معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی
قیمت:
۲۶,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی شما را با نقش متغیرهای مختلف بر تصمیمات اقتصادی خانواده‌ها آشنا می‌کند. این کتاب با ترکیب دیدگاه‌های روان‌شناختی و اقتصادی امکان تحلیل پدیده‌های روزمره را برای شما فراهم می‌سازد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی

اصولاً رشته‌ی‌ اقتصاد رفتاری به عوامل جزئی و در عین حال غیر اقتصادی توجهی ویژه دارد و در این رویکرد به طور دقیق میزان تأثیرگذاری این عوامل بر انتخاب‌های مالی افراد بررسی می‌شود. در خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی، اثر موریس آلتمن (Morris Altman)، خواهید دید چطور عوامل غیراقتصادی در تعیین اولویت‌ها و انتخاب‌های اقتصادی ما تأثیرگذار هستند.

این کتاب با مثال‌های فراوان روان‌شناختی و جامعه‌شناسانه که براساس دنیای واقعی نوشته شده‌اند، دیدی متفاوت نسبت به نحوه‌ی عملکرد اقتصادی یک جامعه ایجاد می‌کند و به کمک آن می‌توانید به تحلیل‌های دقیق‌تر و جامع‌تری از پدیده‌های مختلف دست یابید.

در این خلاصه کتاب صوتی با نقش مهم جنسیت افراد در انتخاب‌هایشان آشنا می‌شوید و خواهید دید اولویت‌های کودکان چطور می‌تواند تصمیمات یک خانواده را تحت‌الشعاع قرار دهد. به‌علاوه نقش سال‌خوردگی را در شکل‌گیری انتخاب‌های افراد مشاهده می‌کنید.

به طور کلی، در میان زنان و مردان فعال در زمینه‌های مختلف، اولویت‌ها متفاوت است و بالطبع همین مسئله به شکل‌گیری انتخاب‌های متفاوتی نیز می‌انجامد. از سوی دیگر، دوران کودکی و پیری سبب شکل‌گیری طیف‌های وسیعی از تصمیم‌گیری‌های خاص می‌شود. بنابراین افراد دارای فرزند یا کسانی که از سالمندان نگهداری می‌کنند نیز تحت تأثیر انتخاب‌های آنان قرار می‌گیرند.

لازم است بدانیم که ما در طول زندگی‌مان همواره دچار تغییر و تحول در اولویت‌هایمان می‌شویم و با گذشت زمان دغدغه‌های تازه‌ای را در خود مشاهده می‌کنیم. این مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر است و اقتصاددانان معاصر از این‌گونه تغییرات در تدوین فرضیه‌های مختلف خود پیرامون رفتارهای انتخابی بهره می‌برند.

خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی با ترجمه‌ی محسن رنانی منتشر شده و از سوی انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز ناشران گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی مناسب چه کسانی است؟

اگر به دلیل محدودیت زمان به دنبال کتاب‌های صوتی مختصر و کوتاه در زمینه‌ی اقتصاد هستید، این کتاب برای شما راهنمایی مناسب خواهد بود. دانشجویان اقتصاد، روان‌شناسان رفتاری و همه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌ی اقتصاد معاصر می‌توانند از مطالب مختصر و مفید این کتاب استفاده کنند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن، استاد دانشگاه و اقتصاددان است. او در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند تدریس می‌کند و در کارنامه‌‌اش سابقه‌ی ریاست انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری را دارد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی می‌شنویم

به‌طور کلی وقتی حقوق مالی زنان تقویت شده باشد و لحاظ کردن و احترام گذاشتن به مشارکت آن‌ها در فرایند تصمیم‌گیری به‌عنوان نوعی هنجار اجتماعی تعریف شده باشد، قدرت چانه‌زنی آن‌ها به‌شکلی کاملاً محسوس افزایش می‌یابد.

اثرگذاری اشتغال بر قدرت چانه‌زنی

یکی از عوامل مهم در نتایج تصمیم‌گیری‌های خانوادگی چانه‌زنی بین زن و مرد است. قدرت چانه‌زنی یک زن به میزان درآمدش و درصدی از درآمد خانوار که او تأمین می‌کند، بستگی دارد. در اغلب موارد اگر زن درآمد بیشتری داشته باشد و سهم درآمدش از درآمد کل خانوار بیشتر باشد، قدرت چانه‌زنی بیشتری نیز خواهد داشت. میزان بازتاب اولویت‌های زن در انتخاب‌های خانوار از مقدار پولی تأثیر می‌پذیرد که وی به خانه می‌آورد. در کشورهای دموکراتیک مدرن میزان مشارکت زنان در بازار کار بسیار گسترده است. اغلب بیش از هفتاد درصد و البته در بسیاری از کشورها این نرخ به بیش از 80 درصد نیز می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
55 دقیقه
چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل های اقتصادی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چرایی اهمیت کودکان، جنسیت و سن در تحلیل‌های اقتصادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.