ انتشارات شادن پژواک منتشر شده و گویندگی آن را محسن زرآبادی پور بر عهده داشته است.

خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری خود هستید و در گفتنِ نه به دیگران و خواسته‌های‌شان مشکل دارید، شنیدنِ کتاب خلاصه صوتی چگونه نه بگوییم به شما پیشنهاد می‌شود.

با تاد دوت بیشتر آشنا شویم

تاد دوت نویسنده، مربی و سخنرانِ آمریکایی‌ست که در رشته‌ی رفتار سازمانی از دانشگاه ای اند ام تگزاس مدرک دکتری خود را دریافت کرده است. او که سابقه‌ی همکاری با شرکت‌های بزرگ مشاوره در آمریکا را در کارنامه‌ی خود دارد، بیش از 1000 سخنرانی انجام داده و برای بیش 30 میلیون کاربر دوره‌های آموزشیِ آنلاین برگزار کرده است. بسیاری از نوشته‌های تاد دوت در نشریاتی همچون نیویورک تایمز، فوربز، تایم و سی‌ان‌ان چاپ شده‌اند. از آثارِ مشهورِ او می‌توان به خلاصه کتاب صوتی «مدیریت استرس» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم می‌شنویم

گامِ اول تصمیم گرفتن درباره‌ی این است که چه چیزی از همه مهم‌تر است. شما نمی‌خواهید وقتی کسی از شما درخواست کمک می‌کند به هر چیزی بله بگویید ولی از طرفِ دیگر، نمی‌خواهید همیشه هم نه بگوید. هدف این است: آن‌قدر مطمئن باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای این کار، نیاز دارید که سریع به سه چیز فکر کنید.

اولین فکرتان باید درباره‌ی اهمیت کار باشد. من ترجیح می‌دهم بر اساس اصلِ پارتوی مشهور فکر کنم که گاهی به عنوان قانون 20/80 از آن نام برده می‌شود. ایده‌ی این قانون ساده است: 20 درصد کاری که انجام می‌دهید آن‌قدر مهم است که 80 درصد ارزشی که به کارتان اضافه می‌کند را تولید می‌کند. 80 درصد بقیه‌ی کارتان بی‌اهمیت نیست، ولی فقط به آن اندازه مهم نیست. در واقع آن 80 درصد کار‌هایی‌ست که شما باید انجامشان بدهید. از شما می‌خواهم درباره‌ی چیزهایی که بیشتر برای‌تان مهم است فکر کنید. این چیز‌ها شامل وظایف طبیعی‌تان، کاری که انجام می‌دهید و رئیس‌تان به آن علاقه‌مند است، حیاتی‌ترین کارِ گروه و بقیه‌ی کارها می‌شود. شما می‌توانید خیلی سریع درباره‌ی اینکه آیا درخواستِ خاصِ شما شامل چیزهای مهم می‌شود یا نه، حسِ خوبی پیدا کنید. برای این درخواست‌ها بگویید بله ولی برای بقیه‌ی درخواست‌هایی که از شما می‌شود، آمادگی این را داشته باشید که بگویید نه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
بخش اول
4 دقیقه
بخش دوم
3 دقیقه
بخش سوم
3 دقیقه
بخش چهارم
3 دقیقه
بخش پنجم
4 دقیقه
بخش ششم
3 دقیقه
بخش هفتم
3 دقیقه
بهش هشتم
1 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویمحسن زرآبادی پور
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم

کریم سارانی
۱۴۰۲/۹/۲۸
صدا و بیان بسیار بسیار عالی.
بعنوان کسیکه ضعف نه گفتن داره. متن کتاب کمکی نکرد. و کل مطالب که درحیطه کاری بود رو هر روز به همین شکل انجام میدیم.
ولی واقعا برای نه گفتن در زندگی کلی، کمکی نکرد. ممنون
مهتاب
۱۴۰۳/۲/۶
جالب تر بنظر میرسید، اما اون چیزی نبود که میخواستم. ولی در کل حرفای خوبی زد صدای گوینده هم دلنشین بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چگونه نه بگوییم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.