معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز

خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز نوشتهٔ تریسی پکیام الووی و تیموتی ای پارکر، به همهٔ سؤالات شما درمورد کارکرد مغز و ویژگی‌های آن پاسخ‌هایی قانع‌کننده ارائه می‌کند. این فایل صوتی یکی از فصل‌های کتاب «پرورش مغز» است که به شکل گسترده‌تری ویژگی‌های این عضو مهم بدن را بررسی کرده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز:

زندگی همهٔ انسان‌ها به عضوی یک کیلویی وابستگی دارد که نحوهٔ کار آن به شکلی شگفت‌انگیز است. انسان‌ها قرن‌ها است که دربارهٔ این موضوع تحقیقات و پژوهش‌هایی می‌کنند و نتایج آن‌ها را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. درواقع مغز را می‌توان مهم‌ترین عضو بدن دانست که تمامی اعضای دیگر برای فعالیت از آن دستور می‌گیرند. همچنین هر چیزی که ما در طول زندگی یاد می‌گیریم، با کمک مغز انجام و با رشد آن کامل می‌شود.

اگر حتی بخش کوچکی از مغز آسیب ببیند، امکان دارد قسمت‌های مهمی از فعالیت‌های بدن نیز با اختلال مواجه شوند. تریسی پکیام الووی و تیموتی‌ای پارکر در کتاب افسانه‌هایی درباره‌ی مغز که یکی از فصول کتاب پرورش مغز (Training Your Brain for Dummies) است، درمورد مغز و سؤالاتی که ممکن است درباره آن در ذهن شما پیش بیاید، صحبت می‌کنند.

بسیاری از مسائل و فکت‌های علمی که در فضای مجازی در بین افراد دست‌به‌دست می‌شوند ممکن است صحت علمی نداشته و کاملاً اشتباه باشند. مثلاً اینکه می‌گویند انسان‌ها فقط از ده درصد مغزشان استفاده می‌کنند ممکن است خرافه و افسانه‌ای بیش نباشد. بسیاری از این موضوعات ممکن است باعث ایجاد باورهای اشتباه در ما شوند. این کتاب برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایطی نوشته شده است.

خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شناخت مغز و نحوهٔ عملکرد آن، می‌توانند از این کتاب مفید مطالب آموزنده‌ای یاد بگیرند.

نویسندگان خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز را بیشتر بشناسیم:

دکتر تریسی پکیام الووی (Tracy Packiam Alloway) به‌عنوان مدیر مرکز «حافظه و یادگیری در زندگی» دانشگاه استرلینگ بریتانیا شناخته می‌شود. او در سال 2009 به دلیل ارائهٔ تحقیقات علمی فراوان، موفق به دریافت جایزه جوزف لیستر شد. وی تابه امروز بیشتر از 75 جلد کتاب و مقاله علمی در حوزه مغز و حافظه تألیف کرده است. این محقق برجسته همچنین نخستین کسی بود که آزمون‌های استاندارد جهانی در زمینه حافظه فعال را طرح کرد. همچنین تحقیقات او در سطح بین‌المللی و در مؤسساتی مثل ساینتیفیک امریکن، فوربز، یو اس نیوز، بی سی، بی بی سی، گاردین و دیلی‌میل مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

تیموتی اریک پارکر (Timothy E Parker) در سال 1960 متولد شد. بسیاری از او به‌عنوان ویراستار پازل آمریکایی و خالق بازی‌های فکری یاد می‌کنند. وی تابه‌حال بیشتر از 50 جلد کتاب و تعداد زیادی کتاب جدول در انتشارات دامیز تألیف کرده است. پارکر همچنین تقویم سالانه جدول کلمات متقاطع را در USA Today و جدول کلمات متقابل را در Family Time نوشته یا ویرایش کرده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز می‌شنویم:

واقعیت‌هایی که درمورد مغز گفته می‌شوند به افسانه‌های شهری می‌مانند. شما آن‌ها را از دوستی شنیده‌اید که او نیز از همسایه و همسایه هم از رئیسش شنیده است. اما چه تعداد از این واقعیت‌ها درست هستند؟ در این مبحث دربارهٔ سه واقعیت شایع مغزی بحث می‌کنیم. آیا واقعاً فقط از ده درصد مغزتان استفاده می‌کنید؟ هیچ مدرکی دال بر اثبات این جمله وجود ندارد. اگرچه این ایده بسیار فراگیر است. هیچ تحقیقی تاکنون نشان نداده که افراد فقط از بخش کوچکی از مغزشان استفاده می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
افسانه‌هایی درباره‌ی مغز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز
نویسنده،
مترجمحسین سلیمانی
راویحافظ کاظم زاده
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
4000 ت - 0.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز

abbas masjedian
۱۴۰۱/۳/۲۷
کتاب خوبیه.. با اینکه خلاصه است ولی حاوی نکات اموزنده است
وحید جلوخانی نیارکی
۱۴۰۱/۵/۴
خوب بود ولی کوتاه بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی افسانه‌هایی درباره‌ی مغز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.