معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی
قیمت:
9800 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی

کتاب صوتی مسیر اچ پی (میکروکتاب)، نوشته دیوید پاکارد، از رازهای موفقیت شرکت بزرگ HP پرده برمی‌دارد، اینکه به چه شکل HP به شرکتی 30 میلیارد دلاری مبدل شد.

میکروکتاب صوتی مسیر اچ پی (HP Way) تمام فراز و نشیب‌هایی که بر این شرکت بزرگ فناوری اطلاعات گذشته را بیان می‌کند. اینکه چگونه دیوید پاکارد (David Packard)، شرکتی را راه‌اندازی کرد که توانست بر تمامی رکودهای اقتصادی آمریکا غلبه کند و چگونه با فرهنگ سازمانی که به وجود آورد، رضایت شغلی در کارمندان‌شان را به شدت ارتقا داد.

اچ پی، شرکتی است که بیش از 120 میلیارد دلار سود سالانه دارد و شعبه‌های مختلفی در 160 کشور دنیا تاسیس کرده است. اچ پی، را اغلب مردم بخاطر پرینترهایش، می‌شناسند، ولی چنان فعالیت‌های گسترده‌ای دارد که شاید برای همه ما گمنام باشد. چگونه شرکتی با چنین وسعت و بزرگی مدیریت می‌شود که ارزش آن روز به روز بیشتر می‌شود؟

پاکارد و ویلیام ردینگتون هیولت (William Redington Hewlett) موسسان این شرکت عظیم هستند که با سعی و تلاش بسیار توانسته‌اند سرمایه اندک خود را پس از 70 سال به 90 میلیارد دلار برسانند. HP در کالیفرنیا راه‌اندازی شد شرکتی که بعدها ده‌ها و صدها زیر مجموعه برای خودش ایجاد کرد و یکی از قطب‌های بزرگ صنعت کامپیوتر در دنیا شد و گاراژ کوچکی که هیولت و پاکارد در آن نخستین محصول خود را ساختند، به عنوان تنها نماد شرکت و محل تولد دره سیلیکون شناخته می‌شود. شرکت HP هم اکنون نیز در راه تحولات فناوری در صنعت الکترونیک پیشرو است. پس از ادغام این شرکت با شرکت وسیع کمپک، اچ پی توانست در بسیاری از قسمت‌های تولیدی و خدماتی جایگاه بالاتری را کسب کند و رقابت تنگاتنگی با (ای بی ام) داشته باشد.

دیوید پاکارد، یکی از موسسان شرکت اچ‌ پی است. او در دانشگاه استنفورد به تحصیل پرداخته و در همان‌جا با بیل آشنا شده است. دیوید نشان عالی ریاست جمهوری آمریکا را به پاس خدمات گسترده‌ای که شرکت اچ‌ پی داشته، کسب کرده است. ثروت او بیش از 3 و نیم میلیارد دلار برآورد شده که همچنان در حال ارتقا است.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی مسیر اچ پی می‌شنویم:

شرکت، در پایان سال 1939، گاراژ را توسعه داد و یک ساختمان کوچک حدود 3 کیلومتر دورتر اجاره کرد. بیل هیولت و دیوید پاکارد مشتاقانه مشغول ساخت شرکت شدند. آن‌ها همه کارها را خودشان انجام می‌دادند، از توسعه محصولات تا نوشتن تبلیغات، از ساخت محصولات تا جابه‌جایی وسایل و حتی جارو زدن کف کارگاه.

مثل هر شرکت جدیدی، هیولت و پاکارد هم سرمایه کافی نداشتند. برای رفع این مشکل، دیوید پاکارد، یک خط اعتباری به مبلغ 500 دلار در بانک ملی پالو‌آلتو ایجاد کرد. این همکاری بانکی بعدها تا جایی گسترش یافت که این بانک میلیون‌ها دلار هزینه‌های توسعه و تولید شرکت را تامین کرد.

اوضاع کسب و کار آن روزها در آمریکا آرام‌تر از امروز بود. مثلا یکی از رقبای اچ‌پی، جنرال رادیو بود، که بودجه آن را ملویل ایستهام تامین می‌کرد. با وجود اینکه آن‌ها در زمینه‌های بسیاری مستقیما رقیب یکدیگر بودند، آقای ایستهام، به دیوید و بیل مشاوره‌های بسیار خوبی می‌داد و به آن‌ها کمک می‌کرد. ایستهام عقیده داشت، بهتر است یک تکنولوژی جدید توسط دو شرکت به بازار ارائه شود، تا تنها یک شرکت، زیرا در این صورت اعتبار آن‌ها از نگاه مشتریان افزایش پیدا می‌کند.

در پایان سال 1940 اچ‌پی تا جایی توسعه یافت که 10 کارمند، از جمله اولین منشی خود را داشت. اما با درگیر شدن آمریکا در جنگ جهانی دوم در سال 1941، یگان مخابرات ارتش، بیل هیولت را به خدمت نظامی فراخواند و در نتیجه دیوید پاکارد مجبور شد به تنهایی شرکت را اداره کند. با توجه به این که اچ‌پی کالایی تولید می‌کرد که در عملیات جنگی کاربرد داشت، این شرکت به سرعت در طول جنگ توسعه یافت. به طوری که اچ‌پی در پایان جنگ بیش از 200 کارمند داشت و حجم فروش سالانه آن فوق‌العاده و نزدیک به یک میلیون دلار بود.

پاکارد و هیولت، از همین مراحل اولیه توسعه شرکت، مشتاقانه به تلاش‌های کارمندان‌شان در شرکت اهمیت می‌دادند. به همین منظور اچ‌پی یک برنامه تشویقی ایجاد کرد که هرگاه شرکت از اهداف تولیدی خود فراتر می‌رفت، به هر یک از کارمندان پاداش تعلق می‌گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
2 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
16 دقیقه
فصل اول: شروع به کار
14 دقیقه
فصل دوم: از همکاری تا شرکت سهامی
19 دقیقه
فصل سوم: توجه به مشتریان
10 دقیقه
فصل چهارم: مدیریت شرکت
2 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، خلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
9800 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مسیر اچ پی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.