معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

نقش شما در نابودی کرهٔ زمین چقدر است؟ تریسترام استوارت، نویسنده، سخنران و کارشناس محیط‌زیست، در خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان درمورد تأثیر دور ریختن غذا در نابودی کره زمین صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این نویسنده و سخنران برجسته در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان:

شاید شما بارها این تجربه را داشته‌اید که وقتی در محل کارتان هستید، باقی‌ماندهٔ غذایتان را در سطل زباله می‌ریزید. یا زمانی که غذایی را با نان می‌خورید، بقیهٔ نان را دور بریزید. اگر این کارها را انجام داده‌اید از نظر تریسترام استوارت در نابودی هرچه زودتر کرهٔ زمین نقش بزرگی را ایفا می‌کنید! او عقیده دارد بسیاری از مواد غذایی باارزش در سوپرمارکت‌ها، سبزی‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، کارخانه‌ها و خانه‌های ما از بین می‌روند.

غذایی که استوارت از آن سخن می‌گوید، مواد غذایی فاسد شده یا غیرقابل‌مصرف نیستند؛ بلکه او از مواد غذایی تازه‌ای صحبت می‌کند که روزانه در حجم عظیمی دور انداخته می‌شوند. این کارشناس محیط‌زیست در سخنرانی خود به اسم وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان (The global food waste scandal) به شما یادآوری می‌کند که با دور انداختن مواد غذایی سالم در حال نابودی کره زمین هستید.

وقتی شما میوه و سبزی‌ها را خیلی راحت دور می‌اندازید، با گوشت حیوانات هم می‌توانید این کار را کنید. تریسترام استوارت عقیده دارد چیزهایی مثل جگر، ریه، سر، دم، کلیه‌ها، بیضه‌ها و بسیاری از اعضای دیگر بدن حیوانات قابل خوردن هستند می‌توان با آن‌ها غذاهای لذیذی درست کرد. پس بیایید به‌خاطر سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، به‌خاطر فرزندانمان و به‌خاطر همه موجودات دیگر هدردادن غذا را متوقف کنیم.

خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان مناسب چه کسانی است؟

اگر به سخنرانی‌های حوزه حفظ محیط‌زیست علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

تریسترام استوارت را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، سخنران و کارشناس محیط‌زیست، به‌خاطر تحقیقاتش در حوزه محیط‌زیست جوایز بین‌المللی مختلفی دریافت کرده است. نشریهٔ تایمز از کتاب‌های او به‌عنوان «یک کمک واقعی و حیاتی برای تاریخ بشر» یاد کرده است. سخنرانی تد تریسترام استوارت (Tristram Stuart) نیز بیش از میلیون‌ها بار تماشا شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان می‌شنویم:

برای اینکه بفهمیم چه چیزهایی رو می‌تونیم پس‌اندازه کنیم، یه مثال می‌زنم. دیروز به یکی از سوپرمارکت‌های محلی رفتم که اغلب برای تهیهٔ مایحتاجم به اونجا میرم. تا چیزایی که دور میندازن و بررسی کنم. چند بسته بیسکوییت بین تمام میوه‌ها و سبزیجات و چیزهای دیگه‌ای که بود پیدا کردم و به این فکر کردم که این میتونه نماد امروز باشه.

واسه همین می‌خوام شما تصور کنین که این نه بیسکوییتی که در سطل پیدا کردم، نشون دهندهٔ عرضهٔ مواد غذایی جهانیه. اینطور نیست؟ با نه شروع می‌کنیم. این چیزیه که هرساله تو زمینه‌های مخلتف تو دنیا هست. اولین بیسکوییتی که قبل از ترک مزرعه از دست خواهیم داد. این مسئله‌ایه که به طور عمده مربوط به کشاورزی در حال توسعه است.

حتی با کمبود زیرساخت‌ها، افزایش سردخونه‌ها، پاستوریزاسیون، فروشگاه‌های خوار و بار، حتی جعبه‌های میوه‌های معمولی. این به این معنیه که غذا قبل از خروج از مزرعه از بین میره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
بخش یک
5 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
4 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویفرنگیس احمدجو
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی وضعیت نابسامان ضایعات مواد غذایی در جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.